Als dat verhaal klopt over die bestelling.quote:Op zondag 12 september 2010 21:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waar is ze dan nu?
[..]
Hmmm, stating the obvious?Hopelijk heb je gelijk, als er dan iets goeds uit mag komen laat het dan dit zijn.
En als dat verhaal klopt van de ontvoering op bestelling is ze misschien wel bij een rijk gezin, dat is het em ook net....quote:Op zondag 12 september 2010 23:14 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Als dat verhaal klopt over die bestelling.
Is ze helaas waarschijnlijk dood.
Of ze zit ergens in een donker keldertje.
Gebeurd in veel landen dagelijks,maar deze is blank en van "rijke" ouders.
Dat vind ik een beetje hypocriet.
Na de ontvoering van Madeleine is er natuurlijk heel veel gezegd en geschreven over het onderwerp, dat zal mensen bewust maken van het gevaar, ik denk niet dat er nu nog veel mensen hun kind alleen achter laten.quote:Het Nederlandse systeem is vernoemd naar het gelijknamige AMBER Alert Plan in Amerika, dat sinds 1996 ruim 500 kinderen het leven heeft gered. De naam komt van het Amerikaanse 9-jarige meisje Amber Hagerman, dat op 13 januari 1996 werd ontvoerd en vermoord. Haar dood leidde tot de totstandkoming van dit systeem. AMBER Alert is een geregistreerde merknaam waarvan AMBER met hoofdletters wordt geschreven. In Amerika is dit een backroniem van America's Missing: Broadcast Emergency Response.
Uhm ik wil niet vervelend doen, maar als het een mexicaan was geweest hadden de Backhams, en andere hollywood sterren niet gereageerd hoor! Denk ook niet dat de toen malige Prime Minister ook geen oproep had gedaan!quote:Op zondag 12 september 2010 23:23 schreef kahaarin het volgende:
Ik vind het erg makkelijk om te zeggen dat omdat het een rijk blond meisje betreft er harder aan gewerkt is, in dit geval zou ik bijna zeggen integendeel, zelden zo'n slecht onderzoek gezien, dat heeft imo ook meegeholpen aan de media belangstelling.
Klopt, dat is zo, ik bedoelde alleen te zeggen dat het voor het onderzoek niets heeft uitgemaakt in dit geval, ze hebben er geen stap harder om gelopen.quote:Op zondag 12 september 2010 23:59 schreef Lovely25 het volgende:
[..]
Uhm ik wil niet vervelend doen, maar als het een mexicaan was geweest hadden de Backhams, en andere hollywood sterren niet gereageerd hoor! Denk ook niet dat de toen malige Prime Minister ook geen oproep had gedaan!
Dat ze blond was en uit een goede familie kwam, heeft heel veel geholpen! Ja, dat met de media vond ik heel slim bedacht van de ouders!
Meeste ouders wachten altijd 48 uur i.v.m politie onderzoek en dan stappen ze naar de media! En daarna volgt er een diepe media stilte in deze zaak was het een hele zomer Maddie dit, Maddie dat...
Tot dat iedereen het zat werd, in de zaak Natalie Holloway was er ook even een media stilte, tot dat Joran met zn verhalen in beeld kwam. Dat is wel een verschil denk ik
Wat ik daarvan heb gelezen, niet zo verschrikkelijk veel, is dat zeker een goed initiatief. Ik kan me ook voorstellen dat je met de smartphones van tegenwoordig ook lokale kleinere netwerken kan gaan opzetten, aanmelding via het consultatiebureau of zo ... 999 van de 1000 keer is zo'n kleintje/jongere helemaal de tijd vergeten, maar voor die ene keer dat het misgaat heb je wel even een netwerk dat naar je kind uitkijkt.quote:Op zondag 12 september 2010 23:23 schreef kahaarin het volgende:
Tja, misschien wel, aan de andere kant, er is nu wel meer aandacht voor vermiste kinderen, kijk maar eens naar het amber alert, Amber is overleden, maar daardoor is er nu een duidelijk protocol.
Klopt, dat is ook het idee, SMS-alert, meteen alle info naar alle agenten/busstations/treinstations/luchthavens e.d.quote:Op maandag 13 september 2010 00:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat ik daarvan heb gelezen, niet zo verschrikkelijk veel, is dat zeker een goed initiatief. Ik kan me ook voorstellen dat je met de smartphones van tegenwoordig ook lokale kleinere netwerken kan gaan opzetten, aanmelding via het consultatiebureau of zo ... 999 van de 1000 keer is zo'n kleintje/jongere helemaal de tijd vergeten, maar voor die ene keer dat het misgaat heb je wel even een netwerk dat naar je kind uitkijkt.
Dat hoop ik ook, al ben ik bang dat de echt zieke mensen zich daar niet door laten weerhouden.quote:Op maandag 13 september 2010 00:53 schreef moussie het volgende:
Het is ook een mes dat aan twee kanten snijdt als je er wat 'reclame' mee maakt, als zo'n buurt middels een logo oid aangeeft dat er een alertsysteem aan het werk is bedenkt een ontvoerder zich wel twee keer, voor hij in die buurt op zoek gaat naar een slachtoffer.
en om even de link terug naar het topic te maken: als er genoeg geld mee te verdienen valtquote:Op maandag 13 september 2010 12:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, al ben ik bang dat de echt zieke mensen zich daar niet door laten weerhouden.
Lijkt me ook wel een goed plan,ja.quote:Op maandag 13 september 2010 00:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook het idee, SMS-alert, meteen alle info naar alle agenten/busstations/treinstations/luchthavens e.d.
Ook de gegevens van de vermoedelijke ontvoerder, (desnoods alleen een nummerplaat van de auto oid ) inclusief beschrijving van het kind, kleding, postuur, haarkleur, bijzondere kenmerken enz enz enz.
Gewoon zo veel mogelijk informatie naar zoveel mogelijk mensen in de omgeving, dat is nu met twitter en SMS-alarmen net een heel snel uitbreidende olievlek.
Ik vind het ook een heel zinvol gegeven.
Wij kunnen in de edits, dus alle mods, FA's en A's kunnen mijn notes en editsaan jou zienquote:Op maandag 20 september 2010 09:05 schreef Sylvie001 het volgende:
Beste Paddy,
In de algemene voorwaarden & policy staat dat er zoiets bestaat als vrijheid van meningsuiting!
Iemand roept van zichzelf dat hij/zij gek is. Dat heb ik bevestigd.
Geen sprake van schelden dus: geen reden om met knopjes te spelen en een poster de mond te snoeren.
Bovendien staat in de algemene voorwaarden dat je van tevoren even moet overleggen of de poster de kans geven zelf de post te verwijderen.
Allemaal niet gebeurd, er is gehandeld op basis van voorkeur!
Ik ga pas ergens anders klagen als ook deze post wordt verwijderd: dat is dan expliciet een bevestiging van het bovenstaande.
Sylvia.
ETA: screenshot gemaakt
Als je kinderen klein zijn moet er op gelet worden, als ze groter zijn dan kun je ze toch niet 24/7 aan een monitor hangen? Je zou er als kind paranoide van worden.quote:AMSTERDAM - Het voornemen van een Franse crèche een chip te plaatsen in de kleding van kinderen om ze continu in de gaten te kunnen houden, is niet bij iedereen goed gevallen. Zo verwerpt het stadsbestuur van Parijs, waar de particuliere kinderopvang is gevestigd, het plan omdat het kinderen ‘een beleid van absolute controle oplegt’.
De crèche is echter vastbesloten volgend jaar van start te gaan met het chippen van de kinderkleding. De chips zullen in permanente verbinding staan met een bewakingscentrum van de crèche, zodat gesignaleerd kan worden als een van de kinderen de opvang verlaat. Als dit inderdaad gebeurt, gaat bij het bewakingscentrum direct een alarm af en krijgen de ouders een sms met een waarschuwing.
De chips werken met Radio Frequency Identification (RFID), een techniek die gebruikmaakt van radiogolven en ook wordt toegepast in onder meer de ov-chipkaart. Volgens Patrick Givanovitch van het Franse bedrijf Lyberta moet het chippen op de crèche aantonen ‘dat het ook geschikt is voor de veiligheid van kinderen’.
Achterdocht
Maar volgens Dominique Ratia-Armengol, voorzitter van de vereniging van kinderpsychologen, zal de chips ‘onnodige gevoelens van achterdocht en angst creëren voor een niet-bestaand gevaar’. Andere critici vrezen dat het chippen meer te maken heeft met kostenbesparingen dan met veiligheid, een aantijging die de Parijse crèche stellig ontkent. Maar tegenstanders wijzen op een Amerikaanse High School in San Francisco, die chips bij leerlingen heeft geplaatst om zo flink te kunnen besparen op surveillerende leerkrachten.
De discussie over de wenselijkheid om kinderen in de gaten te houden met technische snufjes is bepaald niet nieuw. Bij veel kinderdagverblijven in de VS is het al jaren mogelijk om in te loggen op een website en het eigen kind op afstand te volgen via een webcam. En vooral na de roemruchte verdwijning van de Britse kleuter Madeleine McCann in mei 2007 is de verkoop van speciale armbanden, kettingen en mobiele telefoons voor kinderen explosief gestegen.
Maar ook overbezorgde ouders in met name de VS, Mexico en Colombia, voorzien hun kroost al jaren met een chip met global positioning system (gps), zodat ze hun kinderen kunnen volgen.
Ik denk zelfs dat je er als kind op den duur erg opstandig tegen kunt worden Je zal maar 24/24 gecontroleerd worden door je overbezorgde/paranoïde moeder. Een klein beetje vrijheid hoort toch ook wel bij het kinderleven (en ook het volwassen leven, maar goed).quote:Op maandag 20 september 2010 12:17 schreef kahaarin het volgende:
Als je kinderen klein zijn moet er op gelet worden, als ze groter zijn dan kun je ze toch niet 24/7 aan een monitor hangen? Je zou er als kind paranoide van worden.
Ik vind dat jij heel enge uitspraken doet.quote:Op maandag 27 september 2010 04:55 schreef Lovely25 het volgende:
Mijn oppas kindje heeft een mooie armband gekregen, haar moeder vertelde mij dat daar een chip in zit die ze via de I-phone kon volgen.
Was wel 1 nadeel dat ze ook echt het kind kan volgen! Ik was 15min te laat om haar uit school te halen halen kreeg gelijk een boze sms! GRRR!!!
Hoop voor het meisje als ze wat ouder is dat ze toch wat meer vrijheid krijgt. Maar op het moment geef ik dr ouder groote gelijk ze is pas 5. Helpt ook voor het geval dat ze gekipnapt worde kan je zien waar ze is verdewenen en de route van de auto volgen. Als dat soort dingen slimmer worden kunnen ze misschien wel een soort van radio singaal van de auto oppikken? Of de bluetooth van een nabije telefoon ofzo I don't know. Ik vond het wel een idee.. en die dingen zijn helemaal niet duur ook nog!
Voor Maddie is het te laat... toch 1 vraag jullie..
*hypothetisch gezien*
Jullie herkennen Maddie opstraat wat doe je dan?
Ik zou zeer nerveus zijn... Foto met de BB als ze er gezond uit ziet en op facebook zette... Bedoel stel het is Maddie niet eens maar een look a like! Deze zaak is kapot gemaakt door de ouders zelf!
En omdat deze ouders Diplomaten zijn, en geen tokkies! hebben ze van af het begin geweten wat de rol van de media is in dit geval. Ze hebben de afwegingen goed kunnen maken...
En dit is pries wat een oplichter ook doet... ze verkopen een product en ze halen je over met allemaal afleiding manouvres, kortingen, bij producten, rare feiten en fabels... Zo dat jij de draad kwijt riaakt en geen overzicht meer hebt. In deze zaak is precies het zelfde gebeurt...
Van dag A wisten ze niet wat ze zochten! Er is niet eens een degelijk dader profiel! En het is barvo voor de ouders die hebben het geniaal gespeelt...
Helaas kunnen sommige mensen geen kinderen krijgen van naturen, en vaak in de praktijk heeft het ook een reden gehad. Er is toch meer tussen hemel en aarde... Ik weet dat ik hier veel negatieve commentaar op ga krijgen maar toch het is zo!
Want de crimineel die een kind wil ontvoeren is achterlijk? Die weet niets van elektronica, die neemt geen maatregelen?quote:Op maandag 27 september 2010 04:55 schreef Lovely25 het volgende:
Mijn oppas kindje heeft een mooie armband gekregen, haar moeder vertelde mij dat daar een chip in zit die ze via de I-phone kon volgen.
Was wel 1 nadeel dat ze ook echt het kind kan volgen! Ik was 15min te laat om haar uit school te halen halen kreeg gelijk een boze sms! GRRR!!!
Hoop voor het meisje als ze wat ouder is dat ze toch wat meer vrijheid krijgt. Maar op het moment geef ik dr ouder groote gelijk ze is pas 5. Helpt ook voor het geval dat ze gekipnapt worde kan je zien waar ze is verdewenen en de route van de auto volgen. Als dat soort dingen slimmer worden kunnen ze misschien wel een soort van radio singaal van de auto oppikken? Of de bluetooth van een nabije telefoon ofzo I don't know. Ik vond het wel een idee.. en die dingen zijn helemaal niet duur ook nog!
Op Facebook? Ben je nou helemaal van de pot gerukt? Foto nemen en 112 bellen, als het kan volgen en dan volgt de politie wel mijn GPS ..quote:Voor Maddie is het te laat... toch 1 vraag jullie..
*hypothetisch gezien*
Jullie herkennen Maddie opstraat wat doe je dan?
Ik zou zeer nerveus zijn... Foto met de BB als ze er gezond uit ziet en op facebook zette... Bedoel stel het is Maddie niet eens maar een look a like!
aah, de ouders hebben dus gevraagd om incompetente onderzoekers die pas 2 maanden later op het idee komen om de plaats van misdrijf te verzegelen en te onderzoeken, ze hebben gevraagd om een leidinggevende die belangrijke tips op losse papiertjes noteert en daarna vergeet?quote:Deze zaak is kapot gemaakt door de ouders zelf!
En omdat deze ouders Diplomaten zijn, en geen tokkies! hebben ze van af het begin geweten wat de rol van de media is in dit geval. Ze hebben de afwegingen goed kunnen maken...
En dit is pries wat een oplichter ook doet... ze verkopen een product en ze halen je over met allemaal afleiding manouvres, kortingen, bij producten, rare feiten en fabels... Zo dat jij de draad kwijt riaakt en geen overzicht meer hebt. In deze zaak is precies het zelfde gebeurt...
Van dag A wisten ze niet wat ze zochten! Er is niet eens een degelijk dader profiel! En het is barvo voor de ouders die hebben het geniaal gespeelt...
Hoe zit dat dan met kinderen uit grotere gezinnen, waarin de ouders dus geen problemen hebben met de voortplanting maar met de opvoeding? Gezinnen waarin verwaarlozing, mishandeling en misbruik dagelijkse kost is? Als dingen zoals (tijdelijke) onvruchtbaarheid een reden hebben, zoals jij stelt met je Shakespeareaanse 'er is meer tussen hemel en aarde', wat is dan de reden dat zulke verschrikkelijke ouders het ene kind na het andere op de wereld kunnen zetten? De kinderen zullen het wel verdiend hebben of zo?quote:Helaas kunnen sommige mensen geen kinderen krijgen van naturen, en vaak in de praktijk heeft het ook een reden gehad. Er is toch meer tussen hemel en aarde... Ik weet dat ik hier veel negatieve commentaar op ga krijgen maar toch het is zo!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |