abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85888406
Hoi allemaal,

Een inmiddels gebruikelijk en veelbesproken cliché: ik ken een meisje inmiddels al een jaar of 5. Klikte vanaf het eerste moment goed, maar ik heb nooit echt die vonk gehad. We zijn echter wel heel goede vrienden geworden, en gebruiken elkaar regelmatig als klankbord.
Inmiddels is ze gewoon ook echt een heel leuke, aantrekkelijke meid geworden, en ik denk echt dat ik haar inmiddels leuk ben gaan vinden, ook omdat dat kinderachtige er een beetje af is.

Het is alleen natuurlijk heel moeilijk om zoiets aan te pakken, omdat ik me eigenlijk afvraag waar ik moet beginnen. Ik schat eigenlijk dat ze mij ook wel wat vindt, maar we zitten inmiddels zo goed in de vriendschap dat dat natuurlijk ook moeilijk bij elkaar op te merken is. Er staat ook nogal wat op het spel, van beide kanten, omdat we gewoon erg goede vrienden zijn.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het iets wat vaak fout gaat of kan het juist een voordeel zijn dat je al zo'n goede vriend 'bent geweest' zeg maar? En zelfs als het een aanrader is, hoe pak je dat aan? Je kan moeilijk weer van vooraf aan beginnen lijkt me... :9 Een aanrader om er gewoon eens een open gesprek over te voeren of moet je dit juist subtiel aanpakken?

Graag alleen serieuze reacties!
PS: als hier al een soortgelijk topic over bestaat en ik jullie dus moe maak (wat ik me goed kan voorstellen ;)) verwijs me dan graag door naar een bestaande en dan kan hier een slot op
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:48:43 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85888453
Realiseer je, dat als het fout gaat, je een hele goede vriendin kwijt bent en het contact nooit meer hetzelfde zal zijn.

Ja, een ervaringsdeskundige
Tics van je petten.
pi_85888488
Je zit in de ´friendszone´. Subtiel aanpakken zal sowieso niet werken. Je komt niet uit die zone door ´die lieve jongen´ uit te hangen.

Wat bij mij een keer gewerkt heeft is je een tikje arrogant en nonchelant gedragen. Eerst werkte dat afstotend, maar vervolgens viel zij als een blok voor mij.
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:50:40 #4
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_85888545
Ik wil je niet op een nog kutter gevoel zetten. Ik had 't zelfde probleem zoals jij. Precies, alleen ze was bang dat als we wat zouden hebben en het zou dan uitgaan de vriendschap kapot zou gaan. Nja doordat ik zei dat ik haar leuk vond is de vriendschap alsnog kapot gegaan -,-

Maarja, bij de 1 lukt t wel en de ander niet ^^

btw kende ik haar 6 jaar :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:52:09 #5
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_85888614
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:48 schreef nattermann het volgende:
Realiseer je, dat als het fout gaat, je een hele goede vriendin kwijt bent en het contact nooit meer hetzelfde zal zijn.

Het contact is al niet meer hetzelfde als vroeger, aangezien hij haar leuk is gaan vinden.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:57:57 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_85888906
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:49 schreef Socios het volgende:
Je zit in de ´friendszone´. Subtiel aanpakken zal sowieso niet werken. Je komt niet uit die zone door ´die lieve jongen´ uit te hangen.

Wat bij mij een keer gewerkt heeft is je een tikje arrogant en nonchelant gedragen. Eerst werkte dat afstotend, maar vervolgens viel zij als een blok voor mij.
_O- _O- _O-
Ok stelletje hokboeren
pi_85888968
quote:

Dit dus! En je moet je afvragen of dat het dus wel waard is!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:01:30 #8
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_85889117
Vertellen sowieso niet doen. Langzaam aan eens voorzichtig beginnen met onschuldig flirten en dit, als ze er in meegaat, een beetje uitbreiden en dan hop. Anders beseffen dat het niet lukt.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:12:45 #9
9236 stardust
..............
pi_85889890
Ik zit dus in een zelfde situatie, Ken haar al 7 jaar en ze is de laatste 2 jaar echt een goede vriendin geworden van mij.

Regelmatig samen op stap, leuke dingen doen filmpje theater uit eten enz...

Maar hink erg op 2 gedachten. vertel ik haar dat ik haar meer dan alleen een goede vriendin ben gaan zien of blijf ik kiezen voor vriendschap.

Ik persoonlijk neig toch naar vriendschap om dat ik haar zeker niet wil verliezen. Maar de gevoelens zijn moeilijk te negeren. Probleem is dat als ik een andere leuke meid zie dat ik die automatisch vergelijk met haar en de leuke meid het toch niet haalt ten opzicht van haar.

Tja moeilijk, maar je moet doen wat je zelf het beste lijkt. iedere situatie is anders.

suc6
No Sign .............
pi_85890041
quote:
Probleem is dat als ik een andere leuke meid zie dat ik die automatisch vergelijk met haar en de leuke meid het toch niet haalt ten opzicht van haar.

Heeeeeel herkenbaar... ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_85890263
Het hoeft niet altijd compleet mis te gaan. Ik was verliefd p een vriend van me, zelfs mee gevoosd maar hij voelde niks meer dan lichamelijke aantrekkingskracht voor mij. Ik was gekwetst, contact was een half jaar bijna nihil, maar na een tijdje verdwenen de verliefde gevoelens en was het niet meer awkward. Toen hij inzag dat ik met hem om kon gaan zonder dat ik hoop had (iets dat hij moeilijk vond, want hij wou me niet kwetsen en hij was ook halverwege het gevoos gestopt omdat hij om me gaf)zijn we weer als vrienden verdergegaan. Inmiddels is het 3 jaar geleden en we hebben een erg goede vriendschapsband. Ik zie hem nu meer als een grote broer waarmee ik een erg hechte band heb. Als ik relatieadvies nodig heb vraag ik dingen aan hem. Meestal ziet hij ook of een jongen goed voor me is. Hij heeft in de tussentijd kort een vriendin gehad, ik zit nu in mijn tweede relatie. Vrienden zullen we hopelijk altijd blijven.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:22:50 #12
9236 stardust
..............
pi_85890548
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:14 schreef keste010 het volgende:

[..]

Heeeeeel herkenbaar... ;)
Ja he ;)
Maar je moet je echt afvragen of het eventuele verlies van de vriendschap het waard is.

Er zijn legio voorbeelden van mensen waarbij het prima heeft uitgepakt maar helaas zijn er ook verschrikkelijk veel mensen waarbij het op een totaal fiasco uitdraaide en de vriendschap dus kapot was.

Persoonlijk vind ik vriendschap belangrijker, maar dat is mijn eigen levens ervaring...

Veel mensen zullen zeggen dat als je echt een goede vriendschap hebt dat die het wel overleeft bij een eventuele nee van haar kant. echter weet je dat pas als je het verteld hebt en dan is het al te laat.

Alleen jij kan het beste inschatten hoe ze het zal op pakken als je haar "de liefde bekent"
No Sign .............
pi_85890585
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:49 schreef Socios het volgende:

Ze viel voor je mini-trein :)
pi_85890627
Gewoon doen. Vrienden heb je genoeg neem ik aan?
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:27:27 #15
9236 stardust
..............
pi_85890825
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:24 schreef Boudibou het volgende:
Gewoon doen. Vrienden heb je genoeg neem ik aan?
Jij gaat wel heel gemakkelijk om met "vriendschap" :{
No Sign .............
pi_85891258
Ik heb het ook nog eens andersom meegemaakt. Een goede vriend was verliefd op mij maar ik was duidelijk tegen hem en zei dat ik hem alleen als vriend zag. Hoewel het pijnlijk was accepteerde hij het. Ik bleef met hem omgaan zoals voorheen en maakte hem duidelijk dat ik van hem hield als persoon, hoewel niet als vriendjesmateriaal, en dat ik hem niet kwijt wou uit mijn leven.
pi_85891316
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:27 schreef stardust het volgende:

[..]

Jij gaat wel heel gemakkelijk om met "vriendschap" :{
Ligt er net aan. Hij kent haar inmiddels goed en er is een bepaalde vonk tussen beiden. Dan zou ik ervoor gaan, want stel ze verdwijnt uit zijn leven door bv. studie of werk of ze krijgt een vriendje, nog erger dus, dan slaat ie zich voor zijn kop dat hij het niet geprobeerd heeft.

Het was anders geweest als alleen hij wat "voelde" en dan wat wilde ondernemen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:41:54 #18
9236 stardust
..............
pi_85891703
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:34 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Ligt er net aan. Hij kent haar inmiddels goed en er is een bepaalde vonk tussen beiden. Dan zou ik ervoor gaan, want stel ze verdwijnt uit zijn leven door bv. studie of werk of ze krijgt een vriendje, nog erger dus, dan slaat ie zich voor zijn kop dat hij het niet geprobeerd heeft.

Het was anders geweest als alleen hij wat "voelde" en dan wat wilde ondernemen.
Echter zegt hij in zijn OP dat hij nooit echt de vonk heeft gezien. Als je echt een goede vriendschap hebt dan ben je maatjes door dik en dun en sta je altijd voor elkaar klaar. Het verschil tussen goede vriendschap en een relatie is naar mijn inzien het stukje intimiteit die je in een relatie wel hebt en bij goede vriendschap niet. Dat maakt het verwarrend en is ook niet iets dat ik dan zomaar op het spel zou zetten.

Het is wat anders als het een vriendschap is waar je eens in de zoveel tijd elkaar ziet en leuk mee op stap kan gaan maar dat je elkaar ook een maand of 2 niet ziet.
No Sign .............
pi_85892095
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:41 schreef stardust het volgende:

[..]

Echter zegt hij in zijn OP dat hij nooit echt de vonk heeft gezien. Als je echt een goede vriendschap hebt dan ben je maatjes door dik en dun en sta je altijd voor elkaar klaar. Het verschil tussen goede vriendschap en een relatie is naar mijn inzien het stukje intimiteit die je in een relatie wel hebt en bij goede vriendschap niet. Dat maakt het verwarrend en is ook niet iets dat ik dan zomaar op het spel zou zetten.

Het is wat anders als het een vriendschap is waar je eens in de zoveel tijd elkaar ziet en leuk mee op stap kan gaan maar dat je elkaar ook een maand of 2 niet ziet.
Begrijp ik, maar het hoeft niet per se fout te lopen he. Eerst vrienden zijn kan ook een voordeel zijn. Misschien kan TS gewoon even heel sneaky wat proberen ofzo? Dat je tijdens het uitgaan ofzo met elkaar danst, maar dan net iets lager bv met je handen gaat zitten, elkaar in de ogen kijken of hij wat kan opmerken, dus of ze het leuk vindt ofniet.

Anders moet hij het onderwerp gewoon aansnijden. Ja, het is moeilijk. Ja,het kan de vriendschap verpesten. Maar ik denk dat hij nu ook niet 'tevreden' is, aangezien hij meer wilt.

Of ik loop slap uit mijn nek te lullen en heb makkelijk praten aangezien ik niet echt beste vrouwelijke vrienden heb. Dus wel vriendinnen met wie het leuk is wat te doen, maar niet als beste maatje/een van mn beste maatjes.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:57:19 #20
9236 stardust
..............
pi_85892453
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:49 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar het hoeft niet per se fout te lopen he. Eerst vrienden zijn kan ook een voordeel zijn. Misschien kan TS gewoon even heel sneaky wat proberen ofzo? Dat je tijdens het uitgaan ofzo met elkaar danst, maar dan net iets lager bv met je handen gaat zitten, elkaar in de ogen kijken of hij wat kan opmerken, dus of ze het leuk vindt ofniet.

Anders moet hij het onderwerp gewoon aansnijden. Ja, het is moeilijk. Ja,het kan de vriendschap verpesten. Maar ik denk dat hij nu ook niet 'tevreden' is, aangezien hij meer wilt.

Of ik loop slap uit mijn nek te lullen en heb makkelijk praten aangezien ik niet echt beste vrouwelijke vrienden heb. Dus wel vriendinnen met wie het leuk is wat te doen, maar niet als beste maatje/een van mn beste maatjes.
Hier heb je een punt! Hij kan inderdaad wel iets proberen en haar reactie afwachten maar dat is alleen iets dat hij zelf kan bepalen. Wij kennen die vriendin van hem niet.

En wat is tevreden? Ondanks dat ik in een zelfde pakket zit als Keste010 weet ik dat ik ook blij voor haar kan zijn als ik zie dat ze iemand heeft gevonden waarmee ze gelukkig is. Ze is tenslotte nog steeds een goede vriendin!

[ Bericht 1% gewijzigd door stardust op 30-08-2010 23:06:00 ]
No Sign .............
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:09:50 #21
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85893050
Subtiele hints geven en kijken hoe ze reageert. Moet kunnen.
Goed van jou.
pi_85893209
stardust en Boubidou, bedankt voor de reacties! ^O^

Ging me eigenlijk vooral inderdaad om te weten te komen hoe anderen hier in stonden. Jij minstens zoveel succes met jou 'probleem' trouwens. Ik kan best gelukkig voor haar zijn als ze een ander tegenkomt hoor, zolang ik dan ook maar iemand anders tegenkom :P

Maar zal die manieren eens uitproberen... Leek me inderdaad ook niet handig om het ineens uit het niets te vragen
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:16:49 #23
9236 stardust
..............
pi_85893385
Geen dank!

Laat wel even weten hoe het afloopt en wat je hebt gedaan.

suc6
No Sign .............
pi_85895418
Your welcome, man. Succes, komt helemaal goed met jou. :)

Psst..Boudibou, geen Boubidou ;)
pi_85906980
Ik woon nu een jaar samen met wat eerst mijn beste vriendin was :)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_86059029
Gewoon een extra dimensie toevoegen aan jullie goede vriendschap...

... deze dimensie heet ''sex'' :Y
pi_86059712
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:40 schreef Maharajah het volgende:
Gewoon een extra dimensie toevoegen aan jullie goede vriendschap...

... deze dimensie heet ''sex'' :Y
Dat is echt het slechtste advies dat je kan geven en dat weet ik uit ervaring.
pi_86059867
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is echt het slechtste advies dat je kan geven en dat weet ik uit ervaring.
Was ook geen serieus advies ;)
  zaterdag 4 september 2010 @ 14:10:48 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_86059934
Ik vind een vriend van mij stiekem ook heel leuk. Niet verliefd, maar ik weet wel zeker dat een relatie met hem superleuk zou zijn. Maar ik weet dat hij zich emotioneel niet aangetrokken voelt tot mij als zijn vriendin dus dan doe ik er maar niks mee. Al zouden we vast heel gezellig een paar keer kunnen neuken.
Resistance is futile.
pi_86064148
Ik zit nu ook in zo'n situatie en hij is ook al 5 jaar een goede vriend van mij. Sinds een half jaar kwamen er af en toe meer gevoelens bij kijken... jaloezie, aantrekkingskracht, vlinders... wist niet wat ik mee aan moest.
En toen heb ik hem gewoon gezoend :@ Tot nu toe gaat alles nog goed, maar vind het wel heel eng!

Ik heb geen tips die je ik je kan geven... je moet gewoon echt geluk hebben dat de ander daar ook open voor staat en/of die dingen ook voelt.
pi_86078476
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:10 schreef Seven. het volgende:
Ik vind een vriend van mij stiekem ook heel leuk. Niet verliefd, maar ik weet wel zeker dat een relatie met hem superleuk zou zijn. Maar ik weet dat hij zich emotioneel niet aangetrokken voelt tot mij als zijn vriendin dus dan doe ik er maar niks mee. Al zouden we vast heel gezellig een paar keer kunnen neuken.
:D *O*
  zondag 5 september 2010 @ 01:45:25 #32
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86079196
Ik zou zeggen dat het een voordeel is. :Y
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_86079269
quote:

Ach dat ligt aan de intelligentie van de mens zelf, het cliche, als ik je neuk en mijn geslacht in de jouwe douw, daarna kunnen we shame on us nooit meer eenzelfde gevoel delen als in het nu.

In feite belachelijk immers, je geeft om een mens, je hebt iemand lief en wilt dan die liefde delen, mocht je uit elkaar gaan als partners waarom kun je dan geen vrienden meer zijn?
Vraag je dat eens af.
In feite is het stompzinnig toch?

Dus geslacht geslacht contact betekend naderhand een haat relatie? Klopt toch niet.
Ware woorden zijn niet mooi; mooie woorden zijn niet waar
pi_86084645
quote:
Op zondag 5 september 2010 01:49 schreef BoDee het volgende:

[..]

Ach dat ligt aan de intelligentie van de mens zelf, het cliche, als ik je neuk en mijn geslacht in de jouwe douw, daarna kunnen we shame on us nooit meer eenzelfde gevoel delen als in het nu.

In feite belachelijk immers, je geeft om een mens, je hebt iemand lief en wilt dan die liefde delen, mocht je uit elkaar gaan als partners waarom kun je dan geen vrienden meer zijn?
Vraag je dat eens af.
In feite is het stompzinnig toch?

Dus geslacht geslacht contact betekend naderhand een haat relatie? Klopt toch niet.
Nee, het is niet de seks ansich denk ik. Ik heb ook een tijdje een goede vriend gehad wat meer werd dan gewoon vrienden zijn. Ik weet niet eens meer hoe het erop uit draaide, maar het kwam er uiteindelijk op neer dat wij "friends met benefits"werden, wel de lusten, niet de lasten dus. Zolang je daar allebei achter staat is er volgens mij geen probleem, zolang je maar eerlijk en open blijft wat het verder met je gevoel doet. Bij ons werd het enigszins lastig toen ik een relatie aanging met een ander, maar nu zijn we uiteindelijk weer net zo goed bevriend als we voorheen waren, al is het zonder de benefits ;).

Als je verliefd wordt op de ander, en de ander geeft aan dat niet voor jou te voelen, doet dat zeer, omdat je ergens toch afgewezen wordt. Dat kwetsende gevoel is hetgene wat (mijns inziens) je vriendschap uit elkaar trekt.
pi_86085034
Heel eenvoudig: geen (hechte) vriendschappen sluiten met het andere geslacht... daar heb ik uiteindelijk maar voor gekozen en dat werkt als een tiet
  zondag 5 september 2010 @ 12:57:31 #36
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_86085998
quote:
Op zondag 5 september 2010 12:21 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Heel eenvoudig: geen (hechte) vriendschappen sluiten met het andere geslacht... daar heb ik uiteindelijk maar voor gekozen en dat werkt als een tiet
Zal wel wezen maar ik vind mijn vriendschappen met vrouwen toch behoorlijk waardevol. Die zou ik zeg maar niet willen missen.

En TS: Dat hele nooit geprobeerd eeuwig spijt lijkt me hier van toepassing. En laat dat gelul over friend zone aan je voorbij gaan. Dat is iets voor mannen die te schijterig zijn om echte vriendschappen met vrouwen aan te gaan (met of zonder eerger al besproken 'benefits').
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_86093697
Compleet mee eens inderdaad, sowieso is dat hele denigrerende over friendszone allemaal stoerdoenerij van mensen wiens teken alleen maar in het teken staat van te willen pronken met al hun neuktrofee's. Ik zou het voor geen goud anders willen hebben gehad, 5 jaar vriendschap is voor mij erg waardevol geweest. Ik durf zelfs te zeggen dat mijn vriendschappen met vrouwen mij waardevoller zijn dan mijn vriendschappen met mannen, deels omdat je natuurlijk meer uit te wisselen (2 verschillende perspectieven) hebt.

Maar een goede vriendschap met aan de ene kant een geweldige personality en ook nog eens een lekker wijf is niet echt een aanrader ;) :9
pi_86093938
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:19 schreef keste010 het volgende:
Compleet mee eens inderdaad, sowieso is dat hele denigrerende over friendszone allemaal stoerdoenerij van mensen wiens teken alleen maar in het teken staat van te willen pronken met al hun neuktrofee's. Ik zou het voor geen goud anders willen hebben gehad, 5 jaar vriendschap is voor mij erg waardevol geweest. Ik durf zelfs te zeggen dat mijn vriendschappen met vrouwen mij waardevoller zijn dan mijn vriendschappen met mannen, deels omdat je natuurlijk meer uit te wisselen (2 verschillende perspectieven) hebt.

Maar een goede vriendschap met aan de ene kant een geweldige personality en ook nog eens een lekker wijf is niet echt een aanrader ;) :9
Maar zij dan? Heeft zij ooit hints gegeven? En hebben jullie ook wel lichamelijk contact? Knuffelen, stoeien, etc. En is ze op dit moment vrijgezel?
pi_86100883
ik zeg: mooi laten varen :Y

er zijn genoeg andere meiden.
jullie vriendschap zou nooit hetzelfde zijn als je het verteld
niet meer
pi_97550681
Mocht iemand dit nog willen lezen, ik heb bijna een jaar verder het uiteindelijk toch geprobeerd, en er absoluut les uit getrokken. Ik ben een tijd op reis geweest, waarin ik merkte dat ik haar erg miste, en misschien wel meer dan als een vriendin. Omgekeerd merkte ik ook dat zij wel anders contact zocht dan als zomaar een vriend.

Anyway, ongeveer een maand geleden kwam ik terug van mijn reis, en na gewoon weer wat gekletst te hebben de eerste week begon er een soort proces; een proces van om elkaar heen dralen en niet weten wat we er mee moesten. Heel voorzichtig doen uiteraard, want je weet wat je op het spel zet.
Op een gegeven moment nam ik dan toch een besluit (loop er immers al lange tijd mee rond, echter nog nooit zo zwaar als toen) en heb ik haar op een avondje apart genomen en het haar uitgebreid verteld. Ze keek totaal niet verbaasd en schijnbaar blij het te horen. We hebben het er een tijdje over gehad, al knuffelend handje vast houdend. Ze vertelt me wel dat ze er goed over na moet denken omdat ze natuurlijk wel wat op het spel zet. Haar thuis gebracht, en al fluitend naar huis gegaan, alles leek zo perfect...

Die dag daarna belt ze me op: Nee, ze is niet toe aan een serieuze relatie :( Tja, daar kan je natuurlijk vrij weinig mee. Vooral omdat ze geen contact meer wil; ik dacht dat dat tijdelijk was, maar heb gisteren geprobeerd en ze weigert het nog steeds. Volgens mij omdat ze er gewoon voor weg wil lopen...
Erg zonde, maar een heel wijze les. Sowieso niet meer wachten totdat iets helemaal perfect voelt maar je er gewoon in storten. En ook een andere manier van benaderen, dat heb ik wel geleerd. Wel jammer dat ik eerst zoiets moest opofferen om het te leren :')
pi_97553449
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:39 schreef keste010 het volgende:
Mocht iemand dit nog willen lezen, ik heb bijna een jaar verder het uiteindelijk toch geprobeerd, en er absoluut les uit getrokken. Ik ben een tijd op reis geweest, waarin ik merkte dat ik haar erg miste, en misschien wel meer dan als een vriendin. Omgekeerd merkte ik ook dat zij wel anders contact zocht dan als zomaar een vriend.

Anyway, ongeveer een maand geleden kwam ik terug van mijn reis, en na gewoon weer wat gekletst te hebben de eerste week begon er een soort proces; een proces van om elkaar heen dralen en niet weten wat we er mee moesten. Heel voorzichtig doen uiteraard, want je weet wat je op het spel zet.
Op een gegeven moment nam ik dan toch een besluit (loop er immers al lange tijd mee rond, echter nog nooit zo zwaar als toen) en heb ik haar op een avondje apart genomen en het haar uitgebreid verteld. Ze keek totaal niet verbaasd en schijnbaar blij het te horen. We hebben het er een tijdje over gehad, al knuffelend handje vast houdend. Ze vertelt me wel dat ze er goed over na moet denken omdat ze natuurlijk wel wat op het spel zet. Haar thuis gebracht, en al fluitend naar huis gegaan, alles leek zo perfect...

Die dag daarna belt ze me op: Nee, ze is niet toe aan een serieuze relatie :( Tja, daar kan je natuurlijk vrij weinig mee. Vooral omdat ze geen contact meer wil; ik dacht dat dat tijdelijk was, maar heb gisteren geprobeerd en ze weigert het nog steeds. Volgens mij omdat ze er gewoon voor weg wil lopen...
Erg zonde, maar een heel wijze les. Sowieso niet meer wachten totdat iets helemaal perfect voelt maar je er gewoon in storten. En ook een andere manier van benaderen, dat heb ik wel geleerd. Wel jammer dat ik eerst zoiets moest opofferen om het te leren :')
Shit happens

Wel raar dat ze nu het contact in zijn geheel heeft verbroken.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_97554040
Ja, ze zegt heel stoer dat ze er geen behoefte meer aan heeft, maar ik heb het idee dat het ofwel is omdat ze gewoon me niet onder ogen durft te komen of omdat ze misschien wel de verkeerde keuze heeft gemaakt..

Ach ja, kan gebeuren en volgende keer beter :)
pi_97562270
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:57 schreef keste010 het volgende:
Ja, ze zegt heel stoer dat ze er geen behoefte meer aan heeft, maar ik heb het idee dat het ofwel is omdat ze gewoon me niet onder ogen durft te komen of omdat ze misschien wel de verkeerde keuze heeft gemaakt..

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze nu geen enkel behoefte heeft aan contact. Al kan het wel verschrikkelijk awkward zijn natuurlijk maar daar moet je wat mij betreft even doorheen bijten.

Ik ben een keertje een tram uitgesprongen toen m'n beste vriendin mij vertelde dat ze toch wel gevoelens had die dieper gingen dan louter vriendschap. Ja ik ben een verschrikkelijk mens. De dag erna was het wel even vreemd, zeker omdat iedereen van onze vriendengroep er vanaf bleek te weten.

En zoals je zelf al zei, volgende keer beter en misschien draait ze alsnog bij wat betreft contact/vriendschap en/of meer.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:21:04 #44
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_97577695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Shit happens

Wel raar dat ze nu het contact in zijn geheel heeft verbroken.
Vrouwen, vrouwen, vrouwen ......
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_97579947
Kneiterhard dronken worden met zn tweeen als je gaat kroegen.. Als dat geen seks wordt kun je het vergeten. Word het wel seks en je vond het allebei lekker dan is de drempel daarna lekker laag en moet je de situatie maar weer is opnieuw bekijken.
pi_97651754
Ik zeg altijd maar,beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt hebben van iets dat je niet gedaan hebt.
Anders blijf je alleen maa rmet vragen zitten, en zo heb je duidelijkheid.
allesch kan kapodt
pi_97654026
vrouwen zijn vage mensen ja, een aantal jaar terug had ik met een meisje, we voelde weinig voor elkaar maar bleven toch vrienden, op een gegeven moment sms't ze me gewoon "we gaan niet meer met elkaar om, het is beter zo"

dus ik vraag wat haar probleem is, zegt ze, "ja je vindt me nog leuk bla bla bla het is beter voor 'ons' om niet meer contact te hebbe"

Als leuke tegenreactie die ik gewoon uit ongeloof/woede uite zei ik droog "het is beter voor mij geen contact met jou het hebben, je spoort niet en je ziet dingen die er niet zijn sufkut, en per sms nog wel dit zeggen..."
pi_97655352
Ah wat vaag zeg! Die sms-dingen werken ook echt nooit gewoon, een veel te makkelijke uitweg voor sommige mensen
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:47:00 #49
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97655718
Beproefde methode is een jaartje weggaan, als je terug komt zal dat haar helpen jou als ander persoon te zien. Maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.

Verder eerst flirten, en als ze meedoet, openlijk flirten, als ze nog steeds mee doet erover praten.

Heeft een vriendin bij mij gedaan, niet gewerkt, maar zijn nog steeds hele goede vrienden. Ik heb het bij een andere vriendin gedaan, en heeft ook niet gewerkt, maar ook nog steeds goede vrienden (wel iets minder hecht, maar ze is sindsdien sowieso wat meer d'r eigen weg gegaan, ook wat minder hecht met andere vrienden, etc.)
Die kende ik alleen wel allebei wat minder lang dan 5 jaar.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_97661760
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:57 schreef keste010 het volgende:

Of ze is bang jou te kwetsen als jullie elkaar weer zien.
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')