Klopt..quote:Op donderdag 16 september 2010 14:03 schreef Re het volgende:
bekend verschijnsel idd als medicatie generiek wordt en iedereen het spulletje kan namaken, alleen zullen de verzekeringen dat haast nooit accepteren
Hahaquote:Op donderdag 16 september 2010 13:58 schreef Michhas het volgende:
By the way, hoi lang verhaal van mij
Goed is niet van toepassing, goed voor jou is wel van toepassingquote:Op donderdag 16 september 2010 14:09 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
HahaHeb hier methylfenidaat - hydrochloride 10 PCH van Pharmachemie BV Haarlem... Denk toch gewoon goed?
het is allemaal een geldkwestie, helaasquote:Op donderdag 16 september 2010 14:07 schreef Michhas het volgende:
[..]
Klopt..
Maar het is wel een kwalijke zaak vind ik! Het zijn in dit geval 2 heel verschillende medicijnen.
In mijn situatie ging het zo: Concerta gehad, werkte niet, met psychiater afgesproken dat ik over zou gaan op Ritalin. Ik helemaal blij om iets nieuws te proberen, en met vol goede moed naar de apotheek. Krijg ik dat doosje in het midden (zie plaatje vorige post mee), terwijl ik dus een recept voor Ritalin had. Nou dat werkte dus niet, ik terug naar psych. Zegt hij: Oké, dan gaan we nu 'echte' Ritalin proberen. Ik: Huh? Echte Ritalin? Die had ik toch al?.. blijkbaar dus niet
en de echte Ritalin werkt dus wel
ik vind dat best wel kwalijk eigenlijk, het gaat wel over voorgeschreven medicatie, er wordt een beetje laks mee omgegaan naar mijn mening
Succes ermee!quote:Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef oddeyed het volgende:
Motivatie. Ik ga net 2 dagen naar m'n nieuwe opleiding en ik kan me nu al niet op het werk concentreren. En dus ook niet motiveren, want er is elke keer wel iets anders. Mijn mede-studenten begrijpen de opdracht in 1 keer, ik moet het papier 6x lezen, om er dan achter te komen dat ik de letters wel heb gezien maar er alsnog helemaal niks van begrijp. Beetje het ene oor in andere oor uit verhaal, maar dan met mijn ogen. Word er best moe/ verdrietig van eigenlijk. Het is mijn tweede opleiding en ik wil het zo graag maar het lijkt gewoon niet te lukken. Zo ging het precies op mijn vorige opleiding
Soms denk ik ook wel dat ik te dom ben. In mijn klas heeft iedereen hetzelfde niveau (havo, nu dus op het hbo) en toch begrijpen zij de dingen wel en ik niet. Mijn psych heeft geen tijd, dus die kan ik ook niet lastigvallen, dan maar hier.
Dan ga ik nu weer verder met school.
Dat is Klote. Het goede nieuws is dat het niets met domheid te maken heeft. Is puur een concentratieprobleem. ik heb er ook vaak last van. Met dope uiteraard een heel stuk minder.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:55 schreef oddeyed het volgende:
Motivatie. Ik ga net 2 dagen naar m'n nieuwe opleiding en ik kan me nu al niet op het werk concentreren. En dus ook niet motiveren, want er is elke keer wel iets anders. Mijn mede-studenten begrijpen de opdracht in 1 keer, ik moet het papier 6x lezen, om er dan achter te komen dat ik de letters wel heb gezien maar er alsnog helemaal niks van begrijp. Beetje het ene oor in andere oor uit verhaal, maar dan met mijn ogen. Word er best moe/ verdrietig van eigenlijk. Het is mijn tweede opleiding en ik wil het zo graag maar het lijkt gewoon niet te lukken. Zo ging het precies op mijn vorige opleiding
Soms denk ik ook wel dat ik te dom ben. In mijn klas heeft iedereen hetzelfde niveau (havo, nu dus op het hbo) en toch begrijpen zij de dingen wel en ik niet. Mijn psych heeft geen tijd, dus die kan ik ook niet lastigvallen, dan maar hier.
Dan ga ik nu weer verder met school.
Dan is het een goede oplossing geweest toch? Ik loop op zo'n moment niet weg.. Ik ga óf mezelf op lopen vreten van binnen óf ik ga wel klierenquote:Op vrijdag 17 september 2010 07:11 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat is Klote. Het goede nieuws is dat het niets met domheid te maken heeft. Is puur een concentratieprobleem. ik heb er ook vaak last van. Met dope uiteraard een heel stuk minder.
Bij overleg heb ik het ook trouwens. Gisteren gewoon weggegaan omdat ik anders ging lopen kleren. Lekker volwassen als je 35 bent... maar collega's weten dat ik adhd heb dus die snappen het wel...
Dacht dat jij al lang in behandeling wasquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren ben ik gebeld door Psyq of ik al 2 mensen had gevonden die komende maandag met mij meekomen naar het eerste gesprek daar. Ik moet de vragenlijst meenemen, doktersverklaring en Trias pasje.
Moeten er nu al 2 mensen mee?quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren ben ik gebeld door Psyq of ik al 2 mensen had gevonden die komende maandag met mij meekomen naar het eerste gesprek daar. Ik moet de vragenlijst meenemen, doktersverklaring en Trias pasje.
Hoe is het?quote:Op maandag 20 september 2010 13:52 schreef oddeyed het volgende:
Michhas!
@ cyclinggirl, misschien dat je moeder dacht dat het normaal was omdat ze je nooit anders heeft gezien? Mijn moeder vond het ook allemaal wel mee vallen maar nu ze er over leest herkent ze het wel veel meer. Weet je al wanneer je weer heen moet voor een afspraak? Duurt het bij jou ook zo lang?
Mijn ma liet mij vroeger heel los, gewoon een vrije opvoeding. Daardoor wist ze veel antwoorden op vragen ook niet en vond het vroeger minder opvallend dan tegenwoordig.quote:Op maandag 20 september 2010 13:52 schreef oddeyed het volgende:
Michhas!
@ cyclinggirl, misschien dat je moeder dacht dat het normaal was omdat ze je nooit anders heeft gezien? Mijn moeder vond het ook allemaal wel mee vallen maar nu ze er over leest herkent ze het wel veel meer. Weet je al wanneer je weer heen moet voor een afspraak? Duurt het bij jou ook zo lang?
Deed die van ook ja. Zo irritant.quote:Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:ha oke. Nou over twee weken ga ik voor het volgende gesprek. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ja mijn moeder gaf echt antwoorden als ja, dat heeft ze wel maar daar had ik niet zoveel moeite mee hahahaha.
Ja maar daar gaat het niet omquote:Op maandag 20 september 2010 14:13 schreef CyclingGirl het volgende:ha oke. Nou over twee weken ga ik voor het volgende gesprek. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ja mijn moeder gaf echt antwoorden als ja, dat heeft ze wel maar daar had ik niet zoveel moeite mee hahahaha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |