quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:08 schreef FailTransferProtocol het volgende:
Rar maar dan met compressie-niveau "high"?
Leg eerst eens beter uit wat je precies wil. Wat voor materiaal wil je comprimeren, en waarom?quote:
Die bedoelde ik inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:05 schreef FailTransferProtocol het volgende:
[..]
Dan zou ik toch Jan Sloot eens vragen.
Of Boelsquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:05 schreef FailTransferProtocol het volgende:
[..]
Dan zou ik toch Jan Sloot eens vragen.
Volgens mij is er niets wat beter is in compressuatisaties dan Winrar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:01 schreef Dalando het volgende:
Nee, even serieus, ik zit hier niet in ONZ. Suggesties?
Interessant. Uit de Best programs matrix blijkt duidelijk dat PAQ8PX en WinRK 3.1.2 het beste scoren qua compressieratio, afhankelijk van het te comprimeren bestandstype. Maar je krijgt niets voor niets, die betere compressieratio's moet je bekopen met langere compressietijden en een hoger geheugengebruik.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:46 schreef Sp1r1t het volgende:
Afhankelijk van het type data dat je probeert te comprimeren.
Hier een link naar een site met een uitgebreide vergelijking met verschillende bestandstypen:
http://www.maximumcompression.com/index.html
Succes,
Sp1r1t
Als je deze lijst bekijkt, dan zie je dat er wel een paar programma's zijn die in staat blijken om JPEG bestanden significant te comprimeren. Maar dat wordt dan bereikt door de JPEG gedeeltelijk te decoderen en weer te coderen met een efficiënter algoritme dan de standaard Huffman encoding. Een dergelijke strategie is echter alleen bruikbaar bij specifieke bestandstypen met een vooraf bekende opbouw.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:12 schreef Adames het volgende:
Wat wil je comprimeren?
Lossy materiaal als jpeg, pdf, mp3 valt weinig aan te comprimeren. Dat is al gedaan. .exe bestanden zijn ook moeilijk, aangezien de data wel moet worden bewaard. Compressie is geen wondermiddel en met de meest gangbare bestandsformaten eerder een handige manier om te groeperen dan echt te comprimeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |