die doet het goed iddquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:25 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Deze doet het beter:
http://www.punkyfish.nl/pages/database/zoek

ja ik weet het.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:58 schreef Samzz het volgende:
Jammer dat je er zo weinig planten in hebt staan
Een mooie planten opbouw doet ontzettend veel voor je aquarium

Kan helemaal geen kwaadquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:55 schreef BrandX het volgende:
Jullie hadden gelijk, mijn tankje is nu heeeeeelemaal helder en je kan er zo doorheen kijken
Ik zag tot mijn grote verrassing dat ik al een bewoner heb, die is ongetwijfeld meegekomen met de plantjes: een slak! Wel een iniminiminiminislakje, 2-3mm groot maar. Ik kan hem inmiddels niet eens meer vinden
Ze hadden gezegd bij de waterweelde, dat ik de plantjes goed moest uitspoelen voordat ik ze in de bak deed, om dat dus tegen te gaan, slakken. Dat heb ik gedaan, maar blijkbaar toch niet goed genoeg
Kan het kwaad? Moet ik hem zsm er uit halen als ik hem weer kan vinden?
 Een paar slakjes in je aquarium is helemaal niet erg, zo lang het maar geen plaag wordt.
 Een paar slakjes in je aquarium is helemaal niet erg, zo lang het maar geen plaag wordt.

Dat vind ik zo moeilijk, want uit eigen ervaring meen ik te weten dat je wel heel goed moet opletten wil je in de gaten hebben dat er een slakkenplaag is. Die krengen zijn (vooral als je wat meer planten in de bak hebt staan) als ze nog jong zijn vaak niet of nauwelijks te zien.quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:12 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Kan helemaal geen kwaadEen paar slakjes in je aquarium is helemaal niet erg, zo lang het maar geen plaag wordt.

Ok, tof! Dan heb ik al een bewoner!quote:Op zaterdag 18 september 2010 01:12 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Kan helemaal geen kwaadEen paar slakjes in je aquarium is helemaal niet erg, zo lang het maar geen plaag wordt.

ik heb er nu nog heel weinig planten in staan (zie foto eerder) dus ik kan het de komende week even goed in de gaten houden of ik er meer zie voordat ik meer planten koop en die er in stopquote:Op zaterdag 18 september 2010 08:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dat vind ik zo moeilijk, want uit eigen ervaring meen ik te weten dat je wel heel goed moet opletten wil je in de gaten hebben dat er een slakkenplaag is. Die krengen zijn (vooral als je wat meer planten in de bak hebt staan) als ze nog jong zijn vaak niet of nauwelijks te zien.

Anders kook jij de planten eerst even voordat jij ze in de bak zet, dan is gelijk al het ongedierte doodquote:Op zaterdag 18 september 2010 08:49 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ok, tof! Dan heb ik al een bewoner!
[..]
ik heb er nu nog heel weinig planten in staan (zie foto eerder) dus ik kan het de komende week even goed in de gaten houden of ik er meer zie voordat ik meer planten koop en die er in stop

jah en mijn plantjesquote:Op zaterdag 18 september 2010 08:59 schreef Juup© het volgende:
[..]
Anders kook jij de planten eerst even voordat jij ze in de bak zet, dan is gelijk al het ongedierte dood

Jij heb helemaal geen visjes nodig..quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:06 schreef BrandX het volgende:
Ik heb hem vandaag weer gevonden. Hij deed een poging om mijn filter in te kruipen
Ik heb hem er maar af geduwd, hij landde op een plantje, waar hij even heeft gezeten. Ik ben hem inmiddels weer kwijt

quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:27 schreef kres het volgende:
[..]
Jij heb helemaal geen visjes nodig..
Ik merk dat je al heel veel lol kan hebben met een slakje..
Heb je hem al een naam gegeven ?
Heeft je wederhelft je al voor gek verklaard omdat je net iets te lang voor een lege bak zit.. ?

Ik kan hem nu bijvoorbeeld helemaal niet vinden, de etter heeft zich verstopt
 Ik kan hem nu bijvoorbeeld helemaal niet vinden, de etter heeft zich verstopt   

ik vind het echt leuk iddquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:48 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik heb nog nooit vissen gehad (wel altijd leuk gevonden) maar door jouw enthousiasme krijg ik zin om zelf een aquarium aan te schaffen haha
Zal alleen niet gebeuren want ik heb echt nergens plek

Gewoon doenquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:18 schreef Pien85 het volgende:
Als ik dit zo lees wil ik ook weer visjes... Mag niet van MrPien

quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik vind het echt leuk idd
gisteren waren vrienden hier, die hebben een dochter van drie. Die heeft ook telkens voor de bak gestaan met haar nemo knuffeltje. Als er geen deksel op had gezeten had ze hem er in gedaan
We hebben samen lopen zoeken naar vissen die er natuurlijk nog niet zijn, maar daardoor dus wel de slak ontdekt

Haha, zal de kat wel blij van wordenquote:
 Maar wil geen ruzie
 Maar wil geen ruzie  

Snap ikquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:39 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Haha, zal de kat wel blij van wordenMaar wil geen ruzie

Whoehoeeeeeeeeeequote:Op zaterdag 18 september 2010 00:55 schreef BrandX het volgende:
Jullie hadden gelijk, mijn tankje is nu heeeeeelemaal helder en je kan er zo doorheen kijken

quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Whoehoeeeeeeeeee
En gezellig, McSlak!
 dat is een goeie! Als hij doorgroeit noem ik hem McSlak whehehe!
 dat is een goeie! Als hij doorgroeit noem ik hem McSlak whehehe!
											|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |