Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346quote:
Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.
Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Als alle andere factoren gelijk zijn, dan lijkt de kans op een upgrade bij KLM groter. FB is immers het programma van KLM. Delta zal eerder een klant van haar eigen loyaliteits programma willen bevoordelen.
De kans op een upgrade is echter naar mijn inschatting dusdanig klein, dat ik mijn keuze er niet door zou laten beinvloeden. Ik zou kiezen op basis van route (direct/overstappen), prijs en vertrektijd.
Ik had zelf nog FB Gold toen ik in New York woonde en ik gebruikte toen vaak de 'oasis' lounge in terminal 4. http://loungeguide.net/wiki/u/New_York_%28JFK%29_KLM_Lounge , die is goed, echter je moet nog door security als je naar het vliegtuig loopt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alle opties zijn met 2 keer overstappen, gelijke vertrektijd en nagenoeg gelijke aankomsttijd (een uur verschil op een reis van totaal zo'n 15 uur maakt me weinig uit), vandaar de vraag.
Kan ik misschien beter gaan kijken waar Skyteam de beste lounges heeft (in Detroit of JFK), of welke van de vliegtuigen het best is (in economy).
Dat laatste dus. Dat was het bij KLM al een tijdje, en vorige week op een Delta vlucht AMS-EWR zowel heen als terug met zat plaatsen vrij in BC, werden er ook bij Delta geen upgrades uitgedeeld. Ik denk dat die dat nu ook uitsluitend nog doen bij een overboekte economy.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:56 schreef Fogel het volgende:
Heb je intercontinentaal meer kans op een upgade (met FB gold) bij KLM of Delta? In de zomer (dus meer toeristen en minder zakenreizigers) en vlieg van AMS via NYC of Detroit.
(of zijn ze inmiddels helemaal opgehouden met upgrades?)
Dat is erg goed nieuws!quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Inmiddels heeft de KLM beloofd dat er binnen 2 jaar echte lie-flat bedden in longhaul business class komen ... http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=4346
De grotere airlines, die veel intercontinentaal vliegen, zitten volgens mij wel grotendeels op flat beds. Zeker als je richting Azie gaat. Overzicht is ook niet helemaal up to date volgens mij, Finnair heeft volgens mij al een tijdje flat beds. Ik vlieg ook niet zo veel intercontinentaal verder, maar vanaf Londen is het bijna allemaal wel flatbed tegenwoordig. Maar goed, in ieder geval een verbetering bij KLM dus.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
Als je dit overzicht ziet, zijn er nog best veel maatschappijen met angled seats. Maar het werd inderdaad wel tijd. Dat zal dan ook voor air france gelden, kun je verwachten toch?
De BA lounges op T5 zijn inderdaad wel redelijk relaxed. Ik vlieg gemiddeld 1-2 per week vanaf T5 en ben er altijd wel blij mee. Je wordt pas echt verwend als je de First Class lounge in mag, maar dat gebeurt helaas te weinigquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:25 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Schandalig. Voor de prijs die je betaalt verwacht je toch beter.
Lounges in Amerika vallen me ook vies tegen. Maar goed misschien zijn we te verwend hier op heahtrow/gatwick.
Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef sanderrr111 het volgende:
De soort van nieuwe business class stoelen in de 777-300 van klm zijn wel dezelfde als die van air france, dus ik denk dat er dan behoorlijke kans is dat ze samen voor full-flat gaan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik meen dat Air France en KLM dit soort beslissingen nog steeds apart nemen. Het zijn immers 2 aparte merken met hun eigen marketingstrategie.
Zure pruim, wie zegt dat ik niet voor mijn plezier reis naast mijn werk?quote:Op woensdag 13 april 2011 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet er maar trots op willen zijn, ik reis lekker voor mijn plezier en wanneer ik wil maar veel succes met je kaarten
Verder nog een vraagje, hoe lang blijven Mijlen van BA geldig en ik heb nu ongeveer 15000 mijlen en voor een vlucht naar de VS of Zuid Amerika ga je pas minder betalen vanaf 25.000 mijlen, kan je bijvoorbeeld ook je 15000 mijlen omruilen voor 200 euro korting of zo of moet ik eerst nog een vlucht boeken?
Binnen Europa kan al wel, maar BA is daar veel te duur voor
Tof!quote:Op woensdag 13 april 2011 16:31 schreef Drive-r het volgende:
![]()
Nog geen email of brief gekregen, maar toen ik vanmorgen even wat vluchten wilde checken, zag ik dat ik opeens Gold was bij Flying Blue!
Dank!
PS: Lekker nerderig, maar dan ben ik nu gold bij BA (OneWorld), KLM (SkyTeam) en BMI (StarAlliance). En verder Starwood Hotels, Sixt, Hertz en de Eurostar![]()
Yup. Volgens mij moet ik dan eerst een vlucht boeken in de komende x maanden, maar dat zal wel gebeuren.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tof!
Nu maar afwachten of de referral bonus binnenkomt bij ons beide
Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |