abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86003791
Oke, wij hebben dus buren met 3 kinderen. Die kinderen mogen schreeuwen wat ze willen in hun tuin en dat terwijl die ouders ook gewoon buiten zitten :{

Laatst werd ik om 8.15 wakker, omdat één van de kinderen buiten in de tuin net zo lang tot zijn moeder ging roepen totdat ze bij hem kwam. Ik heb toen het raam open gedaan en deed toen zo:

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

En toen zwaaide hij terug :'( :D Maar hij hield wel op met schreeuwen.

Kijk, ik vind het prima dat de kinderen spelen in de tuin enzo, maar ze (en met ze bedoel ik de ouders) kunnen toch wel een beetje rekening houden met de buren? :{

Hoe doen jullie dat als de kinderen spelen in de tuin. Roepen jullie wel eens zo van: Ssst, niet zo schreeuwen!
Ofzo? Of vinden jullie dat de kinderen alle vrijheid moeten krijgen in hun eigen tuin?

Volgens mij kan ik hier niet veel tegen doen of wel? Want het zijn kinderen... Bleh! :r

Hebben jullie tips?
Noot noot.
pi_86003915
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:30 schreef Jojoortje het volgende:
Oke, wij hebben dus buren met 3 kinderen. Die kinderen mogen schreeuwen wat ze willen in hun tuin en dat terwijl die ouders ook gewoon buiten zitten :{

Laatst werd ik om 8.15 wakker, omdat één van de kinderen buiten in de tuin net zo lang tot zijn moeder ging roepen totdat ze bij hem kwam. Ik heb toen het raam open gedaan en deed toen zo:

[ afbeelding ]

Kijk, ik vind het prima dat de kinderen spelen in de tuin enzo, maar ze (en met ze bedoel ik de ouders) kunnen toch wel een beetje rekening houden met de buren? :{

Hoe doen jullie dat als de kinderen spelen in de tuin. Roepen jullie wel eens zo van: Ssst, niet zo schreeuwen!
Ofzo? Of vinden jullie dat de kinderen alle vrijheid moeten krijgen in hun eigen tuin?

Volgens mij kan ik hier niet veel tegen doen of wel? Want het zijn kinderen... Bleh! :r

Hebben jullie tips?
Afknallen w/
Apprentice Entrepreneur.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 22:34:49 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_86004013
Ik was van de zomer eens het perfecte voorbeeld hoe het niet moet.. Ik schreeuwde vanuit de keuken dat ze moesten stoppen met schreeuwen... :')

Hier mogen ze dus niet blèren alsof ze geslacht worden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_86004034
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:32 schreef Geleerde het volgende:

[..]

Afknallen w/
Heb jij niks beters te doen dan trollen?

OT: Schrijf een net briefje en schuif onder de voordeur door. :)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  † In Memoriam † donderdag 2 september 2010 @ 22:35:53 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_86004067
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:35 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Neh, bel dan gewoon even aan en geef gewoon aan dat het heel storend kan zijn.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 2 september 2010 @ 22:36:10 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_86004078
Jij als juf moet dat toch weten :D ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 2 september 2010 @ 22:36:19 #7
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_86004086
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:35 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

:') Is het niet een beter idee om gewoon even in persoon langs te gaan? Niet iedereen is een contactgestoorde autist.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_86004103
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:35 schreef moussy het volgende:

[..]

Neh, bel dan gewoon even aan en geef gewoon aan dat het heel storend kan zijn.
Kan ook, maar dat vind ik zo persoonlijker. Er zullen vast ook wel meedere mensen last van hebben.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86004126
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:36 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

:') Is het niet een beter idee om gewoon even in persoon langs te gaan? Niet iedereen is een contactgestoorde autist.
Hoezo? Je hoeft je naam er toch niet in te zetten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86004157
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:36 schreef Paul het volgende:
Jij als juf moet dat toch weten :D ?
Alsof ik ga schreeuwen: Stil of je krijgt strafwerk! :(
Noot noot.
  donderdag 2 september 2010 @ 22:37:55 #11
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_86004165
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:36 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Hoezo? Je hoeft je naam er toch niet in te zetten.
Maak het nog vreemder. Het zijn toch haar fucking buren. Daar ga je toch gewoon even langs in plaats van anonieme briefjes in de bus te doen.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_86004188
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:36 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Ja dat kan wel, maar ik verwacht dan een reactie zo van: Tja, het zijn kinderen he? O+

;(
Noot noot.
pi_86004239
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:37 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Maak het nog vreemder. Het zijn toch haar fucking buren. Daar ga je toch gewoon even langs in plaats van anonieme briefjes in de bus te doen.
Ik praat nooit met mijn buren. Ik hoef niks van hun te weten en hun niet van mij. Lekker gezellig "praten" of koffie drinken bij de buren.... kom nou zeg :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86004271
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:37 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Mij kan het echt niet bommen. Gaat erom dat de boodschap overkomt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86004501
Maar...

Zijn er ook mensen die vinden dat ik die buren gewoon met rust moet laten?
Noot noot.
pi_86005001
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:39 schreef CantFazeMe het volgende:
Mij kan het echt niet bommen. Gaat erom dat de boodschap overkomt.
Hebben ze bij mij ook ooit geprobeerd... iets duidelijk maken met anonieme briefjes....
Sorry hoor maar als je je aan me stoort heb dan het lef het persoonlijk te vertellen. Anonieme briefjes wordt ik alleen maar recalcitrant van. De boodschap komt niet over met een anoniem briefje, hooguit irriteer je iemand er mee.
pi_86005006
tjah mijn dochter roept elke morgen uit volle borst jaaaaaaa fietsen tingelingeling! *O*
Ik heb haar al heel vaak duidelijk gemaakt dat andere mensen nog slapen maar ik snap ook wel waarom dat haar geen reet nu kan boeien (ze is 2) O+
Soms voegt ze er aan toe regen regen whieeeeeeeeeeeeh O+

Ik probeer zeker wel duidelijk te maken dat er andere mensen op de wereld zijn.
Dat mensen willen slapen maar ik ga niet roepen ssssttttt als het een beetje luider is :@
pi_86005219
Mijn kind mag pas vanaf een uur of 10 in de tuin op ons balkon spelen. En hij had er een handje van om vanuit zijn zandbak te kwekken als hij me iets wilde vragen/zeggen, maar gelukkig steekt hij voortaan zijn koppie om het hoekje naar binnen en roept me dan.

Ik vind dat je echt wel kunt zeggen dat 8.15 voor jou erg vroeg is. En of ze daar rekening mee willen houden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_86005277
Ik heb een hekel om naar m'n buren te gaan, maar kinderen die vroeg aan het schreeuwen zijn is makkelijk opgelost. Draai de hele avond hele luiden muziek, de kinderen kunnen niet slapen en zullen dus pas later wakker worden. (Mijn buren gaan met z'n alle om 8 uur naar bed ( 2 kinderen met een afwijking (ze kunnen er ook niks aan doen))
Maar als het je directe buren zijn moet het wel lukken (en vergeet niet ergens niet te lang na 10 uur de muziek uit te zetten, anders kun je daar gezeur mee krijgen ...
Als god bestaat, is hij een enorme sadist!
Ben jij ook een Atheïst, plaats dan ook deze signature in je profiel!
pi_86005414
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:53 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Hebben ze bij mij ook ooit geprobeerd... iets duidelijk maken met anonieme briefjes....
Sorry hoor maar als je je aan me stoort heb dan het lef het persoonlijk te vertellen. Anonieme briefjes wordt ik alleen maar recalcitrant van. De boodschap komt niet over met een anoniem briefje, hooguit irriteer je iemand er mee.
Dan irriteer ik er mee door.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86005445
Oh en buitenspelen doen we wel ook inderdaad vanaf ongeveer 10 uur.. :Y
pi_86005678
Ik sta zelf vaak genoeg te viswijven naar jen dat ze niet moet gillen. Maar 8.15 vind ik een normale tijd dag jen gewoon geluid mag maken. Als het nou 6 uur was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86005717
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik sta zelf vaak genoeg te viswijven naar jen dat ze niet moet gillen. Maar 8.15 vind ik een normale tijd dag jen gewoon geluid mag maken. Als het nou 6 uur was.
Ik vind 8.15 echt te vroeg hoor.
Noot noot.
pi_86005804
Ik niet. Ik vind 8.15 te vroeg voor m'n buurvrouw om te koken zodat m'n hele huis naar buitelandse zooi stinkt. Zolang zij stinketen kookt zo vroeg mag mijn kind los in de tuin.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86005939
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik niet. Ik vind 8.15 te vroeg voor m'n buurvrouw om te koken zodat m'n hele huis naar buitelandse zooi stinkt. Zolang zij stinketen kookt zo vroeg mag mijn kind los in de tuin.
Jouw buurvrouw weet waarschijnlijk niet dat jouw huis gaat stinken naar buitenlands eten.
Noot noot.
  donderdag 2 september 2010 @ 23:14:41 #26
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86005991
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Elk weekend wordt 'k wakker in m'n eigen kots van die stink lucht.

Maar ze zijn wel heel aardig :')
pi_86006007
Ik verbaas me over de diverse 'oog-om-oog tand-om-tand' reacties! :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Donald Duck held donderdag 2 september 2010 @ 23:20:28 #28
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86006210
Prima toch, zo'n gratis wekker. Heb je nog wat aan je dag.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_86006251
Je kunt ook anoniem contact opnemen met de afdeling overlast van je gemeente of anders eens een keer volwassen worden.
  donderdag 2 september 2010 @ 23:27:16 #30
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86006433
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:38 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja dat kan wel, maar ik verwacht dan een reactie zo van: Tja, het zijn kinderen he? O+

;(
Probeer het eens, in plaats van alles voor een ander vast in te vullen...

[ Bericht 4% gewijzigd door Grijs op 02-09-2010 23:35:22 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_86006900
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:21 schreef machtpen het volgende:
Je kunt ook anoniem contact opnemen met de afdeling overlast van je gemeente of anders eens een keer volwassen worden.
Volwassen worden betekent volgens jou...?
Noot noot.
pi_86011431
Die van mij komt voor 9 uur niet alleen in de tuin omdat ik de buurt wil sparen :)

Ik zou de buren met rust laten :+ m 8:00 mag je officieel herrie maken tot 22:00. Ik denk dat de kinderen dan wel weer slapen?
Ik snap dat het irritant kan zijn, maar ze schreeuwen niet elke ochtend om 8:15 neem ik aan? :) Kussen over je hoofd en doorslapen!

En ik denk dat het kindje waar jij ssssst naar hebt gedaan voorlopig wel wat stiller is. En als het uitgewerkt is doe je het gewoon opnieuw ;)
pi_86011713
Ik vind het ook niet kunnen, dat geschreeuw. Als ze 's middags in het zwembad spelen dan vind ik het nog niet zo erg, dat maakt nu eenmaal wat meer lawaai, maar dat gegil in de tuin :N

Ik heb twee zoontjes en mijn jongste kan er ook wat van. Oudste doet dan iets (vinger naar hem uitsteken bij wijze van spreken) en dat gilt hij de hele buurt bij elkaar.
Zodra ik gegil hoor gaan ze naar binnen. Af uit. Ik schaam me dood voor de buren.

Wat moussy zegt gebeurt hier ook wel: onze tuin is 40 meter diep, dus dan schreeuw ik net zo hard vanuit binnen dat ze op moeten houden met schreeuwen :') :@

Dit doe ik niet meer sinds een collega heeft gezegd dat hij de schreeuwende moeders nog erger vindt dan de schreeuwende kinderen :D :P

ach, al doende leert men heh :7
pi_86011765
Maar ik vind eigenlijk wel dat je er iets van kunt zeggen. Misschien eerst tegen het kind zelf?
pi_86011839
Kinderen zijn nu eenmaal luidruchtig. Je kunt 100 keer uitleggen dat ze te veel herrie maken, binnen 2 minuten doen ze het weer.

Hier mogen ze voor 09:30u niet naar buiten. En als er dan meteen een schreeuwpartij volgt gaan ze direct weer naar binnen :+

Wel weer jammer dat de buren dat dan weer niet zo heel goed snappen en hun (jongere) kinderen 's avonds tot half tien in de tuin laten brullen/krijsen/schreeuwen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_86011871
Wij zijn de enige in de nabije buurt met jonge kinderen en wij hebben verder van niemand last dus dan wil je echt geen overlast bezorgen.
pi_86011943
Ik vind dat je er echt wat van kunt zeggen.

8.15 is misschien een "normale" tijd om geluid te maken, maar schreeuwende kinderen in de tuin zijn
altijd irritant.

Mijn kinderen kunnen ook vreselijk veel lawaai maken. Ze mogen inderdaad pas vanaf een uur of 10 naar buiten, soms nog later. Gillen en schreeuwen mag nooit overigens. Binnen niet en buiten al helemaal niet. Hier krijgen ze 1 waarschuwing en daarna naar binnen.

Wat het eten koken van de buren ermee te maken heeft.............als je huis er naar stinkt kan je dat toch ook even bespreken?
pi_86011946
ligt er allemaal een beetje aan hoe laat het is. hier mag er binnen niet gegild worden (want dan gaat de baby ook gillen) en buiten wel. maar niet 's ochtends vroeg. maar hier is een andere situatie. selene komt toch niet boven de radio oranje van de buurman uit :')

ben ik ff blij dat we op een dorp wonen met een groot vergrijzingsprobleem met allemaal oudjes die die kleintjes lollig vinden en er heilig van overtuigd zijn dat voornoemde kleintjes hun energie buiten kwijt moeten! hier vinden ze dat het hoort dat kindjes lawaai maken. ze komen ongerust vragen of alles wel goed gaat als ze haar niet horen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:23:14 #39
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_86012355
Toch vind ik wel een verschil zitten tussen speelgeluiden en geluiden van kinderen die echt lopen krijsen om het krijsen. Of steeds janken, daar krijg ik ook jeuk van. In mijn vorige woning hadden we een mooie ommuurde binnentuin. Als de mensen beneden fluisterden, kon ik het verstaan in mijn slaapkamer aan de straatkant. Daar heb ik regelmatig de balkondeur dichtgetrapt als het weer de hele middag een jank/schreeuwfeest was.

Als mijn kind gilt om het gillen zeg ik daar altijd wat van. Het helpt niet altijd evengoed, want 2,5 jaar :'). Maar het is net zoals met de schoenen uit op de bank, later heb je er plezier van!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_86012420
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:15 schreef Moonah het volgende:
Ik verbaas me over de diverse 'oog-om-oog tand-om-tand' reacties! :o
Idd. Maar welkom in Nederland anno 2010. Oh doe jij dat? Dan doe ik dit! Gna!

Maar goed. Ik heb er ook een hekel aan, dat gegil. Gelukkig zijn onze buren behoorlijk op leeftijd dus daar hebben we weinig klachten over ;). En dat mamamamamamaMAMAMAMAMAMAMAMAMAMA heb ik een hekel aan. Mag niet. Doet ze het na 2x waarschuwen toch, dan straf. Kinderen mogen best spelen en herrie maken maar het is geen markt bij ons hoor.
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:03:23 #41
144006 chacama
Ondernemend!
pi_86013244
Hier is het afhankelijk van de buren zelf. Die weten dat kinderen herrie maken, maar ik houd er in zoverre rekening mee dat als de buren thuis zijn, de meiden 's ochtends voor 9 uur nog niet naar buiten mogen om op de trampoline te springen. Als de buren wel aan aan het werk zijn, dan mogen ze wel al eerder naar buiten, maar voor mezelf is half negen toch wel een grens. Maar dat is meer voor mezelf.

Ik zou in elk geval het bespreekbaar maken en vragen of 9 uur misschien haalbaar is. Als dat niet zo is, dan zou ik oordoppen aanschaffen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:06:02 #42
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_86013308
Wij wonen in een flat en de buurman een paar huizen verder heeft wel eens gevraagd of we 's ochtends zachter kunnen zijn met de kinderen naar school brengen, hij werkt tot laat en ik kan me dan heel goed voorstellen dat hij het dan niet prettig vintd als hij rond 8.15 uur wakker wordt van kinderen die langslopenrennen/huppelen/enz.
Ze mogen van mij ook niet spelen op de galerij (als in: rennen, vliegen, gillen en fietsen), maar gewoon een beetje rommelen met een pop ofzo vind ik niet erg.

Ik zou er in ieder geval geen problemen mee hebben als ik erop aangesproken wordt. Ik 'hoor' zelf kinderlawaai niet zo snel meer :') ik lijk er een beetje doof voor geworden, maar dat houdt natuurlijk niet in dat andere dat automatisch ook zijn.

Buitenspelen is hier ook pas vanaf 10 uur ofzo, inderdaad om de buurt een beetje te sparen. En zoals iemand anders al noemde: er zit een groot verschil tussen 'speelgeluiden' en gillen, krijsen en drammen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_86013455
Mijn kind mag in de tuin spelen en ze hoeft echt niet muisstil te zijn. Maar onnodig gegil en geschreeuw daar zeg ik wat van.
En ik het weekend wordt er s'morgens niet buitengespeeld voor 11 uur/ half 12

Onze achterburen boeit het niks als het kind de hele buurt bij elkaar schreeuwt of toetert...of door de schutting heen staat te schreeuwen naar onze hond..

En nee ik heb er totaal geen problemen mee als kinderen gewoon luidruchtig spelen.. De mensen aast ons hebben ook kinderen en daar spelen vaak ook nog vriendjes of vriendinnetjes en die hoor je ook, maar op een heel andere en niet storende manier
pi_86013484
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:07 schreef Ticootje het volgende:
juist, gewoon geluid, niet schreeuwen en 'viswijven' :+
Ja doei.
pi_86013509
8.15 vroeg vinden _O-
Kom op ga een beetje op tijd je bed uit. :{w
Als het nou 6.30 was dan geef ik je gelijk maar 8.15 is niks mis mee.
pi_86013550
soberzo sowieso, natuurlijk kunnen en mogen kinderen plezier hebben, lekker achter elkaar aanrennen, spelletjes spelen, tv-programma's naspelen :') zoals we zelf vroeger altijd deden op 't schoolpijn, maar als ik hoor hoe sommige kinderen het voor de lol op een krijsen zetten, echt tot op het aburde aan toe en dat de ouders dáár niets van zeggen...

na 10.00uur gewoon lekker spelen en weetikveelwat, prima, maar abominabel veel lawaai maken zou voor niemand normaal mogen zijn, ook niet voor kinderen :)
Ja doei.
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:18:30 #47
144006 chacama
Ondernemend!
pi_86013607
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:13 schreef geelkuikentje het volgende:
8.15 vroeg vinden _O-
Ook dat is afhankelijk van de situatie. De man van mijn oppas heeft wisseldiensten. En als ik weet dat ie in de nacht zit, dan begin ik al halverwege de afstand naar hun huis te vertellen dat A. nachtdienst heeft gehad en dat ie slaapt en dat ze heeeeel stil moeten zijn. Als ze eenmaal binnen zijn in de kamer, dan is het niet erg, maar A. slaapt boven de voordeur en dan is het enthousiasme van kleine kinderen al genoeg om wakker van te worden....

Maar als het een 'gewone' dag is, dan rem ik dat enthousiame niet. Ook niet om 8.15 als we naar school lopen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 10:19:50 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86013648
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:13 schreef geelkuikentje het volgende:
8.15 vroeg vinden _O-
Ik vind 8.15 ook vroeg als ik niet op hoef te staan... En die van mij mag niet schreeuwen in de tuin, binnen ook niet trouwens, omdat ik daar een gruwelijke hekel aan heb. Overigens vind ik speelgeluiden op zich nog niet zo'n probleem, maar dat eeuwige gejank en gejengel in tuinen word ik aardig kriebelig van.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86013664
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vind 8.15 ook vroeg als ik niet op hoef te staan... En die van mij mag niet schreeuwen in de tuin, binnen ook niet trouwens, omdat ik daar een gruwelijke hekel aan heb.
maar jij hebt dan ook het voorbeeldigste kind ter wereld, vinden wij :@
quote:
Overigens vind ik speelgeluiden op zich nog niet zo'n probleem, maar dat eeuwige gejank en gejengel in tuinen word ik aardig kriebelig van.
juist, enthousiasme en blije geluiden zijn anders dan

mam, maaaaaaaaam, Maaaaaaaaaaaaaaaaaam, MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM om 8 uur s ochtends :+
Ja doei.
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:24:51 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_86013763
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:18 schreef chacama het volgende:

[..]

Maar als het een 'gewone' dag is, dan rem ik dat enthousiame niet. Ook niet om 8.15 als we naar school lopen.
Overigens doe ik dat als we eenmaal beneden bij de flat niet hoor (buitensporig lawaai uitgezonderd uiteraard ;)). Ik vind er niks mis mee om ze te leren rekening met iemand te houden, dus daarom moeten ze stil zijn als we op de galerij lopen. Ook omdat we dan langs de slaapkamers lopen. Beneden hoeven ze niet te fluisteren of wat dan ook, er is genoeg leven op straat tegen die tijd doordeweeks.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_86013764
Tja, het is zo contextafhankelijk. Ik vind ook dat kinderen in hun tuin 'speelgeluiden' mogen maken, ook om 8:15 uur. We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin het leven rond die tijd al op gang is gekomen. Er wordt hier elke ochtend begonnen met de bouw om 7 uur 's ochtends, valt ook niks aan te doen.

Ik vind de zondag wel een uitzondering hierop. En als ik bijvoorbeeld zelf late diensten of nachtdiensten zou maken, dan zou ik hier met mijn buren over gaan praten om te kijken of we een afspraak erover kunnen maken; ze zouden het ook niet op prijs stellen als jij om 9 uur 's avonds nog geluidsoverlast veroorzaakt waardoor hun kinderen niet kunnen slapen. Ook als ik in een buurt zou wonen waar weinig kinderen wonen dan zou ik daar rekening mee houden.

Het is denk ik ook belangrijk om je af te vragen hoe erg en hoe vaak last je ervan hebt. Is het werkelijk de moeite waard om je er druk om te maken? Ik heb tegenover een café gewoond en legde me erbij neer dat er op mooie dagen en op voetbalavonden meer geluidsoverlast vandaan kwam; de rest van het jaar was het prima te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86013788
en verder, @Jojoortje, ik zou gewoon even bij de buren aanbellen en je verhaal doen :) zeggen dat je 'gewoon kinderplezier' echt helemaal niet erg vindt, maar dat geblèr in de ochtend niet echt fijn is en het je woonplezier een beetje verpest... :) en dan afhankelijk van de reactie vragen of ze de kinderen of wat langer binnen kunnen houden, of weetikveel wat.

mensen voelen zich snel aangevallen op hun 'opvoedingsmanier', en vinden dat mensen zich daar niet mee te bemoeien hebben, zeker als die mensen zelf geen kinderen hebben, maar probeer 't daarom wel 'normaal' te brengen zonder veroordelend te zijn, ofzo :)
Ja doei.
pi_86014056
Mijn buren weten van me dat ik niet wil dat anderen last van mijn kinderen hebben en ze naar binnen haal bij teveel lawaai. En ze spelen ook niet buiten om 8:15.
Verderop woont een #*@&kind dat om de 5 seconden jankt en zeikt en waar met mooi weer de boxen met Andre Hazes op naar buiten gaan.
Mijn buren vinden mij wel tof 8)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 10:41:29 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86014164
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

maar jij hebt dan ook het voorbeeldigste kind ter wereld, vinden wij :@
Ja he :+ O+
quote:
[..]

juist, enthousiasme en blije geluiden zijn anders dan

mam, maaaaaaaaam, Maaaaaaaaaaaaaaaaaam, MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM om 8 uur s ochtends :+

Nou dat inderdaad... en niet alleen om acht uur 's ochtends, maar ook op mij enige vrije door de weekse moment dat ik met een kop koffie en een boek in de tuin door kan brengen. Mijn achterbuurmeisje zingt graag, dat vind ik O+ Maar ik heb ook buurkinderen (kinderrijke buurt ftw :') ) die zich letterlijk de kop inslaan, continu lopen te janken en jengelen of een vasthangende 'mama'plaat hebben. Dan vlucht ik al snel weer naar binnen -O-

Jojoortje, gewoon eens in gesprek gaan, ook ouders kunnen heel redelijk zijn ;)
pi_86014241
Dan zou ik dus gaan verhuizen, Sjeen. Ik vind dit net zoiets als in een vergrijsde buurt gaan wonen en dan klagen dat je elke ochtend baantjes trekt tussen de bejaarden.

Ja god, kinderen vallen, zeuren, huilen. Het zijn geen robotjes.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 10:51:02 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86014404
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
Dan zou ik dus gaan verhuizen, Sjeen. Ik vind dit net zoiets als in een vergrijsde buurt gaan wonen en dan klagen dat je elke ochtend baantjes trekt tussen de bejaarden.

Echt :o fuck, dan ben ik dus in het bezit van een pop ipv een kind? Kom op zeg, dat kinderen spelen, vallen en daarom huilen en getroost willen worden, vind ik niet meer dan normaal. Zo'n vasthangende plaat vind ik dan weer niet normaal... Zal wel aan mij liggen O+
pi_86014468
Ik vind het ook irritant, maar hey, ik vind het ook irritant als mijn kind voor de zoveelste keer valt en heel hard begint te huilen. En ik denk dat ik het ook heel irritant ga vinden als ik hem meeneem naar de supermarkt en hij daar zijn eerste driftbui krijgt, vooral omdat ik wéét dat anderen dat irritant vinden.

Maar hey, dit is een van de redenen dat ik naar een O+ kinderrijke omgeving O+ wil verhuizen. Daar hoort er een hogere mate van acceptatie en begrip te zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 11:05:54 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_86014820
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:

dan blijf je verhuizen, je zal overal wel van die kleine galbakkies hebben, ik hoor ze hier ook van 3 straten verder :')
pi_86015084
Toen die van mij nog klein was mocht hij niet in de ochtend naar buiten, vanaf half 10 10 uur was dat bespreekbaar.
Verder gee gekrijs in de tuin, alhoewel op de middag een keer blij spelen met wat geluid ook weer geen probleem is, zolang het maar een beetje in de perken blijft.
Vanaf een uur of 7 in de avond wil ik het ook weer rustig hebben.

Dachten de buren er alleen maar hetzelfde over, die 2 zitten in de ochtend in de tuin en dan beult mijn buurjongetje zijn zusje was altijd een hoop lawaai oplevert.
Helaas blijft het daar niet bij, moeder heeft een apart hokje waar haar comp staat, kinderen gaan de tuin in, achterdeur gaat op slot en als wij dan in de tuin willen eten hangt er steeds een kind over de schutting aandacht te zoeken.
Ben altijd blij als hun vader thuis is, dan gebeurd dat ineens niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:38:29 #60
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_86015781
Ik heb een paar huizen verderop ook van die schreeuwkinderen wonen. Het lijkt alsof de ouders het niet eens meer opmerken. Ik heb er nog nooit wat van gezegd, ze zullen ooit ook wel eens last gaan krijgen van die van mij.
Een andere buurvrouw van mij zei er laatst trouwens iets over. Die kinderen verderop zijn altijd enorm aan het schreeuwen en die van mij hoorde ze nooit behalve als ze aan het zingen zijn (<3)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_86015897
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:30 schreef Jojoortje het volgende:

[ afbeelding ]

Hebben jullie tips?
als je in een flat woont,emmer water vullen en naar beneden flikkeren en zorg dat het water ijskoud is.
woon je ernaast dan de sproeier aanzetten })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_86015950
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:41 schreef rubje het volgende:

[..]

als je in een flat woont,emmer water vullen en naar beneden flikkeren en zorg dat het water ijskoud is.
woon je ernaast dan de sproeier aanzetten })
wat volwassen O+
Ja doei.
pi_86016029
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:05 schreef moussy het volgende:

[..]

dan blijf je verhuizen, je zal overal wel van die kleine galbakkies hebben, ik hoor ze hier ook van 3 straten verder :')
Natuurlijk, het zijn altijd de 'galbakkies' van de ander die overlast veroorzaken. In dit soort topics houdt men zich volgens mij een prototypisch beeld voor van een slechtopgevoede negenjarige die zich misdraagt en zich daar buitengewoon bewust van is.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 11:50:38 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86016220
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Natuurlijk, het zijn altijd de 'galbakkies' van de ander die overlast veroorzaken. In dit soort topics houdt men zich volgens mij een prototypisch beeld voor van een slechtopgevoede negenjarige die zich misdraagt en zich daar buitengewoon bewust van is.
Nee, dat is het nou net niet... die 'galbakkies' doen het niet bewust om een ander te treiteren. Ze hebben geen flauw benul dat hun gedrag anderen kan irriteren, omdat de ouders er niets mee doen.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 12:16:55 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_86017105
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar zei ik dat?
pi_86018151
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, dat is het nou net niet... die 'galbakkies' doen het niet bewust om een ander te treiteren. Ze hebben geen flauw benul dat hun gedrag anderen kan irriteren, omdat de ouders er niets mee doen.
Maar daar gaan we wel weer.

Mijn 9 jarige wordt zeker weten door een aantal mensen als "galbakkie" of iets dergerlijks gezien.
En hij is allesbehalve een galbakkie. Het is een lieve, slimme jongen en zeker niet onopgevoed of brutaal.

Nu slaat mijn relaasje in de context van dit topic de plank mis want hij is niet schreeuwerig ofzo, en buren hebben geen last van hem maar nu komen frustraties van andere topics wel boven :+

Het zwart-wit denken.

Hij heeft sinds groep 1 een dikke vette sticker op zijn voorhoofd gekregen en daar komt hij niet meer van af. Hij is lastig en druk, volgens velen, en als er iets misgaat met hun kind dan rennen ze meteen naar school om met hun vinger naar mijn "galbakkie" te wijzen (gelukkig weten de leerkrachten wel beter).

Nou, ze hebben het vre-se-lijk mis en dat is vre-se-lijk jammer.

einde lily's frustratie-relaas O-)
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:49:53 #67
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_86018231
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind ook dat kinderen in hun tuin 'speelgeluiden' mogen maken, ook om 8:15 uur. We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin het leven rond die tijd al op gang is gekomen.
Helemaal mee eens.

Wij grijpen wel in als ze gaan gillen en krijsen. Niet eens zozeer voor de buurt, maar vooral omdat we daar zelf een hekel aan hebben.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 12:51:43 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86018302
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:48 schreef lily het volgende:

[..]

Maar daar gaan we wel weer.

Mijn 9 jarige wordt zeker weten door een aantal mensen als "galbakkie" of iets dergerlijks gezien.
En hij is allesbehalve een galbakkie. Het is een lieve, slimme jongen en zeker niet onopgevoed of brutaal.

Nu slaat mijn relaasje in de context van dit topic de plank mis want hij is niet schreeuwerig ofzo, en buren hebben geen last van hem maar nu komen frustraties van andere topics wel boven :+

Het zwart-wit denken.

Hij heeft sinds groep 1 een dikke vette sticker op zijn voorhoofd gekregen en daar komt hij niet meer van af. Hij is lastig en druk, volgens velen, en als er iets misgaat met hun kind dan rennen ze meteen naar school om met hun vinger naar mijn "galbakkie" te wijzen (gelukkig weten de leerkrachten wel beter).

Nou, ze hebben het vre-se-lijk mis en dat is vre-se-lijk jammer.

einde lily's frustratie-relaas O-)
Soms moet je je frustraties even kwijt ;) En dat vind ik heel begrijpelijk... :*
pi_86018649
heh, wat bagatelliserend nou weer :o
pi_86018968
:?
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 13:09:41 #71
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86019024
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:00 schreef lily het volgende:
heh, wat bagatelliserend nou weer :o
Huh?
pi_86019175
Ik snap dat je het niet zo bedoeld maar zo komt het op me over ;)
Dus niet inhoudelijk op mijn post ingaan maar alleen zeggen; ik snap je frustraties hoor, aai over bol.... dat gevoel kreeg ik even.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 september 2010 @ 13:16:24 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86019355
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:12 schreef lily het volgende:
Ik snap dat je het niet zo bedoeld maar zo komt het op me over ;)
Dus niet inhoudelijk op mijn post ingaan maar alleen zeggen; ik snap je frustraties hoor, aai over bol.... dat gevoel kreeg ik even.
Ah, ok... Nou, ik wist eigenlijk niet precies wat te posten, maar wilde er ook niet zomaar overheen walsen ;)

Ik heb het geluk (zo noem ik het maar even) dat ik jouw frustratie helemaal niet snap. Of nou ja, ik heb er totaal gaan ervaring mee, dat is misschien een betere uitdrukking. Maar ik kan me dan wel weer een beetje voorstellen dat aannames van anderen zonder dat e zich fatsoenlijk informeren, je zo ondertussen flink de keel uithangen...

Uhm, dus, nouja, dat dus :)
pi_86019359
:@ ik weet meteen waarom ik eigenlijk nooit in OUD post.. je moet hier echt doen alsof je over rauwe eieren loopt :X

no offence, 't lijkt me klote hoor, maar niet iedereen hoeft dan toch meteen een hele uitgebreide kussiekroel post te doen?
Ja doei.
pi_86019424
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:16 schreef Sjeen het volgende:
Maar ik kan me dan wel weer een beetje voorstellen dat aannames van anderen zonder dat e zich fatsoenlijk informeren, je zo ondertussen flink de keel uithangen...
ja, precies :)
pi_86019439
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
no offence, 't lijkt me klote hoor, maar niet iedereen hoeft dan toch meteen een hele uitgebreide kussiekroel post te doen?
vroeg ik daar om?

ik houd helemaal niet van de zogenaamde kussiekroel posts dus nu sla jij de plank mis
pi_86019521
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:18 schreef lily het volgende:

[..]

vroeg ik daar om?
impliciet, aangezien blijkbaar de post van Sjeen niet genoeg was door gewoon te zeggen dat ze je frustratie-uiting wel begreep..

maargoed, ik laat jullie hier wel lekker verder OUDeren :W
Ja doei.
pi_86019538
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:20 schreef motorbloempje het volgende:
impliciet, aangezien blijkbaar de post van Sjeen niet genoeg was door gewoon te zeggen dat ze je frustratie-uiting wel begreep..
Ik wilde juist ipv de aai over bol een inhoudelijke reactie.

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:20 schreef motorbloempje het volgende:
maargoed, ik laat jullie hier wel lekker verder OUDeren :W
heel fijn :W
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 september 2010 @ 13:21:44 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86019591
In het weekend komen mijn kinderen om die tijd nog niet in de tuin. Gewoon, omdat ik mijn buren ook een rustige kans op uitslapen gun.
pi_86035506
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
:@ ik weet meteen waarom ik eigenlijk nooit in OUD post.. je moet hier echt doen alsof je over rauwe eieren loopt :X

Misschien (beetje zelfreflectie kan geen kwaad immers) ligt het ook aan een gebrek aan inlevingsvermogen aan jouw kant.

Kinderen zijn niet maakbaar. Sommige kinderen zijn drukker dan andere kinderen. Daar kun je als ouders wel heel erg je best voor doen (opvoeding, begeleiding) maar dat wil niet zeggen dat je van ieder kind een rustig, gehoorzaam, braaf wezentje kan maken.

Ik heb zelf geen kinderen, maar werk in het onderwijs en hoor en zie om mij heen genoeg ouders die heel erg hun best doen hun kind in het 'gareel' te houden en van de buitenwereld vooral negatieve feedback krijgen. Daarom kan ik me het verhaal hier wel voorstellen. Van Lily geloof ik (naam even niet goed onthouden). Jij ziet het allemaal nogal zwart-wit, vervolgens ligt het aan overgevoeligheid van de OUD-posters. Tja.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:36:43 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_86037928
Wij wonen in een kinderrijke buurt waar in het weekend vanaf ongeveer 8:30 de eerste kindergeluiden opduiken. F mag van mij ook vanaf die tijd buiten spelen, maar niet schreeuwen.

Achter ons wonen een paar gezinnen met pubers en die presteren het om (ook doordeweeks) rustig tot een uurtje of 2 in de tuin te zitten, en hoe later het wordt, hoe luidruchtiger ze worden :{. Dan heb ik er dus geen problemen mee dat mijn dochter wat in de tuin speelt ;). Maar hoewel ik ook wel een beetje een oog om oog, tand om tand mens zou willen zijn laat ik mijn dochter niet toe om rumoerig te zijn, omdat ik de ándere buurtbewoners niet tot last wil zijn :P.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 13 september 2010 @ 15:00:14 #82
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_86382591
quote:
Op donderdag 2 september 2010 22:37 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Alsof ik ga schreeuwen: Stil of je krijgt strafwerk! :(
Ohja :9~
pi_86383652
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:37 schreef mane het volgende:
Misschien (beetje zelfreflectie kan geen kwaad immers) ligt het ook aan een gebrek aan inlevingsvermogen aan jouw kant.

KNIP
Jij ziet het allemaal nogal zwart-wit, vervolgens ligt het aan overgevoeligheid van de OUD-posters. Tja.
Ik zie van Motorbloempje geen enkele inhoudelijke reactie op de frustratiepost van Lily, laat staan een zwart-witreactie. Ze uitte enkel verbazing op de gepikeerde reactie van Lily op een goedbedoelde 'rot voor je' van Sjeen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 13 september 2010 @ 15:42:33 #84
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86384045
Wij hebben geen buren dus ze mogen zoveel herrie maken als ze willen. ;)
Maar in ene woonwijk zou ik daar wel rekening mee houden, 8 uur vind ik alleen voor een doordeweekse dag niet echt heel erg vroeg, ze moeten om half 9 op school zijn dus dan zijn de meeste kinderen wel al wakker.
In het weekend zouden ze om 10 uur buiten mogen spelen.

Maar niet schreeuwend in de tuin iemand roepen, heb sowieso al een hekel aan iemand schreeuwend roepen, loop dan naar binnen ofzo.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop