abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87052106
We dwalen af:
Zijn er nog nieuwe tips nav de oorspronkelijke vraag?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:18:02 #27
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87052352
Ik zou huidige werkgever inlichten, dan kan die ook op zoek, en volgens mij kun je best wel vragen om een paar uren vrij voor sollicitatie.. Ik dacht zelfs dat de werkgever hiervoor wel de gelegenheid moet bieden, zij het dat de uren onbetaald zullen zijn evt.
pi_87061549
Omkleden in de auto op een parkeerterrein. Nette schoenen, broek en blouse gewoon achterin gooien en in je spijkerbroek/gympen gaan werken. Heb ik tot dusver nog bij al mijn sollicitaties gedaan die tijdens werkdagen waren (inderdaad wel met een smoes mezelf afgemeld of later begonnen)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:11:18 #29
85962 ioko
I Appear Missing
pi_87063003
Ik zou het niet vertellen, doe ik ook niet als ik solliciteer. Eerst de eigen schaapjes op het droge en dan overleggen. Soms moet je wat creatief zijn, maar dat is dan maar zo. Als het me gevraagd wordt lieg ik er echter niet over.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_87082934
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:11 schreef ioko het volgende:
Ik zou het niet vertellen, doe ik ook niet als ik solliciteer. Eerst de eigen schaapjes op het droge en dan overleggen. Soms moet je wat creatief zijn, maar dat is dan maar zo. Als het me gevraagd wordt lieg ik er echter niet over.
Als het me gevraagd wordt dan zeg ik inderdaad ook dat ik een sollicitatiegesprek heb. Echter zeg ik dan wel dat ik benaderd ben door een bedrijf en wel geïnteresseerd ben in wat ze te zeggen hebben. Dan komt het ook niet over als een sollicitatie uit onvrede met je huidige situatie en zet je soms ook je baas even aan het denken.

Komt net ff anders over dan zeggen dat je om je heen aan het kijken bent.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:14:25 #31
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_87085570
Waarom geheimzinning doen Twentse Ros.
Als je echt onmisbaar bent (en je hebt een contract voor onbepaalde tijd) kan je werkgever je toch niets maken. Sterker nog, als je hem laat weten dat je aan het solliciteren bent kan hij:
1.- geïnteresseerd raken in je redenen om verder te solliciteren, vragen wat je mist in je huidige baan of je een beter aanbod (beter salaris/functie) aanbieden.
2.- met je meedenken, een goed woordje voor je doen... alvast vervanging gaan zoeken.

Ook al is je baas een Hork, ga altijd uit dat achter zijn Hork-gedrag een positieve intentie zit en dat hij het met zijn bedrijf (en dus met jou) het beste voor heeft!
keep up the good work!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')