Van mij hoeft de VVD niet te regeren hoor tegen elke prijs dus die optie is er zeker, zeker als de PvdA de informatierol toegewezen krijgt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Wombcat het volgende:
Ja, want de VVD heeft nog een alternatief achter de hand, dus die kunnen nu lekker achteroverleunen.
Nee, andersom. Hij moet erop kunnen rekenen dat 21 CDA-leden vóór stemmen. Ik kan me goed voorstellen dat dat vertrouwen er niet is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Toad het volgende:
Als Wilders op compromissen uit is en dit kabinet wil, dan moet hij die 'dissidenten' gerust stellen. Niet weglopen.
Jup.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
Er word nu denk eerst onderzocht of een middenkabinet mogelijk is. Aangezien Cohen nu opeens wel wilt praten.
zo te zien heeft ie niet genoeg aan avondje op tijd naar bedquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Wilskracht het volgende:
Verhagen moet volgens mij op tijd naar bed vanavond.
De partijen zijn veroordeeld tot elkaar. Tenzij je de linkse variant serieus neemt natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, want de VVD heeft nog een alternatief achter de hand, dus die kunnen nu lekker achteroverleunen.
Het hele idee van eerst het rechtse kabinet onderzoeken was juist dat dat boven de markt bleef hangen en een achtervang was voor VVD. Die achtervang is nu weg. Als de VVD wil regeren, dan moeten ze wel met de PvdA in zee. De PvdA heeft nu eerder een sterkere onderhandelingspositie dan 3 weken geleden dan een zwakkere.
Hij is niet gek, dan krijgt hij de kiezers die zijn overgelopen nooit terug.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef Lekiamh het volgende:
Verhagen valt Wilders niet eens frontaal aan.
Zou ook raar zijn als de aanval vanuit zijn mond komt, hij was er tenslotte voor.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:33 schreef Lekiamh het volgende:
Verhagen valt Wilders niet eens frontaal aan.
In naam het landsbelang toe gaan geven op de punten waarom ik VVD heb gestemd? Dat heb ik liever niet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:31 schreef Toad het volgende:
Kom op Bolk. De VVD heeft ook een zware verantwoordelijkheid als grootste partij. Landsbelang enzo.
Ja, dat is idd de Wildersredenering. Ik vind die nergens op slaan. Hij redeneert ook continu andersom: anderen moeten blij zijn dat hij zich rustig heeft gehouden etc.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, andersom. Hij moet erop kunnen rekenen dat 21 CDA-leden vóór stemmen. Ik kan me goed voorstellen dat dat vertrouwen er niet is.
Dat lijkt mij het verstandigst ja, een VVD-CDA-PvdA kabinet.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
Er word nu denk eerst onderzocht of een middenkabinet mogelijk is. Aangezien Cohen nu opeens wel wilt praten.
Met Cohen weet je het nooit. Het kan best zo zijn dat er maandag wel een blokkade ligt (al zal hij dat dan weer anders noemen).quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef bloodysunday het volgende:
Het had zo mooi kunnen wordenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:34 schreef Compatibel het volgende:
Rutte: "Ik denk dat rechts Nederland zijn handen zou aflikken bij wat er allemaal al op papier stond."
Dat is ook de reden dat het vorige kabinet is gevallen. Dat soort politiek zijn we toch nu wel beu?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In naam het landsbelang toe gaan geven op de punten waarom ik VVD heb gestemd? Dat heb ik liever niet.
Dat dus. Dit was gewoon niet levensvatbaar, met de dissidenten en het risico dat de principes in een later stadium toch zouden kunnen opspelen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:24 schreef Arcee het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet een hele rare eis van Wilders. Hij moet toch op een meerderheid kunnen rekenen? Dat zou dan niet dwingend schriftelijk hoeven, maar blijkbaar kon hij op een andere manier geen vertrouwen hervinden. Ik snap best dat er weinig vertrouwen was in een JA-stem van Klink c.s.
Maar daar kun je niet op rekenen voordat het akkoord er ligt. Pas als het er ligt, kunnen ze er over oordelen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, andersom. Hij moet erop kunnen rekenen dat 21 CDA-leden vóór stemmen. Ik kan me goed voorstellen dat dat vertrouwen er niet is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |