Het contact is al niet meer hetzelfde als vroeger, aangezien hij haar leuk is gaan vinden.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:48 schreef nattermann het volgende:
Realiseer je, dat als het fout gaat, je een hele goede vriendin kwijt bent en het contact nooit meer hetzelfde zal zijn.
Ja, een ervaringsdeskundige
quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:49 schreef Socios het volgende:
Je zit in de ´friendszone´. Subtiel aanpakken zal sowieso niet werken. Je komt niet uit die zone door ´die lieve jongen´ uit te hangen.
Wat bij mij een keer gewerkt heeft is je een tikje arrogant en nonchelant gedragen. Eerst werkte dat afstotend, maar vervolgens viel zij als een blok voor mij.
Dit dus! En je moet je afvragen of dat het dus wel waard is!quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:48 schreef nattermann het volgende:
Realiseer je, dat als het fout gaat, je een hele goede vriendin kwijt bent en het contact nooit meer hetzelfde zal zijn.
Heeeeeel herkenbaar...quote:Probleem is dat als ik een andere leuke meid zie dat ik die automatisch vergelijk met haar en de leuke meid het toch niet haalt ten opzicht van haar.
Ja hequote:
Ze viel voor je mini-treinquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:49 schreef Socios het volgende:
Je zit in de ´friendszone´. Subtiel aanpakken zal sowieso niet werken. Je komt niet uit die zone door ´die lieve jongen´ uit te hangen.
Wat bij mij een keer gewerkt heeft is je een tikje arrogant en nonchelant gedragen. Eerst werkte dat afstotend, maar vervolgens viel zij als een blok voor mij.
Jij gaat wel heel gemakkelijk om met "vriendschap"quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:24 schreef Boudibou het volgende:
Gewoon doen. Vrienden heb je genoeg neem ik aan?
Ligt er net aan. Hij kent haar inmiddels goed en er is een bepaalde vonk tussen beiden. Dan zou ik ervoor gaan, want stel ze verdwijnt uit zijn leven door bv. studie of werk of ze krijgt een vriendje, nog erger dus, dan slaat ie zich voor zijn kop dat hij het niet geprobeerd heeft.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:27 schreef stardust het volgende:
[..]
Jij gaat wel heel gemakkelijk om met "vriendschap"
Echter zegt hij in zijn OP dat hij nooit echt de vonk heeft gezien. Als je echt een goede vriendschap hebt dan ben je maatjes door dik en dun en sta je altijd voor elkaar klaar. Het verschil tussen goede vriendschap en een relatie is naar mijn inzien het stukje intimiteit die je in een relatie wel hebt en bij goede vriendschap niet. Dat maakt het verwarrend en is ook niet iets dat ik dan zomaar op het spel zou zetten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:34 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Ligt er net aan. Hij kent haar inmiddels goed en er is een bepaalde vonk tussen beiden. Dan zou ik ervoor gaan, want stel ze verdwijnt uit zijn leven door bv. studie of werk of ze krijgt een vriendje, nog erger dus, dan slaat ie zich voor zijn kop dat hij het niet geprobeerd heeft.
Het was anders geweest als alleen hij wat "voelde" en dan wat wilde ondernemen.
Begrijp ik, maar het hoeft niet per se fout te lopen he. Eerst vrienden zijn kan ook een voordeel zijn. Misschien kan TS gewoon even heel sneaky wat proberen ofzo? Dat je tijdens het uitgaan ofzo met elkaar danst, maar dan net iets lager bv met je handen gaat zitten, elkaar in de ogen kijken of hij wat kan opmerken, dus of ze het leuk vindt ofniet.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:41 schreef stardust het volgende:
[..]
Echter zegt hij in zijn OP dat hij nooit echt de vonk heeft gezien. Als je echt een goede vriendschap hebt dan ben je maatjes door dik en dun en sta je altijd voor elkaar klaar. Het verschil tussen goede vriendschap en een relatie is naar mijn inzien het stukje intimiteit die je in een relatie wel hebt en bij goede vriendschap niet. Dat maakt het verwarrend en is ook niet iets dat ik dan zomaar op het spel zou zetten.
Het is wat anders als het een vriendschap is waar je eens in de zoveel tijd elkaar ziet en leuk mee op stap kan gaan maar dat je elkaar ook een maand of 2 niet ziet.
Hier heb je een punt! Hij kan inderdaad wel iets proberen en haar reactie afwachten maar dat is alleen iets dat hij zelf kan bepalen. Wij kennen die vriendin van hem niet.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:49 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar het hoeft niet per se fout te lopen he. Eerst vrienden zijn kan ook een voordeel zijn. Misschien kan TS gewoon even heel sneaky wat proberen ofzo? Dat je tijdens het uitgaan ofzo met elkaar danst, maar dan net iets lager bv met je handen gaat zitten, elkaar in de ogen kijken of hij wat kan opmerken, dus of ze het leuk vindt ofniet.
Anders moet hij het onderwerp gewoon aansnijden. Ja, het is moeilijk. Ja,het kan de vriendschap verpesten. Maar ik denk dat hij nu ook niet 'tevreden' is, aangezien hij meer wilt.
Of ik loop slap uit mijn nek te lullen en heb makkelijk praten aangezien ik niet echt beste vrouwelijke vrienden heb. Dus wel vriendinnen met wie het leuk is wat te doen, maar niet als beste maatje/een van mn beste maatjes.
Dat is echt het slechtste advies dat je kan geven en dat weet ik uit ervaring.quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:40 schreef Maharajah het volgende:
Gewoon een extra dimensie toevoegen aan jullie goede vriendschap...
... deze dimensie heet ''sex''
Was ook geen serieus adviesquote:Op zaterdag 4 september 2010 14:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is echt het slechtste advies dat je kan geven en dat weet ik uit ervaring.
quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:10 schreef Seven. het volgende:
Ik vind een vriend van mij stiekem ook heel leuk. Niet verliefd, maar ik weet wel zeker dat een relatie met hem superleuk zou zijn. Maar ik weet dat hij zich emotioneel niet aangetrokken voelt tot mij als zijn vriendin dus dan doe ik er maar niks mee. Al zouden we vast heel gezellig een paar keer kunnen neuken.
Ach dat ligt aan de intelligentie van de mens zelf, het cliche, als ik je neuk en mijn geslacht in de jouwe douw, daarna kunnen we shame on us nooit meer eenzelfde gevoel delen als in het nu.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:48 schreef nattermann het volgende:
Nee, het is niet de seks ansich denk ik. Ik heb ook een tijdje een goede vriend gehad wat meer werd dan gewoon vrienden zijn. Ik weet niet eens meer hoe het erop uit draaide, maar het kwam er uiteindelijk op neer dat wij "friends met benefits"werden, wel de lusten, niet de lasten dus. Zolang je daar allebei achter staat is er volgens mij geen probleem, zolang je maar eerlijk en open blijft wat het verder met je gevoel doet. Bij ons werd het enigszins lastig toen ik een relatie aanging met een ander, maar nu zijn we uiteindelijk weer net zo goed bevriend als we voorheen waren, al is het zonder de benefitsquote:Op zondag 5 september 2010 01:49 schreef BoDee het volgende:
[..]
Ach dat ligt aan de intelligentie van de mens zelf, het cliche, als ik je neuk en mijn geslacht in de jouwe douw, daarna kunnen we shame on us nooit meer eenzelfde gevoel delen als in het nu.
In feite belachelijk immers, je geeft om een mens, je hebt iemand lief en wilt dan die liefde delen, mocht je uit elkaar gaan als partners waarom kun je dan geen vrienden meer zijn?
Vraag je dat eens af.
In feite is het stompzinnig toch?
Dus geslacht geslacht contact betekend naderhand een haat relatie? Klopt toch niet.
