Ik zou er gewoon "OOI" op zetten, het vrouwelijke schaap.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:29 schreef SicSicSics het volgende:
Koop het schuurtje naast hem en schrijf iets in de trend van 'De KNRM vaker!' of gewoon 'NIET!' als het je zo enorm stoort!
Agh, leg ze naast elkaar en....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Verval van de maatschappij? Waar gaan al die conflicten in het middenoosten over? Olie, en een stukje rotte heilige grond, wat blijkbaar voor iedereen even heilig is... opvallend genoeg... want je zou zeggen dat het maar voor één van die religies heilig kan zijn, want elkaar verdragen en erkennen ze niet...
QFT, maar als het om Jezus gaat, mag het. Ik ga geloof ik maar Allah Akbar op mijn huis kalken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Al die mensen die vinden dat dit maar moet mogen...
Als iedereen een tekst op z'n dak gaat gooien wordt het echt een lelijke kermis in dit land. Gaan we een beetje Belgie achterna, waar ook alles maar mag. ik ben blij dat we hier wat beter nadenken.
Dat dus. Als iedereen maar alles op het dak mag zetten.....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Al die mensen die vinden dat dit maar moet mogen...
Als iedereen een tekst op z'n dak gaat gooien wordt het echt een lelijke kermis in dit land. Gaan we een beetje Belgie achterna, waar ook alles maar mag. ik ben blij dat we hier wat beter nadenken.
Zet hij een mes op je keel? Nee.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zodra hij zijn sprookjeswereld aan anderen wil opdringen zijn er mensen die er op tegen zijn.
Dat zeg ik niet. Dat denk ik, als Atheist zijnde.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom zouden die 2 verband hebben met elkaar?
Is dat zo? Ik zie alleen maar beroerder opgevoede kinderen.quote:Het tegendeel lijkt mij eerder waar (en wordt ook ondersteunt door de cijfers).
Eh, je vergelijkingen zijn een beetje achterlijk....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:32 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Zet hij een mes op je keel? Nee.
Hij zet gewoon een tekst neer op z'n huis. Net als "Hier gratis eieren af te halen"
Het enige wat ik belangrijk vind is dat mensen in functie geen uiting van geloof dragen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind dat religieuze uitingen niet in de publieke ruimte horen. Laat mensen toch zelf bepalen of Jezus redt, en of God liefde is. Denk dat Christenen dat ook wel met me eens zijn, wanneer het opeens gaat om uitingen die tegen hun eigen overtuigingen ingaan. Zoals ook blijkt uit de protesten tegen dit soort zaken:
[ http://mormonmatters.org/wp-content/uploads/2009/06/atheist-bus-campaign-1_thumb.jpg&t=1]afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet je je daar als overheid dan in gaan mengen? In principe niet, het beste is als dit in de samenleving zelf wordt opgelost. Maar gaat het om een tekst op je dak, dan mag je het best hetzelfde behandelen als andere reclame-utingen. Als die man heel groot BURGER KING op z'n dak had staan, was het ook verboden.
Hoezo? "Je geloof opdringen" is in mijn ogen niet een tekst op je huis zetten ...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:34 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Eh, je vergelijkingen zijn een beetje achterlijk....
Dat zet je meestal niet op je dak, maar op een klein bordje naast de weg. Deze tekst is ver in de omtrek te zien en heeft dus veel meer effect lijkt mij.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:32 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Zet hij een mes op je keel? Nee.
Hij zet gewoon een tekst neer op z'n huis. Net als "Hier gratis eieren af te halen"
Inderdaadquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:36 schreef Schuifpui het volgende:
In Nederland moet iedereen zich met elkaar bemoeien, wat een moeilijk land zijn we toch ook. Ik heb en Texas gewoond, waar de meeste mensen behoorlijk christelijk zijn, maar je hebt er helemaal geen last van. Winkels zijn gewoon open wanneer ze willen en als christenen weer een of ander vaag billboard langs de weg willen zetten met: 'Don't fear God, he's already here' of iets in die trant dan is dat prima en valt er niemand over. Laat elkaar toch gewoon lekker en leg elkaar niet van alles op.
Heeft niets met geloof te maken. Heeft te maken met de maatschappij die minder hard wordt en steeds meer verwend. Die kinderen van nu krijgen in tegenstelling tot vroeger, veel meer. Want ouders zijn bang dat ze slechte ouders zijn ofzo, of hadden zelf vroeger minder, en er is steeds meer. Er vind dus een verschuiving plaats (zoals altijd) van normen en waarden en visie en denkwijze. Kijk naar de jaren 60/70 met rockers, hippies, vrije sex etc Het hele beeld van hoe en wat en de opvoeding daarbij veranderd. Heeft geloof niets mee te makenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:33 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Dat denk ik, als Atheist zijnde.
[..]
Is dat zo? Ik zie alleen maar beroerder opgevoede kinderen.
Normen en waarden enzo...
Effect?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat zet je meestal niet op je dak, maar op een klein bordje naast de weg. Deze tekst is ver in de omtrek te zien en heeft dus veel meer effect lijkt mij.
waarom mag de gamma dan wel groot "gamma" op hun gebouw zetten? omdat ze meer geld hebben dan die man?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat zet je meestal niet op je dak, maar op een klein bordje naast de weg. Deze tekst is ver in de omtrek te zien en heeft dus veel meer effect lijkt mij.
Dat het in een zwaar christelijke regio geen weerstand opwekt als je christelijke billboards neerzet, is niet zo verrassend natuurlijk. Testcase is dan eerder atheistische teksten, of teksten die ingaan tegen de (orthodoxe benadering van) het christendom, zoals homohuwelijk of abortus.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:36 schreef Schuifpui het volgende:
In Nederland moet iedereen zich met elkaar bemoeien, wat een moeilijk land zijn we toch ook. Ik heb en Texas gewoond, waar de meeste mensen behoorlijk christelijk zijn, maar je hebt er helemaal geen last van. Winkels zijn gewoon open wanneer ze willen en als christenen weer een of ander vaag billboard langs de weg willen zetten met: 'Don't fear God, he's already here' of iets in die trant dan is dat prima en valt er niemand over. Laat elkaar toch gewoon lekker en leg elkaar niet van alles op.
Nee.omdat het een bedrijf is en die meestal een naam op het dak hebben? Of heeft die man een bedrijf dat Jezus Redt heet?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
waarom mag de gamma dan wel groot "gamma" op hun gebouw zetten? omdat ze meer geld hebben dan die man?
Tsja dat denk ik en jij, maar blijkbaar zijn er mensen die dat niet kunnenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Effect?
Langsrijden -> "okey" denken -> Schouders ophalen en weer verder. Boeiend.
het huis staat sowieso al naast een moskeequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is daar nou in godsnaam provocerend aan???
ik vind dat eigenlijk niet heel relevant voor het wel of niet storen ergens aan ... of iemand een bedrijf is of niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee.omdat het een bedrijf is en die meestal een naam op het dak hebben? Of heeft die man een bedrijf dat Jezus Redt heet?
een moskee op het platteland?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:46 schreef DeBassist het volgende:
[..]
het huis staat sowieso al naast een moskee
dat alleen al maakt het provocerend
dat dus, laat mensen lekker geloven wat ze willen en deel dat met mede-gelovigen. Maar val mensen die er liever niks te maken mee willen hebben er niet mee lastig !quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:15 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Mensen moeten elkaar met rust laten. En ik ga toch ook niet op mijn dak zetten dat Jezus niet bestaat? Dus stil maar dat je mensen een droeftoeter vindt als ze voor de zoveelste keer worden uitgelokt. Ik ga ook niet langs deuren om mensen te ontdoen van het geloof, en ga ook niet mensen op straat aanspreken om ze te ontdoen. Nee, ik laat mensen gewoon in hun waarde, maar wordt wel veel lastig gevallen door mensen die dat blijkbaar niet kunnen. En nee, dat is geen naastenliefde, het is gewoon schijtvervelend en irritant.
Geloven doe je in je hart, en met je naasten. De instituties die er tegenwoordig achter zijn 'gebouwd' zijn ook alleen nog maar money driven, en dan ook nog eens op de meest zieke manier...
zou wel triest zijn als dat de reden isquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:46 schreef DeBassist het volgende:
[..]
het huis staat sowieso al naast een moskee
dat alleen al maakt het provocerend
ik heb het over een andere situatiequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:47 schreef Klaudias het volgende:
[..]
een moskee op het platteland?
yeah right
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |