Widgets, alles wat ik wil aanpassen, het betere notificatiesysteem en geen iTunes. Maar dat is toch voor iedereen persoonlijk en afhankelijk van behoeften.quote:Op donderdag 9 september 2010 09:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit wordt vaker gezegd. Wat kun jij dan met je Galaxy S dat ik niet met mijn iPhone kan?
[..]
Ja smaken verschillen zeker maar die chemische kleurtjes zie ik echt niet hoor. dat geel groen wordt of oranje rood is gewoon onzin. Bij LCD ogen alle kleuren faal, bestaat er geen echt zwart en bij standaard AMOLED heb je vaak een roze gloed.quote:Smaken verschillen. Ik vind de chemische kleurtjes van een AMOLED scherm niet mooi. Ik ga liever voor kleuren die weergegeven worden zoals ze bedoeld zijn, niet geel dat opeens groen wordt, of oranje dat rood wordt.
Dat is niet onzin, ga maar eens naar trustedreviews, en vergelijk de kleuren met die op je laptop.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:27 schreef Stokkie_ het volgende:
Ja smaken verschillen zeker maar die chemische kleurtjes zie ik echt niet hoor. dat geel groen wordt of oranje rood is gewoon onzin. Bij LCD ogen alle kleuren faal, bestaat er geen echt zwart en bij standaard AMOLED heb je vaak een roze gloed.
Laptops hebben over het algemeen TN panelen die ook zeker niet kleurecht zijn zelf vindt ik het prima en voegen de iets overgesatureerde kleuren veel toe aan een goede kijkervaring. Het is lang niet zo extreem als jij probeert aan te geven.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:37 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is niet onzin, ga maar eens naar trustedreviews, en vergelijk de kleuren met die op je laptop.
Dat kleuren bij LCD faal ogen is grotere onzin. Mijn iPhone 4 retina display heeft prachtige kleuren, maar wel kleuren zoals ze horen te zijn. Als ik een AMOLED scherm naast mijn gecalibreerde scherm houd, valt echt op hoe absurd sommige kleuren afwijken. Dat is bij het scherm van de iPhone veel minder.
Dat was het op mijn HTC Legend wel, net als de Galaxy S van een studiegenoot, en meerdere Desires. Maar fijn dat jij het enige AMOLED-scherm hebt waarbij dat niet zo isquote:Op donderdag 9 september 2010 10:42 schreef Stokkie_ het volgende:
Laptops hebben over het algemeen TN panelen die ook zeker niet kleurecht zijn zelf vindt ik het prima en voegen de iets overgesatureerde kleuren veel toe aan een goede kijkervaring. Het is lang niet zo extreem als jij probeert aan te geven.
Dan nog is een discussie niet zinloos. Hoe meer valide argumenten je geeft, hoe beter de TS een geïnformeerde keuze kan maken.quote:Maar goed, discussie tussen ons is toch zinloos want jij hebt een iPhone 4 omdat jij die het beste vindt en ik een Galaxy S omdat ik die het beste vindt. Laten we het maar houden op meningsverschil.
Lijkt me wel, ik vind mijn telefoon beter dan de iPhone 4. Wat de verschillen zijn mag nu wel duidelijk zijn maar ik vind die van mij evengoed mooier en beter, ik zie het als positieve eigenschappen.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:46 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat was het op mijn HTC Legend wel, net als de Galaxy S van een studiegenoot, en meerdere Desires. Maar fijn dat jij het enige AMOLED-scherm hebt waarbij dat niet zo is
[..]
Dan nog is een discussie niet zinloos. Hoe meer valide argumenten je geeft, hoe beter de TS een geïnformeerde keuze kan maken.
Nee, werkt niet met 3.1.2quote:Op donderdag 9 september 2010 08:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
Is het nog gelukt met CineXPlayer?
Dit zijn dus nietszeggende opmerkingen waar een nieuwe gebruiker weinig aan heeft. Dus je vindt de Galaxy S mooier dan de iPhone, terwijl het design gewoon een schaamteloze kopie is van de iPhone 3G(S). Wat vind je er mooier aan dan? Alleen die halve inch extra van het beeldscherm?quote:Op donderdag 9 september 2010 10:50 schreef Stokkie_ het volgende:
Lijkt me wel, ik vind mijn telefoon beter dan de iPhone 4. Wat de verschillen zijn mag nu wel duidelijk zijn maar ik vind die van mij evengoed mooier, ik zie het als positieve eigenschappen.
Neen.quote:Op donderdag 9 september 2010 11:13 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Balen. De eerste generatie kan geen iOS4 draaien, he?
... De halve inch en de schermtechniek + Android doen het voor mij, de pluspunten die je hier noemt zijn voor mij geen pluspunten, simpel.quote:Op donderdag 9 september 2010 11:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit zijn dus nietszeggende opmerkingen waar een nieuwe gebruiker weinig aan heeft. Dus je vindt de Galaxy S mooier dan de iPhone, terwijl het design gewoon een schaamteloze kopie is van de iPhone 3G(S). Wat vind je er mooier aan dan? Alleen die halve inch extra van het beeldscherm?
Verder nog even op een rijtje de plus- en minpunten van Android en iOS:
Pluspunten van Android
- Het is een 'open' systeem, waardoor je apps ook buiten de market om kunt installeren. Dit is soms handig, zoals bijvoorbeeld in het geval van chompsms, dat ik via de browser kon installeren
- Je hebt Widgets, ik vind het vrij zinloos, aangezien push notifications bij iOS net zo snel werken, maar voor mensen die meer waarde hechten aan customizen dan aan functionaliteit kan het een pluspunt zijn.
- Android heeft een betere browser, natuurlijk kun je op de iPhone ook alternatieve browsers installeren, wat ik dan ook gedaan heb, maar je moet jailbreaken om deze browsers als default browser te kunnen gebruiken, net zoals je moet jailbreaken om flash te hebben. Bij Android zit dat er al in, en heb je een browser die net wat prettiger werkt dan Mobile Safari. Fullscreen-mode en het automatisch aanpassen van tekst aan het beeldscherm zijn twee dingen die ik op mijn iPhone niet heb.
- Android telefoons hebben AMOLED, niet allemaal, maar de meeste high end Android-toestellen wel. Meningen over AMOLED zijn verdeeld, maar voor video kijken is het verschrikkelijk mooi.
- Je hebt keuze uit meerdere toestellen, Android groeit in populariteit, en als gevolg daarvan zijn er een hoop hele mooie toestellen te vinden die op Android draaien.
Pluspunten van iOS en iPhone 4
- Het is veilig, als je niet jailbreakt, is de kans dat je een fishing app installeert bijna nihil, en door de 'gesloten' instelling van de appstore heb je garantie dat de basisfunctionaliteit van ELKE van de honderdduizenden apps hetzelfde is. Geen leercurve dus, en geen gewenning, want alles werkt hetzelfde.
- Retina Display, het hoogste resolutiescherm van alle smartphones, en dat merk je! Tekst ziet er op geen enkele smartphone beter uit, eBooks lezen is een genot. Eigenlijk is alles wat je op dat prachtige scherm doet een genot, zelfs wanneer je het 3cm van je gezicht houdt ziet alles er nog goed uit en kun je geen enkele pixel onderscheiden.
- Media is veelzijdiger, met de ingebouwde iPod-app van de iPhone kun je nog steeds veel meer dan je met welke Android media-app dan ook. Ik zie van de Androidkant veel negatief gedoe over iTunes, en gebrek aan mogelijkheid tot drag&drop. Maar met een Android toestel kun je je audiobooks niet gescheiden van je muziek weergeven in je librairy. Met Android kun je audiobooks niet bookmarken, muziek luisteren en verder gaan waar je gebleven was. Zelfde geldt voor video, waar je films, series en colleges niet gescheiden kunt weergeven, en geen bookmarking hebt zodra je iets anders kijkt. Hierdoor is Android, in tegenstelling tot iOS, nog niet helemaal geschikt voor zwaar mediagebruik.
- De batterij!, de batterij van mij iPhone 4 gaat langer mee dan die van de Desire, de Legend, de Hero, de Galaxy S, de X10 en de Nexus One.
- De Appstore, meer apps dan Android, betere regulering dan Android en dus een betere kwaliteitsgarantie. Meer volwaardige spellen, meer volwaardige productiviteitsapps en Anatomie Flashcards! De Android Market mag dan groeiende zijn, het merendeel bestaat nog steeds uit gimmick-apps. Kijk maar eens in een topic waar gevraagd wordt naar favoriete Android apps.
De aantallen wel, maar het zal nog enkele jaren duren voordat de kwaliteit gelijk is. De beste Android apps zijn gemodificeerde iPhone apps. En wat voor beperking brengt die veiligheid met zich mee dan?quote:Op donderdag 9 september 2010 11:25 schreef Stokkie_ het volgende:
... De halve inch en de schermtechniek + Android doen het voor mij, de pluspunten die je hier noemt zijn voor mij geen pluspunten, simpel.
De veiligheid die jij aanhaalt zie ik als een beperking, het scherm vindt ik te klein en ik vind SAMOLED mooier. Dat het retina is doet mij niet veel, mijn resolutie is hoog genoeg. Het media gedeelte mag mooier zijn op de iPhone maar die werkt voor mij goed genoeg op Android en zonder iTunes, de drag&drop is erg belangrijk voor mij. Tevens de mogelijkheid om een extra SD kaart in te doen. Verder is de batterij prima (1,5 dag) en mist de appstore voor mij niks. De aantallen van Apple gaan uiteindelijk toch wel ingehaald worden mocht dat belangrijk zijn.
Het is vooral het volume aan kwaliteitsapps. Als je bijvoorbeeld naar muziekapplicaties kijkt in de appstore, zijn het echt apps. Als je in de Market kijkt, zie je vooral ringtones.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:08 schreef Merkie het volgende:
Ik vind de kritiek op de kwaliteit van de Market nogal overdreven, ik zie eigenlijk geen verschil in kwaliteit met de iPhone-apps (games daargelaten).
Nee, die van de Desire is om te huilen, die van de SGS is een van de betere, zoniet de beste die op de markt te verkrijgen is!quote:Op donderdag 9 september 2010 09:51 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Bedoel je die van de Galaxy? die is juist veel beter dan de Desire, nagenoeg even goed als die van de iPhone.
wow bedankt!quote:Op donderdag 9 september 2010 11:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit zijn dus nietszeggende opmerkingen waar een nieuwe gebruiker weinig aan heeft. Dus je vindt de Galaxy S mooier dan de iPhone, terwijl het design gewoon een schaamteloze kopie is van de iPhone 3G(S). Wat vind je er mooier aan dan? Alleen die halve inch extra van het beeldscherm?
Verder nog even op een rijtje de plus- en minpunten van Android en iOS:
Pluspunten van Android
- Het is een 'open' systeem, waardoor je apps ook buiten de market om kunt installeren. Dit is soms handig, zoals bijvoorbeeld in het geval van chompsms, dat ik via de browser kon installeren
- Je hebt Widgets, ik vind het vrij zinloos, aangezien push notifications bij iOS net zo snel werken, maar voor mensen die meer waarde hechten aan customizen dan aan functionaliteit kan het een pluspunt zijn.
- Android heeft een betere browser, natuurlijk kun je op de iPhone ook alternatieve browsers installeren, wat ik dan ook gedaan heb, maar je moet jailbreaken om deze browsers als default browser te kunnen gebruiken, net zoals je moet jailbreaken om flash te hebben. Bij Android zit dat er al in, en heb je een browser die net wat prettiger werkt dan Mobile Safari. Fullscreen-mode en het automatisch aanpassen van tekst aan het beeldscherm zijn twee dingen die ik op mijn iPhone niet heb.
- Android telefoons hebben AMOLED, niet allemaal, maar de meeste high end Android-toestellen wel. Meningen over AMOLED zijn verdeeld, maar voor video kijken is het verschrikkelijk mooi.
- Je hebt keuze uit meerdere toestellen, Android groeit in populariteit, en als gevolg daarvan zijn er een hoop hele mooie toestellen te vinden die op Android draaien.
Pluspunten van iOS en iPhone 4
- Het is veilig, als je niet jailbreakt, is de kans dat je een fishing app installeert bijna nihil, en door de 'gesloten' instelling van de appstore heb je garantie dat de basisfunctionaliteit van ELKE van de honderdduizenden apps hetzelfde is. Geen leercurve dus, en geen gewenning, want alles werkt hetzelfde.
- Retina Display, het hoogste resolutiescherm van alle smartphones, en dat merk je! Tekst ziet er op geen enkele smartphone beter uit, eBooks lezen is een genot. Eigenlijk is alles wat je op dat prachtige scherm doet een genot, zelfs wanneer je het 3cm van je gezicht houdt ziet alles er nog goed uit en kun je geen enkele pixel onderscheiden.
- Media is veelzijdiger, met de ingebouwde iPod-app van de iPhone kun je nog steeds veel meer dan je met welke Android media-app dan ook. Ik zie van de Androidkant veel negatief gedoe over iTunes, en gebrek aan mogelijkheid tot drag&drop. Maar met een Android toestel kun je je audiobooks niet gescheiden van je muziek weergeven in je librairy. Met Android kun je audiobooks niet bookmarken, muziek luisteren en verder gaan waar je gebleven was. Zelfde geldt voor video, waar je films, series en colleges niet gescheiden kunt weergeven, en geen bookmarking hebt zodra je iets anders kijkt. Hierdoor is Android, in tegenstelling tot iOS, nog niet helemaal geschikt voor zwaar mediagebruik.
- De batterij!, de batterij van mij iPhone 4 gaat langer mee dan die van de Desire, de Legend, de Hero, de Galaxy S, de X10 en de Nexus One.
- De Appstore, meer apps dan Android, betere regulering dan Android en dus een betere kwaliteitsgarantie. Meer volwaardige spellen, meer volwaardige productiviteitsapps en Anatomie Flashcards! De Android Market mag dan groeiende zijn, het merendeel bestaat nog steeds uit gimmick-apps. Kijk maar eens in een topic waar gevraagd wordt naar favoriete Android apps.
hier sluit ik me helemaal bij aan. Als kleine toevoeging kan je wel veilig concluderen dat ondanks beide telefoons erg op elkaar lijken, de iPhone is helaas wel een heel stuk duurder dan de galaxy s.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:23 schreef Justinn het volgende:
Die discussies op forums zijn zo zinloos omdat het voor een deel van de mensen toch om hun eigen gelijk gaat. Twijfel je, ga dan gewoon zelf op onderzoek uit. Er zijn mensen zat die een iPhone of Galaxy S hebben. Vraag of je even met de telefoon mag spelen. Je eerste indrukken zijn dan die discussies hier.
Er zijn een ontelbaar aantal (kleine) verschillen tussen beide telefoons en iedereen heeft andere voorkeuren. Voor de één is een iets groter scherm weer belangrijker dan goede mediafuncties. Vandaar ook dat iedereen weer met andere aspecten tussen beide telefoons komt. Mix dat met een mening en de fanboyoorlog kan weer beginnen. Dus nogmaals, ga gewoon zelf op onderzoek uit door in een winkel beide telefoons even te gebruiken en vast te houden.
Weet je het dan nog niet, maak dan afwegingen wat voor jouw belangrijk is en baseer daar je keuze op. Uiteindelijk zullen beide telefoons je niet teleurstellen.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik vind de Desire met SLCD toch een stuk fijner dan de Desire met AMOLED. Veel rustiger beeld, handiger voor echt gebruik. Dat AMOLED is alleen leuk voor stoere jongeren, die denken dat overdreven kleuren 'vet' zijn.
quote:
Nee wederom niet waar, ik heb immers een iPhone 4 en een HTC Heroquote:Op vrijdag 10 september 2010 11:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]Smaken verschillen.
Ik snap dat jij het er niet mee eens bent. Jij bent tenslotte ook aanhanger van de groter, sneller, beter-filosofie achter de Galaxy S.
Oke, mea culpa dan. Toch blijf ik wel bij m'n punt dat mensen die zo hameren op de superioriteit van AMOLED tov LCD dezelfde mensen zijn die de Galaxy S de be all, end all op smartphonegebied vinden. Totdat de DesireHD uitkomt natuurlijk, met een nóg groter beeldscherm. Want groter is immers beterquote:Op vrijdag 10 september 2010 11:31 schreef Rekkie het volgende:
Nee wederom niet waar, ik heb immers een iPhone 4 en een HTC Hero
Ik was het met je eens, totdat ik de laatste zin las, die totaal overbodig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |