quote:Zet dan ook gewoon alles op 1 pagina.:')Op vrijdag 22 oktober 2010 21:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Verder lezen dan de eerste pagina wil soms nog wel eens nuttig zijn zie ik.
Bron: nu.nlquote:Conflict rond 'Jezus redt' uit de wereld
HOORNAAR - 'Dakevangelist' Joop van Ooijen en de gemeente Giessenlanden hebben de strijdbijl rond het conflict over de daktekst Jezus redt definitief begraven
De tekst op het dak van de boerderij van Van Ooijen mag blijven staan, maar wordt kleiner en de geverfde dakpannen worden vervangen door traditionele oranje pannen.
Het college van burgemeester en wethouders heeft ingestemd met een voorstel van Van Ooijen om de tekst op zijn boerderij aan te passen. Dat maakte een woordvoerster woensdag bekend.
Dwangsom
De daktekst was de gemeente jarenlang een doorn in het oog. Van Ooijen kreeg van de gemeente een dwangsom opgelegd, omdat de witte letters te groot en te contrasterend waren. De Raad van State oordeelde dat de 'boetes' terecht werden opgelegd.
Daarop schilderde de evangelist de tekst rood en oranje, maar bleef dwangsommen krijgen. De rechtbank verbood de gemeente daarmee door te gaan.
Uiteindelijk gingen Van Ooijen en de gemeente enkele weken geleden om tafel. Dat gesprek leidde tot de oplossing.
En terecht ookquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:48 schreef Jojoortje het volgende:
Ach ja.. Als er 'Allah redt' op stond, was heel Nederland in rep en roer.
quote:Op woensdag 17 november 2010 13:45 schreef freako het volgende:
De zaak lijkt opgelost:
[..]
Bron: nu.nl
het mooiste is nog om te zien dat een individu nog steeds wat te zeggen heeft in nederland, herasmus zij dank.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:39 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
de gemeente is gecapituleerd. Ze hadden ook geen poot om op te staan, vrijheid van meningsuiting, jeweetz
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)rt_posteroorlog.htmlquote:Jezus-gek start posteroorlog
Joop van Ooijen, de man uit Giessenburg die tot aan het hoogste rechtsorgaan aanvocht dat de tekst 'Jezus redt' op zijn dak mocht blijven staan, heeft een nieuwe missie: de hele regio volplakken met Jezus-posters. Dat doet hij zo fanatiek dat nu een gemeente hem tot de orde roept. Dat meldt RTV Rijnmond.
Van Ooijen en zijn volgelingen plakken overal Jezus-posters en het liefst over de reclameposters voor houseparty's heen. De prediker van het Evangelie voert een ware plakoorlog tegen de feesten. De lijm van de reclameposters voor houseparty's is vaak nog niet opgedroogd of Van Ooijen plakt de Jezus-posters er al overheen.
Volgens Van Ooijen verpesten deze feesten de jeugd. ''Daar leren ze alcohol drinken, drugs gebruiken en uit de ban springen'', zegt Van Ooijen. ''Er is maar één ding belangrijk en dat is Jezus.''
Wat?quote:Op donderdag 12 april 2012 01:25 schreef Elfletterig het volgende:
Topic-kick, want deze religieus-zieke man weet niet van ophouden:
[..]
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)rt_posteroorlog.html
Misschien kan iemand de letters 666 op de weg spuiten voor de woning van die gek, met als toelichting: Er is maar één ding belangrijk en dat is satan....
quote:Op donderdag 12 april 2012 01:25 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien kan iemand de letters 666 op de weg spuiten voor de woning van die gek, met als toelichting: Er is maar één ding belangrijk en dat is satan....
Dat zou wel leuk zijn als deze fundamentalist daar antwoord op geeft.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:42 schreef DontGiveAFok het volgende:
Wat gaat Jezus hier aan doen dan?
551 verkrachters kosten de Rooms-Katholieke Kerk bijna 2 miljard
Ja ik dacht dat weet ie vast ookwel...quote:Op donderdag 12 april 2012 13:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat zou wel leuk zijn als deze fundamentalist daar antwoord op geeft.
quote:Op donderdag 12 april 2012 12:42 schreef DontGiveAFok het volgende:
Wat gaat Jezus hier aan doen dan?
551 verkrachters kosten de Rooms-Katholieke Kerk bijna 2 miljard
Laat even duidelijk zijn dat ik elke uiting van religie buiten je eigen personal space verfoei en dat ikzelf fervent atheïst ben, maar ik wil wel even zeggen dat er een groot verschil is tussen de katholieke en de protestantse zijde.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:13 schreef Ferdo het volgende:
Dat zou wel leuk zijn als deze fundamentalist daar antwoord op geeft.
Als met nou ook even zo rustig reageert als het om andere religies gaat, maar neeeeeeeeequote:Op donderdag 12 april 2012 14:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
[..]
Laat even duidelijk zijn dat ik elke uiting van religie buiten je eigen personal space verfoei en dat ikzelf fervent atheïst ben, maar ik wil wel even zeggen dat er een groot verschil is tussen de katholieke en de protestantse zijde.
De Katholieke Kerk is de Kerk van de misbruikpastoortjes, de protestantse Kerk heeft (vooralsnog) geen beschuldiging aan de broek over iets dergelijks (en die kerel van Jezus Redt is dus géén katholiek, als dat nog niet duidelijk was).
Laat onverlet dat het in sommige protestantse kringen schering en inslag is om vrouw en dochters als mensmachine te gebruiken...
Het katholicisme is de meest foute stroming binnen het christendom. Ik was vroeger katholiek, totdat ik het Woord goed ging lezen en erachter kwam dat de rk een wel hele vrije interpretatie heeft. Ook alle recente schandalen rondom de rk heeft mij doen besluiten om naar een andere kerk te gaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:27 schreef Quarant het volgende:
Ik schaam me voor deze mede-gelovigen, doe eens wat gematigd en val een ander niet lastig![]()
Maargoed, die man zal mij weer niet gelovig genoeg vinden, ben katholiek.
Pownedquote:Op donderdag 12 april 2012 01:25 schreef Elfletterig het volgende:
Topic-kick, want deze religieuze man weet niet van ophouden:
[..]
Bron: Powned
Mede mogelijk gemaakt door....quote:Op donderdag 12 april 2012 21:18 schreef ouderejongere het volgende:
Powned
Nu ben ik echt van gedachten veranderd. Die hommo die zijn voet tussen de deur steekt, maar als de bewoner van het pand hem een paar tikjes geeft gaat hij huilie doen.
Zinloze topic-kick, maar we zullen een mooie topicreeks van dit topic maken, zodat we iedereen op de hoogte kunnen houden van Jezus' werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.551 verkrachters kosten de Rooms-Katholieke Kerk bijna 2 miljard
In Gorkum zie ik 'm wel eens, maar waar in de dorpen dan? Nooit gezien.quote:Op donderdag 12 april 2012 08:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik woon er in de buurt, het is dat ik geen gedoe met de gemeente wil anders was ik vrijwilliger...
Die kerel is echt geschift.
Gaat hij bijna wekelijks wel in Gorinchem (of in het dorp zelf) bij de supermarkt staan en iedereen aanspreken "weet u waar u heen gaat als u sterft?" Ja gek, ik ga weg bij jou, ok?
Religieus fanatisme
Ze hebben wel een punt natuurlijk, kabouter plop is natuurlijk een gruwel en niet alleen de Heer..quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
In Giessenburg zelf kom ik 'm ook wel tegen...
Mijn vrouw geeft kleutergymnastiekles bij de plaatselijke sportvereniging... en één van zijn kinderen was er op een gegeven moment ook bij. Toen gingen ze iets van een dansje doen op de muziek van kabouter Plop...
En wat zegt dat kind?
Juf, ik ga even aan de kant zitten. Waarom dan? Omdat dat een duivels lied is.
Pure indoctrinatie...
Dat lijkt me een kwestie van jaren eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
de protestantse Kerk heeft (vooralsnog) geen beschuldiging aan de broek over iets dergelijks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |