Heb altijd in Hilversum gewoond (geboren en getogen) en 12 jaar geleden naar Bussum verhuisd. Ik kon er niet wennen, wat een dood zooitje zeg. En juist in Bussum Zuid (waar wij woonden) is erg veel agressie, randgroepjongeren ed. In Januari zijn wij terug verhuisd naar Hilversum. Noord, om precies te zijn, de buurt waar ik ook op ben gegroeid. Hilversum leeft veel meer, er is altijd wel wat te doen. Uitgaan in Bussum is werkelijk niets. Vandaar voor ons de keus weer naar Hilversum te gaan want dochter wil graag hier uit en dat is dus wat makkelijker.
In Hilversum Noord zijn best leuke wijken waar mooie huizen staan. Eerlijk gezegd voelt dochter zich hier veiliger dan in Bussum

Of je moet in Bussum in Het Spieghel gaan wonen, dat is nog een rustige buurt, maar ik weet niet wat je budget is voor een huis....?
Mijn nichtje kwam in Juni met 2 vriendinnen naar Hilversum voor het muziekfestival Hilversum Alive. Ze zijn s' nachts bij het station in elkaar geslagen door een paar ventjes die er niet tegen konden dat die meiden een grote bek op gooiden toen ze voor hoer werden uitgemaakt. Die " ventjes" kwamen dus uit Bussum.......
Ik ben blij na al die jaren weer terug te zijn in Hilversum. En ja, dat eenrichtingsverkeer....Bussum is ook aardig bezig. Doordat het bestuur vrij conservatief is, duurt het allemaal wat langer, maar veranderen gaat het ook.
Huizen en Blaricum is wel leuk, maar ook stil en afgelegen. ik werk in Huizen. De buurten, wijken en huizen zijn mooi, maar als ik naar mijn werk ga heb ik altijd het gevoel ergens in Putten rond te rijden ofzo.
Ik weet trouwens niet of je het belangrijk vind dat er soms winkels op Zondag open zijn? Dat is alleen in Hilversum (supermarkten iedere Zondagmiddag). In Bussum alleen rond de Kerst en in Huizen helemaal nooit