Grappig, niet eerder van gehoord, weer een nieuwe tussenklasse... Persoonlijk vind ik op die lange vluchten alleen een flat bed belangrijk. Ik skip eigenlijk alle maaltijden, bezoek de lounges bijna nooit en verdere significanten gemakken heeft business niet echt. Gewoon een flat bed zonder services zou prima zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:37 schreef static het volgende:
Nee, geen business deze keer, was premium voyager, een soort kleinere versie van business. Prima te doen, alle gemakken van business alleen geen electrische stoelen en iets minder ruimte.
Zoals Fogel al zegt, een retourtje AMS-EWR levert dus precies 1818 level miles op tegenwoordig, en daarnaast dan nog wat bonus miles, afhankelijk van van de status. Maar de tijden dat je op een trip AMS-CDG-GRU in een week tijd even iets van 25000 miles binnenkruiide is echt voorbij. (als je voor de goedkoopste tickets gaat).quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:58 schreef EddyAlbena het volgende:
Status kun je niet krijgen idd, maar met bijv. twee intercontinentale retourtjes zit je volgens mij al in de buurt van de 10k waarmee je een leuke citytrip in Europa kan doen.
Die ken ik nog niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:32 schreef Fogel het volgende:
Ik ga in juli de economy comfort van KLM eens testen. Verre van flat bed, maar in ieder geval een paar extra inches recline.
Vlieg donderdag naar Madrid, het aantal punten tussen economy en business is niet zo heel groot.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:43 schreef Drive-r het volgende:
Alleen business/first class tikt nog echt aan, verder is het enige nut het verzamelen van level miles en zo status krijgen. Dan heb je lounges en meer upgrades, als je dat nuttig vind.
Ik vlieg heen de 777-200 en terug de 747 combi (dus daar ga ik geen last hebben van afstandbedieningen, want het is shared video...). Het reisbureau kon geen economy comfort reserveren (mogen ze blijkbaar niet), dus ik had de KLM gebeld... zelfs KLM zelf kon geen economy comfort stoel verkopen op de terugvlucht omdat het een codeshade was met Delta... vreemd!quote:Op maandag 23 mei 2011 22:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die economy comfort class van KLM is echt OK. Maar zoek in een 747 geen stoel op de voorste rij, die zijn echt veel smaller en daar zit ook die afstandsbediening continue in je zij te prikken. In een 777 moet je juist wel proberen op de voorste rij terecht te komen, die stoelen zijn een kwart breder dan de rest omdat er maar 2 naast elkaar staan.
Ik ben met klm niet zo bekend, maar bij BA scheelt het nogal.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef static het volgende:
[..]
Vlieg donderdag naar Madrid, het aantal punten tussen economy en business is niet zo heel groot.
Weet je dat wel zeker? Want ik dacht dat ze dat upgrade programma voor al die 747 Combi's nu al wel afgerond hadden met de invoering van economy plus en personal video system for all. Of is het soms een Delta toestel. Die maken er helemaal een potje van. Vlogen eerst AMS-EWR met een A330-200 met personal video en sinds kort met een 767 met een vernieuwde economy comfort class (prima stoelen en beenruimte overigens) maar wel gezellig samen naar een o zo correcte Amerikaanse familie film moeten kijken.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik vlieg heen de 777-200 en terug de 747 combi (dus daar ga ik geen last hebben van afstandbedieningen, want het is shared video...).
Ze hebben het fout! Alle KLM-widebodies hebben individuele beelschermen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:12 schreef Fogel het volgende:
Het is in ieder geval een KLM toestel, dat weet ik zeker, zowel heen als terug.
Volgens seatcounter.com is het shared video in de combi, maar ik zie graag dat ze het fout hebben.
Simpel als wat. Als het een award ticket was en je niet terug vliegt ben je alles kwijt. Je kunt hooguit nog proberen een beetje luchthaven belasting e.d. terug te krijgen, maar ik vrees dat de administratiekosten hoger zullen zijn de het te restitueren bedrag ..... In geval het echter zo'n ticket voor dubbele miles (ben even de naam kwijt) was, dan kun je dat voor een gering bedrag op een andere vlucht om laten boeken. Maar de helft van je punten krijg je nooit terug.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:30 schreef Christiaan het volgende:
Even vraagje. Ik heb met miles een vlucht geboekt. Voor ik vloog kon ik deze tegen een kleine boete annuleren. Ik heb nu de heenvlucht gemaakt. De terugreis moet nog komen. Deze wil ik echter annuleren of omzetten naar een andere datum. Weet iemand of dit kan of ben ik alles kwijt? (KLM)
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:11 schreef static het volgende:
Vorige week stiekem Gold geworden, op naar Platinum.
Nou ja, het kan wel met b.v. iets meer dan 3 retourtjes naar Hong Kong of Sao Paulo tegen een vol tarief of 30 (of is het 40?) enkele reizen. En dat allemaal sinds 1 april. Jij liever dan ik.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:00 schreef static het volgende:
Aantal punten/vluchten; of werkt dat niet zo?
Vaak het vliegtuig nemenquote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.quote:
Ik moest de afgelopen 8 weken naar Boekarest, na 6 weken was ik ook van nul naar gold (elke week met overstap)quote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)quote:Op zondag 12 juni 2011 15:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.
Zo, met verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
Ach, ik vind het wel lekker om zo'n tafeltje ertussen te hebben. Daarnaast is het natuurlijk niet te vergelijken met intercontinentale business class.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
Nou, zo dus.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
kloptquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:04 schreef Fogel het volgende:
Het grote nut van de AmEx kaart is dat je co-kaarten aan kan vragen en de extra kaarten hebben dezelfde status als de hoofdkaart. Op die manier hebben mijn ouders en broer ook een FF Gold, zelfs al vliegen ze maar een paar keer per jaar.
Voor mij is de lounge toegang wel handig want ik gebruik Schiphol als transfervluchthaven, er gaan zo goed als geen directe vluchten vanaf waar ik woon.
Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:05 schreef chratnox het volgende:
Ik doe ook maar eens mee..
Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
UK (Heathrow), Duitsland (Frankfurt), Frankrijk (Parijs)
Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
KLM Flying Blue (Gold), Marriott Rewards (Gold), Miles-and-More (Base), Thalys TheCard (Silver)
Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
KLM: ongeveer 120.000, Marriott Rewards: 130.000, Miles-and-More: 15.000
Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Persoonlijke reisplannen niet, maar mijn zakelijke reizen wel. Mijn werkgever prefereert sowieso KLM, Lufthansa etc, dus dat is mooi meegenomen.
Zo ga ik dit jaar met mijn vriendin op vakantie naar Curaçao van de Flying Blue punten en Marriott punten (5 nachten op basis van punten) én hebben we op Curaçao een gratis upgrade naar de best beschikbare kamer (en gratis ontbijt!) omdat ik Gold ben. Uiteindelijk kost de vakantie dus zo'n ¤ 1000,- in plaats van ¤ 3000,-.
Tip?
Mocht je snel Miles-and-More punten willen sparen, moet je eens kijken naar vliegen met Swiss-Air. Een paar dagen voor de vlucht doet Swiss-Air voor dumpprijzen zijn BC tickets weg. Deze tickets leveren dan wel tussen de 5000 en 8000 punten op bij Miles-and-More
Helemaal mee eens. Wij kwamen geheel toevallig terecht bij het Marriott op Curaçao, waardoor het een stuk goedkoper is (mn vriendin wou al naar dat hotel voor ze wist dat het een Marriott was), dus is het een mooi voordeel. We hebben de goedkoopste kamer geboekt (van +/- ¤ 90,- per nacht), maar doordat we 5 nachten op basis van punten hebben is het al een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:43 schreef XL het volgende:
[..]
Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.
Neemt niet weg dat ik mijn vakantie zoals ik hem nu geboekt heb staan echt niet kan betalen zonder loyalty punten.
Je wordt in het vliegtuig dan (veel te) vaak uitgenodigd om een enquete in te vullen.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Kan dat nog? Volgens mij zijn die acties over.quote:Op zondag 10 juli 2011 19:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |