Dat is natuurlijk geen reden om Bussum niet te kiezen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 01:20 schreef childintime het volgende:
Mijn nichtje kwam in Juni met 2 vriendinnen naar Hilversum voor het muziekfestival Hilversum Alive. Ze zijn s' nachts bij het station in elkaar geslagen door een paar ventjes die er niet tegen konden dat die meiden een grote bek op gooiden toen ze voor hoer werden uitgemaakt. Die " ventjes" kwamen dus uit Bussum.......![]()
Er wordt de laatste tijd in Bussum wel veel omgegooid, maar nieuwe eenrichtingswegen heb ik hier nog niet gezien. Hoogstens een nieuwe 30km-zone en een rotonde erbij.quote:Ik ben blij na al die jaren weer terug te zijn in Hilversum. En ja, dat eenrichtingsverkeer....Bussum is ook aardig bezig. Doordat het bestuur vrij conservatief is, duurt het allemaal wat langer, maar veranderen gaat het ook.
Bussum is zeker zo kut in het verkeerquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:39 schreef LangeJan het volgende:
Hilversum is klote, als je van eenrichtingswegen houdt moet je daar gaan wonen.
Dat Bussum meerdere NS-stations heeft is opzich wel handig, maar over het algemeen is het OV (en met name de bus) zeer goed geregeld in alle aangesloten 'dorpen' bij Gooi- en Vechtstreek.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:17 schreef scotty2010 het volgende:
Wederom bedankt allemaal voor de feedback.
Ik denk dat toch wel voor Bussum gaan kiezen. We zijn allebei 48 dus stappen is niet de hoofdprioriteit. We hebben een budget van tot Euro 650K en hopen iets te vinden in de Spiegel buurt in Bussum. Dat ziet er erg leuk uit. Of eventueel de Hilversumse Meent wat toch eigenlijk naast Bussum ligt. Waarom dat in godsnaam de Hilversumse Meent heet is me een raadsel.
Misschien een huis dat wat opknapwerk nodig heeft want ik ben zelf wel handig en heb redelijk wat tijd voor zelfklussen.
Heb ook naar Huizen gekeken maar inderdaad, zonder NS station, a no-go.
Lekker dicht bij de Coffeeshop ookquote:Op zondag 5 september 2010 14:35 schreef Renesite het volgende:
http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-47712480-singel-56/
Dit is precies mijn mening, ik woon zelf ook in Zuid.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:24 schreef Game_Error het volgende:
Hilversum is best goed te doen, zolang je maar niet in noord (over het spoor) gaat wonen, vooral in zuid en zuid oost is het goed toeven. Verder valt het met het uitgaansgeweld echt wel mee. Ik ga er regelmatig (wekelijks) uit en moet zeggen dat ik zelden een vechtpartij zie. Ook is Bussum minder als je zelf een keer uit wilt gaan, je zult al snel moeten uitwijken naar Hilversum of Adam/Utrecht.
Als je tevens in Zuid gaat wonen heb je op loopafstand een groot bos (de hei) zitten die er netjes uit ziet. Tevens zitten er een mooie speeltuin (De zoudkeet). Ook is er een goede keuze uit middelbare scholen, waarbij je als je in Bussum gaat zitten toch minder keus hebt.
meest gare shop waar ik ooit ben geweest, kan je beter ff snel naar Hilversum.quote:Op zondag 5 september 2010 23:07 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Lekker dicht bij de Coffeeshop ook.
Huizen is natuurlijk op de lange termijn weer niet zo handig met kinderen die willen gaan studeren aangezien er geen treinstation is en er ook niet gaat komen..quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:56 schreef FiveseveN het volgende:
Ik ben sinds jaren weer in Hilversum naar de film geweest, maar wat een pauperzooitje daar. Er zijn wat wijken opgeknapt, Over Het Spoor, maar in het centrum is het huilen met de lamp uit. Bussum valt wel mee, maar bij het spoor is het wat minder. Als je wat geld hebt te besteden, ga dan voor Huizen of Blaricum. Oostermeent is best te doen. Straten in Huizen als Westkade etc. moet je mijden. Mooie huizen zijn te koop aan het Gooimeer, maar daar is weer nauwelijks een uitgaanscentrum, op een paar terrasjes aan het Gooimeer na.
Wij wonen in de Bijvank, een rustige wijk met ouderen en kinderen en mooie speelplaatsen en scholen (Dalton) voor de kids. Totaal geen uitgaansmogelijkheden, dat dan weer wel.
In Huizen dorp is ook een aantal huizen te koop, pittoreske omgeving in de Vissersbuurt, maar wel aan de prijs.
Edit: Ze hebben in de buurt van de Oude Haven in Huizen een hele wijk neergezet met zulke mooie huizen, dat MOET je zien.
Succes.
Crisis, een twee-onder-één kap, nauwelijks een tuin. Je bent hartstikke gestoord als je daar gaat wonen (als je ook nog eens van huis uit werkt) - ik zou een mooie villa kopen in een goedkoper (en vriendelijkerquote:Op zondag 5 september 2010 14:35 schreef Renesite het volgende:
http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-47712480-singel-56/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |