abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 10:56:30 #126
45833 crew  Fogel
pi_95061575
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.

(of zijn ze inmiddels helemaal opgehouden met upgrades?)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_95063476
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:37 schreef sanderrr111 het volgende:

[..]

Ze zijn er mee bezig...

Link
Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346
pi_95063621
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.
Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.

De kans op een upgrade is echter naar mijn inschatting dusdanig klein, dat ik mijn keuze er niet door zou laten beinvloeden. Ik zou kiezen op basis van route (direct/overstappen), prijs en vertrektijd.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 11:58:39 #129
45833 crew  Fogel
pi_95063939
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.

De kans op een upgrade is echter naar mijn inschatting dusdanig klein, dat ik mijn keuze er niet door zou laten beinvloeden. Ik zou kiezen op basis van route (direct/overstappen), prijs en vertrektijd.
Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.
Kan ik misschien beter gaan kijken waar Skyteam de beste lounges heeft (in Detroit of JFK), of welke van de vliegtuigen het best is (in economy).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_95067135
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.
Kan ik misschien beter gaan kijken waar Skyteam de beste lounges heeft (in Detroit of JFK), of welke van de vliegtuigen het best is (in economy).
Ik had zelf nog FB Gold toen ik in New York woonde en ik gebruikte toen vaak de 'oasis' lounge in terminal 4. http://loungeguide.net/wiki/u/New_York_%28JFK%29_KLM_Lounge , die is goed, echter je moet nog door security als je naar het vliegtuig loopt.

Ik ben nooit in Detroit geweest, maar er is misschien een goede reden om daarvoor te kiezen. Op JFK zijn er erg vaak vertragingen omdat het er zo groot is. Het vliegtuig staat er eigenlijk altijd in een lange wachttrij op de taxibaan. Je geeft aan dat je daarna nog een keer moet overstappen. In het geval van Detroit is de kans denk ik iets lager dat je die tweede aansluiting mist.
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:54:41 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95068103
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.

(of zijn ze inmiddels helemaal opgehouden met upgrades?)
Dat laatste dus. Dat was het bij KLM al een tijdje, en vorige week op een Delta vlucht AMS-EWR zowel heen als terug met zat plaatsen vrij in BC, werden er ook bij Delta geen upgrades uitgedeeld. Ik denk dat die dat nu ook uitsluitend nog doen bij een overboekte economy.

Overigens op de terugreis in de refurbished Economy comfort class van Delta in een oude 767 gevlogen en ik moet zeggen dat het niet verkeerd zat. Meer beenruimte en stoel die verder achterover kan dan een normale KL(e)M stoel.

Ik zou zonder nadenken voor Detroit kiezen (als de vluchttijden een beetje passen). KLM vliegt daarheen met een 747 en als je dan ook nog in Comfort class terecht kunt.... Daarnaast is Detroit gewoon een moderne plezierige luchthaven met een ellelange terminal waar je met een indoor monorail een heel stuk snel kan overbruggen. En de Delta lounges zijn ruk op iedere luchthaven in Amerika, nouja eigenlijk wel OK maar het aanbod eten en drinken is een beetje heel erg beperkt.

[ Bericht 13% gewijzigd door buzz1291 op 05-04-2011 14:03:48 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 14:12:56 #132
45833 crew  Fogel
pi_95068762
Zoals ik al zei maakt het weinig uit qua reistijden en overstaptijd. Kan ook uit 3 verschillende vliegtuigen kiezen (747-400, 767 en 330-300) zonder dat het veel uitmaakt qua reistijd.
De Delta 330-300 heb ik de laatste 4 keer gevlogen, en dat is wat mij betreft al OK zolang ik niet tussen twee mensen in moet zitten.
Detroit is geen vervelend vliegveld inderdaad, en qua voedsel kan je voor zo goed als gratis (in ieder geval in vergelijking tot wat ik gewend ben) overal terecht buiten de lounge dus dat is het grootste probleem niet. De immigration ging daar trouwens ook lekker snel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_95070530
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:46 schreef jaco het volgende:

[..]

Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346
Dat is erg goed nieuws!
pi_95070748
Komen ze wel lekker vlot mee. Verbazingswekkend eigenlijk, maar goed, ze zijn dus eindelijk overstag.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95071222
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
pi_95073773
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
De grotere airlines, die veel intercontinentaal vliegen, zitten volgens mij wel grotendeels op flat beds. Zeker als je richting Azie gaat. Overzicht is ook niet helemaal up to date volgens mij, Finnair heeft volgens mij al een tijdje flat beds. Ik vlieg ook niet zo veel intercontinentaal verder, maar vanaf Londen is het bijna allemaal wel flatbed tegenwoordig. Maar goed, in ieder geval een verbetering bij KLM dus.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95075145
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.

Lounges in Amerika vallen me ook vies tegen. Maar goed misschien zijn we te verwend hier op heathrow/gatwick.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeebeschuit op 05-04-2011 17:08:09 ]
pi_95075281
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:25 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.

Lounges in Amerika vallen me ook vies tegen. Maar goed misschien zijn we te verwend hier op heahtrow/gatwick.
De BA lounges op T5 zijn inderdaad wel redelijk relaxed. Ik vlieg gemiddeld 1-2 per week vanaf T5 en ben er altijd wel blij mee. Je wordt pas echt verwend als je de First Class lounge in mag, maar dat gebeurt helaas te weinig :6
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95093958
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.

Wel vraag ik me af of de flat-bed stoelen meer ruimte per passagier innemen. Dan kunnen er minder business class seats in een toestel en zal de gemiddelde prijs omhoog gaan. Ik hoop niet dat we te vroeg juichen.
pi_95116195
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:07 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.
De soort van nieuwe business class stoelen in de 777-300 van klm zijn wel dezelfde als die van air france, dus ik denk dat er dan behoorlijke kans is dat ze samen voor full-flat gaan.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 23:01:05 #141
45833 crew  Fogel
pi_95369957
Ik kreeg net een mail van een collega dat zijn status match compleet is en dat hij nu ook een KLM gold card heeft. De actie werkt dus blijkbaar :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_95371188
Ik kreeg een excuusmail voor de trage afhandeling...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 23:25:51 #143
45833 crew  Fogel
pi_95371380
Die kreeg hij begin vorige week...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_95448638
*O*

Nog geen email of brief gekregen, maar toen ik vanmorgen even wat vluchten wilde checken, zag ik dat ik opeens Gold was bij Flying Blue!

Dank!

PS: Lekker nerderig, maar dan ben ik nu gold bij BA (OneWorld), KLM (SkyTeam) en BMI (StarAlliance). En verder Starwood Hotels, Sixt, Hertz en de Eurostar (8>
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95450794
Je moet er maar trots op willen zijn, ik reis lekker voor mijn plezier en wanneer ik wil maar veel succes met je kaarten :)

Verder nog een vraagje, hoe lang blijven Mijlen van BA geldig en ik heb nu ongeveer 15000 mijlen en voor een vlucht naar de VS of Zuid Amerika ga je pas minder betalen vanaf 25.000 mijlen, kan je bijvoorbeeld ook je 15000 mijlen omruilen voor 200 euro korting of zo of moet ik eerst nog een vlucht boeken?

Binnen Europa kan al wel, maar BA is daar veel te duur voor
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_95450955
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet er maar trots op willen zijn, ik reis lekker voor mijn plezier en wanneer ik wil maar veel succes met je kaarten :)

Verder nog een vraagje, hoe lang blijven Mijlen van BA geldig en ik heb nu ongeveer 15000 mijlen en voor een vlucht naar de VS of Zuid Amerika ga je pas minder betalen vanaf 25.000 mijlen, kan je bijvoorbeeld ook je 15000 mijlen omruilen voor 200 euro korting of zo of moet ik eerst nog een vlucht boeken?

Binnen Europa kan al wel, maar BA is daar veel te duur voor
Zure pruim, wie zegt dat ik niet voor mijn plezier reis naast mijn werk? ;)

BA miles blijven volgens mij heel lange geldig en vervallen pas als je account meer dan 3 jaar inactief is ofzo?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:55:03 #147
45833 crew  Fogel
pi_95469869
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 16:31 schreef Drive-r het volgende:
*O*

Nog geen email of brief gekregen, maar toen ik vanmorgen even wat vluchten wilde checken, zag ik dat ik opeens Gold was bij Flying Blue!

Dank!

PS: Lekker nerderig, maar dan ben ik nu gold bij BA (OneWorld), KLM (SkyTeam) en BMI (StarAlliance). En verder Starwood Hotels, Sixt, Hertz en de Eurostar (8>
Tof!
Nu maar afwachten of de referral bonus binnenkomt bij ons beide :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_95470252
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tof!
Nu maar afwachten of de referral bonus binnenkomt bij ons beide :)
Yup. Volgens mij moet ik dan eerst een vlucht boeken in de komende x maanden, maar dat zal wel gebeuren.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95482047
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 11:03:55 #150
45833 crew  Fogel
pi_95482605
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel? :s)
Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')