Programma's als Appzapper of Cleanmymac doen dat. Op zich zijn de bestanden die achterblijven niet zo erg, behalve bij complexe programma's met helper apps. Afgezien daarvan zijn het meestal mappen met plug-ins of instellingesbestanden.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:19 schreef Adames het volgende:
Overigens, wat me opvalt bij OS X is dat je geen programma's kan verwijderen.
Nu kan je prima je dmg bestand uit de programma map in de prullenmand gooien, echter bij veel programma's zal je toch meer dan alleen een dmg bestand hebben. Zoals bijvoorbeeld instellingen bestanden.
Ligt het aan mij of is er geen windows achtige uninstall manier die daadwerkelijk alles weggooit? Op het internet las ik als enige alternatief in de finder gaan en de losse bestanden verwijderen.
Er zijn nauwelijks extra bestanden. Programma's die echt veel meuk aanmaken hebben vaak een windows like installer en uninstaller.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:19 schreef Adames het volgende:
Nu kan je prima je dmg bestand uit de programma map in de prullenmand gooien, echter bij veel programma's zal je toch meer dan alleen een dmg bestand hebben. Zoals bijvoorbeeld instellingen bestanden.
Ligt het aan mij of is er geen windows achtige uninstall manier die daadwerkelijk alles weggooit? Op het internet las ik als enige alternatief in de finder gaan en de losse bestanden verwijderen.
Tja kut voor jou, maar ik heb er geen enkele moeite mee. Ik kijk ook niet "tussen de pixels door" Daar loop je nu al topics lang over te zeuren. Kopen een e-reader als het je zo stoort.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Fijn voor jou. Dat maakt het niet prettig lezen als je constant tussen de pixels heen moet turen letters te herkennen. Hele boeken lezen, zeker langer dan een half uur achtereenvolgens, is écht niet relaxed op een 3GS, hoe hard je het tegendeel ook beweert.
Waarom toch iedereen met Adium? Wat is daar het grote voordeel van tegenover de msn van Office?quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
unison
[..]
The Unarchiver en UnrarX
Welke Torrent client is vergelijkbaar met uTorrent
[..]
Transmission voor torrents
adium voor direct message
echofon voor twitter
sqlpro als je wat mysql doet
transmit voor als je wat met ftp doet
smcfancontrol om je mbp wat heftiger te koelen.
AppZapper, werkt goedquote:Op zaterdag 4 september 2010 22:19 schreef Adames het volgende:
Voornamelijk dat hij met verschillende netwerken overweg kan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:37 schreef Saninl het volgende:
[..]
Waarom toch iedereen met Adium? Wat is daar het grote voordeel van tegenover de msn van Office?![]()
2nd gen heeft wel microfoon-aansluiting in de Jack, Shazam en Soundhound werkt bijvoorbeeld ook met externe microfoonplug.quote:
gebruik echter geen verschillende netwerken.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voornamelijk dat hij met verschillende netwerken overweg kan.
Zoals Yahoo messenger enzo? Okay, dan snap ik hetquote:Op zaterdag 4 september 2010 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voornamelijk dat hij met verschillende netwerken overweg kan.
Voor iemand die mij al topics lang in de gaten houdt, heb je behoorlijk weinig mee gekregen. Of was het niet inmiddels al meerdere keren doorgedrongen dat ik een iPhone 4 heb waarop eBooks lezen een plezier is?quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja kut voor jou, maar ik heb er geen enkele moeite mee. Ik kijk ook niet "tussen de pixels door" Daar loop je nu al topics lang over te zeuren. Kopen een e-reader als het je zo stoort.
Volgens mij was er bij de 3rd gen al geen 16 gb meer? of heb k dit foutquote:Op zaterdag 4 september 2010 22:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
He scheelde maar 1 generatie. Maar eerlijk gezegd weet ik niet meer wat het verschil is meer tussen 2nd gen en 3rd gen...
Dit dus.quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:27 schreef MacorgaZ het volgende:
Klopt, en het verschil was dat de 32GB en 64GB iPod touches van de 3e generatie een snellere processor hadden, betere graphics door een nieuwe graphics-chip, Voice Control en nog wat kleine dingen volgensmij. Wel precies hetzelfde design.
Tja, het blijft een extra omgeving emuleren, dus het vreet enigzins wat resources. Helaas kun je er niet veel aan doen, enige is blijven hopen dat ze verbeteringen aanbrengen aan hun virtualisatiesoftware. Volgens mij bestaat er ook nog iets van Crossover Games wat weer iets betere DirectX ondersteuning biedt, maar ik heb het eerlijk gezegd nooit geprobeerd. En onder bootcamp draait het gewoon soepeler, omdat het alle hardware dan direct aangesproken wordt ipv geëmuleerd.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:36 schreef Saninl het volgende:
Jammer, "door VMware Fusion" lopen spellen toch een stuk minder goed. Veel meer lag enzo. Wel jammer, want het schakelt veeeeel fijner dan Bootcamp..
quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:47 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Uhm waarom denk je dat? Hij maakt gewoon gebruik van 802.11n
Oh, had die quote nog niet gelezen. had er echt overheen gekeken. well, i'm sorry.quote:
Oké,quote:Op zondag 5 september 2010 00:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Met elke router, maar Apple prefereert natuurlijk dat mensen hun eigen producten kopen.
Dankje voor je antwoord. Zo iets had ik ook al verwacht. Maar hoopte op het onmogelijkequote:Op zondag 5 september 2010 00:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tja, het blijft een extra omgeving emuleren, dus het vreet enigzins wat resources. Helaas kun je er niet veel aan doen, enige is blijven hopen dat ze verbeteringen aanbrengen aan hun virtualisatiesoftware. Volgens mij bestaat er ook nog iets van Crossover Games wat weer iets betere DirectX ondersteuning biedt, maar ik heb het eerlijk gezegd nooit geprobeerd. En onder bootcamp draait het gewoon soepeler, omdat het alle hardware dan direct aangesproken wordt ipv geëmuleerd.
Nou nee, want een Windows virus kan zich niet verspreiden op een Mac (het kan uberhaupt helemaal niks op een Mac).quote:Op zondag 5 september 2010 01:36 schreef Adames het volgende:
nog steeds even een vraag. het is iets wat volgens mij al vaak genoeg is gesteld, echter is er iets als een malware scanner nodig op os x?
virussen bestaan niet op os x, maar ik kwam nu bij dit artikel terecht
http://www.onemorething.n(...)ware-in-os-x-update/
hebben jullie iets van beveiliging, of vertrouwen jullie op apple zelf en de firewall
en afgezien van de kwetsbaarheid van os x zelf, is het misschien handig om er toch maar een te hebben ivm usb sticks. Als je een windows virus op je mac hebt, daar een usb stick in steekt en diezelfde stick bij een windows pc gebruikt, kan het wel worden verspreid (neem ik aan)
Ik hou je geen topics lang in de gaten ik heb het over je gehuil hier en in het ipad topic en je stellig overtuiging erbij dat jouw ervaring de enige waarheid is. Daarop heb ik maar 1 antwoord. Tief lekker op, jankzak.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Voor iemand die mij al topics lang in de gaten houdt, heb je behoorlijk weinig mee gekregen. Of was het niet inmiddels al meerdere keren doorgedrongen dat ik een iPhone 4 heb waarop eBooks lezen een plezier is?
Voor zover ik weet en ervaar is er nog steeds geen malware in het wild op OSX wat zonder tussenkomst van de gebruiker root toegang krijgt. Er wordt dus altijd gevraagd naar je wachtwoord.quote:Op zondag 5 september 2010 01:36 schreef Adames het volgende:
nog steeds even een vraag. het is iets wat volgens mij al vaak genoeg is gesteld, echter is er iets als een malware scanner nodig op os x?
virussen bestaan niet op os x, maar ik kwam nu bij dit artikel terecht
http://www.onemorething.n(...)ware-in-os-x-update/
hebben jullie iets van beveiliging, of vertrouwen jullie op apple zelf en de firewall
en afgezien van de kwetsbaarheid van os x zelf, is het misschien handig om er toch maar een te hebben ivm usb sticks. Als je een windows virus op je mac hebt, daar een usb stick in steekt en diezelfde stick bij een windows pc gebruikt, kan het wel worden verspreid (neem ik aan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |