abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85888406
Hoi allemaal,

Een inmiddels gebruikelijk en veelbesproken cliché: ik ken een meisje inmiddels al een jaar of 5. Klikte vanaf het eerste moment goed, maar ik heb nooit echt die vonk gehad. We zijn echter wel heel goede vrienden geworden, en gebruiken elkaar regelmatig als klankbord.
Inmiddels is ze gewoon ook echt een heel leuke, aantrekkelijke meid geworden, en ik denk echt dat ik haar inmiddels leuk ben gaan vinden, ook omdat dat kinderachtige er een beetje af is.

Het is alleen natuurlijk heel moeilijk om zoiets aan te pakken, omdat ik me eigenlijk afvraag waar ik moet beginnen. Ik schat eigenlijk dat ze mij ook wel wat vindt, maar we zitten inmiddels zo goed in de vriendschap dat dat natuurlijk ook moeilijk bij elkaar op te merken is. Er staat ook nogal wat op het spel, van beide kanten, omdat we gewoon erg goede vrienden zijn.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het iets wat vaak fout gaat of kan het juist een voordeel zijn dat je al zo'n goede vriend 'bent geweest' zeg maar? En zelfs als het een aanrader is, hoe pak je dat aan? Je kan moeilijk weer van vooraf aan beginnen lijkt me... :9 Een aanrader om er gewoon eens een open gesprek over te voeren of moet je dit juist subtiel aanpakken?

Graag alleen serieuze reacties!
PS: als hier al een soortgelijk topic over bestaat en ik jullie dus moe maak (wat ik me goed kan voorstellen ;)) verwijs me dan graag door naar een bestaande en dan kan hier een slot op
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:48:43 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85888453
Realiseer je, dat als het fout gaat, je een hele goede vriendin kwijt bent en het contact nooit meer hetzelfde zal zijn.

Ja, een ervaringsdeskundige
Tics van je petten.
pi_85888488
Je zit in de ´friendszone´. Subtiel aanpakken zal sowieso niet werken. Je komt niet uit die zone door ´die lieve jongen´ uit te hangen.

Wat bij mij een keer gewerkt heeft is je een tikje arrogant en nonchelant gedragen. Eerst werkte dat afstotend, maar vervolgens viel zij als een blok voor mij.
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:50:40 #4
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_85888545
Ik wil je niet op een nog kutter gevoel zetten. Ik had 't zelfde probleem zoals jij. Precies, alleen ze was bang dat als we wat zouden hebben en het zou dan uitgaan de vriendschap kapot zou gaan. Nja doordat ik zei dat ik haar leuk vond is de vriendschap alsnog kapot gegaan -,-

Maarja, bij de 1 lukt t wel en de ander niet ^^

btw kende ik haar 6 jaar :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:52:09 #5
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_85888614
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:48 schreef nattermann het volgende:
Realiseer je, dat als het fout gaat, je een hele goede vriendin kwijt bent en het contact nooit meer hetzelfde zal zijn.

Het contact is al niet meer hetzelfde als vroeger, aangezien hij haar leuk is gaan vinden.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:57:57 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_85888906
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:49 schreef Socios het volgende:
Je zit in de ´friendszone´. Subtiel aanpakken zal sowieso niet werken. Je komt niet uit die zone door ´die lieve jongen´ uit te hangen.

Wat bij mij een keer gewerkt heeft is je een tikje arrogant en nonchelant gedragen. Eerst werkte dat afstotend, maar vervolgens viel zij als een blok voor mij.
_O- _O- _O-
Ok stelletje hokboeren
pi_85888968
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:48 schreef nattermann het volgende:

Dit dus! En je moet je afvragen of dat het dus wel waard is!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:01:30 #8
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_85889117
Vertellen sowieso niet doen. Langzaam aan eens voorzichtig beginnen met onschuldig flirten en dit, als ze er in meegaat, een beetje uitbreiden en dan hop. Anders beseffen dat het niet lukt.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:12:45 #9
9236 stardust
..............
pi_85889890
Ik zit dus in een zelfde situatie, Ken haar al 7 jaar en ze is de laatste 2 jaar echt een goede vriendin geworden van mij.

Regelmatig samen op stap, leuke dingen doen filmpje theater uit eten enz...

Maar hink erg op 2 gedachten. vertel ik haar dat ik haar meer dan alleen een goede vriendin ben gaan zien of blijf ik kiezen voor vriendschap.

Ik persoonlijk neig toch naar vriendschap om dat ik haar zeker niet wil verliezen. Maar de gevoelens zijn moeilijk te negeren. Probleem is dat als ik een andere leuke meid zie dat ik die automatisch vergelijk met haar en de leuke meid het toch niet haalt ten opzicht van haar.

Tja moeilijk, maar je moet doen wat je zelf het beste lijkt. iedere situatie is anders.

suc6
No Sign .............
pi_85890041
quote:
Probleem is dat als ik een andere leuke meid zie dat ik die automatisch vergelijk met haar en de leuke meid het toch niet haalt ten opzicht van haar.

Heeeeeel herkenbaar... ;)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_85890263
Het hoeft niet altijd compleet mis te gaan. Ik was verliefd p een vriend van me, zelfs mee gevoosd maar hij voelde niks meer dan lichamelijke aantrekkingskracht voor mij. Ik was gekwetst, contact was een half jaar bijna nihil, maar na een tijdje verdwenen de verliefde gevoelens en was het niet meer awkward. Toen hij inzag dat ik met hem om kon gaan zonder dat ik hoop had (iets dat hij moeilijk vond, want hij wou me niet kwetsen en hij was ook halverwege het gevoos gestopt omdat hij om me gaf)zijn we weer als vrienden verdergegaan. Inmiddels is het 3 jaar geleden en we hebben een erg goede vriendschapsband. Ik zie hem nu meer als een grote broer waarmee ik een erg hechte band heb. Als ik relatieadvies nodig heb vraag ik dingen aan hem. Meestal ziet hij ook of een jongen goed voor me is. Hij heeft in de tussentijd kort een vriendin gehad, ik zit nu in mijn tweede relatie. Vrienden zullen we hopelijk altijd blijven.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:22:50 #12
9236 stardust
..............
pi_85890548
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:14 schreef keste010 het volgende:

[..]

Heeeeeel herkenbaar... ;)
Ja he ;)
Maar je moet je echt afvragen of het eventuele verlies van de vriendschap het waard is.

Er zijn legio voorbeelden van mensen waarbij het prima heeft uitgepakt maar helaas zijn er ook verschrikkelijk veel mensen waarbij het op een totaal fiasco uitdraaide en de vriendschap dus kapot was.

Persoonlijk vind ik vriendschap belangrijker, maar dat is mijn eigen levens ervaring...

Veel mensen zullen zeggen dat als je echt een goede vriendschap hebt dat die het wel overleeft bij een eventuele nee van haar kant. echter weet je dat pas als je het verteld hebt en dan is het al te laat.

Alleen jij kan het beste inschatten hoe ze het zal op pakken als je haar "de liefde bekent"
No Sign .............
pi_85890585
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:49 schreef Socios het volgende:

Ze viel voor je mini-trein :)
pi_85890627
Gewoon doen. Vrienden heb je genoeg neem ik aan?
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:27:27 #15
9236 stardust
..............
pi_85890825
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:24 schreef Boudibou het volgende:
Gewoon doen. Vrienden heb je genoeg neem ik aan?
Jij gaat wel heel gemakkelijk om met "vriendschap" :{
No Sign .............
pi_85891258
Ik heb het ook nog eens andersom meegemaakt. Een goede vriend was verliefd op mij maar ik was duidelijk tegen hem en zei dat ik hem alleen als vriend zag. Hoewel het pijnlijk was accepteerde hij het. Ik bleef met hem omgaan zoals voorheen en maakte hem duidelijk dat ik van hem hield als persoon, hoewel niet als vriendjesmateriaal, en dat ik hem niet kwijt wou uit mijn leven.
pi_85891316
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:27 schreef stardust het volgende:

[..]

Jij gaat wel heel gemakkelijk om met "vriendschap" :{
Ligt er net aan. Hij kent haar inmiddels goed en er is een bepaalde vonk tussen beiden. Dan zou ik ervoor gaan, want stel ze verdwijnt uit zijn leven door bv. studie of werk of ze krijgt een vriendje, nog erger dus, dan slaat ie zich voor zijn kop dat hij het niet geprobeerd heeft.

Het was anders geweest als alleen hij wat "voelde" en dan wat wilde ondernemen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:41:54 #18
9236 stardust
..............
pi_85891703
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:34 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Ligt er net aan. Hij kent haar inmiddels goed en er is een bepaalde vonk tussen beiden. Dan zou ik ervoor gaan, want stel ze verdwijnt uit zijn leven door bv. studie of werk of ze krijgt een vriendje, nog erger dus, dan slaat ie zich voor zijn kop dat hij het niet geprobeerd heeft.

Het was anders geweest als alleen hij wat "voelde" en dan wat wilde ondernemen.
Echter zegt hij in zijn OP dat hij nooit echt de vonk heeft gezien. Als je echt een goede vriendschap hebt dan ben je maatjes door dik en dun en sta je altijd voor elkaar klaar. Het verschil tussen goede vriendschap en een relatie is naar mijn inzien het stukje intimiteit die je in een relatie wel hebt en bij goede vriendschap niet. Dat maakt het verwarrend en is ook niet iets dat ik dan zomaar op het spel zou zetten.

Het is wat anders als het een vriendschap is waar je eens in de zoveel tijd elkaar ziet en leuk mee op stap kan gaan maar dat je elkaar ook een maand of 2 niet ziet.
No Sign .............
pi_85892095
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:41 schreef stardust het volgende:

[..]

Echter zegt hij in zijn OP dat hij nooit echt de vonk heeft gezien. Als je echt een goede vriendschap hebt dan ben je maatjes door dik en dun en sta je altijd voor elkaar klaar. Het verschil tussen goede vriendschap en een relatie is naar mijn inzien het stukje intimiteit die je in een relatie wel hebt en bij goede vriendschap niet. Dat maakt het verwarrend en is ook niet iets dat ik dan zomaar op het spel zou zetten.

Het is wat anders als het een vriendschap is waar je eens in de zoveel tijd elkaar ziet en leuk mee op stap kan gaan maar dat je elkaar ook een maand of 2 niet ziet.
Begrijp ik, maar het hoeft niet per se fout te lopen he. Eerst vrienden zijn kan ook een voordeel zijn. Misschien kan TS gewoon even heel sneaky wat proberen ofzo? Dat je tijdens het uitgaan ofzo met elkaar danst, maar dan net iets lager bv met je handen gaat zitten, elkaar in de ogen kijken of hij wat kan opmerken, dus of ze het leuk vindt ofniet.

Anders moet hij het onderwerp gewoon aansnijden. Ja, het is moeilijk. Ja,het kan de vriendschap verpesten. Maar ik denk dat hij nu ook niet 'tevreden' is, aangezien hij meer wilt.

Of ik loop slap uit mijn nek te lullen en heb makkelijk praten aangezien ik niet echt beste vrouwelijke vrienden heb. Dus wel vriendinnen met wie het leuk is wat te doen, maar niet als beste maatje/een van mn beste maatjes.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:57:19 #20
9236 stardust
..............
pi_85892453
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:49 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar het hoeft niet per se fout te lopen he. Eerst vrienden zijn kan ook een voordeel zijn. Misschien kan TS gewoon even heel sneaky wat proberen ofzo? Dat je tijdens het uitgaan ofzo met elkaar danst, maar dan net iets lager bv met je handen gaat zitten, elkaar in de ogen kijken of hij wat kan opmerken, dus of ze het leuk vindt ofniet.

Anders moet hij het onderwerp gewoon aansnijden. Ja, het is moeilijk. Ja,het kan de vriendschap verpesten. Maar ik denk dat hij nu ook niet 'tevreden' is, aangezien hij meer wilt.

Of ik loop slap uit mijn nek te lullen en heb makkelijk praten aangezien ik niet echt beste vrouwelijke vrienden heb. Dus wel vriendinnen met wie het leuk is wat te doen, maar niet als beste maatje/een van mn beste maatjes.
Hier heb je een punt! Hij kan inderdaad wel iets proberen en haar reactie afwachten maar dat is alleen iets dat hij zelf kan bepalen. Wij kennen die vriendin van hem niet.

En wat is tevreden? Ondanks dat ik in een zelfde pakket zit als Keste010 weet ik dat ik ook blij voor haar kan zijn als ik zie dat ze iemand heeft gevonden waarmee ze gelukkig is. Ze is tenslotte nog steeds een goede vriendin!

[ Bericht 1% gewijzigd door stardust op 30-08-2010 23:06:00 ]
No Sign .............
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:09:50 #21
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85893050
Subtiele hints geven en kijken hoe ze reageert. Moet kunnen.
Goed van jou.
pi_85893209
stardust en Boubidou, bedankt voor de reacties! ^O^

Ging me eigenlijk vooral inderdaad om te weten te komen hoe anderen hier in stonden. Jij minstens zoveel succes met jou 'probleem' trouwens. Ik kan best gelukkig voor haar zijn als ze een ander tegenkomt hoor, zolang ik dan ook maar iemand anders tegenkom :P

Maar zal die manieren eens uitproberen... Leek me inderdaad ook niet handig om het ineens uit het niets te vragen
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:16:49 #23
9236 stardust
..............
pi_85893385
Geen dank!

Laat wel even weten hoe het afloopt en wat je hebt gedaan.

suc6
No Sign .............
pi_85895418
Your welcome, man. Succes, komt helemaal goed met jou. :)

Psst..Boudibou, geen Boubidou ;)
pi_85906980
Ik woon nu een jaar samen met wat eerst mijn beste vriendin was :)
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')