abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 september 2010 @ 20:41:12 #101
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86140265
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:35 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Over de psychologieopleiding; hoe zijn de biopsychologische en neuropsychologische vakken in het eerste jaar?
Ten eerste; bedankt iedereen voor de 'respects', :+ .

Verder; biopsychologische vakken.. tja.. één vak, :+ . Biopsychologie. Verder niet echt heel veel. Het komt soms een klein beetje aan bod in andere vakken, maar echt minimaal. Neuropsychologie beetje 'tzelfde verhaal. Volgens mij is Tilburg daar beter in, en orienteert die zich meer op die kant. RuG staat weer bekend om statistiek.

Ligt dus wel aan je universiteit.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 6 september 2010 @ 20:43:54 #102
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_86140373
Erg knap Chipszak, complimenten dat je zo gedreven bent!
Zal eerlijk zeggen dat ik niet weet of het mij dat waard is. Het is niet zo dat ik denk dat sociologie hét is voor me, andere studies spreken me ook erg aan. Ik ga er nog eens goed over nadenken en het boek statistiek voor dummies maar eens doorbladeren om mijn kansen in te schatten.
L'Enfer, c'est les autres.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 september 2010 @ 20:45:10 #103
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86140443
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:43 schreef Maria2.0 het volgende:
Erg knap Chipszak, complimenten dat je zo gedreven bent!
Zal eerlijk zeggen dat ik niet weet of het mij dat waard is. Het is niet zo dat ik denk dat sociologie hét is voor me, andere studies spreken me ook erg aan. Ik ga er nog eens goed over nadenken en het boek statistiek voor dummies maar eens doorbladeren om mijn kansen in te schatten.
Dit boek werd mij meerdere keren aangeraden (heb 'm ook, maar nooit gelezen)

http://www.bol.com/nl/p/n(...)001751173/index.html

[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_86140547
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:45 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die heb ik ook, omdat ik verwacht dat ik het eerste jaar wel die wiskunde cursus moet volgen.... :P
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 september 2010 @ 20:46:55 #105
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86140548
En jammer dat je niet zeker weet of dit het is. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook nog intresses in andere opleidingen heb liggen (totaal andere richting, denk aan dingen als mode, modejournalistiek, lifestyle&design etc).

Maar mocht ik verder gaan in de psychologie dan weet ik zeker dat ik nog een tweejarige master erachteraan ga doen aan de KU Leuven, namelijk; seksuologie.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 september 2010 @ 20:47:26 #106
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86140573
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die heb ik ook, omdat ik verwacht dat ik het eerste jaar wel die wiskunde cursus moet volgen.... :P
Ja ik heb nooit gehoord van een wiskundecursus, :? ? Dus geen idee wat dat inhoudt, :+ .
pi_86140646
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:47 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja ik heb nooit gehoord van een wiskundecursus, :? ? Dus geen idee wat dat inhoudt, :+ .
Iedereen moet een wiskundetoets maken (volgende week al) en als je die niet haalt moet je die cursus volgen en dan in januari is de herkansing. Dit doen ze zodat je met de wiskunde wel goeie basiskennis hebt, anders kan je statistiek niet halen.

Misschien dat het nieuw is? Maar dat boek stond daarom op mijn boekenlijst.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 september 2010 @ 20:50:13 #108
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86140712
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Iedereen moet een wiskundetoets maken (volgende week al) en als je die niet haalt moet je die cursus volgen en dan in januari is de herkansing. Dit doen ze zodat je met de wiskunde wel goeie basiskennis hebt, anders kan je statistiek niet halen.

Wat stom. Ze denken ook echt alles te weten en dat iedereen anders struikelt, :') .
Nouja, misschien ben ik wat bevooroordeeld omdat ik echt een hekel heb aan statistiek/wiskundedocenten, de meesten konden mij toch alleen maar zeggen dat ik niks kon, :+ .
pi_86140740
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:45 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Prima boek, gaat voornamelijk in op wiskundige symbolen, manieren van noteren en vergelijkingen enzo. Zeer geschikt ter voorbereiding wanneer je geen VWO achtergrond hebt.

Hoe was het vak biopsychologie? Dit wil ik gaan volgen het tweede semester.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 september 2010 @ 20:55:43 #110
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86141027
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Prima boek, gaat voornamelijk in op wiskundige symbolen, manieren van noteren en vergelijkingen enzo. Zeer geschikt ter voorbereiding wanneer je geen VWO achtergrond hebt.

Hoe was het vak biopsychologie? Dit wil ik gaan volgen het tweede semester.
Ik vond het erg moeilijk, maar dat komt denk ik eerder omdat ik niet zo goed ben met ruimtelijk inzicht en me totaal geen beeld kan vormen van hoe (bijv) hersenen en al zijn verbindingen eruit zien. Dan is het nog best lastig. Het is wel een heel interessant vak, trouwens. De toetsen zijn wel in 3 delen.
pi_86141034
Vandaag introductie sociologie in utrecht gehad. Suuuper leuk. :+ Chille werkgroep ook. O+
Moo
pi_86141079
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hier hebben we het toch over gehad (in dit topic ook, geloof ik) ;)

Die wiskundetoets is niet zo moeilijk hoor. Vorig jaar mocht je de reader bij de toets houden, waarin stapje voor stapje wordt uitgelegd hoe je de sommen moet maken. Maargoed, ook hier geldt dat veel mensen het niet haalden, terwijl het echt niet zo moeilijk is.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_86141139
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:55 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik vond het erg moeilijk, maar dat komt denk ik eerder omdat ik niet zo goed ben met ruimtelijk inzicht en me totaal geen beeld kan vormen van hoe (bijv) hersenen en al zijn verbindingen eruit zien. Dan is het nog best lastig. Het is wel een heel interessant vak, trouwens. De toetsen zijn wel in 3 delen.
Dank je ^O^
Denk wel dat ik het ga proberen, kan de toetsen altijd overslaan (dan maar geen punten).
pi_86141222
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:56 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Hier hebben we het toch over gehad (in dit topic ook, geloof ik) ;)

Ja maar het kwam dus weer ter sprake. :+
Weet niet alles meer precies waar wij het over hadden gehad.

quote:
Die wiskundetoets is niet zo moeilijk hoor. Vorig jaar mocht je de reader bij de toets houden, waarin stapje voor stapje wordt uitgelegd hoe je de sommen moet maken. Maargoed, ook hier geldt dat veel mensen het niet haalden, terwijl het echt niet zo moeilijk is.
Ze hadden het over wiskunde niveau 1 en 2...
pi_86141374
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Is dus niet nieuw, bedoelde ik maarrlaatmaar.

Als in A1,2 ?
Ik weet het niet, want ik heb geen vwo gedaan :@
Maar een grondige voorbereiding helpt erg goed bij die toets. Gewoon de syllabus goed doorlezen.
Het scheelt toch weer twee uur per week, mocht je hem halen.
pi_86141447
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet niet alles meer precies waar wij het over hadden gehad.
[..]

Hoeveel eerstejaars zijn er trouwens?

Dit jaar zijn er veeel meer schakelaars dan eerstejaars hoorde ik.
pi_86141539
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:02 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Is dus niet nieuw, bedoelde ik maarrlaatmaar.
Oh die wiskunde cursus...nee dat is ook niet nieuw dit jaar, maar ik dacht dat het misschien redelijk nieuw was en omdat Chipszak het nooit gehad heeft? Of is dat dan per studie weer verschillend...

quote:
Als in A1,2 ?
Ik weet het niet, want ik heb geen vwo gedaan :@
Maar een grondige voorbereiding helpt erg goed bij die toets. Gewoon de syllabus goed doorlezen.
Het scheelt toch weer twee uur per week, mocht je hem halen.
Geen idee wat ze daarmee bedoelden, heb ook nooit Wiskunde 1, 2 gehad.
Of ze moeten die boeken bedoelen ja, die waren niet moeilijk. :P Ik ga ook zeker voorbereiden.
pi_86141907
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh die wiskunde cursus...nee dat is ook niet nieuw dit jaar, maar ik dacht dat het misschien redelijk nieuw was en omdat Chipszak het nooit gehad heeft? Of is dat dan per studie weer verschillend...
[..]

Geen idee wat ze daarmee bedoelden, heb ook nooit Wiskunde 1, 2 gehad.
Of ze moeten die boeken bedoelen ja, die waren niet moeilijk. :P Ik ga ook zeker voorbereiden.
Ja het is echt verbazingwekkend hoe weinig de verschillende opleidingen op elkaar lijken, van elkaar weten en met elkaar communiceren enzo. Die cursus is alleen van sociologie idd.
Laat die wiskunde maar zitten verder trouwens, want ik weet niet of er iets is veranderd. Haal je het niet, dan doe je lekker die cursus. Ik heb hem ook nog een tijdje gevolgd (ook al had ik de toets wel gehaald) om wiskunde alsnog wat bij te spijkeren.
  maandag 6 september 2010 @ 21:19:57 #119
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_86142318
Ze bedoelen waarschijnlijk Wiskunde A1,2 op VWO niveau. Dat is in Tilburg wel in ieder geval. Qua niveau is er wel een verschil tussen havo en vwo, maar de onderwerpen zijn wel hetzelfde (althans, dat gevoel had ik) :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_86142556
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:19 schreef automatic_ het volgende:
Ze bedoelen waarschijnlijk Wiskunde A1,2 op VWO niveau. Dat is in Tilburg wel in ieder geval. Qua niveau is er wel een verschil tussen havo en vwo, maar de onderwerpen zijn wel hetzelfde (althans, dat gevoel had ik) :+
Dat is toch gewoon het moeilijkste niveau?
  maandag 6 september 2010 @ 21:25:42 #121
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_86142614
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon het moeilijkste niveau?
Nee hoor :)
Het moeilijkste is B1,2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 september 2010 @ 21:27:06 #122
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86142691
Tegenwoordig heb je wiskunde A,B,C & D hm.
  maandag 6 september 2010 @ 21:27:44 #123
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_86142734
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:27 schreef ChipsZak. het volgende:
Tegenwoordig heb je wiskunde A,B,C & D hm.
Ooo oke :)
"In mijn tijd" was het zoals ik hier boven beschreef ;)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 september 2010 @ 21:29:16 #124
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86142818
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:27 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ooo oke :)
"In mijn tijd" was het zoals ik hier boven beschreef ;)
In mijn tijd ook, :+ .
Ik weet niet hoelang A,B,C en D er nu zijn maar mijn klas was de laatste van de 'oude garde' (oude tweede fase)
pi_86142856
Wat een gedoe ook altijd met het hernoemen van de diverse gradaties wiskunde :P
  maandag 6 september 2010 @ 21:30:27 #126
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_86142886
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:29 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

In mijn tijd ook, :+ .
Ik weet niet hoelang A,B,C en D er nu zijn maar mijn klas was de laatste van de 'oude garde' (oude tweede fase)
Op mijn oude middelbare school staat nog steeds de structuur die ik zei :o
pi_86142970
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:25 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nee hoor :)
Het moeilijkste is B1,2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel qua Wiskunde A is dat het moeilijkst.

Bij ons heette het sowieso nooit Wiskunde A 1,2, gewoon Wiskunde A.
  maandag 6 september 2010 @ 21:34:11 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_86143087
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ooo oke, ja dan wel :)
pi_86143189
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die toets gaat iig uit van het 'makkelijkste' wiskunde niveau. Logisch ook, daar dat overeenkomt met de toelatingseis. Voornamelijk schakelaars en andere niet reguliere instromers halen die toets niet (geloof ik ..).
  maandag 6 september 2010 @ 21:36:55 #130
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_86143250
Ik heb ook drie keer moeten doen over de toets in Tilburg ;(
pi_86147704
Ik moet ook zo'n wiskundetoets doen omdat ik geen officiele cijferlijst meer heb liggen van mijn wiskundetoetsen bij de lerarenopleiding na/sk :') Had er een 9 voor, staat er met potlood ingevuld :')

Heb ook al het boek doorgebladerd van wiskunde, iemand anders had het gekocht. Is gelukkig goed te doen :) En met een beetje geluk zijn er mensen die het wat minder kunnen die ik het dan kan uitleggen, kunnen zijn mij weer met andere dingen helpen of bier doneren oid :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 6 september 2010 @ 22:53:09 #132
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86147893
quote:
Op maandag 6 september 2010 21:30 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Op mijn oude middelbare school staat nog steeds de structuur die ik zei :o
Hmm.. volgens mij is A,B,C en D verplicht hoor? Dat is gewoon de nieuwe structuur, geloof ik?
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1500318
pi_86154676
Oe, ik mag meedoen. Ik ben begonnen aan CMV!
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 7 september 2010 @ 08:32:00 #134
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_86154739
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:25 schreef melanie_the_miss het volgende:
en dat is?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_86154764
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

en dat is?
Cultureel maatschappelijke vorming.
Je wordt opleid tot agoog waarin je hoofdvak informele educatie is.
Gisteren overigens mijn eerste sociologieles gehad O+

[ Bericht 5% gewijzigd door melanie_the_miss op 07-09-2010 08:48:59 ]
pi_86154802
4dejaars MWD meldt zich.
Optimisme is voor shampooreclames
pi_86164173
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:37 schreef atyo473 het volgende:
4dejaars MWD meldt zich.
Wat wil jij uiteindelijk gaan doen als werk (welke doelgroep bijv.)? :)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 7 september 2010 @ 14:47:03 #138
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86164466
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:25 schreef melanie_the_miss het volgende:
Feli, *O* .
pi_86164630
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:34 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Cultureel maatschappelijke vorming.
Je wordt opleid tot agoog waarin je hoofdvak informele educatie is.
Gisteren overigens mijn eerste sociologieles gehad O+
Wat lijkt je zo leuk aan CMV? En op welke school zit je? CMV daar heb ik 't minste mee..van de social work opleidingen..
pi_86167078
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:40 schreef Swietje het volgende:

[..]

Wat wil jij uiteindelijk gaan doen als werk (welke doelgroep bijv.)? :)
Ik wil uiteindelijk docent worden :')
Ik heb inmiddels niet meer zo'n hoge pet op van het maatschappelijk werk. Zowel van de meeste hulpverleners als van tal van mensen die het maatschappelijk werk nodig hebben.
Doelgroepen waar ik wel plezier uit haal zijn jongeren en mensen met een AS-stoornis.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 7 september 2010 @ 15:53:16 #141
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86167164
Wat is daar de reden van?
pi_86167423
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:53 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat is daar de reden van?
Dat ik uit die groepen wel plezier haal? Of waarom ik geen hoge pet op heb van het MW?
pi_86172326
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 14:51 schreef Swietje het volgende:

[..]

Wat lijkt je zo leuk aan CMV? En op welke school zit je? CMV daar heb ik 't minste mee..van de social work opleidingen..
Ik zit op hoge school Rotterdam. CMV tja, het kunstzinnige deel, kunst als middel in kunnen zetten. Ik heb hiervoor sociaal pedagogisch werker niv. 4 gedaan. Ik weet nog niet zeker of ik mijn doel kan bereiken via deze studie maar waar het nu op lijkt gaat het wel goed komen, anders stap ik over naar theater management.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 7 september 2010 @ 17:56:26 #144
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_86172350
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 15:59 schreef atyo473 het volgende:

[..]

Dat ik uit die groepen wel plezier haal? Of waarom ik geen hoge pet op heb van het MW?
Dat je geen hoge pet meer op hebt van MW.
pi_86173042
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:55 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Ik zit op hoge school Rotterdam. CMV tja, het kunstzinnige deel, kunst als middel in kunnen zetten. Ik heb hiervoor sociaal pedagogisch werker niv. 4 gedaan. Ik weet nog niet zeker of ik mijn doel kan bereiken via deze studie maar waar het nu op lijkt gaat het wel goed komen, anders stap ik over naar theater management.
Wat is je doel? En waarom niet meteen theater management?
pi_86173695
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:20 schreef Swietje het volgende:

[..]

Wat is je doel? En waarom niet meteen theater management?
Ik heb de laatste ronde met docent drama gehaald maar dus net niet. Theater management is een loting en mijn diploma blijkt waardeloos (bureaucratische meuk) dus kom daar niet door. Ik kan in de 2e van theater management toegelaten worden met een P in CMV, beetje over gelezen en leek toch meer aan te sluiten bij wat ik wilde doen. Een theatergroep opzetten voor mensen met een lichamelijke beperking. Ik zit nu in de schakelklas (mag in de 2e cmv beginnen) krijg nu al begeleidingsmethodes om theater te maken met non acteurs in maatschappelijke context en ben verliefd op de theorie die ik op het mbo zo mistte. Ik moet eerlijk bekennen dat het allemaal een last minute beslissing is geweest CMV te gaan doen met het oog op theater management maar ik kom al uit het sociaal werk. Ben nu ook bang dat theater management te weinig mensenwerk is voor mijn doen.
pi_86174334
Het klinkt wel alsof je heel zeker bent van wat je uiteindelijk wilt, alleen de weg ernaar toe is nog onduidelijk? Als ik je zo hoor dan zou ik zeker bij CMV blijven. Ook omdat je daar uiteindelijk heel veel kanten mee op kan (ook qua doelgroepen) dus als je de ene doelgroep zat ben, kun je eens met een andere werken. :)
pi_86174646
Leuk topic!

Ik volg Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit Leiden. Heb mijn bachelor vorige maand behaald, in de richting Leerproblemen. Heb nu voor de master 'Educational Studies' (onderwijskunde) gekozen, waarvan ik morgen het eerste college heb. Mag ik ook in de OP? :)
pi_86174726
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:54 schreef Swietje het volgende:
Het klinkt wel alsof je heel zeker bent van wat je uiteindelijk wilt, alleen de weg ernaar toe is nog onduidelijk? Als ik je zo hoor dan zou ik zeker bij CMV blijven. Ook omdat je daar uiteindelijk heel veel kanten mee op kan (ook qua doelgroepen) dus als je de ene doelgroep zat ben, kun je eens met een andere werken. :)
Mijn hart ligt toch bij de doelgroep lichamelijk gehandicapten. Ik heb echter nog nooit met jongeren, psychiatrische patiënten of bijv. asielzoekers gewerkt dus ik heb idd nog veel te onderzoeken.
Merk een grote voorsprong te hebben op methodisch werken, dat is wel fijn en ben heel erg leergierig naar sociologie! Ik weet alleen nog niet of methodiek en onderzoek mijn hart kan winnen maar het is wel essentieel.
pi_86176590
Eerstejaars Politicologie, Leiden hier :s)

Om op die wiskunde terug te komen. Ik vond het A gedeelte veel lastiger dan het B gedeelte. Differentiëren/Integreren/Goniometrie ^O^ , maar statistiek en kansrekenen :N .

Hoe zit dat eigenlijk met het niveau van statistiek bij Politicologie? Volgens mij heb ik dat twee keer dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')