Dat gezeur met die ene collega weer?quote:Op maandag 8 november 2010 22:05 schreef ShadyLane het volgende:
...en als je dan zo'n jaar of tien ervaring hebt, en in je klassen loopt het eigenlijk altijd wel aardig, de ene keer beter dan de andere, maar altijd wel op z'n minst acceptabel, dan is het gezeik nog niet over, want je hebt ook nog collega's. Ik mag morgen WEER komen opdraven bij de directie over 'n kwestie waarvan ik dacht dat ie eind vorig schooljaar dan toch echt voor eens en voor altijd afgehandeld was. M'n klassen zijn momenteel de plek om 'n beetje bij te komen van het gezeik.
Uiteraard! En ik voelde me er gisteren echt rot bij, want ik dacht eind vorig schooljaar dat het was afgesloten en nu blijkt ie afgelopen vrijdag dus toch weer naar de directie te zijn gestapt (dat weet ik alleen omdat de directie me dat verteld heeft, want aan hem merk ik niks. Hij doet alleraardigst.)quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:04 schreef Viking84 het volgende:
Dat gezeur met die ene collega weer?.
Ja, dat soort figuren komt altijd op plekken waar je ze net níet wil hebben. Die hebben geen plank voor hun hoofd, maar een complete boekenkast met een encyclopedie er in. Ik las donderdag een artikel dat slechte docenten ontslagen zouden kunnen worden. Moeten ze zeker gaan doen, met dat soort lui.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:57 schreef ShadyLane het volgende:
Haha, ja, die van ons heeft zich opgegeven als beschikbaar om 'n stagiaire te begeleiden. Je zal als onschuldige stagiaire terechtkomen in het wespennest dat onze sectie momenteel is
Dat heeft een vogelvlucht genomen door smartphones. Op mijn school is het twitteren niet zo'n hype, maar ik merk wel dat leerlingen vaak tijdens de les op msn/hyves zitten. Dan lees je bijvoorbeeld: "Zit nu bij Duits, val haast in slaap" / "Pff.. nog 4 uur". Het verschil is: vroeger zeiden leerlingen dat tegen elkaar in de pauzes, nu gaat dat via internet - en dus voor iedereen mee te lezen.quote:IK ben geschokt hoeveel tweets kids tegenwoordig op twitter zetten, hoeveel tijdens schooltijd/lessen maar ook wat er over docenten allemaal wordt getweet...
Oh, maar bij ons gaat het niet om een slecht docent. Leerlingen leren genoeg bij hem, examencijfers zijn prima, leerlingen vinden zijn lessen leuk of in elk geval acceptabel. Niks aan 't handje op dat gebied.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:58 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ja, dat soort figuren komt altijd op plekken waar je ze net níet wil hebben. Die hebben geen plank voor hun hoofd, maar een complete boekenkast met een encyclopedie er in. Ik las donderdag een artikel dat slechte docenten ontslagen zouden kunnen worden. Moeten ze zeker gaan doen, met dat soort lui.
Oh okee..quote:Op zondag 14 november 2010 16:36 schreef ShadyLane het volgende:
Oh, maar bij ons gaat het niet om een slecht docent. Leerlingen leren genoeg bij hem, examencijfers zijn prima, leerlingen vinden zijn lessen leuk of in elk geval acceptabel. Niks aan 't handje op dat gebied.
Persoonlijk heb ik het niet zo op afpakken van (dure) spullen, zoals telefoons. Ik zeg dat ze hun telefoon weg moeten doen. 9,5 van de 10 keer gebeurt dat dan ook. Die ene keer dat iemand er mee blijft spelen, leg ik hem op mijn bureau. "Ik zal er wel even op passen".quote:Op zondag 14 november 2010 16:40 schreef Viking84 het volgende:Ik vind het heel goed dat telefoons afgepakt worden als ze gebruikt worden tijdens de les.
Inderdaad. Ik vertel soms wel eens dat "toen ik zo oud als jullie was" (quote:Helemaal nergens voor nodig om tijdens de les met je telefoon te klooien. Als je een klok ophangt in de klas, is het ook niet nodig om tijdens de les op je mobiel te kijken hoe laat het is.
Kun je dat niet voorstellen aan je team(leider)?quote:Het liefst zou ik zien dat op mijn school de mobieltjes aan het begin van de les ingeleverd worden bij de docent. Dan heb je er ook geen werk van, tijdens de les.
Werkt inderdaad best goed, ja.quote:Muziek luisteren mag trouwens wel bij mij, mits anderen er geen last van hebben en mits je niet zozeer in je muziek opgaat dat het je afleidt bij je werk.
Komt vast nog wel een keerquote:Kun je dat niet voorstellen aan je team(leider)?
Een collega van mij leest soms wat mee met de tweets van mentorleerlingen. Ze hebben ze verder niet afgeschermd. Zo is men erachter gekomen dat er spiekbriefjes gemaakt waren voor SE's Latijn en Duits. Meteen controle op alle woordenboeken en zes leerlingen betrapt en verwijderd, met als gevolg een 1,0 voor het SE.quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zag het toevallig laatst 'n keer tijdens een les in het computerlokaal (op 'n grote monitor is het makkelijker dingen opvangen dan op 'n minimobieltje), dat was gelukkig 'n vriendelijke tweet (dat er tijdens het vorige lesuur 'n collega had getrakteerd). Ik heb, toen ik n.a.v. een of ander salarisplan eens zocht op 'leraren', ook de meest botte dingen voorbij zien komen over collega's van allerlei scholen overal in het land. Sindsdien huldig ik het standpunt "ik wil het allemaal niet weten".
Heftig!quote:Op maandag 15 november 2010 12:21 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Een collega van mij leest soms wat mee met de tweets van mentorleerlingen. Ze hebben ze verder niet afgeschermd. Zo is men erachter gekomen dat er spiekbriefjes gemaakt waren voor SE's Latijn en Duits. Meteen controle op alle woordenboeken en zes leerlingen betrapt en verwijderd, met als gevolg een 1,0 voor het SE.
En nog staan de tweets open en bloot voor iedereen te lezenwat een sufferds.
quote:Op woensdag 17 november 2010 12:55 schreef ShadyLane het volgende:
Er heerst bij ons momenteel een ware buikgriepepidemie: zes tot acht zieken per klasWel lekker rustig lesgeven zo
Ik laat ze dan altijd een beetje begaan, omdat het het laatste uur is enzo, maar dat doe ik morgen dus maar nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |