Op zondagochtend om 9 uur echt wel ja, als er 3 kerken staan te loeienquote:foto Op woensdag 1 september 2010 11:59 schreef megamandy het volgende:
Alsof je daar last van hebt als die klokken luiden
Elke zondagochtend word ik anders wakker van de bells of doom van de plaatselijke zwartekousen-kerk alhierquote:Op woensdag 1 september 2010 11:59 schreef megamandy het volgende:
Alsof je daar last van hebt als die klokken luiden
Dus dat je iedere half uur een "boing" hoort, went?quote:Op woensdag 1 september 2010 11:59 schreef HugoBaas het volgende:
Ik woon schuin tegenover een kerk en die hoor ik alleen zondagochtend om 10 uur even voor een kerkdienst, maar dan ben ik toch altijd al wakker.
Verder gaat dat ding heel afentoe voor een begrafenis of bruiloft, maar dat is altijd doordeweeks en overdag dus dan werk ik toch altijd.
Dus geen last van.![]()
Ligt er maar net aan hoe je je leven invult of je daar last van hebt.
Wie gaat er dan ook in een zwartekousen-gemeente wonenquote:Op woensdag 1 september 2010 12:00 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Elke zondagochtend word ik anders wakker van de bells of doom van de plaatselijke zwartekousen-kerk alhier
quote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:02 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook in een zwartekousen-gemeente wonen
Je hoort het op den duur niet eens meerquote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:01 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Dus dat je iedere half uur een "boing" hoort, went?
Ik ben ooit eens verhuisd naar een woning die op 50 meter van het spoor zat. De eerste week werd ik elke nacht wakker van die nachttreinen net tig wagons maar na een week hoorde ik het totaal niet meer nee.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:01 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Jazeker, ik hoor de kerkklokken alleen luiden als ik erop ga letten. Anders hoor je dat echt niet. Ook niets als de klokken luiden om je naar de mis te "roepen". Maar dat laatste is volgens mij alleen bij katholieke kerken en niet bij protestanten.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:01 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Ja ik vind het zelfs akelig stil als ik niets hoor als ik in bed ligquote:Op woensdag 1 september 2010 12:04 schreef Frag_adder het volgende:
Katholiek geloof heeft juist kerken die veel meer herrie maken (en geen zwartekousen mensen hebben). Maar ik ervaar het klokgeluid totaal niet als storend, ik vind het nog wel fijn als ik in mijn bed lig en er aan wordt herinnered hoe laat het is.
Uberhaupt, mensen die gaan klagen over een gebouw wat er al 600 jaar staat en ook al zo lang dit geluid produceerd.Dat weet je bij aanschaf van je woning.
Hey, het is geen Urk ofzo. Er staat gewoon zo'n onding hier in de (verder natuurlijk perfect normale) buurtquote:Op woensdag 1 september 2010 12:02 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook in een zwartekousen-gemeente wonen
Nee hoor, is bij protesten ook. 1 uur en enkele minuten voorafquote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:04 schreef megamandy het volgende:
[..]
Jazeker, ik hoor de kerkklokken alleen luiden als ik erop ga letten. Anders hoor je dat echt niet. Ook niets als de klokken luiden om je naar de mis te "roepen". Maar dat laatste is volgens mij alleen bij katholieke kerken en niet bij protestanten.
Dan heeft de EO tegen mij gelogenquote:Op woensdag 1 september 2010 12:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee hoor, is bij protesten ook. 1 uur en enkele minuten vooraf
Zelfde hier, ik vind het wel prettig als ik autos hoor langskomen, de kerk hoor slaan etc.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:05 schreef megamandy het volgende:
Ja ik vind het zelfs akelig stil als ik niets hoor als ik in bed lig
quote:Op woensdag 1 september 2010 12:06 schreef Piles het volgende:
Hier luidt de klok trouwens dagelijks 3x: 8 uur, 12 uur en 18 uur. Boeren-etenstijd![]()
Dat heeft dus niks met kerk/geloof te maken, maar is traditie
exactly: 600 jaar geleden. In 2010 is niet iedereen in het dorp/de stad lid van de kerk, sterker nog, ik denk meer mensen niet dan wel . Dus hoe rechtvaardig je dan nog dat lawaai?quote:Op woensdag 1 september 2010 12:04 schreef Frag_adder het volgende:
Katholiek geloof heeft juist kerken die veel meer herrie maken (en geen zwartekousen mensen hebben). Maar ik ervaar het klokgeluid totaal niet als storend, ik vind het nog wel fijn als ik in mijn bed lig en er aan wordt herinnered hoe laat het is.
Uberhaupt, mensen die gaan klagen over een gebouw wat er al 600 jaar staat en ook al zo lang dit geluid produceerd.Dat weet je bij aanschaf van je woning.
Omdat dat lawaai er al lang was voor dat JIJ daar ging wonen. Je gaat toch ook niet zeiken dat er vliegtuigen overkomen als je 2 km van schiphol af woont en dan een rechtzaak aanspannen dat schiphol dicht moet? Ga maar gewoon ergens anders wonen dan.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:15 schreef traveljunky het volgende:
exactly: 600 jaar geleden. In 2010 is niet iedereen in het dorp/de stad lid van de kerk, sterker nog, ik denk meer mensen niet dan wel . Dus hoe rechtvaardig je dan nog dat lawaai?
Dan weet ik hoeveel uur ik nog kan slapenquote:Op woensdag 1 september 2010 12:17 schreef traveljunky het volgende:
waarom willen jullie in godsnaam snachts als je in bed ligt weten hoe laat het is? Moet je nog ergens heen ofzo ?
Dat doet die kerk nietquote:Op woensdag 1 september 2010 12:01 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Tot hoe laat lig jij in godsnaam in bed dan?quote:Op woensdag 1 september 2010 12:04 schreef traveljunky het volgende:
Waarom mogen kerken die herrie nog maken??
OK, doe op het middag uur zo'n BOING&KLINGEL voor de mensen die dat zo charmant vinden. Maar stuur op zondag ochtend gewoon een SMS dat die kl*te dienst begint ja!!
Dat bedoel ik niet. Ik woon om die reden ook niet in de buurt van een kerk. Waar het mij om gaat is dat mensen het maar normaal vinden dat er herrie wordt gemaakt omdat dat altijd al zo is. Ipv zich af te vragen of dat nog zinnig is.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:27 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Omdat dat lawaai er al lang was voor dat JIJ daar ging wonen. Je gaat toch ook niet zeiken dat er vliegtuigen overkomen als je 2 km van schiphol af woont en dan een rechtzaak aanspannen dat schiphol dicht moet? Ga maar gewoon ergens anders wonen dan.
Waar je je druk om kan maken zegquote:Op woensdag 1 september 2010 12:33 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Ik woon om die reden ook niet in de buurt van een kerk. Waar het mij om gaat is dat mensen het maar normaal vinden dat er herrie wordt gemaakt omdat dat altijd al zo is. Ipv zich af te vragen of dat nog zinnig is.
Waar ik me dus druk om maak, is dat "omdat het altijd al zo is" kennelijk een grondige reden is, lekker makkelijk voor veel mensen dan hoef je niet na te denken en zo.
quote:foto Op woensdag 1 september 2010 11:59 schreef stevenmac26 het volgende:
Waarom wonen we?
Wat is de zin van het leven?
Waarom dit topic?
Als je na het uitgaan om een uur of 8 naar bed gaat lig je al gauw tot 15:00 in bed. Een kerkklok is dan best vervelend.quote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:30 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Tot hoe laat lig jij in godsnaam in bed dan?
Dan ben je toch allang wakker.
Als ik om 8 uur thuis kom ga ik in een keer door, je bent een vent of niet....quote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:35 schreef mstx het volgende:
[..]
Als je na het uitgaan om een uur of 8 naar bed gaat lig je al gauw tot 15:00 in bed. Een kerkklok is dan best vervelend.
www.verhuisadvies.nlquote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:35 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ja daar heb ik last van, vooral die van de mis op zondag ochtend. Probeer ik lekker uit te slapen komt die belachelijke sequentie aan klokgeluiden, elke keer weer hetzelfde
Als ik om 8 ur pas thuis kom sla ik een nacht over. En als ik om 4 uur thuiskom ben ik om 9 uur wel weer wakker hoor.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:35 schreef mstx het volgende:
[..]
Als je na het uitgaan om een uur of 8 naar bed gaat lig je al gauw tot 15:00 in bed. Een kerkklok is dan best vervelend.
zondag is de enige dag dat ik uit kan slapen. Dus om 9 uur wordt ik niet vrolijk van die herrie. (Heb er zelf momenteel geen last van maar in vorige huis wel) Er zijn ook zat mensen die zaterdagavond/nacht werken heb je daar al aan gedacht?quote:Op woensdag 1 september 2010 12:30 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Tot hoe laat lig jij in godsnaam in bed dan?
Dan ben je toch allang wakker.
Mag ie dat lekker zelf weten? Of bepaalt de kerk dat ??quote:Op woensdag 1 september 2010 12:39 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Als ik om 8 ur pas thuis kom sla ik een nacht over. En als ik om 4 uur thuiskom ben ik om 9 uur wel weer wakker hoor.
Hoe de neuk kan je tot 15 uur in bed liggen?
Ja die zijn er aan gewend of gaan niet in de buurt van een kerk wonen.quote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:44 schreef traveljunky het volgende:
[..]
zondag is de enige dag dat ik uit kan slapen. Dus om 9 uur wordt ik niet vrolijk van die herrie. (Heb er zelf momenteel geen last van maar in vorige huis wel) Er zijn ook zat mensen die zaterdagavond/nacht werken heb je daar al aan gedacht?
Als ik die zondag een wedstrijd of iets dergelijks heb ga ik gewoon door hoor, maar als ik toch niks te doen heb kan ik net zo goed slapen (het liefst zonder gewekt te worden door kerkklokken).quote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:37 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als ik om 8 uur thuis kom ga ik in een keer door, je bent een vent of niet....
Dat iddquote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:46 schreef Klonk het volgende:
De tering waar je je druk om kunt maken
Dan moet je niet in de buurt van een fucking kerk gaan wonenquote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:48 schreef mstx het volgende:
[..]
Als ik die zondag een wedstrijd of iets dergelijks heb ga ik gewoon door hoor, maar als ik toch niks te doen heb kan ik net zo goed slapen (het liefst zonder gewekt te worden door kerkklokken).
Tja, wat zal ik zeggen?...quote:Op woensdag 1 september 2010 12:34 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Waar je je druk om kan maken zeg![]()
![]()
toch wel lief als iemand dat tegen mij zegt, een dag voordat ik hier 7 jaar rondhangquote:Op woensdag 1 september 2010 12:52 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Tja, wat zal ik zeggen?...
WELKOM OF FOK!![]()
ALvast gefeliciteerd voor morgen.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
toch wel lief als iemand dat tegen mij zegt, een dag voordat ik hier 7 jaar rondhang
en naiëfquote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:56 schreef traveljunky het volgende:
[..]
ALvast gefeliciteerd voor morgen.
en verder ben ik idd best lief
Mag de rest van de wereld dan ook lekker alles zelf weten.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:45 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Mag ie dat lekker zelf weten? Of bepaalt de kerk dat ??
nee. want met uitslapen val ik niemand lastig. met kerklokken luiden doe je dat blijkbaar wel.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:06 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Mag de rest van de wereld dan ook lekker alles zelf weten.
Zoals de kerkklokken luiden.
Ik heb pal tegenover een basisschool gewoond en had daar totaal geen last van. Sowieso heb je er natuurlijk alleen in de vakantie 'last' van, maar ook dan is 8:00 doordeweeks een prima tijd om wakker te worden. Tenzij je heel moe bent natuurlijk, maar dan slaap je ook wel door het lawaai van die schreeuwende kinderen heen.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou liever dicht bij een kerk willen wonen dan naast een basisschool.
daar zou ik ook prima mee kunnen leven, maar helaas zij hier in de omgeving veel kerken die dat anders doen . Jammer, er staan anders heel leuke huizen in de buurtquote:Op woensdag 1 september 2010 13:31 schreef zatoichi het volgende:
Ik woon vlakbij een kerk, maar daar luiden de klokken alleen maar op zondagochtend om 10:00 en als er mensen trouwen.
Ik vind het een heerlijk geluid, maar dat komt vast omdat ik opgegroeid ben in een wijk met kerken.
Ga dan in godsnaam (quote:foto Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef traveljunky het volgende:
[..]
nee. want met uitslapen val ik niemand lastig. met kerklokken luiden doe je dat blijkbaar wel.
Dan moet je niet bij een kerk gaan wonen, dat weet je van te voren en dan maak je een afweging of die woning wel geschikt is voor wat jij wilt.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:24 schreef traveljunky het volgende:
[..]
nee. want met uitslapen val ik niemand lastig. met kerklokken luiden doe je dat blijkbaar wel.
Meid, dan ga je fijn in een of andere pauperige Vinexwijk wonen, daar hebben ze geen kerken, en zeker geen kerken die er al honderden jaren staan.quote:foto Op woensdag 1 september 2010 12:15 schreef traveljunky het volgende:
[..]
exactly: 600 jaar geleden. In 2010 is niet iedereen in het dorp/de stad lid van de kerk, sterker nog, ik denk meer mensen niet dan wel . Dus hoe rechtvaardig je dan nog dat lawaai?
Ik heb een horloge en een wekker. als ik wil weten hoe laat het is, kijk ik daar wel op thank you.
Eens.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:04 schreef traveljunky het volgende:
Waarom mogen kerken die herrie nog maken??
OK, doe op het middag uur zo'n BOING&KLINGEL voor de mensen die dat zo charmant vinden. Maar stuur op zondag ochtend gewoon een SMS dat die kl*te dienst begint ja!!
Doe je username eer aan en zeur niet zo.quote:
Zegt een 'baas' die op Fok postquote:Op woensdag 1 september 2010 14:24 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Doe je username eer aan en zeur niet zo.
Zegt een newbie.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:38 schreef Zeurnietzo het volgende:
[..]
Zegt een 'baas' die op Fok post
Zeur niet zoquote:foto Op woensdag 1 september 2010 14:38 schreef Zeurnietzo het volgende:
[..]
Zegt een 'baas' die op Fok post
Zegt iemand die dequote:
WHAHAHAHAHA NU DOE JE HET ZELLUF OOK HAHAHAHAHAH NEWBIE< ZEUR NIET ZO !!!!!!!!!!! LOLLEREINZE COPTERquote:foto Op woensdag 1 september 2010 14:49 schreef Zeurnietzo het volgende:
[..]
Zegt iemand die de-smiley gebruikt.
Dat had ik zelf ook nog niet doorquote:Op woensdag 1 september 2010 14:53 schreef Rekkie het volgende:
[..]
WHAHAHAHAHA NU DOE JE HET ZELLUF OOK HAHAHAHAHAH NEWBIE< ZEUR NIET ZO !!!!!!!!!!! LOLLEREINZE COPTER±D ±D ±D
![]()
KANKERINJESHCOENEN
NU DOE JE HET ALWEER GOFTEDOMME WAT AAN AAP BEN JW OOKquote:foto Op woensdag 1 september 2010 14:58 schreef Zeurnietzo het volgende:
[..]
Dat had ik zelf ook nog niet door![]()
![]()
(zou een grappige reactie van je geweest zijn als je niet met dat eeuwige KK had afgesloten).
Ik heb tot m'n 21e altijd bijna aan de voet van de kerk gewoond en nooit ergens last van gehad. De klokken luiden steeds minder (alleen op zaterdagavond, zondagochtend, met christelijke feestdagen en bruiloften) maar dat is ook maar een kwartiertje per keer ofzo.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:57 schreef Yoewie het volgende:
(als dit in een andere subforum thuishoort, verplaats maar)
Ik vraag me af, waarom zou iemand een huis kopen of huren vlak naast een kerk?
Hebben zij geen last van de klok 24/7 en bij begrafenissen en bruiloft (de klok en stoet)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop