Dat heeft volgens mij geen enkel nut, is toch MBO. Vergoeding is niet verplicht. Lekker handig, gratis slaaf!quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan moet ze dat aankaarten bij haar leraar.
Ik doel op het werk dat ze moet doen...quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:25 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij geen enkel nut, is toch MBO. Vergoeding is niet verplicht. Lekker handig, gratis slaaf!
Ik zal het er weer met haar over hebben, ik vind eigenlijk ook dat ze dit moet aankaarten. Maar haar studie is zo slecht geregeld joh, dat wil je niet weten... Ben blij dat ik niet verplicht stage moet lopen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doel op het werk dat ze moet doen...
En vervolgens gaan we passief klagen op Fok?quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:23 schreef TheHappyPrince het volgende:
Mijn zusje doet stage in een winkel en wordt echt behandeld als een slaaf. De baas zit boven in het kantoor en belt háár op met de vraag of ze een kopje koffie kan komen brengen of het kantoor kan schoonmaken omdat de baas wat heeft laten vallen. En laatst gaf ze haar de schuld van het niet gescheiden gehouden afval, ze riep mijn zus als een hond bij haar en zei: 'kijk zo hoort dat niet hè, ga je het nu even goed doen?' Mijn zusje had het niet eens gedaan. En ze moet de hele dag staan, mag zelfs niet tegen de muur aanleunen terwijl er toch niemand is want die winkel loopt voor geen meter.
En ze krijgt geen enkele rooie cent. Ik wil die winkel in de fik steken!
Ja maar ja, a) hoe ga je het bewijzen en b) welke leerdoelen? Ze moet winkelervaring op doen. Dit is winkelervaring...quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
En vervolgens gaan we passief klagen op Fok?
Aangeven bij zowel het bedrijf als bij de opleiding dat de stage niet voldoet aan de leerdoelen.
Hoe ga je het bewijzen? Het is geen rechtszaak. Haar woord zou voldoende moeten zijn voor de opleiding, en zo niet, dan pech. Je bent niks verplicht. Als je zusje er vanaf morgen voor kiest om niet op te komen dagen moet ze dat vooral doen. Je laat je toch niet als een slaaf behandelen?quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:31 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ja maar ja, a) hoe ga je het bewijzen en b) welke leerdoelen? Ze moet winkelervaring op doen. Dit is winkelervaring...
En iemand helpen is erg wil je zeggen?quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:31 schreef TheHappyPrince het volgende:
En sorry hoor, dacht dat dit een topic was om over stages te klagen...![]()
Daarom, eerst kijken naar een andere stageplaats voordat je de ene opzegt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:35 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik denk dat het probleem ook vooral is dat mijn zusje er weken over heeft gedaan om een stageplek te vinden. Ze is echt bij tientallen zaken geweest. Ze is bang dat ze hierna niets meer vindt.
Precies, maar om te voorkomen dat hier verwarring over ontstaat (dus om misbruik te voorkomen) hebben opleidingen in 99% van de gevallen documentatie waarin staat beschreven wat er wordt bedoeld met winkelervaring.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En iemand helpen is erg wil je zeggen?
Welke leerdoelen? Lijkt me dat je als je winkelervaring moet opdoen, niet de bedrijfsleider hoeft te voorzien van koffie. Dat is horeca ervaring. Winkelervaring, zoals ik het zie: Klanten helpen, voorraad bijhouden, slechte producten retourneren, schappen op orde houden, kas opmaken, winkel op orde houden en afspraken maken met leveranciers.
Hoe lang moet ze stage lopen dan? En waar? Kan me niet voorstellen dat er in een beetje stad niemand is die haar wil helpen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:35 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik denk dat het probleem ook vooral is dat mijn zusje er weken over heeft gedaan om een stageplek te vinden. Ze is echt bij tientallen zaken geweest. Ze is bang dat ze hierna niets meer vindt.
+ die studie is echt een chaos, ze heeft niet eens een leraar om dit mee te bespreken want die is er nooit
Ik zal het iig met haar erover hebben want het klopt natuurlijk wel, dit kan zo niet.
Hoe oud is ze dan? Een gratis kracht voor 9 weken lang zouden veel winkels wel relaxed vinden denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:37 schreef TheHappyPrince het volgende:
9 weken, maar in Groningen is atm niet veel werk te vinden wat past.
Kaart het sowiso schriftelijk (dus mail met leesbevestiging of per brief met ontvangstbevestiging) aan bij de leraren. Als dan achteraf blijkt dat de stage niet voldeed en er is daarop geen actie ondernomen, zijn er in ieder geval geen verwijten te maken naar jouw zusje.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:37 schreef TheHappyPrince het volgende:
9 weken, maar in Groningen is atm niet veel werk te vinden wat past.
Laat haar ook eens de stageovereenkomst doorlezen, kijken wat daarin staat. Daar zou ook in vermeldt moeten worden wat er in de stage gedaan zou moeten worden en aangezien dit als contract geldt, kan je hier ook nog eens op terugvallen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:43 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ah dat is slim! Dank jeen mijn zusje is 18.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |