abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85937277
Wie kent ze niet: Apple met hun Macs, iPods, iPhones en tegenwoordig ook iPads. Geweldige producten, zeg ik als fanboy, maar tsjongejonge wat een kapsones heeft dat bedrijf zeg. Je merkt het al bij de Steve Jobs keynotes: het is allemaal "fantastic", "magical" en niet te vergeten "revolutionary". Terwijl het allemaal eigenlijk niks nieuws onder de zon is. Smartphones, touchscreens etc. bestonden al járen en konden toen al meer dan wat de iPhone nu kan (multitasken, Flash anyone?)

Ook nu met de iPad. Ik heb er zelf een en ik vind het een mooi product, maar kom zeg, zo bijzonder is het nou ook weer niet. Apple doet net alsof ze de tablet hebben uitgevonden, wat natuurlijk helemaal niet waar is. Vorig jaar bestonden al tablets met Windows erop, en netbooks, en die hebben zelfs meer functionaliteit dan zo'n iPad. Terwijl je voor die iPad wel gewoon de hoofdprijs betaalt, met maar magere specs.

Maar het mooiste komt nog. Sommigen van jullie weten wel dat er morgen een Apple keynote op het programma staat, nou, ze hebben dus net een persbericht uit laten gaan. En dit vind ik nog wel het mooiste stukje eruit:

quote:
Apple designs Macs, the best personal computers in the world, along with OS X, iLife, iWork, and professional software. Apple leads the digital music revolution with its iPods and iTunes online store. Apple is reinventing the mobile phone with its revolutionary iPhone and App Store, and has recently introduced its magical iPad which is defining the future of mobile media and computing devices.
Ik ben een Apple fanboy maar dit gaat wel echt te ver. The best computers, leading the revolution, reinventing the phone, definitng the future? :') Straks gaan ze nog zeggen dat ze het wiel hebben uitgevonden :').

Nee sorry, ze maken mooie producten (waar je wel 3x zoveel voor moet betalen vergeleken met een PC met dezelfde specs), maar echt innovatief zijn ze niet. Het zijn meer mode-accessoires dan echt functionele producten.
pi_85937287
't is ook gewoon overpriced troep met een appel d'r op
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
  woensdag 1 september 2010 @ 02:24:25 #3
230788 n8n
Pragmatisch
pi_85937289
Wat heb jij geslikt? Dit is vergelijkbaar met Socios die een bom legt in Amsterdam Centraal
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 1 september 2010 @ 02:24:31 #4
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_85937291
Eh! Een fanboy die zelf kan nadenken, dat is nieuw. ^O^
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_85937306
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:22 schreef retorbrapi het volgende:
Nee sorry, ze maken mooie producten (waar je wel 3x zoveel voor moet betalen vergeleken met een PC met dezelfde specs), maar echt innovatief zijn ze niet. Het zijn meer mode-accessoires dan echt functionele producten.
Deze quote ik voor het nageslacht.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  woensdag 1 september 2010 @ 02:27:00 #6
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85937314
Genoteerd.
Goed van jou.
pi_85937323
Je kan de mensen op de PR afdeling in ieder geval niet beschuldigen van luiheid. Maar inderdaad, hoe zelfingenomen wil je overkomen als bedrijf :'). Maar goed, dat is natuurlijk ook de doelgroep die ze aan proberen te spreken. Jongeren en zakenmensen die die allebei denken dat ze belangrijker zijn dan ze daadwerkelijk zijn. O-)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_85937338
Mij is hier op FOK! ooit verteld dat het overraqted producten zijn en zeker niet revolutionair of aanduidend kwalitatief beter .
Vele merken schijnen voor minder dan de helft betere spullen te maken .

Daar geloof ik ook wel in .
pi_85937347
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:30 schreef Mastas het volgende:

Altijd grappig, mensen die zomaar een oordeel klaar hebben liggen zonder in de praktijk met een apparaat gewerkt te hebben.
  woensdag 1 september 2010 @ 02:35:36 #10
78498 classpc
I don't like change
pi_85937367
2 woorden: toegevoegde waarde.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_85937372
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:32 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Altijd grappig, mensen die zomaar een oordeel klaar hebben liggen zonder in de praktijk met een apparaat gewerkt te hebben.
Die persoon kwam met concrete voorbeelden .
Verder zie ik niet in op welk vlak mijn Sony Vaio laptop (die letterlijk de helft heeft gekost van een Macbook Pro) minder zou moeten zijn .
Qua prestaties in ieder geval niet :)
pi_85937392
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:36 schreef Mastas het volgende:

[..]

Die persoon kwam met concrete voorbeelden .
Verder zie ik niet in op welk vlak mijn Sony Vaio laptop (die letterlijk de helft heeft gekost van een Macbook Pro) minder zou moeten zijn .
Qua prestaties in ieder geval niet :)
Accuduur en bouwkwaliteit wel eens vergeleken?
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 02:39:55 #13
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85937401
quote:
Straks gaan ze nog zeggen dat ze het wiel hebben uitgevonden :').
Nee die hebben ze herontdekt natuurlijk! Natuurlijk nog gebruikersvriendelijker en kan wat elk wiel kan, maar dan met een olijk appel-ledje erop tegen de prijs waarvoor je anders een auto kon kopen! :P
pi_85937442
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:39 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Accuduur en bouwkwaliteit wel eens vergeleken?
Bouwkwaliteit maak ik me druk om bij mij huis . Absoluut non argument . Accuduur zou 10 uur zijn van zo'n Mackbook Pro , kameraad van mij heeft er een sinds mei 2010 en die komt maximaal tot 7 uurtjes ofzo, terwijl hij alleen aan zijn scriptie werkt .
Zelf kom ik gemakkelijk aan de 6 uur, zelfs als ik tussendoor nog wat spelletjes doe . :)
pi_85937454
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:44 schreef Mastas het volgende:

[..]

Bouwkwaliteit maak ik me druk om bij mij huis . Absoluut non argument . Accuduur zou 10 uur zijn van zo'n Mackbook Pro , kameraad van mij heeft er een sinds mei 2010 en die komt maximaal tot 7 uurtjes ofzo, terwijl hij alleen aan zijn scriptie werkt .
Zelf kom ik gemakkelijk aan de 6 uur, zelfs als ik tussendoor nog wat spelletjes doe . :)
Een accu wisselen bij normale laptop is fluitje van een cent, bij een Apple is het wat meer werk. ;)
pi_85937560
Doet me denken aan Amerikaanse Army-reclames...

"There's Strong, and then there's Army Strong"

:') ~

woensdag 1 september 2010 @ 03:30:26 #17
316671 Privado
She likes the way i do it
pi_85937631
Waarom koop je Apple producten als je weet dat je voor dezelfde specs minder hoeft te betalen bij Microsoft?
pi_85937695
quote:
Terwijl het allemaal eigenlijk niks nieuws onder de zon is. Smartphones, touchscreens etc. bestonden al járen en konden toen al meer dan wat de iPhone nu kan (multitasken, Flash anyone?)

Ook nu met de iPad. Ik heb er zelf een en ik vind het een mooi product, maar kom zeg, zo bijzonder is het nou ook weer niet. Apple doet net alsof ze de tablet hebben uitgevonden, wat natuurlijk helemaal niet waar is. Vorig jaar bestonden al tablets met Windows erop, en netbooks, en die hebben zelfs meer functionaliteit dan zo'n iPad.
Apple weet al die verschillende technieken samen te voegen in een eenvoudig te gebruiken apparaat. Dergelijke apparaten met touchscreens waren echt niet net zo te gebruiken als de iPhone of iPad, en zo ja, noem de betreffende modellen dan maar even. Toen met die keynote van de iPhone-aankondiging werd heel stoer gezegd dat die telefoon de telefoonmarkt zou gaan veranderen, en kijk nu eens hoe krampachtig alle fabrikanten daarna opeens met iPhone achtige touchscreen telefoons kwamen :')
Ik kan er geen vinden die erop lijkt, uitgebracht voor de iPhone er was.

Ze zijn innovatief qua gebruikservaring, door de juiste technieken met elkaar te combineren i.c.m. goede software.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:30 schreef Privado het volgende:
Waarom koop je Apple producten als je weet dat je voor dezelfde specs minder hoeft te betalen bij Microsoft?
Omdat dingen als de snelheid van de processor voor 99.9% van de mensen geen invloed heeft op de werkervaring, i.t.t. goed uitgedachte software en behuizing.
pi_85938016
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:39 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee die hebben ze herontdekt natuurlijk! Natuurlijk nog gebruikersvriendelijker en kan wat elk wiel kan, maar dan met een olijk appel-ledje erop tegen de prijs waarvoor je anders een auto kon kopen! :P
En natuurlijk vierkant met afgeronde hoekjes.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_85938044
In sluikreclame zijn ze in ieder geval de beste.... _O_
pi_85938062
quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:53 schreef Henno het volgende:

Omdat dingen als de snelheid van de processor voor 99.9% van de mensen geen invloed heeft op de werkervaring, i.t.t. goed uitgedachte software en behuizing.
Zaken als processor snelheid zijn voor de meeste mensen van nul en generlei waarde, als het apparaat het maar doet. De meerwaarde van apple producten zit 'm blijkbaar in het design, en daarin zit dan ook voor de meeste appleisten de meerwaarde.
De marketing afdeling bij apple is inderdaad briljant, in ieder geval briljanter dan de rommel die ze aan de man willen brengen.
Tenslotte is het simpelweg zo dat je een product koopt met een handicap, tekortkomingen verpakken als innovatieve nieuwe ideeën en er mee wegkomen ook nog....

Appleïsme, de nieuwe religie.
pi_85938073
quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:53 schreef Henno het volgende:

[..]

en kijk nu eens hoe krampachtig alle fabrikanten daarna opeens met iPhone achtige touchscreen telefoons kwamen :')
Ik kan er geen vinden die erop lijkt, uitgebracht voor de iPhone er was.
[..]

Ik heb ver voor de iPhone uit kwam een Windows Mobile telefoon gehad.
Belachelijk ding, een log en zwaar apparaat, met touchscreen.

Daarop had ik een shell geinstalleerd, genaamd "SPB Mobile Shell" ofzo.
Zelfde principe als de iPhone, alles met de hand te bedienen via de touchscreen.
Dus kom aub niet dat iPhone de eerste telefoon was met dit soort functionaliteiten.
Het was al -veel- eerder mogelijk.
pi_85938076
Holy shit. Een fanboy die het snapt!
pi_85938105
quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:40 schreef Aristoo het volgende:
In sluikreclame zijn ze in ieder geval de beste.... _O_
Yup, gister nog een film gezien in de bios (Dinner for Schmucks :')), en inderdaad, om de haverklap iphones en macs. Vreemd genoeg kwamen er halverwege de films wel opeens androidtelefoons in beeld, maar dat terzijde :P

Anyways, ik vind het ook overpriced spul, maar van wat ik heb gezien werkt het wel heel lekker en soepel allemaal. Zelf geen ervaring mee though.
pi_85938130
Het is net als met auto's: als je het geld er voor over hebt is er niets mis mee .
Ieder zijn ding, en leven en laten leven.
Juin uit Eigen Tuin!
  Redactie Games woensdag 1 september 2010 @ 08:01:25 #26
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_85938155
Gast, ik weet niet wat je beweegt om elke week weer een topic over Apple in [KLB] te posten, maar wordt je er niet een beetje flauw van.. :{
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_85938161
GOOGLE! _O_
pi_85938168
SPB Mobile Shell ziet er handig uit :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_85938213
retorbrapi, je hebt helemaal gelijk. Apple producten zijn nog nog steeds dure inferieure producten met een laagje aluminium eromheen en een appeltje er op. Een goede marketing praat erbij en het verkoopt toch.
Het lijkt niet eens op marketing. Als ik mijn producten met lege woorden zou aanprijzen, zou ik worden uitgelachen. Echter de apple volgers vertrouwen blindelings hun god steve. Te belachelijk voor woorden. Ik kan me hier zo boos om maken, dat mensen spullen van hem kopen.

Nog iets trouwens. Waarom is het zo dat OS X alleen wordt geroemd door domme mensen? Je hoort het vaak, het is zo simpel, zo mooi, zo veilig. Lijkt goddomme echt op 'my first pc'. Geschikt voor kinderen en oude dementerende oma's. Is ook niet voor niks dat elke ICT'er die ik ken windows beter vind. Ook mijn neef die iets met computers doet zegt dat.
pi_85938219
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:08 schreef Adames het volgende:
retorbrapi, je hebt helemaal gelijk. Apple producten zijn nog nog steeds dure inferieure producten met een laagje aluminium eromheen en een appeltje er op. Een goede marketing praat erbij en het verkoopt toch.
Het lijkt niet eens op marketing. Als ik mijn producten met lege woorden zou aanprijzen, zou ik worden uitgelachen. Echter de apple volgers vertrouwen blindelings hun god steve. Te belachelijk voor woorden. Ik kan me hier zo boos om maken, dat mensen spullen van hem kopen.

Nog iets trouwens. Waarom is het zo dat OS X alleen wordt geroemd door domme mensen? Je hoort het vaak, het is zo simpel, zo mooi, zo veilig. Lijkt goddomme echt op 'my first pc'. Geschikt voor kinderen en oude dementerende oma's. Is ook niet voor niks dat elke ICT'er die ik ken windows beter vind. Ook mijn neef die iets met computers doet zegt dat.
Nou.. Als jouw neef het al zegt, dan MOET het wel zo zijn!

:{
pi_85938343
quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:58 schreef Symphonic het volgende:
Het is net als met auto's: als je het geld er voor over hebt is er niets mis mee .
Precies, als je nou liever Audi wil rijden dan Volkswagen, prima toch?

Alleen zou een automerk met de prijsverschillen als tussen Apple en de rest het niet lang uithouden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85938417
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Precies, als je nou liever Audi wil rijden dan Volkswagen, prima toch?

Alleen zou een automerk met de prijsverschillen als tussen Apple en de rest het niet lang uithouden.
Als apple een smart uit zou brengen en er 150.000 euro voor zou vragen dan zou de gemiddelde apple fanboy nog kwijlend voor de etalage van de autodealer staan, geilend op het gezandstraalde afgevreten appeltje op de achterruit.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 1 september 2010 @ 08:33:11 #33
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_85938438
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:09 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ff inhoudelijk, die neef heeft wel gelijk.... OS X is echt bagger. Leuk voor als je ff icoontjes wilt klikken, maar voor iem die iets serieus wil doen is met een pc gewoon in het voordeel tov een mac.

Bv, iedere droplul kan idd heel makkelijk foto's importeren van z'n fototoestel op een mac.

Maar dan, de foto's staan in een map met sub-mappen (op datum?) die wordt 'beschermd' door iPhoto, waardoor je ze zonder kunstgrepen alleen met dat prog kan benaderen. Leuk :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom, als je structureel met een mac werkt / wilt werken moet je wel behoorlijk 'creatief' zijn.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  woensdag 1 september 2010 @ 08:39:22 #34
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_85938500
Oke jongens, wie heeft retorbrapi's wachtwoord gereset?
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_85938566
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:33 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Ff inhoudelijk, die neef heeft wel gelijk.... OS X is echt bagger. Leuk voor als je ff icoontjes wilt klikken, maar voor iem die iets serieus wil doen is met een pc gewoon in het voordeel tov een mac.

Bv, iedere droplul kan idd heel makkelijk foto's importeren van z'n fototoestel op een mac.

Maar dan, de foto's staan in een map met sub-mappen (op datum?) die wordt 'beschermd' door iPhoto, waardoor je ze zonder kunstgrepen alleen met dat prog kan benaderen. Leuk :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom, als je structureel met een mac werkt / wilt werken moet je wel behoorlijk 'creatief' zijn.
Is ook zo, ik ben waarschijnlijk de grootste Applehater op deze aardkloot, maar als je bijv. een computer nodig hebt voor een creatieve opleiding oid, zit je met een mac zeker wel beter! Computers voor thuis en op kantoor zijn over het algemeen windows pc's, en die zijn daar dan ook geschikter voor.
Ik moet zeggen dat ik het alleen wel jammer vind dat er zo wordt afgegeven op OS X, omdat het blijbaar te moeilijk is. Bullshit, mensen zijn gewoon fucking lui geworden en kunnen zelf niks meer uitvogelen. Iets wat men niet kent of snapt hoeft men niet, omdat ze lui zijn en het niet willen leren.
Apple is een heel tegenstrijdig bedrijf. Aan de ene kant profiteren ze als een malle van onze gekke westerse samenleving, waarin materialisme bijna ALLES is (hierdoor verkopen ze veel), maar aan de andere kant hebben ze ook slechte verkoopcijfers mbt macs en macbooks omdat er alleen nog maar luie motherfuckers rondlopen :Y
Anyway, fuck apple, fuck een iPhone, fuck een iPod en MOTHERFUCK een iPad!
Google neemt de wereld over _O_
  woensdag 1 september 2010 @ 08:50:55 #36
254493 Trollface.
pi_85938632
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:45 schreef Michhas het volgende:

[..]

Is ook zo, ik ben waarschijnlijk de grootste Applehater op deze aardkloot, maar als je bijv. een computer nodig hebt voor een creatieve opleiding oid, zit je met een mac zeker wel beter! Computers voor thuis en op kantoor zijn over het algemeen windows pc's, en die zijn daar dan ook geschikter voor.
Ik moet zeggen dat ik het alleen wel jammer vind dat er zo wordt afgegeven op OS X, omdat het blijbaar te moeilijk is. Bullshit, mensen zijn gewoon fucking lui geworden en kunnen zelf niks meer uitvogelen. Iets wat men niet kent of snapt hoeft men niet, omdat ze lui zijn en het niet willen leren.
Apple is een heel tegenstrijdig bedrijf. Aan de ene kant profiteren ze als een malle van onze gekke westerse samenleving, waarin materialisme bijna ALLES is (hierdoor verkopen ze veel), maar aan de andere kant hebben ze ook slechte verkoopcijfers mbt macs en macbooks omdat er alleen nog maar luie motherfuckers rondlopen :Y
Anyway, fuck apple, fuck een iPhone, fuck een iPod en MOTHERFUCK een iPad!
Google neemt de wereld over _O_
Google :') :') :') en OSX hoort juist makkelijk te zijn, dat is het hele idee achter Apple, naast design.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_85938643
Ik hou van deze topics :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_85938689
quote:

Filesystem based werken is zoooooooo 1994.
pi_85939177
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:55 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Maar het is wel fijn als je je bestanden vanuit meer dan 1 programma kan benaderen toch?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85939193
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:55 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik kan gewoon doet met mijn bestanden wat ik wil _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_85939241
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar het is wel fijn als je je bestanden vanuit meer dan 1 programma kan benaderen toch?
Daar zorgt librarybased werken juist voor. Ik kan in iWeb zo m'n iPhoto foto's gebruiken. Ik wil helemaal niet weten hoe al die software zijn meuk opslaat. Het boeit me echt niks of dat in \Pictures\Original\2010\Etc of \Mijn Documenten\Foto\Dinges staat. Alsjeblieft zeg. Laat daar die asbak met lampen zich druk over maken. Mij als gebruiker boeien maar een 2 dingen: ik moet de bestanden kunnen vinden als ik ze nodig heb (hetzij via de library van de software of via Spotlight) én ze moeten gebackupped worden (Time Machine).
pi_85939247
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik kan gewoon doet met mijn bestanden wat ik wil _O_
Ik ook.
  woensdag 1 september 2010 @ 09:32:42 #43
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_85939361
quote:
Op woensdag 1 september 2010 08:09 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja! Want hij doet iets met computers hoor!!!111eins :')
pi_85939470
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:26 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Daar zorgt librarybased werken juist voor. Ik kan in iWeb zo m'n iPhoto foto's gebruiken. Ik wil helemaal niet weten hoe al die software zijn meuk opslaat. Het boeit me echt niks of dat in \Pictures\Original\2010\Etc of \Mijn Documenten\Foto\Dinges staat. Alsjeblieft zeg. Laat daar die asbak met lampen zich druk over maken. Mij als gebruiker boeien maar een 2 dingen: ik moet de bestanden kunnen vinden als ik ze nodig heb (hetzij via de library van de software of via Spotlight) én ze moeten gebackupped worden (Time Machine).
WTF is het toch met die i overal voor?

De librarysystemen waar ik ervaring mee heb simuleren juist ook weer een mapstructuur, dit zal bij Apple niet anders zijn denk ik?
pi_85939815
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

WTF is het toch met die i overal voor?

De librarysystemen waar ik ervaring mee heb simuleren juist ook weer een mapstructuur, dit zal bij Apple niet anders zijn denk ik?
Ik zie weinig mapstructuur in iTunes of iPhoto... gewoon playlists met muziek en albums/gebeurtenissen/gezichtgroepen/etc. met foto's. Intern staat dat inderdaad in allerlei mappen opgeslagen, maar hoe ze precies heten zal me aan m'n reet roesten :P
Heb je al heel lang metadata zoals ID3 voor. En dan is alles in principe te exporteren naar iedere gewenste directory- en bestandsstructuur als je dat echt zo graag wilt, zal vast wel software voor zijn.
pi_85939818
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:32 schreef Tacobell het volgende:

[..]

Ja! Want hij doet iets met computers hoor!!!111eins :')
Ik ook :')
pi_85939888
er is één ding nóg erger dan apple-jehova's met van dat hosanna over alles van Apple ...: en dat zijn mensen die het kopen en dan gaan janken erover alsof iemand met een dikke gun tegen hun hoofd hen 'dwong' het te kopen....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 1 september 2010 @ 09:59:56 #48
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_85939924
quote:
OsX is fucking BSD gast. :').

Ik kan in de terminal dieper het systeem in dan Windows ooit kan dromen.
Ik ga naar huis.
pi_85940029
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:58 schreef RM-rf het volgende:
er is één ding nóg erger dan apple-jehova's met van dat hosanna over alles van Apple ...: en dat zijn mensen die het kopen en dan gaan janken erover alsof iemand met een dikke gun tegen hun hoofd hen 'dwong' het te kopen....
Groepsdruk vriend :')
Je ziet het niet, je kan het niet aanraken, maar het is er wel!
Een van de mooiste uitvindingen van de mens naar mijn mening
pi_85940041
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:59 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ik vond de toevoeging "ff inhoudelijk" nog het leukst :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_85940064
pi_85941278
niks mis met KAPSONES
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
  woensdag 1 september 2010 @ 12:14:37 #53
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_85944133
quote:
Wie kent ze niet: Apple met hun Macs, iPods, iPhones en tegenwoordig ook iPads. Geweldige producten, zeg ik als fanboy, maar tsjongejonge wat een kapsones heeft dat bedrijf zeg. Je merkt het al bij de Steve Jobs keynotes: het is allemaal "fantastic", "magical" en niet te vergeten "revolutionary". Terwijl het allemaal eigenlijk niks nieuws onder de zon is. Smartphones, touchscreens etc. bestonden al járen en konden toen al meer dan wat de iPhone nu kan (multitasken, Flash anyone?)

Ook nu met de iPad. Ik heb er zelf een en ik vind het een mooi product, maar kom zeg, zo bijzonder is het nou ook weer niet. Apple doet net alsof ze de tablet hebben uitgevonden, wat natuurlijk helemaal niet waar is. Vorig jaar bestonden al tablets met Windows erop, en netbooks, en die hebben zelfs meer functionaliteit dan zo'n iPad. Terwijl je voor die iPad wel gewoon de hoofdprijs betaalt, met maar magere specs.

Maar het mooiste komt nog. Sommigen van jullie weten wel dat er morgen een Apple keynote op het programma staat, nou, ze hebben dus net een persbericht uit laten gaan. En dit vind ik nog wel het mooiste stukje eruit:
[..]

Ik ben een Apple fanboy maar dit gaat wel echt te ver. The best computers, leading the revolution, reinventing the phone, definitng the future? :') Straks gaan ze nog zeggen dat ze het wiel hebben uitgevonden :').

Eindelijk een fanboy die begrijpt waarom zij gehaat worden, het is precies die attitude die omgeven wordt door een walm van marketing bullshit waardoor ik gewoon apple totaal niet vertrouw. Een goed product heeft de woorden niet nodig die apple gebruikt om zichzelf te verkopen :'). Apple, altijd terechte klacht :r
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  woensdag 1 september 2010 @ 12:16:42 #54
254493 Trollface.
pi_85944208
Serieus, wel respect voor retorbrapi.
pi_85944230
Wat dan?
We hebben eindelijk ook een veel te duur prul, kom het es ff kopen mensen
pi_85944394
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:30 schreef Mastas het volgende:
Mij is hier op FOK! ooit verteld dat het overraqted producten zijn en zeker niet revolutionair of aanduidend kwalitatief beter .

nou dat geeft dan toch aan dat ze jou alles kunnen wijsmaken want je waait toch met alle winden mee })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85944524
pi_85944742
of apple beter of niet is zal mij een worst wezen, het irritante aan mac gebruikers is:
Ik luister in de trein naar mn ipod (itt tot: ik luister in de trein naar mn mp3 speler, ik zeg toch ook niet dat ik naar mn sony walkman luister)
Ik zat te internetten op mn imac (itt tot: ik zat te internetten. (let op de PUNT) WTF maakt het uit waar je op internet)
VERSTUURD VANAF MIJN IPHONE (KANKER OP MET JE KLOTE MAIL WAAR DAT CONSTANT ONDERSTAAT, GORE HOER)

Ja ik ben gefrustreerd door al de apple huilies om me heen.
pi_85949146
quote:

[..]

Nee, iPhoto is optioneel. Je kan ook de app Image Capture gebruiken, die importeert de foto's gewoon naar een folder.

Overigens is iPhoto juist handig. Librarybased werken heeft enorm veel voordelen boven filebased. Je kan je bestanden beheren op een manier die specifiek is voor het type bestand. Bijv. foto's kan je in iPhoto sorteren onder gebeurtenis, gezicht, plaats, etc. Het maakt slimme albums mogelijk, zoeken gaat makkelijker, etc.

quote:
En de manier waarop er wordt omgegaan met bijlages bij (in de...) mail. Als je ze al kunt openen....
Wat is daar mis mee? Gewoon "Save" drukken en ze worden opgeslagen in de Downloads map? Of je slaat alleen een individuele bijlage op? Je kan zelfs Quick Look binnen Mail gebruiken, superhandig?

quote:
Of een voorkeurprinter instellen, terwijl er tegelijkertijd twee of meer dezelfde printers beschikbaar zijn. Gaat dus niet.
Huh? Bij mij gaat dat prima?

quote:
Of de manier waarop LAN / WAN in OS X is geimplementeerd. Gebrekkig dus.
Wat is er gebrekkig aan, het werkt hier perfect?

quote:
Of de manier waarop de backup is geregeld. Die bestanden zijn dus niet te benaderen met welke andere win of linux pc ook zonder enige (...) creativiteit. Of....
Nogal logisch omdat die backup in het Macintosh bestandssysteem wordt opgeslagen. Dat is hetzelfde als zeuren dat je in OS X geen bestanden kan kopiëren naar een NTFS partitie. Tegenwoordig levert Apple trouwens gewoon Windows drivers voor HFS acces, dus sowieso een nonissue dit.

quote:
Onzin.
pi_85949493
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Je kan de mensen op de PR afdeling in ieder geval niet beschuldigen van luiheid. Maar inderdaad, hoe zelfingenomen wil je overkomen als bedrijf :'). Maar goed, dat is natuurlijk ook de doelgroep die ze aan proberen te spreken. Jongeren en zakenmensen die die allebei denken dat ze belangrijker zijn dan ze daadwerkelijk zijn. O-)
Nou nou, zakenmensen zijn wel belangrijk natuurlijk voor de ontwikkeling van de wereld.
life goes by...
pi_85950914
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:40 schreef Wing het volgende:

[..]

Nou nou, zakenmensen zijn wel belangrijk natuurlijk voor de ontwikkeling van de wereld.

Bs
pi_85952122
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:59 schreef nietzman het volgende:

[..]

En dan?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_85952434
Ik heb mijn Apple computers anders nooit als modeaccessoires gezien. Het zijn gewoon computers met een andere OS erop.
signatuurloos
pi_85952599
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik heb mijn Apple computers anders nooit als modeaccessoires gezien. Het zijn gewoon computers met een andere OS erop.
Dat zeg je ja... dat soort praatjes ken ik :P
nee joke, kan wel zo zijn, maar je moet toegeven dat er een heleboel kuddedieren tussen lopen die maar al te graag hun iPhone en iPod Touch showen! :r Those people make me sick!
Als je dit leest en je bent zo iemand, ik walg van je! Ja jij ja, je weet dat ik het tegen jou heb!
pi_85952926
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:11 schreef Michhas het volgende:

[..]

Dat zeg je ja... dat soort praatjes ken ik :P
nee joke, kan wel zo zijn, maar je moet toegeven dat er een heleboel kuddedieren tussen lopen die maar al te graag hun iPhone en iPod Touch showen! :r Those people make me sick!
Als je dit leest en je bent zo iemand, ik walg van je! Ja jij ja, je weet dat ik het tegen jou heb!
Natuurlijk en om eerlijk te zijn kan ik ook niet zo goed tegen dat soort figuren. Volgens mij is die hype vooral begonnen met de komst van de iPod. Apple is altijd wel een gewild merk geweest, maar juist de laatste jaren zie je er opeens zoveel mensen mee lopen. Erg apart. :P
signatuurloos
  woensdag 1 september 2010 @ 16:29:39 #66
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_85953188
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
  woensdag 1 september 2010 @ 16:38:03 #67
297583 trolololo
Oh hahahaho! Hahaheho! Lololo!
pi_85953509
Je hebt gelijk.

Ik vind Final Cut Pro en Logic Pro wel revolutionair.
Apple software.
De reden dat ik voor Apple ga is ook niet voor de specs; maar voor de handigheidjes en natuurlijk het design; Oja en natuurlijk het besturingssysteem :P zodat ik Final Cut Pro kan gebruiken.

Oja mensen die zeggen: Mijn computer is veel beter dan jouw Apple :') Want het is niet te vergelijken

Offtopic: Leraar Nederlands is ook een fanboy met een Apple sticker op zijn koffer; zelfs voor opsommingstekens op stencils gebruikt hij apple'tjes die hij dan ook zo noemt :')
Pedicabo ego vos et irrumabo.
pi_85954144
quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:30 schreef Privado het volgende:
Misschien omdat microsoft geen computers maakt? :P
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat dus gewoon kan. Ik weet niet waar die rare info van door een app beschermde mappen wegkomt, maar ongetwijfeld van iemand die er nooit mee gewerkt heeft.
quote:

[..]

Die neef heeft geen enkel idee wat BSD based voor opties bied, en heeft aldus waarschijnlijk een zeer bekrompen kennis van verschillende systemen. OSX bied meer mogelijkheden om diep in je systeem te duiken dan dat een Microsoft systeem bied.

Verder mensen die zeggen dat ze bij een ander merk dezelfde specs hebben voor 1/3 van de prijs, jeetje zeg ga eens kijken wat een scherm als in de iMac al kost bij een ander merk, het 27" scherm kost als monitor bij een ander al rap 1000,- Als jij met een totaalpakket wat alles bij elkaar mindere specs/kwaliteit biedt tevreden bent dan zijn er inderdaad PC's die veel goedkoper zijn dan Mac.

Ik zal mensen met een windows systeem niet voor gek verklaren ieder zijn meuk. Maar al die Apple topics blinken altijd uit in de hoeveelheid mensen die gelijk met voorbeelden komen waar echt geen bal van klopt, dit topic staat zo vol onjuistheden om maar aan te geven waarom Windows zoveel beter zou zijn.
Bijvoorbeeld dat professionals het meest van Windows houden, Ja tuurlijk daarom draait bijna elke server ook op linux.

En dan wilde ik de post graag afsluiten met de meest wijze woorden hier:

quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:58 schreef Symphonic het volgende:
  woensdag 1 september 2010 @ 17:00:05 #69
297583 trolololo
pi_85954370
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:53 schreef grindfreakje het volgende:
En dan wilde ik de post graag afsluiten met de meest wijze woorden hier:
[..]
Wat ik in t apple topic zei :9
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:15 schreef trolololo het volgende:
Als echte mensen geld hebben kopen ze een BMW, niet een Renault Twingo.

Nu snap ik dus niet dat mensen die geld hebben toch een Windows computer kopen :')
  woensdag 1 september 2010 @ 17:12:11 #70
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_85954773
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:24 schreef Twizu het volgende:
Eh! Een fanboy die zelf kan nadenken, dat is nieuw. ^O^
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_85962617
Ik heb nog een mackbook liggen.
Ik vind het vreselijk onhandig werken dus hij ligt al een tijdje stof te happen.
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 1 september 2010 @ 20:50:53 #72
297583 trolololo
pi_85962648
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:50 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb nog een mackbook liggen.
Ik vind het vreselijk onhandig werken dus hij ligt al een tijdje stof te happen.
Geef maar :D
Ik kom hem wel halen :Y :P

Aldus een sparende fanboy :P
  woensdag 1 september 2010 @ 20:53:38 #73
131603 Afwazig
Serious business
pi_85962937
quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:47 schreef LePoo het volgende:

[..]

Ik heb ver voor de iPhone uit kwam een Windows Mobile telefoon gehad.
Belachelijk ding, een log en zwaar apparaat, met touchscreen.

Daarop had ik een shell geinstalleerd, genaa md "SPB Mobile Shell" ofzo.
Zelfde principe als de iPhone, alles met de hand te bedienen via de touchscreen.
Dus kom aub niet dat iPhone de eerste telefoon was met dit soort functionaliteiten.
Het was al -veel- eerder mogelijk.
hahahaha wat een onzin. Een winmotoestel werkt echt nooit zo goed als een iphone, hoeveel van die domme schillen je er ook omheen zou zetten.
pi_85963692
TS heeft gelijk, niets op aan te merken. De relativatie stemt mij ook positief, ik schrap TS van mijn lijstje met neurotische Apple fanboys. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')