Zal wel wezen maar ik vind mijn vriendschappen met vrouwen toch behoorlijk waardevol. Die zou ik zeg maar niet willen missen.quote:Op zondag 5 september 2010 12:21 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Heel eenvoudig: geen (hechte) vriendschappen sluiten met het andere geslacht... daar heb ik uiteindelijk maar voor gekozen en dat werkt als een tiet
Maar zij dan? Heeft zij ooit hints gegeven? En hebben jullie ook wel lichamelijk contact? Knuffelen, stoeien, etc. En is ze op dit moment vrijgezel?quote:Op zondag 5 september 2010 17:19 schreef keste010 het volgende:
Compleet mee eens inderdaad, sowieso is dat hele denigrerende over friendszone allemaal stoerdoenerij van mensen wiens teken alleen maar in het teken staat van te willen pronken met al hun neuktrofee's. Ik zou het voor geen goud anders willen hebben gehad, 5 jaar vriendschap is voor mij erg waardevol geweest. Ik durf zelfs te zeggen dat mijn vriendschappen met vrouwen mij waardevoller zijn dan mijn vriendschappen met mannen, deels omdat je natuurlijk meer uit te wisselen (2 verschillende perspectieven) hebt.
Maar een goede vriendschap met aan de ene kant een geweldige personality en ook nog eens een lekker wijf is niet echt een aanrader![]()
Shit happensquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:39 schreef keste010 het volgende:
Mocht iemand dit nog willen lezen, ik heb bijna een jaar verder het uiteindelijk toch geprobeerd, en er absoluut les uit getrokken. Ik ben een tijd op reis geweest, waarin ik merkte dat ik haar erg miste, en misschien wel meer dan als een vriendin. Omgekeerd merkte ik ook dat zij wel anders contact zocht dan als zomaar een vriend.
Anyway, ongeveer een maand geleden kwam ik terug van mijn reis, en na gewoon weer wat gekletst te hebben de eerste week begon er een soort proces; een proces van om elkaar heen dralen en niet weten wat we er mee moesten. Heel voorzichtig doen uiteraard, want je weet wat je op het spel zet.
Op een gegeven moment nam ik dan toch een besluit (loop er immers al lange tijd mee rond, echter nog nooit zo zwaar als toen) en heb ik haar op een avondje apart genomen en het haar uitgebreid verteld. Ze keek totaal niet verbaasd en schijnbaar blij het te horen. We hebben het er een tijdje over gehad, al knuffelend handje vast houdend. Ze vertelt me wel dat ze er goed over na moet denken omdat ze natuurlijk wel wat op het spel zet. Haar thuis gebracht, en al fluitend naar huis gegaan, alles leek zo perfect...
Die dag daarna belt ze me op: Nee, ze is niet toe aan een serieuze relatieTja, daar kan je natuurlijk vrij weinig mee. Vooral omdat ze geen contact meer wil; ik dacht dat dat tijdelijk was, maar heb gisteren geprobeerd en ze weigert het nog steeds. Volgens mij omdat ze er gewoon voor weg wil lopen...
Erg zonde, maar een heel wijze les. Sowieso niet meer wachten totdat iets helemaal perfect voelt maar je er gewoon in storten. En ook een andere manier van benaderen, dat heb ik wel geleerd. Wel jammer dat ik eerst zoiets moest opofferen om het te leren
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze nu geen enkel behoefte heeft aan contact. Al kan het wel verschrikkelijk awkward zijn natuurlijk maar daar moet je wat mij betreft even doorheen bijten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:57 schreef keste010 het volgende:
Ja, ze zegt heel stoer dat ze er geen behoefte meer aan heeft, maar ik heb het idee dat het ofwel is omdat ze gewoon me niet onder ogen durft te komen of omdat ze misschien wel de verkeerde keuze heeft gemaakt..
Ach ja, kan gebeuren en volgende keer beter
Vrouwen, vrouwen, vrouwen ......quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Shit happens
Wel raar dat ze nu het contact in zijn geheel heeft verbroken.
Of ze is bang jou te kwetsen als jullie elkaar weer zien.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:57 schreef keste010 het volgende:
Ja, ze zegt heel stoer dat ze er geen behoefte meer aan heeft, maar ik heb het idee dat het ofwel is omdat ze gewoon me niet onder ogen durft te komen of omdat ze misschien wel de verkeerde keuze heeft gemaakt..
Ach ja, kan gebeuren en volgende keer beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |