Ik droom soms wel hevig ja, maar kan het me meestal niet herinneren. Stress heb ik ook wel maar slik ook sommige nachten valium om beter te slapen, het verwonden gebeurt eigenlijk heel zelden, misschien 1x per 2 weken ofzoquote:Op zaterdag 4 september 2010 15:03 schreef Sa-Bien-Tjee het volgende:
Heb je nachtmerries? Of misschien veel stress? Misschien doe je onbewust in je slaap toch wel afreageren door jezelf te verwonden? Ben geen professional, dus zou het verder niet weten.
Maar dan moet je wakker zijn omdat je lichaam verlamd is tijdens je slaap? En het zijn diepe krassen, vaak zijn ze nog zeker een paar dagen zichtbaarquote:Op zaterdag 4 september 2010 15:04 schreef Mortaxx het volgende:
Heb ik ook wel eens. Lijkt me dat je dan jeuk hebt?
Nou dat is meer eigen ervaring, als ik bijv een slaapverlamming hebquote:Op zaterdag 4 september 2010 15:17 schreef TheYoung1 het volgende:
Wie heeft jou wijs gemaakt dat je lichaam verlamd is tijdens de slaap?
Draaien etc. klopt wel maar dat je echt jezelf zomaar kan "verwonden" (in mijn geval krabben) is toch wel apart, dan zou je wakker moeten worden omdat je jezelf bezeerd lijkt me?quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:18 schreef Sa-Bien-Tjee het volgende:
Maar je lichaam is toch niet helemaal verlamd tijdens je slaap? Tenminste, niet dat je constant in 1 houding blijft. Je beweegt en draait je lichaam zelf soms ook terwijl je slaapt, bij de meeste mensen dan? Het is wel een slaapstoornis die bestaat, maar niet iedereen heeft dat.
Als je echt slaapverlamming hebt, stel je een domme vraag in je OP. Dan zou het dus uitgesloten zijn dat je jezelf verwond.quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:21 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Nou dat is meer eigen ervaring, als ik bijv een slaapverlamming heb
[..]
Je "voelt" in je droom wat je doet, daarom word je niet wakker. En daarbij geef jezelf ook aan, dat je weet dat je wel beweegt in je slaap....quote:Draaien etc. klopt wel maar dat je echt jezelf zomaar kan "verwonden" (in mijn geval krabben) is toch wel apart, dan zou je wakker moeten worden omdat je jezelf bezeerd lijkt me?
Tussen dromen door, kom je wel een beetje meer bij, en dan pas je je ligpositie aan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 15:49 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Waarom ben je altijd verlamd als je slaapt? je draait toch om van positie in je slaap ?
Oke!quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:40 schreef Lavenderr het volgende:
Bong, heb van de week een artikel gelezen over een onderzoek dat ging over jeuk aan armen en/of benen gedurende de nacht.En als je jeuk hebt ga je krabben, en dat verklaart misschien de rode striemen die je dan 's morgens ziet.
Zal eens zoeken of ik het artikel nog ergens kan vinden.
Artikel van "stichting open deur" ?quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:40 schreef Lavenderr het volgende:
Bong, heb van de week een artikel gelezen over een onderzoek dat ging over jeuk aan armen en/of benen gedurende de nacht.En als je jeuk hebt ga je krabben, en dat verklaart misschien de rode striemen die je dan 's morgens ziet.
Zal eens zoeken of ik het artikel nog ergens kan vinden.
Er zijn géén muggen op mijn kamer. (Slaap met het raam dicht)quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Muggenbulten krab je ook open in je slaap soms.
Dat is niet het geval.quote:TS, check eens of je allergisch bent voor wasverzachters..
Ik ga het zo even doorlezen, bedankt!quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
Bong, dit artikel was het:
http://www.google.nl/url?(...)6vG_s2f94ANUnLWQ1sog
Ok.. heb je overdag ook jeuk? Heb je uitslag? Rode plekken (niet van het krabben)? Misschien eens insmeren met mentholtalkpoeder?quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:07 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Er zijn géén muggen op mijn kamer. (Slaap met het raam dicht)
[..]
Dat is niet het geval.
Nee.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok.. heb je overdag ook jeuk? Heb je uitslag? Rode plekken (niet van het krabben)?
Het komt zo weinig voor dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt, ik vroeg me alleen af of meer mensen hier last van hadden.quote:Misschien eens insmeren met mentholtalkpoeder?
Vrij veel, soms heftig maar weet het vaak niet meer te herinneren. Heb ook clusterhoofdpijn en in die periode droom ik wel vaker en heviger.quote:Droom je veel? Heftig?
Dat je dan om je heen gaat slaan, in je handen knijpt, tanden knarst en jezelf krabt.. de andere verschijnselen zeg ik nu maar zou ik mij er bij kunnen voorstellen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:16 schreef BONG4002 het volgende:
Vrij veel, soms heftig maar weet het vaak niet meer te herinneren. Heb ook clusterhoofdpijn en in die periode droom ik wel vaker en heviger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |