abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86496844
By the way, hoi lang verhaal van mij :W
pi_86496947
Heb hier trouwens een vroeger gemaakte uitgebreide IQ test liggen van bij PABU.. Had een IQ van rond de 126 en alle aspecten lagen hier wel omheen zeg maar, ook planning en anticiperen zie ik. Echter op het puntje structuur scoor ik bijzonder laag, is zelfs extra aangekaart in de samenvatting over het onderzoek enzo.. Verder is volgens andere testen daar mijn motivatie erg laag en mijn houding t.o.v. leraren erg negatief. Over mijzelf ben ik daarentegen wel weer positief en tijdens de testen daar ben ik erg gemotiveerd geweest.

Opvallend is wel dat er in staat dat ik een angstdispositie heb waarbij ik meer dan gemiddeld geneigd ben om met angst te reageren in normale situaties. Het gaat dus niet om angst voor iets specifieks. Als voorbeelden geven ze aan: Moeilijk beslissingen nemen, tegen problemen opzien, veel piekeren, thuis van streek raken, ongerust maken, over school piekeren, savonds moeilijk in slaap komen.... Komt dit nog overeen met een ADD-er?..

Ik herken me nog steeds heel erg in alle kenmerken van ADD.. en denk ook wel dat ik dit heb, ik zit echter nu echt gewoon in een draaikolk om er achter te komen wat er nou echt met mij is. Nu nog meer dan ik ooit gehad heb.... Niet dat ik zozeer ADD moet hebben zeg maar (weet niet of ik zo overkom nu), maar zit verder echt in dal momenteel. :) Fijn dat ik hier gewoon ff van me af kan schrijven.
  donderdag 16 september 2010 @ 14:03:26 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86496985
bekend verschijnsel idd als medicatie generiek wordt en iedereen het spulletje kan namaken, alleen zullen de verzekeringen dat haast nooit accepteren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86497081
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:03 schreef Re het volgende:
bekend verschijnsel idd als medicatie generiek wordt en iedereen het spulletje kan namaken, alleen zullen de verzekeringen dat haast nooit accepteren
Klopt..
Maar het is wel een kwalijke zaak vind ik! Het zijn in dit geval 2 heel verschillende medicijnen.
In mijn situatie ging het zo: Concerta gehad, werkte niet, met psychiater afgesproken dat ik over zou gaan op Ritalin. Ik helemaal blij om iets nieuws te proberen, en met vol goede moed naar de apotheek. Krijg ik dat doosje in het midden (zie plaatje vorige post mee), terwijl ik dus een recept voor Ritalin had. Nou dat werkte dus niet, ik terug naar psych. Zegt hij: Oké, dan gaan we nu 'echte' Ritalin proberen. Ik: Huh? Echte Ritalin? Die had ik toch al? :{.. blijkbaar dus niet :P en de echte Ritalin werkt dus wel :') ik vind dat best wel kwalijk eigenlijk, het gaat wel over voorgeschreven medicatie, er wordt een beetje laks mee omgegaan naar mijn mening
pi_86497144
quote:
Op donderdag 16 september 2010 13:58 schreef Michhas het volgende:
By the way, hoi lang verhaal van mij :W
Haha :) Heb hier methylfenidaat - hydrochloride 10 PCH van Pharmachemie BV Haarlem... Denk toch gewoon goed?
pi_86497316
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:09 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Haha :) Heb hier methylfenidaat - hydrochloride 10 PCH van Pharmachemie BV Haarlem... Denk toch gewoon goed?
Goed is niet van toepassing, goed voor jou is wel van toepassing ;) iedereen reageert anders op de medicijnen ;)
Als je in ieder geval merkt dat deze niet werkt, kun je altijd bij je psychiater aangeven dat je eventueel ook Ritalin zou willen proberen ;) als je daar behoefte aan hebt tenminste ;)
  donderdag 16 september 2010 @ 14:24:00 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_86497729
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:07 schreef Michhas het volgende:

[..]

Klopt..
Maar het is wel een kwalijke zaak vind ik! Het zijn in dit geval 2 heel verschillende medicijnen.
In mijn situatie ging het zo: Concerta gehad, werkte niet, met psychiater afgesproken dat ik over zou gaan op Ritalin. Ik helemaal blij om iets nieuws te proberen, en met vol goede moed naar de apotheek. Krijg ik dat doosje in het midden (zie plaatje vorige post mee), terwijl ik dus een recept voor Ritalin had. Nou dat werkte dus niet, ik terug naar psych. Zegt hij: Oké, dan gaan we nu 'echte' Ritalin proberen. Ik: Huh? Echte Ritalin? Die had ik toch al? :{.. blijkbaar dus niet :P en de echte Ritalin werkt dus wel :') ik vind dat best wel kwalijk eigenlijk, het gaat wel over voorgeschreven medicatie, er wordt een beetje laks mee omgegaan naar mijn mening
het is allemaal een geldkwestie, helaas
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_86499516
Oh ja, dat had die psychiater bij PsyQ ook al uitgelegd, maar volgens hem zijn ze allebei hetzelfde alleen de naam is anders, maar jullie zijn wat dat betreft ervaringsdeskundig en zullen het wel beter weten inderdaad. Ik zal het eens aankaarten bij die man. Want ik begon me al helemaal zorgen te maken dat het zo raar was dat ik er totaal niet op reageer. Ben nu wel weer gerustgesteld! :)
Everthing you can imagine is real.
pi_86518482
Motivatie ;( . Ik ga net 2 dagen naar m'n nieuwe opleiding en ik kan me nu al niet op het werk concentreren. En dus ook niet motiveren, want er is elke keer wel iets anders. Mijn mede-studenten begrijpen de opdracht in 1 keer, ik moet het papier 6x lezen, om er dan achter te komen dat ik de letters wel heb gezien maar er alsnog helemaal niks van begrijp. Beetje het ene oor in andere oor uit verhaal, maar dan met mijn ogen. Word er best moe/ verdrietig van eigenlijk. Het is mijn tweede opleiding en ik wil het zo graag maar het lijkt gewoon niet te lukken. Zo ging het precies op mijn vorige opleiding :{ Soms denk ik ook wel dat ik te dom ben. In mijn klas heeft iedereen hetzelfde niveau (havo, nu dus op het hbo) en toch begrijpen zij de dingen wel en ik niet. Mijn psych heeft geen tijd, dus die kan ik ook niet lastigvallen, dan maar hier.

Dan ga ik nu weer verder met school. :')
pi_86522880
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef oddeyed het volgende:
Motivatie ;( . Ik ga net 2 dagen naar m'n nieuwe opleiding en ik kan me nu al niet op het werk concentreren. En dus ook niet motiveren, want er is elke keer wel iets anders. Mijn mede-studenten begrijpen de opdracht in 1 keer, ik moet het papier 6x lezen, om er dan achter te komen dat ik de letters wel heb gezien maar er alsnog helemaal niks van begrijp. Beetje het ene oor in andere oor uit verhaal, maar dan met mijn ogen. Word er best moe/ verdrietig van eigenlijk. Het is mijn tweede opleiding en ik wil het zo graag maar het lijkt gewoon niet te lukken. Zo ging het precies op mijn vorige opleiding :{ Soms denk ik ook wel dat ik te dom ben. In mijn klas heeft iedereen hetzelfde niveau (havo, nu dus op het hbo) en toch begrijpen zij de dingen wel en ik niet. Mijn psych heeft geen tijd, dus die kan ik ook niet lastigvallen, dan maar hier.

Succes ermee!

Hopelijk lukt het jou uiteindelijk wel, ik ben dit jaar gestopt met mijn opleiding en ga nu goed m'n best doen om op m'n werk hogerop te komen, met hard werken en enthousiasme kom ik er uiteindelijk hopelijk ook :P
  vrijdag 17 september 2010 @ 07:11:52 #61
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86525072
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef oddeyed het volgende:

Dat is Klote. Het goede nieuws is dat het niets met domheid te maken heeft. Is puur een concentratieprobleem. ik heb er ook vaak last van. Met dope uiteraard een heel stuk minder.
Bij overleg heb ik het ook trouwens. Gisteren gewoon weggegaan omdat ik anders ging lopen kleren. Lekker volwassen als je 35 bent... maar collega's weten dat ik adhd heb dus die snappen het wel...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86525805
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 07:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat is Klote. Het goede nieuws is dat het niets met domheid te maken heeft. Is puur een concentratieprobleem. ik heb er ook vaak last van. Met dope uiteraard een heel stuk minder.
Bij overleg heb ik het ook trouwens. Gisteren gewoon weggegaan omdat ik anders ging lopen kleren. Lekker volwassen als je 35 bent... maar collega's weten dat ik adhd heb dus die snappen het wel...
Dan is het een goede oplossing geweest toch? Ik loop op zo'n moment niet weg.. Ik ga óf mezelf op lopen vreten van binnen óf ik ga wel klieren :') meestal dat laatste.. Ach, mensen zijn het van me gewend, dat scheelt een hoop, plus ik ga zelden over de grens (ik zorg ervoor dat ik veel kan maken, dat die grens hoog ligt)
Even een dansje *O*
pi_86526303
Gisteren ben ik gebeld door Psyq of ik al 2 mensen had gevonden die komende maandag met mij meekomen naar het eerste gesprek daar. Ik moet de vragenlijst meenemen, doktersverklaring en Trias pasje.
Haters gonna hate.
pi_86527411
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren ben ik gebeld door Psyq of ik al 2 mensen had gevonden die komende maandag met mij meekomen naar het eerste gesprek daar. Ik moet de vragenlijst meenemen, doktersverklaring en Trias pasje.
Dacht dat jij al lang in behandeling was :)

Is bij jou de diagnose nog niet gesteld? Zo niet, succes dan!!
Ben weer eens te laat met de medicatie in de ochtend, goed hyper nu dus, gebeurt zo vaak op vrije dagen.

Volgende week ga ik ook weer op gesprek, nu is het coaching traject begonnen, bevalt goed want krijg goede tips daar en goede ondersteuning, zodat ik ook echt tot dingen kom.

Hopelijk bevalt psyq goed bij jou!
pi_86528247
Iemand ervaring met psyinfo in delft?
pi_86528254
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Moeten er nu al 2 mensen mee?
iig. succes
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86528568
Ja een die mij van vroeger kent en een van nu dan. En ik woon samen dus vandaar dat ik hem ook maar meeneem.
Haters gonna hate.
pi_86630288
hoi :W
pi_86631813
Nou vanmorgen bij Psyq geweest. Hele relaxte dame. Ze kunnen nog geen diagnose stellen omdat ze niet zo goed raad weten met de verandering tussen toen en nu en dan met name het verhaal van vergeetachtigheid en hyperactiviteit. Mijn moeder vindt dat het allemaal wel mee viel terwijl andere mensen om mij heen mij wel altijd druk vonden.

Nu wil ze schoolrapporten van de basisschool zien en dan met het team praten. En dan moet ik nog een keer op gesprek komen en dan zal ik het wel horen denk ik.
Haters gonna hate.
pi_86634819
Michhas :W !
@ cyclinggirl, misschien dat je moeder dacht dat het normaal was omdat ze je nooit anders heeft gezien? Mijn moeder vond het ook allemaal wel mee vallen maar nu ze er over leest herkent ze het wel veel meer. Weet je al wanneer je weer heen moet voor een afspraak? Duurt het bij jou ook zo lang?
pi_86635335
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:52 schreef oddeyed het volgende:
@ cyclinggirl, misschien dat je moeder dacht dat het normaal was omdat ze je nooit anders heeft gezien? Mijn moeder vond het ook allemaal wel mee vallen maar nu ze er over leest herkent ze het wel veel meer. Weet je al wanneer je weer heen moet voor een afspraak? Duurt het bij jou ook zo lang?
Hoe is het? :Y

Ook maar even reageren op CyclingGirl:
Wat oddeyed zegt is wel waar, dat had ik zelf namelijk ook.. ADHD is bij op mijn 6e ofzo al gecontateerd, pas op mijn 19e (anderhalf jaar geleden) ben ik er over gaan lezen, en toen viel er ineens een heleboel op zijn plaats.. Dingen waarvan ik dacht dat ik gewoon wat anders was ofzo waren ineens verklaarbaar, dus misschien dat je moeder dat ook zal hebben :)
pi_86635461
:) ha oke. Nou over twee weken ga ik voor het volgende gesprek. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ja mijn moeder gaf echt antwoorden als ja, dat heeft ze wel maar daar had ik niet zoveel moeite mee hahahaha.
Haters gonna hate.
pi_86635726
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:52 schreef oddeyed het volgende:
Mijn ma liet mij vroeger heel los, gewoon een vrije opvoeding. Daardoor wist ze veel antwoorden op vragen ook niet en vond het vroeger minder opvallend dan tegenwoordig.

Bij mij duurt het helemaal niet lang, kan elke 2 weken gewoon terecht en vind dat ook wel best, morgen ga ik weer heen!
  maandag 20 september 2010 @ 14:22:01 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_86635759
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
:) ha oke. Nou over twee weken ga ik voor het volgende gesprek. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ja mijn moeder gaf echt antwoorden als ja, dat heeft ze wel maar daar had ik niet zoveel moeite mee hahahaha.
Deed die van ook ja. Zo irritant.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_86635777
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja maar daar gaat het niet om :P Het gaat erom of jij ADD/ADHD hebt of niet, niet of je moeder er last van heeft toch? Dus dat soort opmerkingen kunnen denk ik wel achterwege gelaten worden haha :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')