Klopt, maar de gemiddelde gebruiker zal zijn toestel niet willen rooten om er een custom rom op te pleuren. En is het voornaamste argument tegen de iPhone niet dat je moet jailbreaken om sommige functies te verkrijgen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:04 schreef Rekkie het volgende:
Leuk verhaal, maar daar zijn Custom Roms voor, het grote voordeel van Android immers
Je hoeft de Galaxy meuk dus niet te nemen en je kunt gewoon een Custom Rom met Froyo gebruiken.
Dat is voor veel gebruikers alweer een stap te ver. Die willen gewoon dat het out-of-the-box werkt zonder er aan te moeten knutselen. De mogelijkheden zijn veel groter natuurlijk, maar dat is niet voor iedere gebruiker het belangrijkste aankoopmotief.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar daar zijn Custom Roms voor, het grote voordeel van Android immers
Je hoeft de Galaxy meuk dus niet te nemen en je kunt gewoon een Custom Rom met Froyo gebruiken.
Totdat je een app opent natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:06 schreef rubje het volgende:
Ik heb die Galaxy ook in mijn handen gehad en het lijkt echt op een iPhone 3GS kwa interface.
Het enige wat je mist is het Apple logo en de bekende Apple interface indeling want voor de rest is het gelijk.
Oh? Mijn iPhone 4 gaat langer mee dan welke smartphone ik ook gebruikt heb (Orange SPV's niet meegeteldquote:De Samsung heeft sowieso een betere batterijduuur dan de iPhone
iPhone crasht ook geen apps door multitasken, en multitasken op de iPhone zuigt de batterij niet leeg.quote:en camera,voor de rest heeft het alle gemakken kwa apps die je op je iPhone ook hebt en zelfs meer en multimedia tasking voor de liefhebbers is een fluitje van een cent zonder gevaar te lopen dat een of andere applicatie crasht.,
Uuuhhh, voor jou persoonlijk misschien, dit is de conclusie van het stukquote:
.quote:Wrap up
Well, here we are at the end of our grand battle. We tried to be as helpful as possible to everyone wondering which of the two best smartphones currently available to purchase. There's a reason why we won't add up the individual scores for each phone - different people have different needs and you should count only the scores on the chapters that are important to you.
And don't take our word for granted - you are free to disagree with our reasoning. After all, every person out there uses their phones in a different way. That's the beauty of it - the latest and greatest smartphones can do so much for you that you can even afford to not use some of the available features and still have a great experience.
There's no ultimate smartphone out there and the right choice boils down to the compromises you are willing to make. Price is important factor too and currently the iPhone 4 is probably the most expensive smartphone on the market (contract-free). But then again, Apple gadgets are almost always the most expensive among their kind and still, they sell quite well.
Hoeft ook niet, ik heb een Galaxy S met Froyo / 2.2. Hiervoor heb ik 4 regels aangepast met regedit en vervolgens via Samsung KIES, de officiële updater naar Froyo geupdate.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt, maar de gemiddelde gebruiker zal zijn toestel niet willen rooten om er een custom rom op te pleuren. En is het voornaamste argument tegen de iPhone niet dat je moet jailbreaken om sommige functies te verkrijgen?Als je mag rooten om er een custom rom op te zetten, mag je ook jailbreaken waardoor je flash op je iphone kunt krijgen.
Zullen we de overweging gewoon houden tussen de toestellen zoals ze aangeboden worden en zoals het gros van de kopers ze zal gaan gebruiken?
Ja, en met de iPhone hoef je alleen maar in safari naar www.jailbreakme.com te gaan en te sliden. Same difference.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:45 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, ik heb een Galaxy S met Froyo / 2.2. Hiervoor heb ik 4 regels aangepast met regedit en vervolgens via Samsung KIES, de officiële updater naar Froyo geupdate.
Met welke van de miljoenen mogelijke Android-interfaces heb je dit vergeleken?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
- de iPod interface van iOS in ongeëvenaard door andere telefoons. Meeste functionaliteit en meest overzichtelijke interface, by far.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja, en met de iPhone hoef je alleen maar in safari naar www.jailbreakme.com te gaan en te sliden. Same difference.
Ging het nou over de moeilijkheidsgraad of het niet willen rooten / jailbreaken / custom rom erop zetten?quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt, maar de gemiddelde gebruiker zal zijn toestel niet willen rooten om er een custom rom op te pleuren. En is het voornaamste argument tegen de iPhone niet dat je moet jailbreaken om sommige functies te verkrijgen?Als je mag rooten om er een custom rom op te zetten, mag je ook jailbreaken waardoor je flash op je iphone kunt krijgen.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:05 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
[..]
Ging het nou over de moeilijkheidsgraad of het niet willen rooten / jailbreaken / custom rom erop zetten?
Je slaat de plank hier dus volledig mis, bijkomende zaak is ook nog eens dat ik dit verander hebt om Froyo vroegtijdig binnen te halen. Ik had ook niks in regedit kunnen wijzigen nog een week of 2(?) wachten en hem dan op de zelfde manier geheel officieel als leek via Samsung binnen kunnen halen.
Als je hem over 2 maanden koopt staat 2.2 er waarschijnlijk al standaard op.
SenseUI, Motoblur en stock Android, oh en wat custom skins.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:51 schreef Ireyon het volgende:
Met welke van de miljoenen mogelijke Android-interfaces heb je dit vergeleken?
Zoals? En probeer deze keer eens iets anders te zeggen dan Flash.quote:Overigens gaat die root/jailbreak discussie nergens over. Een Android heeft een totaal nieuwe interface door een simpele custom launcher uit de Market te halen, daar is niks van root of iets dergelijks voor nodig. Jailbreaken bij een iPhone is iets wat Truus uit Delft nog moet doen van de meest simpele dingen gebruik te kunnen maken.
Dan nog kunt je zoveel custom skins op Android zetten als je wilt, maar blijven de andere punten die ik noemde voor mij reden om het bij de iPhone te houden.quote:Rooten bij een Android is iets wat meer gevorderde gebruikers doen om de openheid volledig te benutten, maar Truus uit Delft kan zonder root gewoon alles gebruiken en aanpassen wat ze wil.
Dan heb je nog steeds een telefoon waar Samsung zijn eigen sausje overheen heeft gegooid. Alleen dan over Android 2.2 Nog steeds hetzelfde verschil.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:05 schreef Ralphmeister het volgende:
Als je hem over 2 maanden koopt staat 2.2 inclusief er waarschijnlijk al standaard op.
Welk verschil? Blijkbaar is dat voor het gros geen probleem.... gezien de verkoopsuccessen van de Galaxy S.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds een telefoon waar Samsung zijn eigen sausje overheen heeft gegooid. Alleen dan over Android 2.2 Nog steeds hetzelfde verschil.
En dan download je 1 simpele app uit de Market en *poef* weg Samsung-sausjequote:Op dinsdag 7 september 2010 12:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds een telefoon waar Samsung zijn eigen sausje overheen heeft gegooid. Alleen dan over Android 2.2 Nog steeds hetzelfde verschil.
Ik zei dat IK de interface die Samsung over Android gegooid had een stuk minder vond dan SensUI, en het een duidelijke ripoff was van iOS. Hierop kreeg ik eerst commentaar dat de interface makkelijk te veranderen was, en vervolgens dat 'de Galaxy over een paar maanden standaard met 2.2 geleverd gaat worden', waarop mijn reactie was dat er over die 2.2 versie van Android waarschijnlijk hetzelfde sausje gegooid is, waardoor we weer terugkomen wat ik in mijn eerste bericht zei, en de fanatieke 'ja, maar..'-reacties een beetje overbodig worden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:20 schreef Rekkie het volgende:
Welk verschil? Blijkbaar is dat voor het gros geen probleem.... gezien de verkoopsuccessen van de Galaxy S.
Zo makkelijk gaat het allemaal niet bij Androidquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dan download je 1 simpele app uit de Market en *poef* weg Samsung-sausje
Zo makkelijk gaat dat wel..... Android vraagt er nota bene zelf om, welke schil je wilt gebruiken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat het allemaal niet bij AndroidProbeer dat maar bij iemand die geen Android-toestellen gehad heeft. Een buitenste schilletje erop gooien is makkelijk, ja, maar om de interface verder te tweaken dan het homescreen, moet je toch iets meer instellingen doen. Niets op tegen natuurlijk als je dat wilt doen, en het is makkelijk genoeg voor degenen die het willen.
Maar spreek tien willekeurige Galaxy S-gebruikers aan, en 7-8 van hen zal nog steeds het Samsung-sausje erop hebben.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat wel..... Android vraagt er nota bene zelf om, welke schil je wilt gebruiken.
Dat je het daarna nog verder kan tweaken is volgens mij alleen maar een pluspunt.
Jij voelde je blijkbaar aanesproken. Het topic is geopend door iemand die koopadvies vraagt over deze tortelen en ik gaf mijn persoonlijke mening. Wat ik deed en wat jij blijkbaar niet doet, is rekening houden met het feit dat de meeste gebruikers hun smartphone gebruiken zoals hij geleverd worden en niet willen kutten met custom skins. Dat het wel of niet makkelijk te veranderen zijn is dus niet relevant in MIJN beargumentatie waarom ik andere toestellen over de galaxy verkies.quote:Op dinsdag 7 september 2010 12:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Flikker dan ook niet van die non-argumenten in je reacties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |