abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95482668
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.
En zelfs dan pas een paar maanden later.
Ik kreeg die van mij een paar weken terug binnen terwijl ik 'm eindelijk maar eens had aangemaakt voor een vlucht afgelopen december.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 14 april 2011 @ 11:08:00 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_95482739
Ach, ik wacht al twee jaar op mijn kaart :D
pi_95482874
Ze zijn dus niet zo snel :P Thanks!
  donderdag 14 april 2011 @ 11:28:25 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_95483429
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
Die kaart heb je ook nog nergens voor nodig. Zolang je het nummer maar hebt :)
pi_95493781
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
De Ivory kaart biedt geen extra voordelen. Er zal dus ook niemand naar die kaart vragen. Je hebt die in feite niet nodig.

Als je het nummer van de kaart al wel gekregen hebt, schrijf dat dan even op en vraag volgende week bij het inchecken of ze het nummer aan je ticket kunnen koppelen. Dan begin je meteen met miles sparen en hoef je die niet achteraf nog te claimen.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:55:25 #156
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_95497775
Bij mij gaat dat koppelen automatisch, maar dat komt omdat ik direct boek.

Als je een Amex ernaast hebt: daar staat het nummer ook op just in case.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_95502396
Ja ik wil gewoon m'n kaart hebben om te hebben, weet wel dat die niet vragen :Y
  vrijdag 15 april 2011 @ 00:37:28 #158
301885 jenb2002
travel fan
pi_95525135
is er iemand die ervaring heeft met Qatar Airways en hun freq. flyer programma ( privilege club)
waarschijnlijk gaat het hier ook niet zo snel?!
bvd.
pi_95529325
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_95529376
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Geld evt. Die upgrade ook voor een overstap naar een andere vliegtuig voorbeeld: Amsterdam --> Bosten (hier verstappen)/ Boston --> Orlando.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_95529488
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.

Belangrijker is natuurlijk dat je bij KLM nooit in First zult komen, want die hebben ze niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 09:23:56 #162
45833 crew  Fogel
pi_95530011
En de upgrade geldt alleen voor 1 leg. Als je een upgrade voor AMS-BOS koopt met punten, zit je bij Boston-Orlando gewoon weer in de oorspronkelijk geboekte klasse, en op een eventuele terugweg ook.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_95535592
Allen dank voor de info :-D
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_95536030
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:37 schreef jenb2002 het volgende:
is er iemand die ervaring heeft met Qatar Airways en hun freq. flyer programma ( privilege club)
waarschijnlijk gaat het hier ook niet zo snel?!
bvd.
Ja, 3 jaar geleden had ik me voor de gein aangemeld voor Privelege Club. Na een retourvlucht Amsterdam - Jakarta zat ik meteen op het Burgundy level met het voordeel van 10kg extra baggage en genoeg punten om uit te geven aan een enkeltje tussen Doha en Dubai... dat was toen. Helaas zijn m'n punten nu verlopen.

Owja, en die kaart kreeg ik meteen, al moest ik er wel 2 maanden op wachten.
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:27:05 #165
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_95542223
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.

Belangrijker is natuurlijk dat je bij KLM nooit in First zult komen, want die hebben ze niet.
Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 17 april 2011 @ 15:40:32 #166
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95623020
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:27 schreef static het volgende:

[..]

Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.
Volgens mij kun je bij KLM met uitsluitend punten upgraden alleen maar indien je de volle mep voor een economy class ticket betaald hebt. Voor iedere goedkopere tariefsklasse is het altijd bijbetalen met een minimum van ¤ 100,00 per enkele intercontinentale vlucht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_95629042
Is het makkelijk en de moeite waard om een best wetern kaart aan te vragen en die Miles over te zetten op je ba kaart?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 08:41:16 #168
45833 crew  Fogel
pi_95655013
Een bw kaartaanvragen is zo gedaan, en overzetten zal vast ook niet veel moeite zijn, maar bij andere allianties krijg je over het algemeen minder voor je punten terug dan bij BW zelf.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 27 april 2011 @ 00:05:10 #169
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_96025927
Ik begrijp iets niet; vloog van Toronto naar Amsterdam, via Parijs, business class, maar krijg alleen op het stukje Parijs Amsterdam 250%? :?

23/04/2011 AF 8230 PAR AMS C 250 % 1 875
23/04/2011 SPECIAL ELITE BONUS MILES 50% 375
22/04/2011 AF 351 YTO PAR Z 125 % 4 675
22/04/2011 SPECIAL ELITE BONUS MILES 50% 1 870

Heeft dat met die klasse Z te maken?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 07:29:44 #170
45833 crew  Fogel
pi_96031743
Klasse z is discount business als ik het goed herinner, dus dat klopt dan klopt dat met minder punten. Heel het puntensysteem is een schande sinds de veranderingen...

Edit: kijk hier voor de details van klasses en procenten (en let op dat er twee tabellen zijn, een voor intercontinentaal en een voor binnen Europa): http://www.klm.com/travel(...)conditions/index.htm

[ Bericht 50% gewijzigd door Fogel op 27-04-2011 08:57:45 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 27 april 2011 @ 08:59:35 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_96032808
ik had vorig jaar in 3 maanden tijd vluchten naar Panama, Vancouver en Chicago. Allen met KLM, maar ook allemaal in de laagste boekingsklasse, dus kreeg maar 25% van de miles
pi_96032908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 07:29 schreef Fogel het volgende:
Klasse z is discount business als ik het goed herinner, dus dat klopt dan klopt dat met minder punten. Heel het puntensysteem is een schande sinds de veranderingen...
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.

Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
  Moderator woensdag 27 april 2011 @ 09:23:20 #173
45833 crew  Fogel
pi_96033327
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.

Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Op basis van aantal vluchten kan je nog steeds vrij makkelijk je status halen en behouden. Na 15 enkele reizen heb je al Silver en na 30 al Gold. Dat is voor veel mensen best goed te doen, en al helemaal als je feeder flights gebruikt want dan zit je al aan minimaal 4 vluchten per reis.
Ik heb totaal geen verandering gemerkt sinds ik van silver naar gold ben gegaan, behalve dat ik nu de lounge in mag en de lounge lijkt niet drukker of rustiger dan de keren dat ik erin zat wegens een business ticket (maar dat kan natuurlijk ook aan de tijd van het bezoek liggen).

Maar KLM heeft er nu een hele berg elites bij gekregen na hun status match actie. Ben benieuwd of dat impact gaat hebben. Maar ik denk eigenlijk van niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_96484913
ik ga binnenkort naar de silverstatus, zo'n saaie lounge kan me niet veel interesseren. sneller inchecken zeker wel. en hoe gaat t met je bagage? ook sneller op de band of valt t verschil wel mee.
pi_96486597
Inchecken is iets sneller omdat je de business desk kan gebruiken, maar ik check toch altijd online in. Bagage gaat echt niet sneller volgens mij. Voor mij is de lounge perfect, ik gebruik de douche veel. Eten boeit me natuurlijk niet...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')