Sinds wanneer kun je niet meer inzoomen? De uitlijning wordt bij Android toch automatisch aangepast aan je beeldscherm? Ik vind die 0,3" extra echt niet zwaarder wegen tegenover de algehele afwerking van de Desire, die gewoon degelijker aanvoelt en out of the box een echt premium smartphone-gevoel heeft, in plaats van een hele dure iPhone-kloon.quote:
Volgens jouw redenatie is een groter scherm altijd een nadeelquote:Op woensdag 8 september 2010 21:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Sinds wanneer kun je niet meer inzoomen? De uitlijning wordt bij Android toch automatisch aangepast aan je beeldscherm? Ik vind die 0,3" extra echt niet zwaarder wegen tegenover de algehele afwerking van de Desire, die gewoon degelijker aanvoelt en out of the box een echt premium smartphone-gevoel heeft, in plaats van een hele dure iPhone-kloon.
Oké Splackavellie02, bedankt.quote:Ik vind het wel opmerkelijk dat mensen die nu zo lovend over hun Galaxy S praten vaak dezelfde mensen zijn die liepen te kankeren op het design van de iPhone en de te simpele interface van iOS.
Dat wist ik niet. In dat geval zal dat scherm een stuk scherper zijn, ja, al is 3,1" weer net te klein om een echt lekker toetsenbord op te hebben (in ieder geval in portrait). En ja, ik spreek uit ervaring, want ik had een onscreen toetsenbord op mijn 3,1" Palm Pre. Overigens viel bij dat toestel ook op dat het beeldscherm veel scherper was dan dat van mijn 3GS, en het vingervriendelijke WebOS maakte dat kleine scherm heel bruikbaar (helemaal omdat de browser van de Pre fullscreen was, dus praktisch net zoveel liet zien als Safari).quote:Op woensdag 8 september 2010 21:51 schreef Merkie het volgende:
Mooi offtopic verhaal. Ik heb het over hypothetische 3,2" WVGA-schermen (dus 800x480-schermen). Overigens heeft de Xperia X1 een 3,1" 800x480-scherm (WVGA dus), dus zo hypothetisch is het niet.
Dan had jij geen CineXPlayer op je iPhone.quote:Geloof ik niks van? Is dit iets nieuws van iOS 4.0/4.1 of heeft de iPhone 4 speciale nieuwe functionaliteit? Met mijn iPhone was dit echt schier onmogelijk. Overigens waren we de Desire en Galaxy S aan het vergelijken he, de iPhone ging het even niet over.
Natuurlijk is een scherm scherper als je de resolutie gelijkhoudt en het scherm kleiner maakt, maar ik vind het verschil tussen 4" en 3,7" qua ppi niet echt noemenswaardig omdat de pixel density sowieso al vrij hoog ligt. Natuurlijk is het retina display van de iPhone 4 scherper, maar daar gaat het nu even niet om.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. In dat geval zal dat scherm een stuk scherper zijn, ja, al is 3,1" weer net te klein om een echt lekker toetsenbord op te hebben (in ieder geval in portrait). En ja, ik spreek uit ervaring, want ik had een onscreen toetsenbord op mijn 3,1" Palm Pre. Overigens viel bij dat toestel ook op dat het beeldscherm veel scherper was dan dat van mijn 3GS, en het vingervriendelijke WebOS maakte dat kleine scherm heel bruikbaar (helemaal omdat de browser van de Pre fullscreen was, dus praktisch net zoveel liet zien als Safari).
Het gaat mij erom dat een grotere beelddiagonaal gewoon mooier is ongedacht de pixel density, en die factor gooi jij zomaar overboord.quote:Maar 3,1 of 3,2 inch is geen 3,7 inch
Heb ik idd niet. Speelt CineXPlayer ook DivX/XviD af? Overigens heb je een jailbreak nodig voor deze app (neem ik aan), de Galaxy S speelt out-of-the-box alles afquote:Dan had jij geen CineXPlayer op je iPhone.
Nee. Dit heb ik ook helemaal niet gezegd. Alleen loont het om bij twee smartphones te kijken naar waarvoor smartphones gebruikt worden. En sinds Apple met iBooks het plezier van eBooks weer duidelijk heeft gemaakt, en eBooks lezen nu verplichte kost lijkt te zijn (in elke review van elk tablet dat uitkomt zie ik wel een iBooks-kloon voorbij komen), mag hier best naar gekeken worden. En als twee schermen met een gelijke resolutie in formaat verschillen, maar beiden klein zijn, heeft het zeker meerwaarde te kijken naar welk scherm tekst scherper kan weergeven.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:55 schreef Merkie het volgende:
Volgens jouw redenatie is een groter scherm altijd een nadeel?
Nee, dat is het niet, maar relatief gezien wel. Overigens staat juist de Desire bekend om wazige randen rondom de tekst en is dit effect met de Galaxy S al minder waarneembaar. Zoek maar eens op "PenTile Desire" of "PenTile Nexus One". Misschien heb je een Desire met SLCD-scherm in je handen gehad.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. Dit heb ik ook helemaal niet gezegd. Alleen loont het om bij twee smartphones te kijken naar waarvoor smartphones gebruikt worden. En sinds Apple met iBooks het plezier van eBooks weer duidelijk heeft gemaakt, en eBooks lezen nu verplichte kost lijkt te zijn (in elke review van elk tablet dat uitkomt zie ik wel een iBooks-kloon voorbij komen), mag hier best naar gekeken worden. En als twee schermen met een gelijke resolutie in formaat verschillen, maar beiden klein zijn, heeft het zeker meerwaarde te kijken naar welk scherm tekst scherper kan weergeven.
Het is niet alleen dat de Galaxy een lagere pixeldensiteit heeft, maar ook die rare randjes/gloed om tekst heen, dat ik op de Desire niet heb gezien.
En 0,3" verschil is niet hetzelfde als 18" verschil, he?
Nee hoor, die gooi ik helemaal niet zomaar overboord. Ik vind het scherm van de Galaxy om verschillende redenen minder, een paar hiervan heb ik genoemd. Ik snap niet waarom het voor mensen die een smartphone hebben zo moeilijk is in te zien dat hun toestel niet perfect is, en erkennen dat sommige toestellen voor sommige dingen beter zijn.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:03 schreef Merkie het volgende:
Het gaat mij erom dat een grotere beelddiagonaal gewoon mooier is ongedacht de pixel density, en die factor gooi jij zomaar overboord.
CineXPlayer is gewoon in de appstore te krijgen, hoor. Net zoals je bij de Galaxy een degelijke mediaplayer uit de market moet trekken voordat muziek luisteren leuk wordt.quote:Heb ik idd niet. Speelt CineXPlayer ook DivX/XviD af? Overigens heb je een jailbreak nodig voor deze app (neem ik aan), de Galaxy S speelt out-of-the-box alles af. En Apple-fanaten zijn toch altijd zo lyrisch over out-of-the-box functionaliteit van Apple-producten
? Dan moeten ze dit toch zeker kunnen waarderen.
Nou heb ik m'n Desire toch al bijna een halfjaar maar wazige tekst is wel het laatste wat me is opgevallen. Maar ik houd m'n scherm dan ook verder dan 2 cm. bij m'n ogen vandaagquote:Op woensdag 8 september 2010 22:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, maar relatief gezien wel. Overigens staat juist de Desire bekend om wazige randen rondom de tekst en is dit effect met de Galaxy S al minder waarneembaar. Zoek maar eens op "PenTile Desire" of "PenTile Nexus One". Misschien heb je een Desire met SLCD-scherm in je handen gehad.
En het touchscreen is al helemaal om te huilen, kan niet een 2 vingers goed herkennen op het scherm. En laat staan 3, de 3de herkent ie al helemaal niet meer... Dan slaat ie volgens mij op hol.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee hoor, die gooi ik helemaal niet zomaar overboord. Ik vind het scherm van de Galaxy om verschillende redenen minder, een paar hiervan heb ik genoemd. Ik snap niet waarom het voor mensen die een smartphone hebben zo moeilijk is in te zien dat hun toestel niet perfect is, en erkennen dat sommige toestellen voor sommige dingen beter zijn.
Het viel mij wel meteen op. Het is niet echt wazig, maar een echt WVGA-scherm is gewoon scherper.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou heb ik m'n Desire toch al bijna een halfjaar maar wazige tekst is wel het laatste wat me is opgevallen. Maar ik houd m'n scherm dan ook verder dan 2 cm. bij m'n ogen vandaag.
De enige reden die jij noemt is de lagere pixeldichtheid. De wazigheid ten gevolge van het PenTile-raster hebben zowel de Desire als de Galaxy S. Ik heb overigens helemaal geen Galaxy S.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee hoor, die gooi ik helemaal niet zomaar overboord. Ik vind het scherm van de Galaxy om verschillende redenen minder, een paar hiervan heb ik genoemd. Ik snap niet waarom het voor mensen die een smartphone hebben zo moeilijk is in te zien dat hun toestel niet perfect is, en erkennen dat sommige toestellen voor sommige dingen beter zijn.
Maar dat is alleen voor de iPad?quote:CineXPlayer is gewoon in de appstore te krijgen, hoor. Net zoals je bij de Galaxy een degelijke mediaplayer uit de market moet trekken voordat muziek luisteren leuk wordt.
En ik weet niet of jij met die opmerking over Apple-fanaten ook op mij doelde, maar ik ben een iPhone gebruiker die niet zonder zijn jailbreak kan.
Relatief gezien ook niet.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:05 schreef Merkie het volgende:
Nee, dat is het niet, maar relatief gezien wel.
Ik heb meerdere Desires in mijn hand gehad. En ja, die met SLCD vond ik voor tekst net iets beter, al merkte ik meer verschil met browsen. Ga maar eens naar trustedreviews.net op een AMOLED scherm. Die chemische kleuren vind ik echt niet mooi.quote:Overigens staat juist de Desire bekend om wazige randen rondom de tekst en is dit effect met de Galaxy S al minder waarneembaar. Zoek maar eens op "PenTile Desire" of "PenTile Nexus One". Misschien heb je een Desire met SLCD-scherm in je handen gehad.
Twee lijntjes in de code aanpassen en hij werkt op de iPhone. Zoals ik al zei: ik hecht wél veel waarde aan mijn jailbreak.quote:
Je hebt gelijk, maar mijn punt blijft staan. 26" is mooier dan 23", 32" is mooier dan 26", 37" is mooier dan 26" en 42" is mooier dan 37" (allemaal full hd).quote:Op woensdag 8 september 2010 22:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Relatief gezien ook niet.
een 50" beeldscherm is 156,25% van een 32" beeldscherm, meer dan anderhalf keer zo groot
een 4,0" beeldscherm is 108,1% van een 3,7" beeldscherm. Dat is een verschil van nog niet eens tien procent.
Relatief is het verschil dat jij als voorbeeld gaf zeven keer groter dan het verschil waarover we discussiëren. Het is dus totaal niet relevant.
De SLCD-Desire zou idd merkbaar scherper moeten zijn.quote:Ik heb meerdere Desires in mijn hand gehad. En ja, die met SLCD vond ik voor tekst net iets beter, al merkte ik meer verschil met browsen. Ga maar eens naar trustedreviews.net op een AMOLED scherm. Die chemische kleuren vind ik echt niet mooi.
Als je toch internet op je iPhone hebt, welke meerwaarde heeft een FM-ontvanger die maar een beperkt aantal zenders ontvangt tegenover een app als Pandora?quote:Op woensdag 8 september 2010 21:58 schreef Cubewood. het volgende:
Zit er nu zelf ook aan te denken om bij tmobile me contract te vernieuwen en een Galaxy S te halen.
Heb nu een iphone met een I-150 abbo, en zie dat je nu 2 jaar gratis web'n'walk standaard vast erbij krijgt.
Volgens mij heeft dat I-150 abbo een snelheid van 1Mbps, en web n walk standaard 384 Kbps.
Is dat verschil in snelheid nou erg te merken als je gewoon alleen een beetje websites browsed en soms op ebuddy zit?
Stream echt zelden wat op me iphone dus denk ook niet dat ik daar veel gebruik van zal maken als ik een Galaxy S haal, zeker aangezien er daar ook een FM-Radio in gebouwd zit.
Werkt het ook dan op de originele iPhone 2Gquote:Op woensdag 8 september 2010 22:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Twee lijntjes in de code aanpassen en hij werkt op de iPhone. Zoals ik al zei: ik hecht wél veel waarde aan mijn jailbreak.
Hoe kleiner het beeld, hoe scherper het wordt. Dat punt verandert ook niet. En ik denk niet dat je qua grootte veel verschil zult merken tussen een 37" of een 40". Op een klein beeldscherm vallen verschillen sowieso sneller op, omdat je het kleine scherm van een smartphone doorgaans dichter bij je gezicht houdt dan een 40" HD-scherm.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:21 schreef Merkie het volgende:
Je hebt gelijk, maar mijn punt blijft staan. 26" is mooier dan 23", 32" is mooier dan 26", 37" is mooier dan 26" en 42" is mooier dan 37" (allemaal full hd).
Als het goed is heeft mijn vader nu zijn Desire binnen (die met SLCD is). Ik zal deze dit weekend eens wat uitgebreider vergelijken met de AMOLED-Desire van een vriend.quote:De SLCD-Desire zou idd merkbaar scherper moeten zijn.
Ik denk het niet, maar wat is de relevantie ervan om een vier jaar oud toestel hierbij te betrekken?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Werkt het ook dan op de originele iPhone 2G? De processor is volgens mij snel genoeg om standaard 350MB-rips af te kunnen spelen.
Omdat ik die zelf heb.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar wat is de relevantie ervan om een vier drie jaar oud toestel hierbij te betrekken?
Ah, op die fiets. Nee, ik denk niet dat die dat zal trekken. Op zowel de iPhone 3GS van mijn huisgenote en mijn iPhone 4 is het echter geen probleem.quote:
Hoe kom je er bij dat de Galaxy S cheap aanvoelt? Hij mag misschien licht zijn en een dun flexibel plastic achterkant hebben maar die sluit juist erg goed aan en kan ook wat klappen hebben zonder te beschadigen. Verder is het toestel gewoon solide, licht maar dun en stevig. Hij onderdoet echt niet aan de Desire. Verder mag het menu misschien op de iPhone lijken maar de rest komt er niet in de buurt en heb je veel meer mogelijkheden en functionaliteit t.o.v. de iPhone. En behalve de 0.3" extra is het scherm gewoon een stuk mooier kwa kleur en helderder dan de standaard AMOLED/Super-LCD in de Desire, ook vrienden met de Desire zijn dit met me eens.quote:Op woensdag 8 september 2010 21:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Sinds wanneer kun je niet meer inzoomen? De uitlijning wordt bij Android toch automatisch aangepast aan je beeldscherm? Ik vind die 0,3" extra echt niet zwaarder wegen tegenover de algehele afwerking van de Desire, die gewoon degelijker aanvoelt en out of the box een echt premium smartphone-gevoel heeft, in plaats van een hele dure iPhone-kloon.
Ik vind het wel opmerkelijk dat mensen die nu zo lovend over hun Galaxy S praten vaak dezelfde mensen zijn die liepen te kankeren op het design van de iPhone en de te simpele interface van iOS.
Bedoel je die van de Galaxy? die is juist veel beter dan de Desire, nagenoeg even goed als die van de iPhone.quote:Op woensdag 8 september 2010 22:13 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
En het touchscreen is al helemaal om te huilen, kan niet een 2 vingers goed herkennen op het scherm. En laat staan 3, de 3de herkent ie al helemaal niet meer... Dan slaat ie volgens mij op hol.
Dit wordt vaker gezegd. Wat kun jij dan met je Galaxy S dat ik niet met mijn iPhone kan?quote:Op donderdag 9 september 2010 09:47 schreef Stokkie_ het volgende:aanvoelt? Hij mag misschien licht zijn en een dun flexibel plastic achterkant hebben maar die sluit juist erg goed aan en kan ook wat klappen hebben zonder te beschadigen. Verder is het toestel gewoon solide, licht maar dun en stevig. Hij onderdoet echt niet aan de Desire. Verder mag het menu misschien op de iPhone lijken maar de rest komt er niet in de buurt en heb je veel meer mogelijkheden en functionaliteit t.o.v. de iPhone.
Smaken verschillen. Ik vind de chemische kleurtjes van een AMOLED scherm niet mooi. Ik ga liever voor kleuren die weergegeven worden zoals ze bedoeld zijn, niet geel dat opeens groen wordt, of oranje dat rood wordt.quote:En behalve de 0.3" extra is het scherm gewoon een stuk mooier kwa kleur en helderder dan de standaard AMOLED/Super-LCD in de Desire, ook vrienden met de Desire zijn dit met me eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |