quote:
Op maandag 6 september 2010 19:44 schreef Spirit82 het volgende:[..]
Nee, want ik heb ook een zesde zintuig waarmee ik mannen met een chromosoompje teveel eruit pik
Ik kom anders goed uit de conflicttest!
Uw uitslag conflictest
Elke stijl van conflicthantering correspondeert met een bepaalde verhouding waarin men enerzijds probeert het eigen belang veilig te stellen en anderzijds probeert de belangen van de ander veilig te stellen. Hieronder worden de twee stijlen beschreven die u waarschijnlijk het meest gebruikt.
Samenwerken (Hoog eigen belang – Hoog belang van de ander)
U zoekt met de ander naar oplossingen die voor beide partijen optimaal zijn. Het probleem wordt uitgeplozen en er wordt gezocht naar alternatieven. Kenmerken van dit gedrag: zoeken naar creatieve oplossingen, samenbrengen van inzichten en middelen.
Vermijden (Laag belang van de ander – Laag eigen belang)
U keert zich af van het conflict. U bent gericht op het redelijk houden van de relatie, in ieder geval tijdelijk. Emotionele uitbarstingen zijn ongewenst want die verstoren het beeld. Kenmerken van dit gedrag: nadruk op redelijkheid en rede, emoties worden vermeden of vertaald, kilheid en abstract blijven, diplomatiek langs klippen zien te komen, bij (te) grote druk terugtrekken op eigen stellingen
Uw effectiviteit van handelen
Iedereen hanteert verschillende stijlen van conflicthantering. Niemand kan worden getypeerd alsof hij of zij maar een enkele stijl zou kunnen hanteren. Wel is het zo dat u wellicht geneigd bent een bepaalde stijl eerder te hanteren dan de andere. Voor uw stijlen is hieronder aangegeven in welke situatie deze van nut zouden kunnen zijn of effectief zijn.
Samenwerken
Om te leren van elkaar, om totaal verschillende visies of opvattingen bij elkaar te brengen.
Vermijden
Als inwinnen van informatie of bedenktijd meer voordelen biedt dan een onmiddellijke beslissing, als anderen het probleem effectiever kunnen oplossen, als andere zaken urgenter zijn.
Ook op eq testen scoor ik goed!
Congratulations! You have very high emotional intelligence. This is good news! EQ counts for twice as much as IQ and technical skills combined in determining who will be a star performer. Your level of EQ likely has been and will be a driver of your high performance for years to come. Areas to work on: While you are doing well – don’t forget to take time out of your busy day-to-day activities to stop and reflect on what brings you the greatest meaning in your life. If we fail to do this on a regular basis, we risk becoming tranquilized by the trivial. Sedated by the small details. Yes, deadlines need meeting and goals must be achieved. But if we are working toward goals that are not in alignment with our key values and greater purpose, we face becoming hostile and cynical – losing the reason we are doing ‘all of this’ in this first place! This translates into less joy and enthusiasm for our work – resulting in a diminished ability to be effective, at ease, and on purpose. As William James said: I have no doubt whatever that most people live, whether physically, intellectually, or morally, in a very restricted circle of their potential being. They make use of a very small portion of their possible consciousness… much like a man who, out of his whole body organism, should get into the habit of using and moving only his little finger… We all have reservoirs of life to draw upon, of which we do not dream.
En ik ben heel emotioneel stabiel!
Big Five Test Results
Extroversion |||||||||||||| 58%
Orderliness |||||||||||| 50%
Emotional Stability |||||||||||||||||| 76%
Accommodation |||||||||||||| 60%
Inquisitiveness |||||||||||||||| 70%