Que?quote:Op maandag 6 september 2010 21:59 schreef Ritmo het volgende:maar een 3e jaars HBO'er die gewoon na een paar weken functioneert als een werknemer.
Een beetje goede student is na een tijdje in elk geval even rendabel als 0,5 fte werknemer. Sommige zelfs als volledige werknemer. Als ze dat niet zijn, hadden ze uberhaupt geen stage moeten lopen nog en faalt de school (en het bedrijf, bij het sollicitatiegesprek).quote:
Nee, de stage zelf is wel erg goed.quote:Op maandag 6 september 2010 22:03 schreef wachtwoordalweerkwijt het volgende:
Ik vraag me af waarom hij geen fatsoenlijk stageplaats kan krijgen met alles erop en eraan zoals stagevergoeding. Heeft hij een gebrek?
quote:Op maandag 6 september 2010 22:01 schreef Ricard0j het volgende:
Waarom gaat ie er zelf mee akkoord dan?
Dit, en je kan als je een beetje uithoudingsvermogen hebt best nog wat er naast werken. En je bent niet verplicht om zo vroeg op jezelf te gaan wonen toch? Of kent TS alleen falers die op hun 23e nog eens een keer beginnen met een stage?quote:Op maandag 6 september 2010 22:01 schreef Ricard0j het volgende:
Waarom gaat ie er zelf mee akkoord dan?
en waarom zou een MBO-er dat niet kunnen?quote:Op maandag 6 september 2010 22:02 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een beetje goede student is na een tijdje in elk geval even rendabel als 0,5 fte werknemer. Sommige zelfs als volledige werknemer. Als ze dat niet zijn, hadden ze uberhaupt geen stage moeten lopen nog en faalt de school (en het bedrijf, bij het sollicitatiegesprek).
Er zijn MBO'ers die dat wel zijn natuurlijk, maar het grootste deel is pas vanaf niveau 4 enigszins zelfstandig genoeg.quote:Op maandag 6 september 2010 22:04 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
en waarom zou een MBO-er dat niet kunnen?
Dat is gewoon een normaal bedrag ja.quote:Op maandag 6 september 2010 22:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik heb trouwens stage gelopen bij een Belastingadvieskantoor en kreeg 350eu/maand.
Inderdaad. TS is een beetje omhooggevallen.quote:Op maandag 6 september 2010 22:04 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
en waarom zou een MBO-er dat niet kunnen?
Dat moet fantastisch zijn!quote:Op maandag 6 september 2010 22:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik heb trouwens stage gelopen bij een Belastingadvieskantoor en kreeg 350eu/maand.
Jij hebt betaald voor je stage? Mooi dom ben je dan, dwaas.quote:Op maandag 6 september 2010 22:04 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Dit, en je kan als je een beetje uithoudingsvermogen hebt best nog wat er naast werken. En je bent niet verplicht om zo vroeg op jezelf te gaan wonen toch? Of kent TS alleen falers die op hun 23e nog eens een keer beginnen met een stage?
Vroeger moest je zelfs betalen om "stage" te mogen lopen, ging ook altijd prima.
Vroeger zeg ik, dan praten we wel over heel wat jaartjes geleden, daar niet van.quote:Op maandag 6 september 2010 22:07 schreef Boolo het volgende:
[..]
Jij hebt betaald voor je stage? Mooi dom ben je dan, dwaas.
Nee, integendeel.quote:Op maandag 6 september 2010 22:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Inderdaad. TS is een beetje omhooggevallen.
Houd je bek dan dicht nerd. Lelijke achterbakse nerd.quote:Op maandag 6 september 2010 22:07 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Vroeger zeg ik, dan praten we wel over heel wat jaartjes geleden, daar niet van.
En nee, ik kreeg netjes betaald voor mijn stage.
quote:Op maandag 6 september 2010 22:02 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een beetje goede student is na een tijdje in elk geval even rendabel als 0,5 fte werknemer. Sommige zelfs als volledige werknemer.
Nee? En waarom word je meteen pissig? Ben je soms het achterlijke vriendje van TS?quote:Op maandag 6 september 2010 22:08 schreef Boolo het volgende:
[..]
Houd je bek dan dicht nerd. Lelijke achterbakse nerd.
Als je stageplaats niks wil betalen dan heb je niks te regelen.quote:Op maandag 6 september 2010 22:08 schreef kikoooooo het volgende:
4x 6 maanden stage gelopen en altijd een vergoeding gehad.
Mensen die dat niet regelen zijn dom en nog niet klaar voor de arbeidsmarkt.
Nee dit doe ik puur voor mijn plezier HSG-BOMBER, ik ben ook niet pissig. Ik ben woedend.quote:Op maandag 6 september 2010 22:09 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nee? En waarom word je meteen pissig? Ben je soms het achterlijke vriendje van TS?
Vaak kaart een bedrijf het aan bij het sollicitatiegesprek of je een vergoeding krijgt, als het zo belangrijk is dan kan je altijd ervoor kiezen een ander bedrijf te vinden.quote:Op maandag 6 september 2010 22:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als je stageplaats niks wil betalen dan heb je niks te regelen.
Mooi zo, altijd wel leuk als idioten zich ergeren aan mijn posts.quote:Op maandag 6 september 2010 22:10 schreef Boolo het volgende:
[..]
Nee dit doe ik puur voor mijn plezier HSG-BOMBER, ik ben ook niet pissig. Ik ben woedend.
Oh maar ik ben niet woedend om jou Bom, ik ben gewoon woedend op dat stagebedrijf waar de TS naar refereert.quote:Op maandag 6 september 2010 22:11 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Mooi zo, altijd wel leuk als idioten zich ergeren aan mijn posts.
dit slaat dus compleet nergens op, mensen die zo denken en zich zo veel beter vinden dan anderen hebben toch helemaal geen stage vergoeding nodig????.quote:Op maandag 6 september 2010 21:59 schreef Ritmo het volgende:
Bij een MBO-stage kan ik me er nog wat van voorstellen, want die kunnen vaak nog gewoon te weinig om echt rendabel te zijn, maar een 3e jaars HBO'er die gewoon na een paar weken functioneert als een werknemer.
Jammer.quote:Op maandag 6 september 2010 22:13 schreef Boolo het volgende:
[..]
Oh maar ik ben niet woedend om jou Bom, ik ben gewoon woedend op dat stagebedrijf waar de TS naar refereert.
1. Misschien is dat geen optie. sukkel.quote:Op maandag 6 september 2010 22:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan zoek je een andere plaats dwaas, of je gaat onderhandelen.
Nogmaals, dat is niet beledigend naar MBO'ers bedoelt. Het feit dat veel niveau 2/3-leerlingen vaak nog gewoon niet klaar zijn voor een stage komt door meerdere redenen:quote:Op maandag 6 september 2010 22:13 schreef pocketplayer09 het volgende:
[..]
dit slaat dus compleet nergens op, mensen die zo denken en zich zo veel beter vinden dan anderen hebben toch helemaal geen stage vergoeding nodig????.
erg zwak van je TS
Banken ook trouwens.quote:Op maandag 6 september 2010 22:07 schreef Twiitch het volgende:
Tja, als dat belangrijk voor je is dan moet je bij de overheid stage gaan lopen.
Ik heb zelf stage gelopen bij twee verschillende waterschappen en ik kreeg 400ish in de maand.
Er wordt hier door menig usert de ganse dag op MBO-ers gebashed, het groeit er vanzelf inquote:Op maandag 6 september 2010 22:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Inderdaad. TS is een beetje omhooggevallen.
Dat valt allemaal wel mee bij sommige plekken, ik werd ingewerkt en draaide daarna mee als volwaardige werknemer. Nou krijg ik ook wel een aardige vergoeding van 450 euro. En waarom zou je daar niet veel van overhouden?quote:Op maandag 6 september 2010 22:14 schreef Catch22- het volgende:
overschat stagairs niet. Kost je een hoop tijd als bedrijf.
Daarbij, als een bedrijf 400 euro aan je uitgeeft, dan hou je daar ook niet superveel aan over.
True, ik volg een niveau 4 opleiding als je dat moet gaan vergelijken met niveau 2.. daar zakt je broek gewoon van af..quote:Op maandag 6 september 2010 22:06 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Er zijn MBO'ers die dat wel zijn natuurlijk, maar het grootste deel is pas vanaf niveau 4 enigszins zelfstandig genoeg.
precies, anders moeten ze maar geen stagelopers inhuren.quote:Op maandag 6 september 2010 22:54 schreef classpc het volgende:
Zelfs al zouden ze 100 euro per maand geven. Dan is dat toch nog steeds niets in vergelijking met hun fulltime medewerkers?
100 euro per maand stelt voor een bedrijf echt geen fuck voor.
Als een bedrijf niet eens 100 euro over heeft voor een stagiaire dan zijn ze wel erg krenterig.
Ik bedoel geef dan 100 euro, dat komt tenminste nog beter over.
welk bedrijf/soort werk?quote:
Daar heb je inderdaad wel de allersaaist mogelijke stage te pakkenquote:Op maandag 6 september 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
HBO accountancy.. 550 is het laagste wat ik heb gehoord persoonlijk
Maar jij zit in de komkommerteelt?quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:15 schreef cumcumber het volgende:
Ik geef ook nooit iets, ja iets van 50 euro op de laatste dag ofzo als ze goed hun best hebben gedaan.
Je moet blij zijn dat een bedrijf een stageplaats voor je heeft, ze moeten vaak een werknemer deels vrijmaken om hem te begeleiden.
Als je geld wilt verdienen moet je een baan gaan zoeken, wil je ervaring opdoen zoek je een stageplaats.
Haten op accountancyquote:Op dinsdag 7 september 2010 00:15 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad wel de allersaaist mogelijke stage te pakken
Mensen die nu al weten dat ze de rest van hun leven op een saai kantoor moeten zitten in een stoffig pak. Wat een drama.quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Haten op accountancyJij zit zeker op mbo metaalbewerking of je studeert kunstgeschiedenis
En waarom is HBO dan zoveel beter dan MBO op gebied van stage. volgens mij is dat per leerling verschillend. Het is maar hoeveel inzet je bied. De beste MBO'er is beter dan de slechtste HBO'ers...quote:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Haten op accountancyJij zit zeker op mbo metaalbewerking of je studeert kunstgeschiedenis
quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:41 schreef Yreal het volgende:
Kantoor > Fabriekshallen, magazijn, in het plantsoen, op de vrachtwagen ...![]()
Dit dusquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
![]()
Ja man. Want "Fabriekshallen, magazijn, in het plantsoen, op de vrachtwagen" zijn de enige opties als je niet op een stoffig kantoor wil zitten![]()
Studentje
En wat denk je dat een accountant doetquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:47 schreef fonsoy het volgende:
[..]
![]()
Leuk geprobeerd. Bedrijfskundige informatica. Heeft een stoffig imago, maar intensief contact houden met de klant, op locatie assisteren met problemen en heel diverse problemen maakt het heel afwisselend.
Niet assertief genoegquote:Op dinsdag 7 september 2010 09:54 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Dan is die vriend van je niet assertief genoeg geweest bij zijn sollicitatiegesprek, hij heeft dus nog veel te leren en is duidelijk niet klaar voor de arbeidsmarkt.
Helaas is het bovenstaande volgens mij waarquote:Op dinsdag 7 september 2010 10:04 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Niet assertief genoegJa want je hebt ook onderhandelingsruimte als stagiair
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |