quote:GIESSENBURG - Joop van Ooijen is nog steeds niet van plan de woorden 'Jezus Redt' van het dak van zijn boerderij in Giessenburg te verwijderen. De overtuigde christen wil de tekst rood schilderen. Zo blijft de spreuk toch zichtbaar, maar is het niet te opvallend.
,,Rood is ook een toepasselijke kleur, want Hij heeft Zijn bloed gegeven'', aldus Van Ooijen. De Raad van State bepaalde onlangs dat hij de tekst op het dak op straffe van een dwangsom moet weghalen. De gemeente Giessenlanden vindt het namelijk niets. Van Ooijen begint aan de klus 'zodra het weer het toelaat'.
Eigenlijk had het vorige week woensdag al weg moeten zijn.
Bron : Algemeen Dagblad
De foto is niet van mij, maar van het AD. Ik heb de kleuring niet zelf gedaan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:47 schreef Klaudias het volgende:
Het zal wel een iets zachtere tint rood worden, TS.
Goede oplossing van die man.
Op zich wel, maar ik kan me voorstellen dat er regels zijn. Als ik heel groot "KUT" op mijn dak ga zetten zal ik ook commentaar krijgen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:47 schreef SpecialK het volgende:
Afgezien van het feit dat we in Nederland in sommige gevallen zelfs de kleur van de gordijnen dicteren zou deze man natuurlijk vrij moeten zijn om op dat dak te schrijven wat hij zelf wilt. In de kleur die hij zelf wilt.
Hoe zit het dan met al die reclameborden?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik kan me voorstellen dat er regels zijn. Als ik heel groot "KUT" op mijn dak ga zetten zal ik ook commentaar krijgen.
En blijkbaar zijn er mensen die zich aan deze tekst gestoord hebben.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:47 schreef SpecialK het volgende:
Afgezien van het feit dat we in Nederland in sommige gevallen zelfs de kleur van de gordijnen dicteren zou deze man natuurlijk vrij moeten zijn om op dat dak te schrijven wat hij zelf wilt. In de kleur die hij zelf wilt.
Een reclamebord word over het algemeen toestemming voor gevraagd en ook daar mag je niet zomaar alles op zetten. Ik kan me nog een zaak herinneren met schaars geklede dames langs de snelweg die ook weer weg moesten.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:50 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met al die reclameborden?
Precies. Hypocriet gezeik is hetquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:47 schreef SpecialK het volgende:
Dat is waar ja, daar zitten ook dingen tussen die te lelijk zijn voor woorden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:53 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Precies. Hypocriet gezeik is het
En vervolgens heeft de hele Raad van State, met kerst, de tuin vol hangen met pauperlichtjes
Ja, ik snap eerlijk gezegd niet dat een land wat god met ons op zijn munten heeft tegelijkertijd wettelijk kan verbieden wat iemand op zijn dak zet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:59 schreef DustPuppy het volgende:
Ach, als die man in een sprookjeswereld wil leven waar hij verder niemand kwaad doet, wie zijn wij dan om dat te verbieden?
Ja, maar er staan bij de meeste wel gewoon letters op.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een reclamebord word over het algemeen toestemming voor gevraagd en ook daar mag je niet zomaar alles op zetten. Ik kan me nog een zaak herinneren met schaars geklede dames langs de snelweg die ook weer weg moesten.
Boeiend. Allah is niet van de westerse wereld, dus zal het inderdaad de nodige shit veroorzaken. Logisch.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:48 schreef Jojoortje het volgende:
Ach ja.. Als er 'Allah redt' op stond, was heel Nederland in rep en roer.
Je opmerking raakt ook kant noch wal, want er is schijnbaar nogal wat "rep en roer" geweest want er zal weer weer een klager tussengelopen hebben waardoor die man de tekst weg moet halen.quote:http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Europa-worden.dhtml
ROME - De Libische leider Mouammar Kadhafi heeft ervoor gepleit dat de islam 'de religie van heel Europa' moet worden. Kadhafi deed dat tijdens een toespraak voor 500 jonge vrouwen in Rome. De Libische leider is momenteel voor een officieel bezoek in Italië.
Na de toespraak kregen de vrouwen, die naar verluidt zo'n 80 euro betaald kregen om aanwezig te zijn, elk een exemplaar van de Koran mee naar huis. Drie luisteraars bekeerden zich tot de islam.
,,Voor ons was het erg vervelend. Kadhafi wist blijkbaar niet dat we betaald waren om daar te zijn, anders had hij ons nooit willen ontmoeten", zei een 25-jarige vrouw tegen het Italiaanse dagblad la Repubblica. Het agentschap dat de jonge hostessen gerekruteerd had, ontkent dat de vrouwen betaald werden.
Sluiers
Een tiental vrouwen verschenen in sluiers. De bijeenkomst in de Libische Academie in Italië heeft maandag veel stof doen opwaaien. Tal van kranten en politici stelden geschokt vast dat Kaddafi van Italië ,,zijn eigen Disneyland'' maakt.
Kadhafi is gisteren aangekomen in Rome in het kader van de 2de verjaardag van het Italiaans-Libisch vriendschapsverdrag dat op 30 augustus 2008 werd afgesloten. (HLN/ANP/BVDL)
Dat is ook vrij debiel eigenlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, ik snap eerlijk gezegd niet dat een land wat god met ons op zijn munten heeft tegelijkertijd wettelijk kan verbieden wat iemand op zijn dak zet.
Letterlijk? Wie heeft dan ooit zijn gordijnen moeten veranderen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:47 schreef SpecialK het volgende:
Ja kom laten we er een moslimbashtopic van maken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:02 schreef Keltie het volgende:
[..]
Boeiend. Allah is niet van de westerse wereld, dus zal het inderdaad de nodige shit veroorzaken. Logisch.
En als je dan weer berichten leest als het onderstaande, is het helemaal logisch:
[..]
Je opmerking raakt ook kant noch wal, want er is schijnbaar nogal wat "rep en roer" geweest want er zal weer weer een klager tussengelopen hebben waardoor die man de tekst weg moet halen.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:05 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja kom laten we er een moslimbashtopic van maken.
De christelijke god is wel van de westerse wereld en mag blijkbaar ook niet. Wat die gek van een Khadaffi daar nou weer mee te maken heeft ontgaat mij overigens, ik denk hij wel Allah is groot op zijn dak mag schilderen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:02 schreef Keltie het volgende:
Boeiend. Allah is niet van de westerse wereld, dus zal het inderdaad de nodige shit veroorzaken. Logisch.
En als je dan weer berichten leest als het onderstaande, is het helemaal logisch:
Gelukkig? Je stierf iedere dag een beetje als je er langs kwam?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:04 schreef DeBassist het volgende:
Vlak bij mijn oude school hadden ze ook zo 'n groot bord met "Jezus Redt" langs de weg staan :n
gelukkig hebben ze met 1 april een bordje met "1 APRIL!!" eronder gehangen
heeft er overigens nog een maand gehangen
ik vind het provocerend voor de mensen die niet gelovig zijnquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:08 schreef Keltie het volgende:
[..]
Gelukkig? Je stierf iedere dag een beetje als je er langs kwam?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |