Wat is dat toch met al die jonge moeders die doordraaien ? Lijkt bijna wekelijks in het nieuws te zijn .quote:AMSTERDAM - De 26-jarige vrouw die in oktober 2007 haar dochtertje doodde door haar in De Bijenkorf in Amsterdam van vierhoog naar beneden te gooien, lijdt niet aan een persoonlijkheidsstoornis. Zij moet derhalve niet de tbs-maatregel opgelegd krijgen.
Tot die conclusie zijn gedragsdeskundigen in het Pieter Baan Centrum (PBC) gekomen, na een zeven weken durende klinische observatie. Dat bleek donderdag tijdens de behandeling van de strafzaak in hoger beroep tegen de vrouw. Het hof had in maart van dit jaar de observatie in het PBC gelast, omdat de oordelen van vier eerder ingeschakelde psychologen en psychiaters sterk uiteenliepen. De rechtbank ontsloeg de vrouw, J. van T., van rechtsvervolging en legde haar tbs met dwangverpleging op.
Het kind (anderhalf jaar oud) overleed destijds direct na de val. Van T. sprong erachteraan, maar overleefde dit.
Nadat Van T. uit het ziekenhuis was ontslagen, werd zij vastgezet in een huis van bewaring, waar zij sindsdien heeft verbleven. Zowel haar advocaten als enkele bij de zaak betrokken gedragsdeskundigen spreken hier schande van: de vrouw T. is veeleer slachtoffer dan dader en had destijds direct omgeven moeten worden met adequate zorg. Achter de tralies is zij niet of nauwelijks toegekomen aan de verwerking van het trauma van het door eigen toedoen verliezen van haar kind.
De deskundigen zijn het erover eens dat Van T. ten tijde van het drama in een ernstige psychose verkeerde. Maar over de oorzaak verschillen zij van mening: twee deskundigen hebben vastgesteld dat de psychose is voortgekomen uit een borderlinestoornis. Twee anderen hadden het vermoeden dat door Van T. gebruikte afslankpillen, waarin veelal gevaarlijke bestanddelen zitten, deze in de hand hebben gewerkt. Het PBC heeft geconcludeerd dat van enige stoornis geen sprake is.
Een team van Mentrum, een instelling voor geestelijke gezondheidszorg, heeft zich bereid verklaard om Van T. te begeleiden, voor het geval het hof tot een ander oordeel komt dan de rechtbank en het de vrouw op vrije voeten stelt.
Vrijdag zal het Openbaar Ministerie zijn visie op de zaak geven, mede op basis van het rapport van het PBC.
www.telegraaf.nl
Nou ja, deze was drie jaar geleden in het nieuws.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:12 schreef Mastas het volgende:
[..]
Wat is dat toch met al die jonge moeders die doordraaien ? Lijkt bijna wekelijks in het nieuws te zijn .
Laat toch wel zien dat psychologie pure pseudo-wetenschap is.quote:Het hof had in maart van dit jaar de observatie in het PBC gelast, omdat de oordelen van vier eerder ingeschakelde psychologen en psychiaters sterk uiteenliepen
Er staat toch dat ze ten tijde van het gebeuren in een psychose zat.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Wtf? Hoe kan je die vrouw 'normaal' noemen? Daar moet wat raars in dr om gegaan zijn anders gooi je niet met het kind!
Benieuwd of het ook op zou gaan als een van je naasten een psychotische episode zou hebben door bijvoorbeeld een reactie op medicijnen.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:43 schreef Armageddon het volgende:
Van mij mag je zo'n figuur gewoon meteen door het hoofd schieten. Zonde van de tijd om daar aandacht aan te besteden. Kansloos.
Je kunt prima abnormaal gedrag vertonen, zonder een psychiatrische stoornis te hebben.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Wtf? Hoe kan je die vrouw 'normaal' noemen? Daar moet wat raars in dr om gegaan zijn anders gooi je niet met het kind!
Dan schiet ik en de persoon overhoop waar het om gaat en daarbij de huisarts die de medicijnen heeft voorgeschreven.quote:Op donderdag 2 september 2010 22:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Benieuwd of het ook op zou gaan als een van je naasten een psychotische episode zou hebben door bijvoorbeeld een reactie op medicijnen.
Gelijk het revolver uit de kast?
"Ga daar maar even zitten ma"
Wat kan mij dat nou schelen? Als je godverdomme een kind uit het raam pleurt dan ben je niet in orde! Kan me niet schelen wat voor naam ze daar aan geven. Dan spoor je gewoon niet en moet je opgesloten worden. Klaar!quote:Op donderdag 2 september 2010 23:12 schreef Mastas het volgende:
je kan toch ook een psychose door een depressie of schizofrenie krijgen ?
kom je alleen voor tbs in aanmerking als je een persoonlijkheidstoornis hebt ?
Het PBC stelt alleen dat ze niet lijdt aan een persoonlijkheidsstoornis en dat zou heel goed mogelijk zijn.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:21 schreef Armageddon het volgende:
Ik ben zo moe van mensen die maar tot in den treure moeten nadenken over mensen zoals het Pieter Baan Centrum. Als een dier zulk gedrag vertoont krijgt het meteen een spuitje maar over mensen moeten we maar oeverloos doorzeuren. Krijg de tiefus!
Volgens mij kan je zelf ook wel wat anger managment gebruikenquote:Op donderdag 2 september 2010 23:14 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Wat kan mij dat nou schelen? Als je godverdomme een kind uit het raam pleurt dan ben je niet in orde! Kan me niet schelen wat voor naam ze daar aan geven. Dan spoor je gewoon niet en moet je opgesloten worden. Klaar!
Ow ja! Nog zoiets moois. Dan vertel je hoe je er over denkt en dan moet je op anger management cursus. Ga toch weg man! Mafkees!quote:Op donderdag 2 september 2010 23:23 schreef Mastas het volgende:
[..]
Volgens mij kan je zelf ook wel wat anger managment gebruiken
Wat is nou eigenlijk jouw grootste probleem met de conclusie van het PBC?quote:Op donderdag 2 september 2010 23:25 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ow ja! Nog zoiets moois. Dan vertel je hoe je er over denkt en dan moet je op anger management cursus. Ga toch weg man! Mafkees!
De manier waarop je dat deed is wat twijfelachtig. Met je krijg de tyus (quote:Op donderdag 2 september 2010 23:25 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ow ja! Nog zoiets moois. Dan vertel je hoe je er over denkt en dan moet je op anger management cursus. Ga toch weg man! Mafkees!
Toch wel schandlig hoe weinig begrip jij kunt opbrengen voor mensen die ernstig psychotisch zijn.quote:Op donderdag 2 september 2010 23:28 schreef Armageddon het volgende:
Ik ben heel boos op de maatschappij ja, maar ik heb geen anger management cursus nodig. Ik gooi m'n kind niet uit het raam kwa frustratie namelijk. Ik houd zielsveel van m'n kind. Als je zover bent dat je je kind uit het raam gooit dan mag je van mij inderdaad een pil van drion nemen.
Zelfdoding (en hulp daarbij) zou veel meer bespreekbaar moeten zijn . Dan zou het ook minder voorkomen .quote:Op donderdag 2 september 2010 23:30 schreef Stirner het volgende:
[..]
Toch wel schandlig hoe weinig begrip jij kunt opbrengen voor mensen die ernstig psychotisch zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |