quote:Je mocht zelf de vragen verzinnen en mijn god, als banken nu rekening moeten houden met mishandelde kinderen die in de stress schieten van vragen over de meisjesnaam van je moeder heb je met een hoop beveiligingsinstanties problemen. Je hebt wel gewoon facebook, hyves, hotmail en g-mail? Pas maar op dat je je wachtwoord niet vergeet dan.Op woensdag 27 oktober 2010 09:44 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Lang verhaal, komt uiteindelijk wel goed dus met die "boeven".
quote:Blijkbaar had jij een andere procedure, ik mocht alleen kiezen uit de vragen die zij bedacht hebben. Een favoriet sportteam heb ik niet dus als die er bij zat kon ik echt niets verzinnen. En het niet accepteren door het systeem van een volkomen legitiem antwoord is voor mij bewijs dat de automatisering niet deugt. Je moest drie vragen opgeven en het zou prettig zijn geweest als hij een random selectie deed in plaats van drie keer dezelfde vraag stellen. Maar ja niet alle automatiseerders zijn opgevoed met het denken aan de gebruiker principe.Op woensdag 27 oktober 2010 15:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je mocht zelf de vragen verzinnen en mijn god, als banken nu rekening moeten houden met mishandelde kinderen die in de stress schieten van vragen over de meisjesnaam van je moeder heb je met een hoop beveiligingsinstanties problemen. Je hebt wel gewoon facebook(NEE) , hyves(NEE), hotmail (NEE)en g-mail(JA)? Pas maar op dat je je wachtwoord niet vergeet dan(IS GEREGELD).
Ik heb als vragen het favoriete sportteam, beroep grootvader, jongste zus geboren, auto rijles, eerste vriend(in), en stad moeder gewoon antwoord gegeven. Hint: typ de volgende keer gewoon de handelsnaam van de auto in, bijvoorbeeld een Renault Clio in plaats van Opel. Verder gaat ook niemand controleren of het wel echt een opel was hoor
quote:heb bij centraal beheer dezelfde rekening al sinds 2008 geloof ik... toen was het vastzetten tot 09-09-09 voor 5,5 of 5,25% rente... Prima internetomgeving en na 09-09-09 ook nog steeds met veel plezier gebruik van gemaakt.. Nu nog steeds dusOp woensdag 27 oktober 2010 21:18 schreef Hugo__Boss het volgende:
Het wordt maar eens tijd denk ik om over te gaan stappen vanaf Aegon. Centraal Beheer is net wat aantrekkelijker met 2,6%Wel weer wat gedoe, maarja levert toch weer iets extra's op, op jaasbasis.
Zijn hier mensen met ervaring met een spaarrekening daar? Ondanks dat hij redelijk nieuw is.
quote:Ik ben ook van plan weg te gaan, ben ook wel benieuwd naar je tweede vraagOp woensdag 27 oktober 2010 22:07 schreef leolinedance het volgende:
Ok, ik wil mijn geld dus weghalen bij Aegon. Ik heb daar echter 2 spaarpotten.
Spaarpot 1 wil ik nog even laten staan. Hier heb ik nl. opnamekosten. Erg stom achteraf, krijg daar nu een lagere rente dan bij de leaseplanbank. Dus misschien mijn verlies maar voor lief nemen en dat ook overzetten?
In Spaarpot 2 staat ook een potje zonder opnamekosten. Dit wil ik sowieso naar de Leaseplanbank overzetten. Maar als ik deze spaarpot nou leeghaal, hoe zit het dan met de rente? Krijg ik die aan het eind van het jaar dan pas in deze spaarpot gestort of kan ik het tot nu opgespaarde bedrag nu ook al krijgen?
quote:Ik heb beide percentages even niet op mijn netvlies dus kan het niet uitrekenen. Heb er zelf ook zo'n spaarpot en ben daar ondanks de renteverlaging nog steeds gelukkig mee. Misschien ga ik die rente nog een beetje opleuken met een maandelijks stortinkje van een paar tientjes.Op woensdag 27 oktober 2010 22:07 schreef leolinedance het volgende:
Spaarpot 1 wil ik nog even laten staan. Hier heb ik nl. opnamekosten. Erg stom achteraf, krijg daar nu een lagere rente dan bij de leaseplanbank. Dus misschien mijn verlies maar voor lief nemen en dat ook overzetten?
In Spaarpot 2 staat ook een potje zonder opnamekosten. Dit wil ik sowieso naar de Leaseplanbank overzetten. Maar als ik deze spaarpot nou leeghaal, hoe zit het dan met de rente? Krijg ik die aan het eind van het jaar dan pas in deze spaarpot gestort of kan ik het tot nu opgespaarde bedrag nu ook al krijgen?
quote:Rente wordt alleen uitgekeerd wanneer je een rekening opheft, een lege spaarpot is geen reden om de opgespaarde rente uit te keren.Op woensdag 27 oktober 2010 22:07 schreef leolinedance het volgende:
quote:Aha oke mooi. Maar die paar tientjes per maand schiet echt niet op. Of je moet het voor die 0,01 - 0,02% doen...Op woensdag 27 oktober 2010 22:33 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik heb beide percentages even niet op mijn netvlies dus kan het niet uitrekenen. Heb er zelf ook zo'n spaarpot en ben daar ondanks de renteverlaging nog steeds gelukkig mee. Misschien ga ik die rente nog een beetje opleuken met een maandelijks stortinkje van een paar tientjes.
Bij het opheffen van mijn spaarpot werd het rentetegoed overgeboekt als rentetegoed op de basis spaarpot. Dus die krijg je niet nu meteen. Al is het eind van het jaar niet erg ver weg meer.
quote:*is vet jaloersOp zaterdag 30 oktober 2010 10:53 schreef TweakersOnly het volgende:
Leaseplan bank houdt zich in ieder geval netjes aan de afspraken: de rente voor november is vastgesteld op 2,95%. Opslag van 2,1% boven 1 maand euribor blijft genhandhaafd.
Waarschijnlijk zingen ze het even uit tot het einde van het jaar en passen ze dan volgens de afspraken de opslag aan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:53 schreef TweakersOnly het volgende:
Leaseplan bank houdt zich in ieder geval netjes aan de afspraken: de rente voor november is vastgesteld op 2,95%. Opslag van 2,1% boven 1 maand euribor blijft genhandhaafd.
quote:neen, al een keer rechtstreeks bij ze gevraagdOp woensdag 27 oktober 2010 20:20 schreef McNulty het volgende:
Is er trouwens informatie beschikbaar over de financiele positie van Leaseplanbank? Ratings etc.
En?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het antwoord van leaseplanbank op de vraag om financiele info was dan ook wel erg bijzonder.
Namelijk dat het veilig was, want anders zouden ze geen bankvergunning gekregen hebben. Nee, daar ken ik wel een paar voorbeelden van......
Jawel. Volgend jaar? Rente in lijn met andere banken, dus 2,3 tot 2,6%. Waarom zouden ze meer betalen? Ze halen meer geld op dan ze kunnen investeren, zoals ook de andere banken. Dus zullen ze gewoon minder gaan vergoeden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
En?
Je hebt er net geen rekening kunnen openen?
Ben wel blij met 2.95% Niet verwacht..
Wat denken jullie voor volgend jaar?
Ok, haal ik het daar ook maar wegquote:Op woensdag 3 november 2010 14:41 schreef tijdrenner het volgende:
Moneyou gaat weer omlaag.
Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 4 november 2010 verlaagd van 2,30% naar 2,20% (effectief op jaarbasis).
Het rentepercentage van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt met ingang van 4 november 2010 verlaagd van 2,50% naar 2,30%. De basisrente wordt verlaagd van 2,00% naar 1,80%. De bonusrente blijft 0,5% (alle genoemde rentes zijn effectief op jaarbasis).
Dan het zooitje maar naar de Bank of Scotland verhuizen.
Omdat je eerst 30 euro cadeau kreeg bij 1000 euro inleg.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom BoS doen? Centraal Beheer heeft 2,6% rente, vrij opneembaar.
Is nu nog steeds hoor.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat je eerst 30 euro cadeau kreeg bij 1000 euro inleg.
Dat is helaas niet meer, maar nog steeds vrij opneembaar.
Nu wel minimaal ¤5000 inlegquote:Op woensdag 3 november 2010 16:03 schreef tijdrenner het volgende:
[..]
Is nu nog steeds hoor.http://www.bankofscotland.nl/nl/Sparen/Nu_30_euro_cadeau.html
En idd daarom, die rekening heb ik toch nog, om nou weer eentje bij Centraal Beheer te nemen.
Klopt ja, gelukkig zat ik bij de eerste aanbieding. Al zou het nu nietecht uitmaken als ik toch al mijn spaargeld er wegzet.quote:
Heb je al een rekening daar? Je kunt op dit moment geen rekening bij LPB openen...quote:Op woensdag 3 november 2010 20:09 schreef TeleluvR het volgende:
Ik ga ook maar eens richting leaseplan bank...
Welke Aegon spaarrekening heb je?quote:Op donderdag 4 november 2010 09:54 schreef Hi_flyer het volgende:
Hebben nog meer mensen problemen met het overboeken van Aegon naar de tegenrekening? Ik heb nu 3 (!) keer de opdracht gegeven, maar er gebeurt geen donder. Dit maakt me flink sacherijnig omdat ik wel al de opdracht heb gegeven om van mijn betaalrekening het spaarbedrag naar de nieuwe spaarrekening over te boeken....
Het is ondertussen 5, 3 en 1 dag geleden dat ik overgeboekt heb... Daarnaast zou de opdracht dan bij 'overboekingen' moeten staan en daar staan ze niet. Het is me echt een raadsel en een helpdesk zie ik niet zo gauw.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:57 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Welke Aegon spaarrekening heb je?
Ik kwam er een tijd geleden achter dat overboeken van je spaarpot Eigen Stijl altijd 2 dagen kost voor het op je bankrekening staat. Het wordt nl. eerst doorgeboekt naar de basisspaarpot. Volkomen nutteloze, overbodige en klantonvriendelijke tussenstap.
quote:Op donderdag 4 november 2010 09:57 schreef caroline88 het volgende:
Welke Aegon spaarrekening heb je?
Aegon valt om!quote:Op donderdag 4 november 2010 09:59 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Het is ondertussen 5, 3 en 1 dag geleden dat ik overgeboekt heb... Daarnaast zou de opdracht dan bij 'overboekingen' moeten staan en daar staan ze niet. Het is me echt een raadsel en een helpdesk zie ik niet zo gauw.
Hahaha. Vraag me af of deposito-garantiestelsel mij ook de boeterente voor opname in rekening gaat brengen...quote:Op donderdag 4 november 2010 10:24 schreef YoshiBignose het volgende:
OH MIJN GOD IEDEREEN SNEL Z'N GELD ERAF HALEN VOORDAT HET TE LAAT IS
Ach, dat beetje mogen ze dan wel hebben van mijquote:Op donderdag 4 november 2010 10:25 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hahaha. Vraag me af of deposito-garantiestelsel mij ook de boeterente voor opname in rekening gaat brengen...
quote:Met ingang van 8 november 2010 verlaagt Centraal Beheer Achmea de variabele rente op de RentePlús Rekening naar 2,5% effectief per jaar. In deze tijd nog steeds één van de hoogste rentes voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden!
Met vriendelijke groet,
Centraal Beheer Achmea
Moneyou is ook gedaald hoor, kreeg vorige week nog een mail dat het een tiende % gedaald is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:40 schreef k_man het volgende:
Tegenstrijdige berichten. Bij NIBC gaat de rente een beetje omlaag, bij MoneYou een beetje omhoog. Kennelijk twijfelt men welke kant het opgaat. Hoewel de depositotarieven bij NIBC ook dalen, dus kennelijk verwachten ze toch dat de rente verder gaat dalen.
Ik krijg liever van 3 banken 4 euro rente, dan van 1 bank 10 euro ...quote:Op zaterdag 6 november 2010 02:19 schreef W00fer het volgende:
Wat heeft dat hele schuiven met je geld voor nut? Zo bouw je toch geen jaarrente op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |