quote:Op donderdag 9 september 2010 22:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gewoon de limiet eraf als het kan. Onzin die limieten op lege snelwegen...
Een kwestie van gewenning. Nederlanders zijn genetisch niet wezenlijk anders dan Duitsers.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, helaas gaat dat met Nederlanders niet werken.
Mensen die doen alsof de afbeelding echt waar isquote:Op woensdag 8 september 2010 14:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het ligt wat meer in lijn met grote delen van Europa:
[ afbeelding ]
Waarbij veel begrensde snelwegen in Duitsland ook de 130/110 schaal gebruiken, niet 120.
Voor de rest is het inderdaad vooral een gevoelsmaatregel
En zijn er verdomde weinig lege snelwegenquote:Op donderdag 9 september 2010 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, helaas gaat dat met Nederlanders niet werken.
Alles staat nog op 80 hoor, bij Den haag en bij Rotterdam is het nog altijd 80 (en elke dag file ellende die daarbij hoortquote:Op donderdag 9 september 2010 20:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht hadden een tijd geleden de maximumsnelheid op autosnelwegen teruggeschroefd naar 80 km/h, dit om luchtvervuiling tegen te gaan.
Alleen in Amsterdam is deze beperking permanent geworden omdat de files beperkt werden, andere gemeenten gingen weer terug naar 100.
Dus zonder die 80 op de A20 bij R'dam en A12 bij Den Haag geen files meer? Dream onquote:Op vrijdag 10 september 2010 08:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Alles staat nog op 80 hoor, bij Den haag en bij Rotterdam is het nog altijd 80 (en elke dag file ellende die daarbij hoort)
Ik zeg: Maximaal 80 op de snelweg. Laten die racende klapjostis zich maar doodrijden in Duitsland. Ruimt lekker op, zonder dat anderen er last van hebben.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:11 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik zeg: "freie fahrt für freie bürger" (ofwel: geen limiet)! Dan rijden die burgerlijke klapjosti's op de weg zich vanzelf dood... en dat ruimt lekker op! Meer asfalt voor mij!
Ik weet het niet van jou, maar ik rij niet rond met een stopwatch.quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zeg: Maximaal 80 op de snelweg. Laten die racende klapjostis zich maar doodrijden in Duitsland. Ruimt lekker op, zonder dat anderen er last van hebben.
Maar de Duitse wegen zijn wel anders dan de Nederlande wegen. In Duitsland houdt men bij de aanleg rekening met de hogesnelheden. Geen scherpe bochten, geen steile hellingen, overal camera's of sensoren op de weg en goede controle op vuil/voorwerpen/ongelukken/etc op de weg, brede banen, en een goede zeer diepe fundering.quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een kwestie van gewenning. Nederlanders zijn genetisch niet wezenlijk anders dan Duitsers.
Geen scherpe bochten? Zeker wel, maar dan staat er eerst een bordje 100 een KM voordat je er bent. En ook uitvoegstroken kun je vaak met max. 30 km/u nemen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar de Duitse wegen zijn wel anders dan de Nederlande wegen. In Duitsland houdt men bij de aanleg rekening met de hogesnelheden. Geen scherpe bochten, geen steile hellingen, overal camera's of sensoren op de weg en goede controle op vuil/voorwerpen/ongelukken/etc op de weg, brede banen, en een goede zeer diepe fundering.
Niet eens. Op de route naar München zit ergens een stuk (ik meen nog voor Stuttgart) waar je zo hard mag als je wil (buiten bepaalde tijden althans), maar de weg veel bochten heeft en het ook nog heuvelachtig is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:27 schreef kakner2 het volgende:
Geen scherpe bochten? Zeker wel, maar dan staat er eerst een bordje 100 een KM voordat je er bent.
Dat je zo hard mag als je wilt wil niet zeggen dat je overal zo hard kan als je wilt. Je moet wel goed kunnen rijden wil je op de duitse autobahn thuishorenquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet eens. Op de route naar München zit ergens een stuk (ik meen nog voor Stuttgart) waar je zo hard mag als je wil (buiten bepaalde tijden althans), maar de weg veel bochten heeft en het ook nog heuvelachtig is.
Als ik het me goed herrinner, las ik ooit ergens dat de autosnelweg in Nederland voor een vmax van 150 km/u wordt ontworpen. Wat op 90% van de autosnelwegen in Nederland ook prima kan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar de Duitse wegen zijn wel anders dan de Nederlande wegen. In Duitsland houdt men bij de aanleg rekening met de hogesnelheden. Geen scherpe bochten, geen steile hellingen, overal camera's of sensoren op de weg en goede controle op vuil/voorwerpen/ongelukken/etc op de weg, brede banen, en een goede zeer diepe fundering.
Ik vergeet de correctie altijd. Maar ik heb dan ook nog altijd nul boetes.quote:Op donderdag 9 september 2010 21:36 schreef ijdod het volgende:
[..]
Die krijg je toch al niet. Pas bij 124 krijg je een boete. Dat is na correctie van 3 km/u, dus je moet dan al 127 echte km/u hebben gereden. Voeg daar aan toe dat vrijwel elke auto af fabriek een positieve afwijking op de teller heeft, en je reed al zeker 130 op de teller. Nu is dat laatste geen valide argument als Koos Spee er mee komt, mee eens, maar feitelijk werkt het wel zo.
Bij lagere snelheden worden die margers enger. Voorbeeld van mijn auto: 120 echte km = 124 volgens cruise control = net geen 130 op de analoge teller. 80 echte km is 82 op cruise is 83 op de teller.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |