abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85962245
Ik ben momenteel bezig verder te solliciteren. Ik heb weinig vrije dagen en ik neem ook niet zo vaak vrij. Als je echter verder solliciteert valt 't natuurlijk op als je al wééér een paar uur eerder weg moet etc. Wat je moet natuurlijk wel wat gesprekken af voordat je ergens wordt aangenomen. Als je dan ook nog eens representatief gekleed moet gaan terwijl je dat normaal op de zaak niet bent, vermoedt zo'n werkgever natuurlijk wel wat. Is het dan raadzaam om maar open kaart te spelen? Of heb je dan al je ruiten ingegooid voor nog een eventuele als-nog-loopbaan bij je huidige werkgever. Wat zijn jullie ervaringen/tips??
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_85962511
De trend is dat je 's avonds kan solliciteren.

Zoek een werkgever die dat door heeft ;)

Verder kan je overwegen om een hele dag vrij te nemen dan zien ze niet dat je strak in het pak zit.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_85962661
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik ben momenteel bezig verder te solliciteren. Ik heb weinig vrije dagen en ik neem ook niet zo vaak vrij. Als je echter verder solliciteert valt 't natuurlijk op als je al wééér een paar uur eerder weg moet etc. Wat je moet natuurlijk wel wat gesprekken af voordat je ergens wordt aangenomen. Als je dan ook nog eens representatief gekleed moet gaan terwijl je dat normaal op de zaak niet bent, vermoedt zo'n werkgever natuurlijk wel wat. Is het dan raadzaam om maar open kaart te spelen? Of heb je dan al je ruiten ingegooid voor nog een eventuele als-nog-loopbaan bij je huidige werkgever. Wat zijn jullie ervaringen/tips??
Ik zou open zijn tegen je werkgever, als je bij een grote onderneming werkt dan weet ik zeker dat je werkgever het geen probleem vindt. Vraag anders eerst een gesprek aan met hem en praat er is over.
pi_85962668
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
De trend is dat je 's avonds kan solliciteren.

Zoek een werkgever die dat door heeft ;)

Verder kan je overwegen om een hele dag vrij te nemen dan zien ze niet dat je strak in het pak zit.
's avonds solliciteren doe ik al zo veel mogelijk. Maar sommige werkgevers willen toch tijdens kantoortijd hun gesprek voeren.
Een hele dag vrij nemen lijkt me veel van 't goede. Wat ik laatst deed: Gewoon overhemd en nette broek. En het colbert in de auto.
pi_85962743
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Rik_C het volgende:

[..]

Ik zou open zijn tegen je werkgever, als je bij een grote onderneming werkt dan weet ik zeker dat je werkgever het geen probleem vindt. Vraag anders eerst een gesprek aan met hem en praat er is over.
Het is geen grote onderneming en ik ben redelijk onmisbaar op korte termijn. :7
Klinkt flauw, maar is een feit.
pi_85963014
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is geen grote onderneming en ik ben redelijk onmisbaar op korte termijn. :7
Klinkt flauw, maar is een feit.
Maar als je onmisbaar bent op korte termijn zou ik niet weggaan. Deels ten respect naar je werkgever, want als je onmisbaar bent en opeens weg bent dan zit hij ook met zijn handen in je haar. Vraag eerst een gesprek aan zoals ik al zei, want misschien zijn er nog wel meer doorgroeimogelijkheden voor je.
pi_85963188
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:00 schreef Rik_C het volgende:

[..]

Maar als je onmisbaar bent op korte termijn zou ik niet weggaan. Deels ten respect naar je werkgever, want als je onmisbaar bent en opeens weg bent dan zit hij ook met zijn handen in je haar. Vraag eerst een gesprek aan zoals ik al zei, want misschien zijn er nog wel meer doorgroeimogelijkheden voor je.
Het is nogal een autoritaire baas (een hork), die weinig waardering weet te uiten. Maar uiteindelijk wel weet dat ik onmisbaar ben. Dus uit respect voor de baas hoef ik niet te blijven. Het is meer zo dat ik die tijd dat ik verder solliciteer geen gespannen sfeer wil hebben.
pi_85966812
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is nogal een autoritaire baas (een hork), die weinig waardering weet te uiten. Maar uiteindelijk wel weet dat ik onmisbaar ben. Dus uit respect voor de baas hoef ik niet te blijven. Het is meer zo dat ik die tijd dat ik verder solliciteer geen gespannen sfeer wil hebben.
Als je al zo je baas omschrijft zou ik ook weggaan, want als het niet lekker loopt met je baas dan werk je ook minder fijn. Ik zou het stilhouden in dit geval dan.
pi_85967406
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In dat geval kan je het altijd op een medisch iets gooien, waarvoor je regelmatig weg moet.
censuur :O
pi_85969807
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In dat geval kan je het altijd op een medisch iets gooien, waarvoor je regelmatig weg moet.
mmm, zou ik niet doen tegenwoordig wil de verzekering alles precies weten en de werkgever zal een medische verklaring willen zien. Als je fake ziekteverlof neemt kun je daarmee in de problemen komen. Het beste wat je kunt doen is je vrije dagen opnemen
pi_85970131
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:22 schreef Rik_C het volgende:
mmm, zou ik niet doen tegenwoordig wil de verzekering alles precies weten en de werkgever zal een medische verklaring willen zien. Als je fake ziekteverlof neemt kun je daarmee in de problemen komen. Het beste wat je kunt doen is je vrije dagen opnemen
Je kunt natuurlijk ook normaal verlof opnemen en het alsnog op iets medisch gooien, met als uitleg "ik ben niet ziek, dus ga ik me ook niet ziekmeldingen, maar ik moet daar wel heen" (en het gaat ver niemand een snars aan wat het is).

Aan de andere kant: als je nog veel verlofdagen over hebt, zou je ze ook gewoon kunnen opmaken om ze op te maken. Binnenkort wijzigt er een of andere wet waardoor verlofdagen korter 'houdbaar' zijn, als je er nog veel hebt wil je die dus wel opmaken (en je werkgever zal dat zowieso ook graag zien, in de meeste gevallen)
pi_85971881
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:30 schreef anboni het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook normaal verlof opnemen en het alsnog op iets medisch gooien, met als uitleg "ik ben niet ziek, dus ga ik me ook niet ziekmeldingen, maar ik moet daar wel heen" (en het gaat ver niemand een snars aan wat het is).
Dat bedoel ik dus :)
censuur :O
  donderdag 2 september 2010 @ 01:18:03 #13
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_85973380
Het verhaal van slapende honden is van toepassing, de baas hoeft niks te weten.

De vraag is: Wat wil je zelf? Als je wilt blijven --> confrontatie aangaan (90 procent van de werknemers verliest dit)
Wil je weggaan? --> Niks zeggen, gewoon vrolijk door solliciteren.
:O
pi_85975564
Advies: niks zeggen tegen je werkgever. Op het moment dat je dit zegt wordt er anders naar je gekeken en anders met je omgegaan.
Hoewel je voor sollicitatiegesprekken vrij kan vragen, zou ik dat dus niet doen. Gewoon in de auto verkleedkleren en iets medisch voorwenden, als verklaring van je vele afwezigheid. Je bent niet verplicht te vertellen wat het is.
pi_86006793
Als je het toch niet kan verbergen doordat je bijv representatief gekleed bent, volgens mij kan je dan beter eerlijk zijn. Anders gaat de baas zelf allerlei dingetjes aannemen. En meestal ben je dan verder van huis. En als je geheimzinnig doet, wekt dat misschien argwaan bij een potentiële nieuwe werkgever.

Als je het wel kan verbergen zou ik het niet vertellen though.
pi_86722539
ja ik zit in het zelfde schuitje als die Twentse Ros... onmisbaar en mijn baas is een Hork en wat voor 1...
af en toe ben ik ook van plan om het vertellen dat ik er geen zin meer in heb en dat ik aan het solliciteren ben... heb verder weinig te verliezen...

TWENSTE ROS... HEB JE HET NU AL VERTELD AAN JE BAAS..?
  woensdag 22 september 2010 @ 20:39:50 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_86725680
Strak in pak solliciteren terwijl je zoiets normaal nooit draagt is sowieso not done.
Sollicitaties kunnen gewoon in de kleding die je normaal op kantoor draagt, want ik neem aan dat je er dan ook representatief uitziet en niet in versleten/vieze zooi rondloopt.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_86725873
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:39 schreef Rosbief het volgende:
Strak in pak solliciteren terwijl je zoiets normaal nooit draagt is sowieso not done.
Sollicitaties kunnen gewoon in de kleding die je normaal op kantoor draagt, want ik neem aan dat je er dan ook representatief uitziet en niet in versleten/vieze zooi rondloopt.
De verschillen tussen verschillende branches en onderlinge bedrijven kunnen al erg groot zijn. Bij sollicitaties draag ik altijd een pak, ook al hoeft dat op een gemiddelde werkdag niet.
pi_86749051
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:22 schreef Wuubert het volgende:
ja ik zit in het zelfde schuitje als die Twentse Ros... onmisbaar en mijn baas is een Hork en wat voor 1...
af en toe ben ik ook van plan om het vertellen dat ik er geen zin meer in heb en dat ik aan het solliciteren ben... heb verder weinig te verliezen...

TWENSTE ROS... HEB JE HET NU AL VERTELD AAN JE BAAS..?
Nee. Solliciteer jij ook verder. Hoe gaat dit?
pi_86749311
Bijna niemand is onmisbaar, maar iedereen denkt altijd dat die onmisbaar is blijft grappig :P.\

Anywhays ligt aan je baas, zoals jij hem omschrijft waarschijnlijk dus niet verstandig
  donderdag 23 september 2010 @ 15:05:52 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_86750481
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee. Solliciteer jij ook verder. Hoe gaat dit?
Mijn baas weet ook niet dat ik me aan het orienteren ben. Als ik gesprekken heb dan plan ik er een aantal op 1 dag, en neem de hele dag vrij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_86750561
Hier hebben ze dus fictieve fysiotherapeuten voor uitgevonden 8-)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 23 september 2010 @ 15:11:20 #23
65960 sanger
pi_86750693
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:07 schreef Merel het volgende:
Hier hebben ze dus fictieve fysiotherapeuten voor uitgevonden 8-)
Want daar ga je in pak heen :D
pi_86753811
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Want daar ga je in pak heen :D
Ik heb een hele sjieke fysio :Y ;)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 23 september 2010 @ 18:15:56 #25
65960 sanger
pi_86757890
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:31 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik heb een hele sjieke fysio :Y ;)
Ik heb een vrouwelijke, dan wil ik het liefste zo weinig mogelijk aan :')
pi_87052106
We dwalen af:
Zijn er nog nieuwe tips nav de oorspronkelijke vraag?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:18:02 #27
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87052352
Ik zou huidige werkgever inlichten, dan kan die ook op zoek, en volgens mij kun je best wel vragen om een paar uren vrij voor sollicitatie.. Ik dacht zelfs dat de werkgever hiervoor wel de gelegenheid moet bieden, zij het dat de uren onbetaald zullen zijn evt.
pi_87061549
Omkleden in de auto op een parkeerterrein. Nette schoenen, broek en blouse gewoon achterin gooien en in je spijkerbroek/gympen gaan werken. Heb ik tot dusver nog bij al mijn sollicitaties gedaan die tijdens werkdagen waren (inderdaad wel met een smoes mezelf afgemeld of later begonnen)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:11:18 #29
85962 ioko
I Appear Missing
pi_87063003
Ik zou het niet vertellen, doe ik ook niet als ik solliciteer. Eerst de eigen schaapjes op het droge en dan overleggen. Soms moet je wat creatief zijn, maar dat is dan maar zo. Als het me gevraagd wordt lieg ik er echter niet over.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_87082934
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:11 schreef ioko het volgende:
Ik zou het niet vertellen, doe ik ook niet als ik solliciteer. Eerst de eigen schaapjes op het droge en dan overleggen. Soms moet je wat creatief zijn, maar dat is dan maar zo. Als het me gevraagd wordt lieg ik er echter niet over.
Als het me gevraagd wordt dan zeg ik inderdaad ook dat ik een sollicitatiegesprek heb. Echter zeg ik dan wel dat ik benaderd ben door een bedrijf en wel geïnteresseerd ben in wat ze te zeggen hebben. Dan komt het ook niet over als een sollicitatie uit onvrede met je huidige situatie en zet je soms ook je baas even aan het denken.

Komt net ff anders over dan zeggen dat je om je heen aan het kijken bent.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:14:25 #31
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_87085570
Waarom geheimzinning doen Twentse Ros.
Als je echt onmisbaar bent (en je hebt een contract voor onbepaalde tijd) kan je werkgever je toch niets maken. Sterker nog, als je hem laat weten dat je aan het solliciteren bent kan hij:
1.- geïnteresseerd raken in je redenen om verder te solliciteren, vragen wat je mist in je huidige baan of je een beter aanbod (beter salaris/functie) aanbieden.
2.- met je meedenken, een goed woordje voor je doen... alvast vervanging gaan zoeken.

Ook al is je baas een Hork, ga altijd uit dat achter zijn Hork-gedrag een positieve intentie zit en dat hij het met zijn bedrijf (en dus met jou) het beste voor heeft!
keep up the good work!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')