Afknallenquote:Op donderdag 2 september 2010 22:30 schreef Jojoortje het volgende:
Oke, wij hebben dus buren met 3 kinderen. Die kinderen mogen schreeuwen wat ze willen in hun tuin en dat terwijl die ouders ook gewoon buiten zitten
Laatst werd ik om 8.15 wakker, omdat één van de kinderen buiten in de tuin net zo lang tot zijn moeder ging roepen totdat ze bij hem kwam. Ik heb toen het raam open gedaan en deed toen zo:
[ afbeelding ]
En toen zwaaide hij terug![]()
Maar hij hield wel op met schreeuwen.
Kijk, ik vind het prima dat de kinderen spelen in de tuin enzo, maar ze (en met ze bedoel ik de ouders) kunnen toch wel een beetje rekening houden met de buren?
Hoe doen jullie dat als de kinderen spelen in de tuin. Roepen jullie wel eens zo van: Ssst, niet zo schreeuwen!
Ofzo? Of vinden jullie dat de kinderen alle vrijheid moeten krijgen in hun eigen tuin?
Volgens mij kan ik hier niet veel tegen doen of wel? Want het zijn kinderen... Bleh!![]()
Hebben jullie tips?
Heb jij niks beters te doen dan trollen?quote:
Neh, bel dan gewoon even aan en geef gewoon aan dat het heel storend kan zijn.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:35 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Heb jij niks beters te doen dan trollen?
OT: Schrijf een net briefje en schuif onder de voordeur door.
quote:Op donderdag 2 september 2010 22:35 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Heb jij niks beters te doen dan trollen?
OT: Schrijf een net briefje en schuif onder de voordeur door.
Kan ook, maar dat vind ik zo persoonlijker. Er zullen vast ook wel meedere mensen last van hebben.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:35 schreef moussy het volgende:
[..]
Neh, bel dan gewoon even aan en geef gewoon aan dat het heel storend kan zijn.
Hoezo? Je hoeft je naam er toch niet in te zetten.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:36 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Is het niet een beter idee om gewoon even in persoon langs te gaan? Niet iedereen is een contactgestoorde autist.
Maak het nog vreemder. Het zijn toch haar fucking buren. Daar ga je toch gewoon even langs in plaats van anonieme briefjes in de bus te doen.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:36 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hoezo? Je hoeft je naam er toch niet in te zetten.
Ja dat kan wel, maar ik verwacht dan een reactie zo van: Tja, het zijn kinderen he?quote:Op donderdag 2 september 2010 22:36 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Is het niet een beter idee om gewoon even in persoon langs te gaan? Niet iedereen is een contactgestoorde autist.
Ik praat nooit met mijn buren. Ik hoef niks van hun te weten en hun niet van mij. Lekker gezellig "praten" of koffie drinken bij de buren.... kom nou zegquote:Op donderdag 2 september 2010 22:37 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Maak het nog vreemder. Het zijn toch haar fucking buren. Daar ga je toch gewoon even langs in plaats van anonieme briefjes in de bus te doen.
Mij kan het echt niet bommen. Gaat erom dat de boodschap overkomt.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:37 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Maak het nog vreemder. Het zijn toch haar fucking buren. Daar ga je toch gewoon even langs in plaats van anonieme briefjes in de bus te doen.
Hebben ze bij mij ook ooit geprobeerd... iets duidelijk maken met anonieme briefjes....quote:Op donderdag 2 september 2010 22:39 schreef CantFazeMe het volgende:
Mij kan het echt niet bommen. Gaat erom dat de boodschap overkomt.
Dan irriteer ik er mee door.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:53 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Hebben ze bij mij ook ooit geprobeerd... iets duidelijk maken met anonieme briefjes....
Sorry hoor maar als je je aan me stoort heb dan het lef het persoonlijk te vertellen. Anonieme briefjes wordt ik alleen maar recalcitrant van. De boodschap komt niet over met een anoniem briefje, hooguit irriteer je iemand er mee.
Ik vind 8.15 echt te vroeg hoor.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik sta zelf vaak genoeg te viswijven naar jen dat ze niet moet gillen. Maar 8.15 vind ik een normale tijd dag jen gewoon geluid mag maken. Als het nou 6 uur was.
Jouw buurvrouw weet waarschijnlijk niet dat jouw huis gaat stinken naar buitenlands eten.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik niet. Ik vind 8.15 te vroeg voor m'n buurvrouw om te koken zodat m'n hele huis naar buitelandse zooi stinkt. Zolang zij stinketen kookt zo vroeg mag mijn kind los in de tuin.
Ik heb precies hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik niet. Ik vind 8.15 te vroeg voor m'n buurvrouw om te koken zodat m'n hele huis naar buitelandse zooi stinkt. Zolang zij stinketen kookt zo vroeg mag mijn kind los in de tuin.
Probeer het eens, in plaats van alles voor een ander vast in te vullen...quote:Op donderdag 2 september 2010 22:38 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja dat kan wel, maar ik verwacht dan een reactie zo van: Tja, het zijn kinderen he?
Volwassen worden betekent volgens jou...?quote:Op donderdag 2 september 2010 23:21 schreef machtpen het volgende:
Je kunt ook anoniem contact opnemen met de afdeling overlast van je gemeente of anders eens een keer volwassen worden.
Idd. Maar welkom in Nederland anno 2010. Oh doe jij dat? Dan doe ik dit! Gna!quote:Op donderdag 2 september 2010 23:15 schreef Moonah het volgende:
Ik verbaas me over de diverse 'oog-om-oog tand-om-tand' reacties!
juist, gewoon geluid, niet schreeuwen en 'viswijven'quote:Op donderdag 2 september 2010 23:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik sta zelf vaak genoeg te viswijven naar jen dat ze niet moet gillen. Maar 8.15 vind ik een normale tijd dag jen gewoon geluid mag maken. Als het nou 6 uur was.
Ook dat is afhankelijk van de situatie. De man van mijn oppas heeft wisseldiensten. En als ik weet dat ie in de nacht zit, dan begin ik al halverwege de afstand naar hun huis te vertellen dat A. nachtdienst heeft gehad en dat ie slaapt en dat ze heeeeel stil moeten zijn. Als ze eenmaal binnen zijn in de kamer, dan is het niet erg, maar A. slaapt boven de voordeur en dan is het enthousiasme van kleine kinderen al genoeg om wakker van te worden....quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:13 schreef geelkuikentje het volgende:
8.15 vroeg vinden![]()
Kom op ga een beetje op tijd je bed uit.![]()
Als het nou 6.30 was dan geef ik je gelijk maar 8.15 is niks mis mee.
Ik vind 8.15 ook vroeg als ik niet op hoef te staan... En die van mij mag niet schreeuwen in de tuin, binnen ook niet trouwens, omdat ik daar een gruwelijke hekel aan heb. Overigens vind ik speelgeluiden op zich nog niet zo'n probleem, maar dat eeuwige gejank en gejengel in tuinen word ik aardig kriebelig van.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:13 schreef geelkuikentje het volgende:
8.15 vroeg vinden![]()
Kom op ga een beetje op tijd je bed uit.![]()
Als het nou 6.30 was dan geef ik je gelijk maar 8.15 is niks mis mee.
maar jij hebt dan ook het voorbeeldigste kind ter wereld, vinden wijquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vind 8.15 ook vroeg als ik niet op hoef te staan... En die van mij mag niet schreeuwen in de tuin, binnen ook niet trouwens, omdat ik daar een gruwelijke hekel aan heb.
juist, enthousiasme en blije geluiden zijn anders danquote:Overigens vind ik speelgeluiden op zich nog niet zo'n probleem, maar dat eeuwige gejank en gejengel in tuinen word ik aardig kriebelig van.
Overigens doe ik dat als we eenmaal beneden bij de flat niet hoor (buitensporig lawaai uitgezonderd uiteraardquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:18 schreef chacama het volgende:
[..]
Maar als het een 'gewone' dag is, dan rem ik dat enthousiame niet. Ook niet om 8.15 als we naar school lopen.
Ja hequote:Op vrijdag 3 september 2010 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar jij hebt dan ook het voorbeeldigste kind ter wereld, vinden wij
Nou dat inderdaad... en niet alleen om acht uur 's ochtends, maar ook op mij enige vrije door de weekse moment dat ik met een kop koffie en een boek in de tuin door kan brengen. Mijn achterbuurmeisje zingt graag, dat vind ikquote:[..]
juist, enthousiasme en blije geluiden zijn anders dan
mam, maaaaaaaaam, Maaaaaaaaaaaaaaaaaam, MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM om 8 uur s ochtends![]()
Echtquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
Dan zou ik dus gaan verhuizen, Sjeen. Ik vind dit net zoiets als in een vergrijsde buurt gaan wonen en dan klagen dat je elke ochtend baantjes trekt tussen de bejaarden.
Ja god, kinderen vallen, zeuren, huilen. Het zijn geen robotjes.
dan blijf je verhuizen, je zal overal wel van die kleine galbakkies hebben, ik hoor ze hier ook van 3 straten verderquote:Op vrijdag 3 september 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
Dan zou ik dus gaan verhuizen, Sjeen. Ik vind dit net zoiets als in een vergrijsde buurt gaan wonen en dan klagen dat je elke ochtend baantjes trekt tussen de bejaarden.
Ja god, kinderen vallen, zeuren, huilen. Het zijn geen robotjes.
als je in een flat woont,emmer water vullen en naar beneden flikkeren en zorg dat het water ijskoud is.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:30 schreef Jojoortje het volgende:
Oke, wij hebben dus buren met 3 kinderen. Die kinderen mogen schreeuwen wat ze willen in hun tuin en dat terwijl die ouders ook gewoon buiten zitten
Laatst werd ik om 8.15 wakker, omdat één van de kinderen buiten in de tuin net zo lang tot zijn moeder ging roepen totdat ze bij hem kwam. Ik heb toen het raam open gedaan en deed toen zo:
[ afbeelding ]
En toen zwaaide hij terug![]()
Maar hij hield wel op met schreeuwen.
Kijk, ik vind het prima dat de kinderen spelen in de tuin enzo, maar ze (en met ze bedoel ik de ouders) kunnen toch wel een beetje rekening houden met de buren?
Hoe doen jullie dat als de kinderen spelen in de tuin. Roepen jullie wel eens zo van: Ssst, niet zo schreeuwen!
Ofzo? Of vinden jullie dat de kinderen alle vrijheid moeten krijgen in hun eigen tuin?
Volgens mij kan ik hier niet veel tegen doen of wel? Want het zijn kinderen... Bleh!![]()
Hebben jullie tips?
wat volwassenquote:Op vrijdag 3 september 2010 11:41 schreef rubje het volgende:
[..]
als je in een flat woont,emmer water vullen en naar beneden flikkeren en zorg dat het water ijskoud is.
woon je ernaast dan de sproeier aanzetten
Natuurlijk, het zijn altijd de 'galbakkies' van de ander die overlast veroorzaken. In dit soort topics houdt men zich volgens mij een prototypisch beeld voor van een slechtopgevoede negenjarige die zich misdraagt en zich daar buitengewoon bewust van is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:05 schreef moussy het volgende:
[..]
dan blijf je verhuizen, je zal overal wel van die kleine galbakkies hebben, ik hoor ze hier ook van 3 straten verder
Nee, dat is het nou net niet... die 'galbakkies' doen het niet bewust om een ander te treiteren. Ze hebben geen flauw benul dat hun gedrag anderen kan irriteren, omdat de ouders er niets mee doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Natuurlijk, het zijn altijd de 'galbakkies' van de ander die overlast veroorzaken. In dit soort topics houdt men zich volgens mij een prototypisch beeld voor van een slechtopgevoede negenjarige die zich misdraagt en zich daar buitengewoon bewust van is.
Waar zei ik dat?quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Natuurlijk, het zijn altijd de 'galbakkies' van de ander die overlast veroorzaken. In dit soort topics houdt men zich volgens mij een prototypisch beeld voor van een slechtopgevoede negenjarige die zich misdraagt en zich daar buitengewoon bewust van is.
Maar daar gaan we wel weer.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, dat is het nou net niet... die 'galbakkies' doen het niet bewust om een ander te treiteren. Ze hebben geen flauw benul dat hun gedrag anderen kan irriteren, omdat de ouders er niets mee doen.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind ook dat kinderen in hun tuin 'speelgeluiden' mogen maken, ook om 8:15 uur. We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin het leven rond die tijd al op gang is gekomen.
Soms moet je je frustraties even kwijtquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:48 schreef lily het volgende:
[..]
Maar daar gaan we wel weer.
Mijn 9 jarige wordt zeker weten door een aantal mensen als "galbakkie" of iets dergerlijks gezien.
En hij is allesbehalve een galbakkie. Het is een lieve, slimme jongen en zeker niet onopgevoed of brutaal.
Nu slaat mijn relaasje in de context van dit topic de plank mis want hij is niet schreeuwerig ofzo, en buren hebben geen last van hem maar nu komen frustraties van andere topics wel boven![]()
Het zwart-wit denken.
Hij heeft sinds groep 1 een dikke vette sticker op zijn voorhoofd gekregen en daar komt hij niet meer van af. Hij is lastig en druk, volgens velen, en als er iets misgaat met hun kind dan rennen ze meteen naar school om met hun vinger naar mijn "galbakkie" te wijzen (gelukkig weten de leerkrachten wel beter).
Nou, ze hebben het vre-se-lijk mis en dat is vre-se-lijk jammer.
einde lily's frustratie-relaas![]()
Huh?quote:
Ah, ok... Nou, ik wist eigenlijk niet precies wat te posten, maar wilde er ook niet zomaar overheen walsenquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:12 schreef lily het volgende:
Ik snap dat je het niet zo bedoeld maar zo komt het op me over
Dus niet inhoudelijk op mijn post ingaan maar alleen zeggen; ik snap je frustraties hoor, aai over bol.... dat gevoel kreeg ik even.
ja, preciesquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:16 schreef Sjeen het volgende:
Maar ik kan me dan wel weer een beetje voorstellen dat aannames van anderen zonder dat e zich fatsoenlijk informeren, je zo ondertussen flink de keel uithangen...
vroeg ik daar om?quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
no offence, 't lijkt me klote hoor, maar niet iedereen hoeft dan toch meteen een hele uitgebreide kussiekroel post te doen?
impliciet, aangezien blijkbaar de post van Sjeen niet genoeg was door gewoon te zeggen dat ze je frustratie-uiting wel begreep..quote:
Ik wilde juist ipv de aai over bol een inhoudelijke reactie.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:20 schreef motorbloempje het volgende:
impliciet, aangezien blijkbaar de post van Sjeen niet genoeg was door gewoon te zeggen dat ze je frustratie-uiting wel begreep..
heel fijnquote:Op vrijdag 3 september 2010 13:20 schreef motorbloempje het volgende:
maargoed, ik laat jullie hier wel lekker verder OUDeren
Misschien (beetje zelfreflectie kan geen kwaad immers) ligt het ook aan een gebrek aan inlevingsvermogen aan jouw kant.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:16 schreef motorbloempje het volgende:ik weet meteen waarom ik eigenlijk nooit in OUD post.. je moet hier echt doen alsof je over rauwe eieren loopt
no offence, 't lijkt me klote hoor, maar niet iedereen hoeft dan toch meteen een hele uitgebreide kussiekroel post te doen?
Ohjaquote:Op donderdag 2 september 2010 22:37 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Alsof ik ga schreeuwen: Stil of je krijgt strafwerk!
Ik zie van Motorbloempje geen enkele inhoudelijke reactie op de frustratiepost van Lily, laat staan een zwart-witreactie. Ze uitte enkel verbazing op de gepikeerde reactie van Lily op een goedbedoelde 'rot voor je' van Sjeen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:37 schreef mane het volgende:
Misschien (beetje zelfreflectie kan geen kwaad immers) ligt het ook aan een gebrek aan inlevingsvermogen aan jouw kant.
KNIP
Jij ziet het allemaal nogal zwart-wit, vervolgens ligt het aan overgevoeligheid van de OUD-posters. Tja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop