quote:Op zondag 5 september 2010 18:58 schreef iofn het volgende:
"Volgens mijn bioresonatie-therapeut ben ik allergisch voor de stafylococcen in mijn nier"
Nee ik maar ik vind dit soort dingen onnodig...quote:Op zondag 5 september 2010 17:50 schreef intoxicated het volgende:
Ga je nou weer doen alsof D_K je kloon is?
quote:
Ik denk dat het niet zo zeer ligt aan wat ze zegt, maar meer de wijze waarop!quote:Op zondag 5 september 2010 22:33 schreef June. het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze jou zo aanvallen in dat topic, starla. Ik zou het wel fijn vinden om ook wat info van iemand anders te krijgen als ik leek was..
mag ik haar nummer?quote:Op zondag 5 september 2010 13:54 schreef dotKoen het volgende:
Mijn nichtje heeft haar studieplek geneeskunde ingeruild voor BMW omdat de stad waar ze geneeskunde kon studeren haar niet bevalt
Muahaha raap me opquote:
Omdat ze denken dat ik hun pijn onderschat door te zeggen dat ze misschien met minder tabletten uitkunnen. Dát is de crux, en natuurlijk een drogreden. Iedereen hier weet dat één oxycontinnetje méér effect heeft dan 4 PCM + 3 diclo. Kom op, iemand in dat topic krijgt oxycontin 10mg 12 keer per dag! Moet je de apotheker laten horen, dat stapelt als een gek. Elke zichzelf respecterende arts gaat dan toch proberen om de frequentie omlaag te brengen door hogere doseringen te geven? In dit geval bijvoorbeeld 40mg 3dd1, waarbij je ook al risico hebt op stapeling. Het liefst geef je het 2 keer per dag.quote:Op zondag 5 september 2010 22:33 schreef June. het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze jou zo aanvallen in dat topic, starla. Ik zou het wel fijn vinden om ook wat info van iemand anders te krijgen als ik leek was..
Welk blok? Niet 1.1 hoop ik?quote:Op maandag 6 september 2010 11:12 schreef Merel1808 het volgende:
Weer zo'n topcollege van Hans Bras, ik vind dit blok nou al mooi
Wat voor blok? En wie/wat is Hans Bras?quote:Op maandag 6 september 2010 11:12 schreef Merel1808 het volgende:
Weer zo'n topcollege van Hans Bras, ik vind dit blok nou al mooi
Ah, een orthopeed dus? Die hebben wel wat vaker trekken van H. neanderthalensisquote:Op maandag 6 september 2010 11:49 schreef Merel1808 het volgende:
"De gededifferentieerde chondrosarcomen. Ja, die groeien snel. Patienten komen meestal met een pathologische fractuur, en die zijn allemaal binnen 3 maanden, dood."
Dat is nou typisch Hans Bras, met zo'n megadroge stem en het hoofd van een Neanderthaler
Bras is een patholoog. Wel echt een koningquote:Op maandag 6 september 2010 11:53 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ah, een orthopeed dus? Die hebben wel wat vaker trekken van H. neanderthalensis.
Hier eerste 2 colleges achter de rug. Ik had de zelfstudieopdrachten al bekeken, blijkt dat de stof van de ZSO's letterlijk de hoorcolleges zijn. Goed, het is makkelijk zo, dat wel...
Slapen tijdens colleges was nog nooit zo gemakkelijk als met 1.1quote:Op maandag 6 september 2010 12:34 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Bras is een patholoog. Wel echt een koning
Mā ¨āʾ Allāhquote:Op maandag 6 september 2010 13:39 schreef intoxicated het volgende:
En weer iemand die dankzij het niet innemen van z'n pillen tijdens de Ramadan dichter bij Allah gekomen is dan hem lief was...![]()
Darwinquote:Op maandag 6 september 2010 13:39 schreef intoxicated het volgende:
En weer iemand die dankzij het niet innemen van z'n pillen tijdens de Ramadan dichter bij Allah gekomen is dan hem lief was...![]()
Die had hij toch overgenomen van een slager ofzo? Heel vaag verhaal was datquote:Op maandag 6 september 2010 13:15 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Slapen tijdens colleges was nog nooit zo gemakkelijk als met 1.1![]()
Geniaal trouwens toen ie heel trots die zaag liet zien die hij gekocht had om dingen mee door te snijden
quote:
Kom maar weer terug als je zelf haar op je zak kan kweken!quote:gohan16
Inmiddels 21
Zei de oude wijze in School & Studie//Geneeskunde-topicquote:Op maandag 6 september 2010 16:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Kom maar weer terug als je zelf haar op je zak kan kweken!
Welk middelbare school-niveau heb je gedaan?quote:Op maandag 6 september 2010 17:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Is iedereen hier direct na het VWO begonnen met z'n geneeskunde, of zitten er laatkomertjes of zij-instromers tussen?
Ik zit te twijfelen. Ben nu 23, en bezig met m'n opleiding tot anesthesiemedewerker. Superleuke baan, maar ik ben bang dat het altijd gaat knagen dat ik geen geneeskunde heb gedaan. Maar ja, nu hierna geneeskunde gaan doen is ook weer zo'n stap. Ik wil niét meer in een studenteneoning wonen bijvoorbeeld, en zou straks weer rond moeten komen van stufi. Ik zou een stukken beter betaalde bijbaan hebben dan de gemiddelde student, maar hoeveel tijd hou je over om te werken? En ik zou sowieso decentraal binnen moeten proberen te komen, al denk ik dat daar nog wel een kans maak.
Lastig. Ervaringen en/of advies?
offtopicquote:Op maandag 6 september 2010 17:00 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Zei de oude wijze in School & Studie//Geneeskunde-topic![]()
![]()
Ik dacht dat de TT wel duidelijk zou zijn, maar blijkbaar is de cerebrale aftakeling al begonnen.
VWO, profiel N&G met scheikunde 2 erbij, voor de tweede fase (quote:Op maandag 6 september 2010 17:08 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Welk middelbare school-niveau heb je gedaan?
Oh, kijk. Dat biedt perspectief. (Vraag me dan wel af waarom je niet in eerste instantie geneeskunde bent gaan proberen. Uitgeloot?)quote:Op maandag 6 september 2010 17:12 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
VWO, profiel N&G met scheikunde 2 erbij, voor de tweede fase (.)-kenners.
Waarom ik me niet ingeloot heb weet ik ook niet, ik heb alle mogelijke meeloopprogramma's die scholieren aan werden geboden gedaan, maar op het laatste moment besloten om niet in te lotenquote:Op maandag 6 september 2010 17:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh, kijk. Dat biedt perspectief. (Vraag me dan wel af waarom je niet in eerste instantie geneeskunde bent gaan proberen. Uitgeloot?)
Colloquium doctum kan overigens ook, decentraal hoeft niet. Je kunt zelfs nog met je VWO-diploma meeloten, toch? Ik ken 1 verpleegkundige, die werkt zo'n 20 uur per week. Wel in het UMC St Radboud, ze gaat soms na college de avonddienst in.
Denk overigens niet dat je werkgever heel flexibel is, gezien de tekorten aan anesthesiemedewerkers (en de gigantische hoeveelheden VWO'ers die geneeskunde willen studeren), maar dat zul je zelf beter weten.
Nee, je wordt niet per se uit de opleiding gekicked als je 2 jaar uit de running ligt. Maar goed, daar heb je nu niets aan.quote:Op maandag 6 september 2010 17:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Waarom ik me niet ingeloot heb weet ik ook niet, ik heb alle mogelijke meeloopprogramma's die scholieren aan werden geboden gedaan, maar op het laatste moment besloten om niet in te loten. En ach, ik ben 2 jaar uit de roulatie geweest vanwege gezondheidsissues, dus op zich had ik dan direct moeten stoppen, al had ik dan nog wel een plekje gehad.
Welke lotingsklasse? Als je colloquium doctum doet krijg je automatisch klasse C, dus als dat hoger is dan je huidige gemiddelde is dat wellicht een optie.quote:Ik kan meeloten ja, maar ik heb geen mooie cijferlijst dus verwacht niet dat ik er zo in kan.
Ja natuurlijk. Je werkgever zal alleen je studie zelf niet financieel ondersteunen of zoiets.quote:Qua flexibiliteit valt er vrij veel te regelen, dankzij dat grote tekort, omdat ik kan gaan detacheren of kan flexwerken.
Ik heb 2 maanden 30 uur naast mijn studie gewerkt, lukte best. Maar dat was wel een klus in het Radboud met extreem flexibele werktijden. Normaal gezien werk ik zo'n 10 uur naast mijn studie, maar ook hier: een student-assistentsschap voor het UMC, meestal geen reistijd enzo.quote:Is 20 uur in de week werken haalbaar naast de studie? Dat ligt obviously deels aan hoeveel tijd je zelf nodig hebt voor de stof lijkt me, maar gemiddeld genomen moet daar toch wat van te zeggen zijn.
Zijn je woonlasten nu zo extreem hoog? Of woon je niet bij een universiteit in de buurt?quote:En dan de huisvesting nog... Ik twijfel nog lekker een jaar door denk ik.
Nou, je lotingskansen nemen niet af met de leeftijd. Wat je leeftijd bij decentrale selectieprocedures betekent, weet ik niet. Na je 30e moet je wel het instellingscollegegeld betalen.quote:Hoe zit het eigenlijk met leeftijden, want op een gegeven moment ben je gewoon te oud om nog kans te maken denk ik. Of valt dat wel mee?
Goed dat ik (nog) geen presbyoop ben. Beetje respect naar jongeren en hen in hun waarde laten siert ouderen ook.quote:Op maandag 6 september 2010 17:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
offtopic
Zie jij nu maar eerst een TTje te scoren, vlegel! En dan daarbij een beetje meer respect naar ouderen toe zou geen kwaad kunnen! Beter opletten bij geriatrie trouwens, dat laatste is een gevolg van het oud en wijs zijn!
En zit eens niet zo te trollen kom maar terug wanneer jouw powerlevel meer dan 9000 is!![]()
/offtopic
Vanaf nu gaan Gohan en ik weer netjes onze kleurplaten in kleuren en zijn we weer braaf!
Ah, ik vroeg me al af hoe het met je was afgelopen. Moedige beslissing, veel succes!quote:Op maandag 6 september 2010 19:45 schreef ralfie het volgende:
Om het geheel even op een ander onderwerp te brengen: Op 1 november loop ik over en ga ik een ECHTE studie doen: BMW.4 maanden college en dan heb ik een bachelor BMW, dan nog twee jaar voor mn master, precies te doen in de voor de stufi o-zo-belangrijke 10 jaar. Hoewel ik patientencontact zal missen, blijkt mijn hart toch meer te liggen in de research, en daarvoor is een mastertje BMW toch net iets meer van waarde als drs geneeskunde.
quote:Op maandag 6 september 2010 19:50 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Starla ontkent onze speciale band![]()
Ik heb twee keer mijn artsexamen (seniorcoschap) niet gehaald. Ik zou dus eigenlijk iets van -3mnd nog moetenquote:Op maandag 6 september 2010 19:49 schreef intoxicated het volgende:
Je bent toch van 2003? Hoe lang moest je nog voordat je met Gnk zou afstuderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |