Ik zou open zijn tegen je werkgever, als je bij een grote onderneming werkt dan weet ik zeker dat je werkgever het geen probleem vindt. Vraag anders eerst een gesprek aan met hem en praat er is over.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik ben momenteel bezig verder te solliciteren. Ik heb weinig vrije dagen en ik neem ook niet zo vaak vrij. Als je echter verder solliciteert valt 't natuurlijk op als je al wééér een paar uur eerder weg moet etc. Wat je moet natuurlijk wel wat gesprekken af voordat je ergens wordt aangenomen. Als je dan ook nog eens representatief gekleed moet gaan terwijl je dat normaal op de zaak niet bent, vermoedt zo'n werkgever natuurlijk wel wat. Is het dan raadzaam om maar open kaart te spelen? Of heb je dan al je ruiten ingegooid voor nog een eventuele als-nog-loopbaan bij je huidige werkgever. Wat zijn jullie ervaringen/tips??
's avonds solliciteren doe ik al zo veel mogelijk. Maar sommige werkgevers willen toch tijdens kantoortijd hun gesprek voeren.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
De trend is dat je 's avonds kan solliciteren.
Zoek een werkgever die dat door heeft![]()
Verder kan je overwegen om een hele dag vrij te nemen dan zien ze niet dat je strak in het pak zit.
Het is geen grote onderneming en ik ben redelijk onmisbaar op korte termijn.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Rik_C het volgende:
[..]
Ik zou open zijn tegen je werkgever, als je bij een grote onderneming werkt dan weet ik zeker dat je werkgever het geen probleem vindt. Vraag anders eerst een gesprek aan met hem en praat er is over.
Maar als je onmisbaar bent op korte termijn zou ik niet weggaan. Deels ten respect naar je werkgever, want als je onmisbaar bent en opeens weg bent dan zit hij ook met zijn handen in je haar. Vraag eerst een gesprek aan zoals ik al zei, want misschien zijn er nog wel meer doorgroeimogelijkheden voor je.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is geen grote onderneming en ik ben redelijk onmisbaar op korte termijn.![]()
Klinkt flauw, maar is een feit.
Het is nogal een autoritaire baas (een hork), die weinig waardering weet te uiten. Maar uiteindelijk wel weet dat ik onmisbaar ben. Dus uit respect voor de baas hoef ik niet te blijven. Het is meer zo dat ik die tijd dat ik verder solliciteer geen gespannen sfeer wil hebben.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:00 schreef Rik_C het volgende:
[..]
Maar als je onmisbaar bent op korte termijn zou ik niet weggaan. Deels ten respect naar je werkgever, want als je onmisbaar bent en opeens weg bent dan zit hij ook met zijn handen in je haar. Vraag eerst een gesprek aan zoals ik al zei, want misschien zijn er nog wel meer doorgroeimogelijkheden voor je.
Als je al zo je baas omschrijft zou ik ook weggaan, want als het niet lekker loopt met je baas dan werk je ook minder fijn. Ik zou het stilhouden in dit geval dan.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is nogal een autoritaire baas (een hork), die weinig waardering weet te uiten. Maar uiteindelijk wel weet dat ik onmisbaar ben. Dus uit respect voor de baas hoef ik niet te blijven. Het is meer zo dat ik die tijd dat ik verder solliciteer geen gespannen sfeer wil hebben.
In dat geval kan je het altijd op een medisch iets gooien, waarvoor je regelmatig weg moet.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is nogal een autoritaire baas (een hork), die weinig waardering weet te uiten. Maar uiteindelijk wel weet dat ik onmisbaar ben. Dus uit respect voor de baas hoef ik niet te blijven. Het is meer zo dat ik die tijd dat ik verder solliciteer geen gespannen sfeer wil hebben.
mmm, zou ik niet doen tegenwoordig wil de verzekering alles precies weten en de werkgever zal een medische verklaring willen zien. Als je fake ziekteverlof neemt kun je daarmee in de problemen komen. Het beste wat je kunt doen is je vrije dagen opnemenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In dat geval kan je het altijd op een medisch iets gooien, waarvoor je regelmatig weg moet.
Je kunt natuurlijk ook normaal verlof opnemen en het alsnog op iets medisch gooien, met als uitleg "ik ben niet ziek, dus ga ik me ook niet ziekmeldingen, maar ik moet daar wel heen" (en het gaat ver niemand een snars aan wat het is).quote:Op woensdag 1 september 2010 23:22 schreef Rik_C het volgende:
mmm, zou ik niet doen tegenwoordig wil de verzekering alles precies weten en de werkgever zal een medische verklaring willen zien. Als je fake ziekteverlof neemt kun je daarmee in de problemen komen. Het beste wat je kunt doen is je vrije dagen opnemen
Dat bedoel ik dusquote:Op woensdag 1 september 2010 23:30 schreef anboni het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook normaal verlof opnemen en het alsnog op iets medisch gooien, met als uitleg "ik ben niet ziek, dus ga ik me ook niet ziekmeldingen, maar ik moet daar wel heen" (en het gaat ver niemand een snars aan wat het is).
De verschillen tussen verschillende branches en onderlinge bedrijven kunnen al erg groot zijn. Bij sollicitaties draag ik altijd een pak, ook al hoeft dat op een gemiddelde werkdag niet.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:39 schreef Rosbief het volgende:
Strak in pak solliciteren terwijl je zoiets normaal nooit draagt is sowieso not done.
Sollicitaties kunnen gewoon in de kleding die je normaal op kantoor draagt, want ik neem aan dat je er dan ook representatief uitziet en niet in versleten/vieze zooi rondloopt.
Nee. Solliciteer jij ook verder. Hoe gaat dit?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:22 schreef Wuubert het volgende:
ja ik zit in het zelfde schuitje als die Twentse Ros... onmisbaar en mijn baas is een Hork en wat voor 1...
af en toe ben ik ook van plan om het vertellen dat ik er geen zin meer in heb en dat ik aan het solliciteren ben... heb verder weinig te verliezen...
TWENSTE ROS... HEB JE HET NU AL VERTELD AAN JE BAAS..?
Mijn baas weet ook niet dat ik me aan het orienteren ben. Als ik gesprekken heb dan plan ik er een aantal op 1 dag, en neem de hele dag vrij.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nee. Solliciteer jij ook verder. Hoe gaat dit?
Want daar ga je in pak heenquote:Op donderdag 23 september 2010 15:07 schreef Merel het volgende:
Hier hebben ze dus fictieve fysiotherapeuten voor uitgevonden
Ik heb een hele sjieke fysioquote:
Ik heb een vrouwelijke, dan wil ik het liefste zo weinig mogelijk aanquote:
Als het me gevraagd wordt dan zeg ik inderdaad ook dat ik een sollicitatiegesprek heb. Echter zeg ik dan wel dat ik benaderd ben door een bedrijf en wel geïnteresseerd ben in wat ze te zeggen hebben. Dan komt het ook niet over als een sollicitatie uit onvrede met je huidige situatie en zet je soms ook je baas even aan het denken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:11 schreef ioko het volgende:
Ik zou het niet vertellen, doe ik ook niet als ik solliciteer. Eerst de eigen schaapjes op het droge en dan overleggen. Soms moet je wat creatief zijn, maar dat is dan maar zo. Als het me gevraagd wordt lieg ik er echter niet over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |