abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 september 2010 @ 17:26:07 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86064760
Geen ervaring mee, alleen met importeren. Ik weet wel dat je ook het oude kenteken kunt overnemen, dus het stukje daarover is optioneel ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86128235
Al een tijdje lees ik mee in deze topic omdat er plannen waren om naar Duitsland te gaan, inmiddels zijn de plannen werkelijkheid geworden. Klussen e.d. staat nu bovenaan de lijst.

Ik heb wel een vraagje, ik heb al gezocht op de site van Weeze, maar ik word er niet echt wijs uit.

Wij hebben nu 4 bakken (kliko's) staan:

1 x zwart (sticker op de zijkant zegt: rest müll)
1 x zwart + groene deksel (sticker geeft aan papier)
1 x zwart + gele deksel (bovenop staat plastic)
en nog een zwarte met gele deksel waar niets op staat.
(naast 3 kratjes voor het glas natuurlijk)

Blijkbaar missen we dus de zgn Braune Tonne voor het bioafval? Snap niet helemaal waarom we dan 2 gele containers hebben (ik neem aan beiden voor plastic)

Iemand die hier wat duidelijkheid over kan geven, anders ga ik in mijn beste Duits (wat nog goed bijgeschaafd moet worden) contact opnemen met de gemeente :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 september 2010 @ 15:29:48 #28
13151 crew  Rewimo
pi_86128463
Waar woon je? Dat stond er al ;)

Die bakken zijn niet overal hetzelfde qua kleur. De bruine is overigens inderdaad voor groenafval hier. Wij hebben die ook niet, maar wij hebben een compostbak, dat is het alternatief.

Het is inderdaad geen gek idee om even langs de gemeente te gaan, die kunnen je vertellen welke bakken je hoort te hebben. Ik mis de glaskratten trouwens in je verhaal, daar zou je er 3 van moeten hebben: voor groen, bruin en wit glas (die kratten zijn overigens precies hetzelfde, gewoon een kwestie van kleur bij kleur doen).

[ Bericht 5% gewijzigd door Rewimo op 06-09-2010 15:40:40 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_86128676
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:29 schreef Rewimo het volgende:
Waar woon je? Dat stond er al ;)

Die bakken zijn niet overal hetzelfde qua kleur. De bruine is overigens inderdaad voor groenafval hier. Wij hebben die ook niet, maar wij hebben een compostbak, dat is het alternatief.

Het is inderdaad geen gek idee om even langs de gemeente te gaan, die kunnen je vertellen welke bakken je hoort te hebben. Ik mis de glaskratten trouwens in je verhaal, daar zou je er 3 van moeten hebben: voor groen, bruin en wit glas (die kratten zijn overigen precies hetzelfde, gewoon een kwestie van kleur bij kleur doen).
Ja dat begreep ik inderdaad dat ze niet overal hetzelfde waren, vandaar mijn verwarring :) Dan ga ik v/d week maar eens even langs, tis wel zo prettig om de juiste te hebben. Ergens kan ik me wel herinneren dat de oude eigenaar het over een compostbak had, maar die is nergens te vinden dus geen flauw idee hoe hij dat bedoelde. Staat ook nergens in de papieren.

Die glasbakjes stonden wel in het verhaal trouwens :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 september 2010 @ 15:41:54 #30
13151 crew  Rewimo
pi_86128823
Een compostbak moet je zelf aanschaffen, Lidl heeft ze af en toe voor ongeveer 25 euro. Dat is een stuk goedkoper dan de jaarlijkse afvalbijdrage voor de bruine bak ;)
pi_86130099
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:41 schreef Rewimo het volgende:
Een compostbak moet je zelf aanschaffen, Lidl heeft ze af en toe voor ongeveer 25 euro. Dat is een stuk goedkoper dan de jaarlijkse afvalbijdrage voor de bruine bak ;)
Aha, dat verduidelijkt de zaak :) Dank je!
pi_86131033
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:17 schreef Solodelphi het volgende:

[..]

Aha, dat verduidelijkt de zaak :) Dank je!
Je kan zo'n ding natuurlijk ook best zelf maken. 4 wanden waarvan er een half open is en storten maar.
  maandag 6 september 2010 @ 16:50:37 #33
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86131237
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:45 schreef Hiya het volgende:

[..]

Je kan zo'n ding natuurlijk ook best zelf maken. 4 wanden waarvan er een half open is en storten maar.
Hier zetten ze gewoon 4 pallets neer...

Wij hebben overigens maar 2 mültonnen, een grijze voor restmüll en een blauwe papiertonne.
Daarnaast de Gelbe Sacken voor alle "Wertstoffen".
Groenafval/tuin gaat naar de stort 3km verderop.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 september 2010 @ 19:00:11 #34
13151 crew  Rewimo
pi_86135960
Zakken kun je hier gratis bij de gemeente krijgen. Maar een bak is ook wel handig, die zakken zijn handiger als je niet zoveel ruimte hebt, denk ik.
  maandag 6 september 2010 @ 21:18:25 #35
63722 z80
I fink you freaky
pi_86142236
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:00 schreef Rewimo het volgende:
Zakken kun je hier gratis bij de gemeente krijgen. Maar een bak is ook wel handig, die zakken zijn handiger als je niet zoveel ruimte hebt, denk ik.
ik maak gebruik van de zakken.
aangezien ik alleen ben heb ik niet heel veel afval.
en met een container ben ik meteen een boel ruimte kwijt,
en dat ding staat buiten.
nu in een hoekje in een hok een zak hangen.
als deze vol of in de weg hangt gaat deze aan de straat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 6 september 2010 @ 22:39:46 #36
63722 z80
I fink you freaky
pi_86147164
vandaag een prijs opgave laten maken voor het isoleren en indien nodig vervangen van het dak.
en het plaatsen van een extra raam in het dak.
de prijsopgave wordt opgestuurd en komt eind van de week binnen.
blijkt dat als je in Duitsland het dak laat isoleren dit minimaal 18 cm moet zijn, en de balken bij mij zijn slechts 12 cm.
deze moeten dus worden opgehoogd.
ben benieuwd wat het geintje gaat kosten.
  dinsdag 7 september 2010 @ 09:16:59 #37
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86155298
quote:
Op maandag 6 september 2010 22:39 schreef z80 het volgende:
vandaag een prijs opgave laten maken voor het isoleren en indien nodig vervangen van het dak.
en het plaatsen van een extra raam in het dak.
de prijsopgave wordt opgestuurd en komt eind van de week binnen.
blijkt dat als je in Duitsland het dak laat isoleren dit minimaal 18 cm moet zijn, en de balken bij mij zijn slechts 12 cm.
deze moeten dus worden opgehoogd.
ben benieuwd wat het geintje gaat kosten.
Je zou ook aan een ander isolatiemateriaal kunnen denken in plaats van steen/glaswol.
Met PIR kun je bijvoorbeeld veel dunner isoleren.
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:16:32 #38
63722 z80
I fink you freaky
pi_86159752
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:16 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Je zou ook aan een ander isolatiemateriaal kunnen denken in plaats van steen/glaswol.
Met PIR kun je bijvoorbeeld veel dunner isoleren.
maar dunner MAG niet.
als je laat isoleren moet je bij wet minimaal 18 cm zijn, ongeacht het materiaal.
als doe het zelfer maakt het niet uit hoe dik de isolatie is.
maar zelf het dak er af halen en compleet vernieuwen is voor mij niet te doen.
aangezien ik behoorlijke hoogtevrees heb.
  dinsdag 7 september 2010 @ 12:23:24 #39
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86159944
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:16 schreef z80 het volgende:

[..]

maar dunner MAG niet.
als je laat isoleren moet je bij wet minimaal 18 cm zijn, ongeacht het materiaal.
als doe het zelfer maakt het niet uit hoe dik de isolatie is.
maar zelf het dak er af halen en compleet vernieuwen is voor mij niet te doen.
aangezien ik behoorlijke hoogtevrees heb.
Dat zal wel, maar eigenlijk is dat de grootste kolder die er maar is. Bij isoleren gaat het niet om de dikte, maar de isolatiewaarde lijkt me.
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:20:08 #40
63722 z80
I fink you freaky
pi_86161607
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:23 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar eigenlijk is dat de grootste kolder die er maar is. Bij isoleren gaat het niet om de dikte, maar de isolatiewaarde lijkt me.
klopt.
maar ja wet is wet.
er zal best wel weer een af ander bedrijf een pot geld hebben geschoven om de "juiste" definities op papier te krijgen.

en ik ben benieuwd wat er als isolatie materiaal gebruikt gaat worden.
er werd tussen neus en lippen door iets gemompeld over poly***schuim wat tussen de balken wordt geplaats.
daarover vervolgens de dampwerende folie, en vervolgens de panlatten.
pi_86198095
Goedendag,

Ik wil even gebruik maken van deze om me voor te stellen.

Ik ben Rick en woon sinds februari 2009 in Emmerich-Elten samen met m'n meisje en drie kinderen van 11, 8 en 3.

w/ :Y
We nemen Duitsland niet over... We fuseren!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 september 2010 @ 11:37:08 #42
13151 crew  Rewimo
pi_86198256
Welkom Nixxz :) Weer iemand die redelijk in de buurt woont :D
  woensdag 8 september 2010 @ 11:44:59 #43
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_86198547
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:32 schreef Nixxz het volgende:
Goedendag,

Ik wil even gebruik maken van deze om me voor te stellen.

Ik ben Rick en woon sinds februari 2009 in Emmerich-Elten samen met m'n meisje en drie kinderen van 11, 8 en 3.

w/ :Y
Wilkommen....
:W
weer iemand die niet dichtbij woont.... :P
  woensdag 8 september 2010 @ 12:01:51 #44
63722 z80
I fink you freaky
pi_86199119
Welkom Nixxz.
als Nederlanders nemen we langzaam maar zeker Duitsland over.
pi_86231577
Dank allemaal.

We nemen Duitsland niet over... We fuseren! ^)

Leuk, al die verhalen te lezen en hoe ontzettend herkenbaar!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 september 2010 @ 08:33:34 #46
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_86231813
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:32 schreef Nixxz het volgende:
Welkom!
pi_86232000
Dank dank... _O_
pi_86233671
Zou leuk zijn als er ook wat Nederlanders naar Beieren komen. Ik zoek nog een Nederlandse collega ;)

Hier begint de Oktoberfestkoorts al een beetje toe te slaan (vooral vanwege de aangekondigde stakingen in het openbaar vervoer in die periode :X )
pi_86233978
Sorry, ik zou wel naar Beieren willen komen maar dat wordt een beetje ver rijden naar m'n werk in Hilversum!

Als je nog een baan weet in die regio? ^O^
  donderdag 9 september 2010 @ 10:29:08 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_86234102
Ga je nu vanuit Duitsland iedere dag naar Hilversum?

Dat project wat ik in Muenchen zou hebben is helemaal door een Amerikaanse collega gedaan Gala, die heeft 3,5 in een hotel aldaar gewoond. Inmiddels voor de tweede fase van dat project heb ik er een Duitse collega bijgekregen uit Stuttgart... daar heb ik dan inmiddels een project gedaan. Stuttgart is wel aardig, maar de taxi prijzen daar zijn bijzonder onduits!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')