abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85908499
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:29 schreef SicSicSics het volgende:
Koop het schuurtje naast hem en schrijf iets in de trend van 'De KNRM vaker!' of gewoon 'NIET!' als het je zo enorm stoort! :D
Ik zou er gewoon "OOI" op zetten, het vrouwelijke schaap.

En als de gemeente dan lastig doet, zeggen: "Wat doen jullie moeilijk? :? Het zijn gewoon 2 cirkels en een lijn. :)"
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:30:53 #52
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85908513
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Verval van de maatschappij? Waar gaan al die conflicten in het middenoosten over? Olie, en een stukje rotte heilige grond, wat blijkbaar voor iedereen even heilig is... opvallend genoeg... want je zou zeggen dat het maar voor één van die religies heilig kan zijn, want elkaar verdragen en erkennen ze niet...
Agh, leg ze naast elkaar en....
Maar het verval van de maatschappij is meer dan conflicten in de wereld ;)
pi_85908515
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Al die mensen die vinden dat dit maar moet mogen...
Als iedereen een tekst op z'n dak gaat gooien wordt het echt een lelijke kermis in dit land. Gaan we een beetje Belgie achterna, waar ook alles maar mag. ik ben blij dat we hier wat beter nadenken.
QFT, maar als het om Jezus gaat, mag het. Ik ga geloof ik maar Allah Akbar op mijn huis kalken.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:31:02 #54
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_85908522
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Al die mensen die vinden dat dit maar moet mogen...
Als iedereen een tekst op z'n dak gaat gooien wordt het echt een lelijke kermis in dit land. Gaan we een beetje Belgie achterna, waar ook alles maar mag. ik ben blij dat we hier wat beter nadenken.
Dat dus. Als iedereen maar alles op het dak mag zetten.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:31:56 #55
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_85908559
Ik vind dat religieuze uitingen niet in de publieke ruimte horen. Laat mensen toch zelf bepalen of Jezus redt, en of God liefde is. Denk dat Christenen dat ook wel met me eens zijn, wanneer het opeens gaat om uitingen die tegen hun eigen overtuigingen ingaan. Zoals ook blijkt uit de protesten tegen dit soort zaken:

Moet je je daar als overheid dan in gaan mengen? In principe niet, het beste is als dit in de samenleving zelf wordt opgelost. Maar gaat het om een tekst op je dak, dan mag je het best hetzelfde behandelen als andere reclame-utingen. Als die man heel groot BURGER KING op z'n dak had staan, was het ook verboden.
pi_85908577
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zodra hij zijn sprookjeswereld aan anderen wil opdringen zijn er mensen die er op tegen zijn.
Zet hij een mes op je keel? Nee.

Hij zet gewoon een tekst neer op z'n huis. Net als "Hier gratis eieren af te halen"
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:33:06 #57
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85908605
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom zouden die 2 verband hebben met elkaar?
Dat zeg ik niet. Dat denk ik, als Atheist zijnde.
quote:
Het tegendeel lijkt mij eerder waar (en wordt ook ondersteunt door de cijfers).
Is dat zo? Ik zie alleen maar beroerder opgevoede kinderen.
Normen en waarden enzo...
pi_85908661
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:32 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Hij zet gewoon een tekst neer op z'n huis. Net als "Hier gratis eieren af te halen"
Eh, je vergelijkingen zijn een beetje achterlijk....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:35:12 #59
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85908667
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind dat religieuze uitingen niet in de publieke ruimte horen. Laat mensen toch zelf bepalen of Jezus redt, en of God liefde is. Denk dat Christenen dat ook wel met me eens zijn, wanneer het opeens gaat om uitingen die tegen hun eigen overtuigingen ingaan. Zoals ook blijkt uit de protesten tegen dit soort zaken:

[ http://mormonmatters.org/wp-content/uploads/2009/06/atheist-bus-campaign-1_thumb.jpg&t=1]afbeelding ]
[ afbeelding ]

Moet je je daar als overheid dan in gaan mengen? In principe niet, het beste is als dit in de samenleving zelf wordt opgelost. Maar gaat het om een tekst op je dak, dan mag je het best hetzelfde behandelen als andere reclame-utingen. Als die man heel groot BURGER KING op z'n dak had staan, was het ook verboden.
Het enige wat ik belangrijk vind is dat mensen in functie geen uiting van geloof dragen.
Welk geloof dat dan ook is maakt mij niet uit.
pi_85908704
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:34 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Eh, je vergelijkingen zijn een beetje achterlijk....
Hoezo? "Je geloof opdringen" is in mijn ogen niet een tekst op je huis zetten ...
pi_85908707
In Nederland moet iedereen zich met elkaar bemoeien, wat een moeilijk land zijn we toch ook. Ik heb en Texas gewoond, waar de meeste mensen behoorlijk christelijk zijn, maar je hebt er helemaal geen last van. Winkels zijn gewoon open wanneer ze willen en als christenen weer een of ander vaag billboard langs de weg willen zetten met: 'Don't fear God, he's already here' of iets in die trant dan is dat prima en valt er niemand over. Laat elkaar toch gewoon lekker en leg elkaar niet van alles op. :')
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:36:59 #62
152789 karr-1
pi_85908739
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:32 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat zet je meestal niet op je dak, maar op een klein bordje naast de weg. Deze tekst is ver in de omtrek te zien en heeft dus veel meer effect lijkt mij.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:38:53 #63
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85908803
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:36 schreef Schuifpui het volgende:
In Nederland moet iedereen zich met elkaar bemoeien, wat een moeilijk land zijn we toch ook. Ik heb en Texas gewoond, waar de meeste mensen behoorlijk christelijk zijn, maar je hebt er helemaal geen last van. Winkels zijn gewoon open wanneer ze willen en als christenen weer een of ander vaag billboard langs de weg willen zetten met: 'Don't fear God, he's already here' of iets in die trant dan is dat prima en valt er niemand over. Laat elkaar toch gewoon lekker en leg elkaar niet van alles op. :')
Inderdaad :')
pi_85908812
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:33 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Dat denk ik, als Atheist zijnde.
[..]

Is dat zo? Ik zie alleen maar beroerder opgevoede kinderen.
Normen en waarden enzo...
Heeft niets met geloof te maken. Heeft te maken met de maatschappij die minder hard wordt en steeds meer verwend. Die kinderen van nu krijgen in tegenstelling tot vroeger, veel meer. Want ouders zijn bang dat ze slechte ouders zijn ofzo, of hadden zelf vroeger minder, en er is steeds meer. Er vind dus een verschuiving plaats (zoals altijd) van normen en waarden en visie en denkwijze. Kijk naar de jaren 60/70 met rockers, hippies, vrije sex etc Het hele beeld van hoe en wat en de opvoeding daarbij veranderd. Heeft geloof niets mee te maken
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:39:43 #65
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_85908824
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat zet je meestal niet op je dak, maar op een klein bordje naast de weg. Deze tekst is ver in de omtrek te zien en heeft dus veel meer effect lijkt mij.
Effect?
Langsrijden -> "okey" denken -> Schouders ophalen en weer verder. Boeiend.
pi_85908898
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

waarom mag de gamma dan wel groot "gamma" op hun gebouw zetten? omdat ze meer geld hebben dan die man?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:42:38 #67
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_85908923
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:36 schreef Schuifpui het volgende:
Dat het in een zwaar christelijke regio geen weerstand opwekt als je christelijke billboards neerzet, is niet zo verrassend natuurlijk. Testcase is dan eerder atheistische teksten, of teksten die ingaan tegen de (orthodoxe benadering van) het christendom, zoals homohuwelijk of abortus.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:44:36 #68
152789 karr-1
pi_85908987
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:41 schreef Klaudias het volgende:

[..]

waarom mag de gamma dan wel groot "gamma" op hun gebouw zetten? omdat ze meer geld hebben dan die man?
Nee.omdat het een bedrijf is en die meestal een naam op het dak hebben? Of heeft die man een bedrijf dat Jezus Redt heet?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:45:05 #69
152789 karr-1
pi_85909009
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:39 schreef Keltie het volgende:

[..]

Effect?
Langsrijden -> "okey" denken -> Schouders ophalen en weer verder. Boeiend.
Tsja dat denk ik en jij, maar blijkbaar zijn er mensen die dat niet kunnen
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:46:15 #70
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85909052
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is daar nou in godsnaam provocerend aan???
het huis staat sowieso al naast een moskee
dat alleen al maakt het provocerend :)
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_85909056
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee.omdat het een bedrijf is en die meestal een naam op het dak hebben? Of heeft die man een bedrijf dat Jezus Redt heet?
ik vind dat eigenlijk niet heel relevant voor het wel of niet storen ergens aan ... of iemand een bedrijf is of niet.
pi_85909086
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:46 schreef DeBassist het volgende:

[..]

een moskee op het platteland? :')

yeah right
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:47:31 #73
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85909100
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:15 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Mensen moeten elkaar met rust laten. En ik ga toch ook niet op mijn dak zetten dat Jezus niet bestaat? Dus stil maar dat je mensen een droeftoeter vindt als ze voor de zoveelste keer worden uitgelokt. Ik ga ook niet langs deuren om mensen te ontdoen van het geloof, en ga ook niet mensen op straat aanspreken om ze te ontdoen. Nee, ik laat mensen gewoon in hun waarde, maar wordt wel veel lastig gevallen door mensen die dat blijkbaar niet kunnen. En nee, dat is geen naastenliefde, het is gewoon schijtvervelend en irritant.

Geloven doe je in je hart, en met je naasten. De instituties die er tegenwoordig achter zijn 'gebouwd' zijn ook alleen nog maar money driven, en dan ook nog eens op de meest zieke manier...
dat dus, laat mensen lekker geloven wat ze willen en deel dat met mede-gelovigen. Maar val mensen die er liever niks te maken mee willen hebben er niet mee lastig !
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:48:28 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_85909132
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:46 schreef DeBassist het volgende:

[..]

zou wel triest zijn als dat de reden is

die figuren kunnen toch ook iets leuks op de gevel kliederen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:51:06 #75
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_85909210
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:47 schreef Klaudias het volgende:

[..]

een moskee op het platteland? :')

yeah right
ik heb het over een andere situatie
eerst lezen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')