Volgens mij had er nog geen, en ik denk dat batuwu wel redelijk klaar met me is.quote:
Dat is ook zo. Ik dacht even aan Pope, maar die was achtereenvolgens van plunk en claudia.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij had er nog geen, en ik denk dat batuwu wel redelijk klaar met me is.
Jij bent een prima docent.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:19 schreef mane het volgende:
Ik kende het woord gebuut niet eens. Ik spreek er nu ook schande van.
Vandaag weer zo'n typisch gesprekje met mijn Gymnasium V leerlingen:
Leerling: Het probleem met democratie is, is dat de massa dom is.
Ik: Dat de massa dom is, heb je volgens mij van meneer X (=geschiedenisdocent) gehoord. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ik denk dat je zo'n stelling zelf goed moet kunnen uitleggen en onderbouwen. Wat betekent het precies?
Leerling: Hoezo, het is toch gewoon zo?
Ik: Wat ik bedoel is: wie bedoel je precies met de 'massa', en hoe bepaal je wat dom en slim is?
Leerling: Nou, gewoon. met IQ-testen en alle mensen met een VMBO-opleiding.
Dat is wel een gewiekst antwoord.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:35 schreef mane het volgende:
Ja, die meneer X is dus mijn zeer autoritaire collega die zijn leerlingen met intimidatie het zwijgen oplegt en vol minachting behandelt.
Hij kwam op dat moment overigens toevallig even mijn lokaal binnen en toen confronteerde ik hem met die uitspraak door te zeggen: Toevallig hebben we het over je. Volgens deze leerling is de massa dom.
Waarop mijn collega zei: 'Ja maar hij is zelf ook onderdeel van de massa. Dus.'
Ik bedoel dat het 'niet slecht' was.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:29 schreef Gellius het volgende:
Tsja, dat lijkt me het belangrijkste.
Een leerling doet hem hier (perfect) na, op precies 1.00 en 5.54. Je moet het geluid wel flink hard zetten!quote:
Mijn ervaring is dat leerlingen een hekel hebben aan mannen zonder humor en vrouwen die net iets te veel hun best doen en ongeloofwaardig zijn als autoriteit. Wat is jouw indruk?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:01 schreef mane het volgende:
Veel leerlingen vinden hem echt geweldig..
Ja, helemaal waar. Ik vind het ongelooflijk knap dat je iemand zo treffend kunt neerzetten. Deze leerlingen houden echt van hun school en van de mafketels van leraren die ze daar aantreffen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:01 schreef Gellius het volgende:
Het zegt weinig over de docent, maar veel over zijn leerlingen. Om iemand zo na te doen moet je toch ook een beetje van iemand houden.
Hm, ja, toch wel. Als ie goed uit de hoek kan komen. En rake dingen zegt. Mijn docent Latijn, de fantastische meneer Vos, was de enige op school die een doctorstitel droeg. Gepromoveerd egyptoloog, kon spijkerschrift lezen, kende klassiek Hebreeuws. Niemand kon cynischer zijn dan hij, tegen ons, zijn pluizebollen. Hij snoot zijn neus in het raamgordijn, zong gekke liedjes, maakte de rector belachelijk en schiep er een groots genoegen in om na het zoveelste onverwacht s.o. breed glimlachend de enen uit te delen. Een paaltje heette dat in zijn jargon.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:01 schreef mane het volgende:
Veel leerlingen vinden hem echt geweldig..
Al die dingen zijn dodelijk voor docenten, ongeacht man of vrouw zijn. Geen humor hebben, teveel je best doen, niet jezelf zijn, niet weten waarover je praat. Nu zijn gymnasiumleerlingen weer anders in hun oordeel dan havo of vmbo-leerlingen. Gymnasiumleerlingen hebben vooral veel moeite met docenten die geen kennis van zaken hebben. Ze kunnen je veel vergeven, de raarste neuroses en de ergste chaos, behalve dat. Verder is 't eigenlijk ongelooflijk wat ze allemaal gelaten over zich heen laten komen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat leerlingen een hekel hebben aan mannen zonder humor en vrouwen die net iets te veel hun best doen en ongeloofwaardig zijn als autoriteit. Wat is jouw indruk?
Ze hadden toen nog geen les van mij gehad. Nu heb ik ze wel, dus ik ben dit jaar aan de beurt (dat hebben zij me ook al beloofd..)quote:
Hij kan stemmen met z'n pootjes:quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:03 schreef Z het volgende:
[..]
Heeft die hamster daar zelf ook nog wat over te zeggen?
Lachpopjes schieten tekort. Snorfquote:Varianten beheerpakket:
A01.02.03a Bouwland voor hamsters.
1. Hamstervriendelijk beheer bestaat uit het gewas Luzerne, bladramenas,
wintertarwe of combinatie daarvan.
2. Op de aangemelde kavel zal minimaal 50 % van de oppervlakte bestaan uit
hamstervriendelijk beheer.
3. De minimumoppervlakte van de beheerseenheid is 1 ha.
4. De luzerne wordt tot 15 juni geoogst.
5. Na 15 juni blijft de luzerne staan tot 1 februari van het volgende jaar staan en
worden dan geklepeld.
6. De bladramenas wordt na 1 februari van het volgende jaar ondergewerkt.
7. De wintertarwe wordt niet geoogst. Na 1 februari van het volgende jaar wordt het
overblijvende gewas wintertarwe ondergewerkt.
8. De teelt van alle gewassen vind plaats op basis van de goede landbouw en milieu
praktijk (GLMC)
A01.02.03b Opvangstrook voor hamsters.
1. Opvangstroken zijn stroken regulier graan die niet worden geoogst.
2. De minimale grootte van de beheereenheid is 15 meter breed en 100 meter lang.
3. Niet oogsten van de strook tot 1 februari van het volgende jaar. Tenzij er
wintergraan ingezaaid wordt. Dan is oogsten en inzaaien toegestaan na 1
november.
4. De opvangstrook rouleert jaarlijks.
Hoe was het?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit gepraat over leraren komt een stuk dichterbij nu ik vandaag m'n eerste les heb gegeven.
Wat geef je?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dit gepraat over leraren komt een stuk dichterbij nu ik vandaag m'n eerste les heb gegeven.
Nederlands.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |