abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2011 @ 15:27:53 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_97155610
Mijn Amex is ook van het werk :)
  zondag 22 mei 2011 @ 22:28:34 #202
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_97178841
Ik begrijp niets meer van dat KLM/Air France systeem. :')

Vlucht heen 5968 miles, terug 7460. Echt alles hetzelfde, zelfde klasse, etc.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator zondag 22 mei 2011 @ 23:03:34 #203
45833 crew  Fogel
pi_97181012
Hong Kong in business geeft zo weinig?
Ik zag dat ik totaal 7770 level punten zou moeten krijgen voor een goedkoop economy ticket naar NYC. Beetje scheef...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 22 mei 2011 @ 23:37:55 #204
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_97182811
Nee, geen business deze keer, was premium voyager, een soort kleinere versie van business. Prima te doen, alle gemakken van business alleen geen electrische stoelen en iets minder ruimte.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_97189914
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:37 schreef static het volgende:
Nee, geen business deze keer, was premium voyager, een soort kleinere versie van business. Prima te doen, alle gemakken van business alleen geen electrische stoelen en iets minder ruimte.
Grappig, niet eerder van gehoord, weer een nieuwe tussenklasse... Persoonlijk vind ik op die lange vluchten alleen een flat bed belangrijk. Ik skip eigenlijk alle maaltijden, bezoek de lounges bijna nooit en verdere significanten gemakken heeft business niet echt. Gewoon een flat bed zonder services zou prima zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 10:32:33 #206
45833 crew  Fogel
pi_97190467
Ik ga in juli de economy comfort van KLM eens testen. Verre van flat bed, maar in ieder geval een paar extra inches recline.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 23 mei 2011 @ 22:19:52 #207
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_97225483
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:58 schreef EddyAlbena het volgende:
Status kun je niet krijgen idd, maar met bijv. twee intercontinentale retourtjes zit je volgens mij al in de buurt van de 10k waarmee je een leuke citytrip in Europa kan doen.
Zoals Fogel al zegt, een retourtje AMS-EWR levert dus precies 1818 level miles op tegenwoordig, en daarnaast dan nog wat bonus miles, afhankelijk van van de status. Maar de tijden dat je op een trip AMS-CDG-GRU in een week tijd even iets van 25000 miles binnenkruiide is echt voorbij. (als je voor de goedkoopste tickets gaat).

En die economy comfort class van KLM is echt OK. Maar zoek in een 747 geen stoel op de voorste rij, die zijn echt veel smaller en daar zit ook die afstandsbediening continue in je zij te prikken. In een 777 moet je juist wel proberen op de voorste rij terecht te komen, die stoelen zijn een kwart breder dan de rest omdat er maar 2 naast elkaar staan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_97227308
Alleen business/first class tikt nog echt aan, verder is het enige nut het verzamelen van level miles en zo status krijgen. Dan heb je lounges en meer upgrades, als je dat nuttig vind.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 23 mei 2011 @ 23:05:12 #209
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_97228681
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:32 schreef Fogel het volgende:
Ik ga in juli de economy comfort van KLM eens testen. Verre van flat bed, maar in ieder geval een paar extra inches recline.
Die ken ik nog niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 23 mei 2011 @ 23:05:53 #210
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_97228718
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:43 schreef Drive-r het volgende:
Alleen business/first class tikt nog echt aan, verder is het enige nut het verzamelen van level miles en zo status krijgen. Dan heb je lounges en meer upgrades, als je dat nuttig vind.
Vlieg donderdag naar Madrid, het aantal punten tussen economy en business is niet zo heel groot.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 23:06:43 #211
45833 crew  Fogel
pi_97228770
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:19 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En die economy comfort class van KLM is echt OK. Maar zoek in een 747 geen stoel op de voorste rij, die zijn echt veel smaller en daar zit ook die afstandsbediening continue in je zij te prikken. In een 777 moet je juist wel proberen op de voorste rij terecht te komen, die stoelen zijn een kwart breder dan de rest omdat er maar 2 naast elkaar staan.
Ik vlieg heen de 777-200 en terug de 747 combi (dus daar ga ik geen last hebben van afstandbedieningen, want het is shared video...). Het reisbureau kon geen economy comfort reserveren (mogen ze blijkbaar niet), dus ik had de KLM gebeld... zelfs KLM zelf kon geen economy comfort stoel verkopen op de terugvlucht omdat het een codeshade was met Delta... vreemd!
Maar wat nog vreemder is: voor de heenweg moet ik 318NOK betalen voor de stoel, en de terugweg blijkbaar 0 (gewoon via delta.com een stoel kiezen vooraan, geen probleem, bij KLM krijg je dan de betaalinfo -gevolgd door een error wegen voorgenoemde reden-)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 23:07:40 #212
45833 crew  Fogel
pi_97228828
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef static het volgende:

[..]

Die ken ik nog niet.
Ze hebben het nog niet zo lang.
http://www.klm.com/travel(...)help/seat_choice.htm
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_97231191
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:05 schreef static het volgende:

[..]

Vlieg donderdag naar Madrid, het aantal punten tussen economy en business is niet zo heel groot.
Ik ben met klm niet zo bekend, maar bij BA scheelt het nogal.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 23:57:36 #214
45833 crew  Fogel
pi_97231544
Afhankelijk van de fare bucket krijg je in Y 227 tot 909 level miles, en in C 1136 tot 2272. Toch best nog een verschil.
http://www.klm.com/travel(...).htm?from=ams&to=mad

Maargoed, pas na ca 15 enkele reizen AMS-MAD voor het duurste business tarief heb je dan het genoegen om "gratis" van je vergaarde 25000 punten retour AMS-MAD te kunnen vliegen, in economy. Moet je wel eerst de belastingen nog betalen natuurlijk ;)
Het aantal punten wat je krijgt is dus eigenlijk vrij irrelevant. Value for money is een niet bestaand begrip sinds ze geen Flying Dutchman meer heten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_97232015
Bij BA doe je met een retour LHR-HK ongeveer 25,000 punten. Na drie retourtje vlieg ik dan 5 keer retour van Londen naar Stockholm voor peanuts, waarmee ik zo'n 1,000-1,500 euro bespaar. Toch lekker. Bij KLM verdien ik geen reet...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:52:53 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_97265232
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik vlieg heen de 777-200 en terug de 747 combi (dus daar ga ik geen last hebben van afstandbedieningen, want het is shared video...).
Weet je dat wel zeker? Want ik dacht dat ze dat upgrade programma voor al die 747 Combi's nu al wel afgerond hadden met de invoering van economy plus en personal video system for all. Of is het soms een Delta toestel. Die maken er helemaal een potje van. Vlogen eerst AMS-EWR met een A330-200 met personal video en sinds kort met een 767 met een vernieuwde economy comfort class (prima stoelen en beenruimte overigens) maar wel gezellig samen naar een o zo correcte Amerikaanse familie film moeten kijken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator dinsdag 24 mei 2011 @ 22:12:45 #217
45833 crew  Fogel
pi_97270379
Het is in ieder geval een KLM toestel, dat weet ik zeker, zowel heen als terug.
Volgens seatcounter.com is het shared video in de combi, maar ik zie graag dat ze het fout hebben :D.
Maargoed, als jullie een keer de kans hebben, probeer een economy comfort stoel te reserveren via Delta.com ipv KLM en kijk of je het ook gratis krijgt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_97272683
Delta, wat een prutsmaatschappij is dat zeg. De vliegtuigen die ze binnen amerika gebruiken zijn echt schandalig. afgeragde rotzooi en zo slecht onderhouden. Ryanair en easyjet steken er nog met kop en schouders bovenuit :')
pi_97285637
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:12 schreef Fogel het volgende:
Het is in ieder geval een KLM toestel, dat weet ik zeker, zowel heen als terug.
Volgens seatcounter.com is het shared video in de combi, maar ik zie graag dat ze het fout hebben :D.
Ze hebben het fout! Alle KLM-widebodies hebben individuele beelschermen.
  woensdag 25 mei 2011 @ 20:30:30 #220
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_97310332
Even vraagje. Ik heb met miles een vlucht geboekt. Voor ik vloog kon ik deze tegen een kleine boete annuleren. Ik heb nu de heenvlucht gemaakt. De terugreis moet nog komen. Deze wil ik echter annuleren of omzetten naar een andere datum. Weet iemand of dit kan of ben ik alles kwijt? (KLM)
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  woensdag 25 mei 2011 @ 21:58:14 #221
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_97315218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:30 schreef Christiaan het volgende:
Even vraagje. Ik heb met miles een vlucht geboekt. Voor ik vloog kon ik deze tegen een kleine boete annuleren. Ik heb nu de heenvlucht gemaakt. De terugreis moet nog komen. Deze wil ik echter annuleren of omzetten naar een andere datum. Weet iemand of dit kan of ben ik alles kwijt? (KLM)
Simpel als wat. Als het een award ticket was en je niet terug vliegt ben je alles kwijt. Je kunt hooguit nog proberen een beetje luchthaven belasting e.d. terug te krijgen, maar ik vrees dat de administratiekosten hoger zullen zijn de het te restitueren bedrag ..... In geval het echter zo'n ticket voor dubbele miles (ben even de naam kwijt) was, dan kun je dat voor een gering bedrag op een andere vlucht om laten boeken. Maar de helft van je punten krijg je nooit terug.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 12 juni 2011 @ 11:11:46 #222
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_98056994
Vorige week stiekem Gold geworden, op naar Platinum.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 12 juni 2011 @ 13:57:58 #223
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98062355
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:11 schreef static het volgende:
Vorige week stiekem Gold geworden, op naar Platinum.
Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 12 juni 2011 @ 14:00:01 #224
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_98062436
Aantal punten/vluchten; of werkt dat niet zo?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 12 juni 2011 @ 14:23:28 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98063343
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:00 schreef static het volgende:
Aantal punten/vluchten; of werkt dat niet zo?
Nou ja, het kan wel met b.v. iets meer dan 3 retourtjes naar Hong Kong of Sao Paulo tegen een vol tarief of 30 (of is het 40?) enkele reizen. En dat allemaal sinds 1 april. Jij liever dan ik.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_98063688
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
Vaak het vliegtuig nemen :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 12 juni 2011 @ 14:36:18 #227
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_98063806
Minstens 15 gedaan sinds 1 april, dat is Silver (dat was ik al), en meer dan 40.000 level miles, dat zou Gold moeten zijn.

Naja, we zien het wel, was al Silver anyway. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_98065432
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vaak het vliegtuig nemen :)
En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 12 juni 2011 @ 19:42:18 #229
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98076555
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
Ik moest de afgelopen 8 weken naar Boekarest, na 6 weken was ik ook van nul naar gold (elke week met overstap)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 12 juni 2011 @ 19:44:36 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98076660
Oh trouwens, ik zat niet op nul. Mee dat ik het opschrijf realiseer ik me dat Air France vluchten meetellen... Daar had ik er al van staan. Maar met overstap gaat wel keihard!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 12 juni 2011 @ 20:00:32 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98077471
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_98079904
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
Zo, met verkeerde been uit bed gestapt?

Maar inderdaad, dat dus. Bij KLM en BA heb je dan tenminste nooit iemand naast je zitten en dat is belangrijk om te kunnen werken met confidentiele informatie. Daarbij heb ik flexibele tickets nodig en wordt alles 1-3 dagen van tevoren geboekt gemiddeld, dat is nou eenmaal de job. Tussen full flex economy en business zit toch vaak geen verschil meer tegenwoordig. En intercontinentaal slaap ik gewoon graag, zeker op 24 uurs trips.

Prive vlieg ik ook gewoon goedkoop en plan ik zoveel mogelijk. Ik begrijp je punt dus wel, maar mensen vliegen vaak business voor een reden. En verder boeiend, mijn bazen zijn ook de eigenaar van de zaak en die willen ervoor betalen. Ik klaag niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 12 juni 2011 @ 20:59:12 #233
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_98080622
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
Ach, ik vind het wel lekker om zo'n tafeltje ertussen te hebben. Daarnaast is het natuurlijk niet te vergelijken met intercontinentale business class.

Overigens vlieg ik niet altijd business class, morgen naar Oslo niet bijvoorbeeld.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 15 juni 2011 @ 08:10:36 #234
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_98189986
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
Nou, zo dus. :P

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_98243186
KLM gold binnen handbereik, geef het een paar week, echter behalve wat gratis soep en whiskey in de business lounge heb ik dr niets aan.

Mijn meeste vluchten zijn europees, dus dat is aankomst op vliegveld paar minuten voor boarden. Niet echt wat je zegt lounge tijd.

Behalve een extra creditcard snap ik eigenlijk ook niet wat ik moet met een privé Amex FF kaart,want wanneer zal ik ooit die extra vergaarde punten inruilen ?
pi_98244263
Enkel handig voor de extra miles, meer ook niet inderdaad. Ik vlieg ook veel te weinig prive met KLM om er iets aan te hebben.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 14:04:12 #237
45833 crew  Fogel
pi_98247545
Het grote nut van de AmEx kaart is dat je co-kaarten aan kan vragen en de extra kaarten hebben dezelfde status als de hoofdkaart. Op die manier hebben mijn ouders en broer ook een FF Gold, zelfs al vliegen ze maar een paar keer per jaar.
Voor mij is de lounge toegang wel handig want ik gebruik Schiphol als transfervluchthaven, er gaan zo goed als geen directe vluchten vanaf waar ik woon.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_98249326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:04 schreef Fogel het volgende:
Het grote nut van de AmEx kaart is dat je co-kaarten aan kan vragen en de extra kaarten hebben dezelfde status als de hoofdkaart. Op die manier hebben mijn ouders en broer ook een FF Gold, zelfs al vliegen ze maar een paar keer per jaar.
Voor mij is de lounge toegang wel handig want ik gebruik Schiphol als transfervluchthaven, er gaan zo goed als geen directe vluchten vanaf waar ik woon.
klopt

maar met als nadeel dat diegene die jouw kaart heeft ook haar kosten maakt op jouw bankrekening.

bij familie misschien geen probleem , maar ik sta er niet om te s[pringen.

Dit is te omzeilen door de extra kaart uit te schrijven en vervolgens de kaart zelf te behouden. Zodoende heeft men wel een FF nummer + status, maar geen fysieke kaart om betalingen mee te doen. Slechts soms vragen ze om je kaart bij de lounge balie (instapkaart kan voldoende zijn).
pi_98650016
Ik doe ook maar eens mee..

Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
UK (Heathrow), Duitsland (Frankfurt), Frankrijk (Parijs)

Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
KLM Flying Blue (Gold), Marriott Rewards (Gold), Miles-and-More (Base), Thalys TheCard (Silver)

Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
KLM: ongeveer 120.000, Marriott Rewards: 130.000, Miles-and-More: 15.000

Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Persoonlijke reisplannen niet, maar mijn zakelijke reizen wel. Mijn werkgever prefereert sowieso KLM, Lufthansa etc, dus dat is mooi meegenomen.

Zo ga ik dit jaar met mijn vriendin op vakantie naar Curaçao van de Flying Blue punten en Marriott punten (5 nachten op basis van punten) én hebben we op Curaçao een gratis upgrade naar de best beschikbare kamer (en gratis ontbijt!) omdat ik Gold ben. Uiteindelijk kost de vakantie dus zo'n ¤ 1000,- in plaats van ¤ 3000,-.

Tip?
Mocht je snel Miles-and-More punten willen sparen, moet je eens kijken naar vliegen met Swiss-Air. Een paar dagen voor de vlucht doet Swiss-Air voor dumpprijzen zijn BC tickets weg. Deze tickets leveren dan wel tussen de 5000 en 8000 punten op bij Miles-and-More :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2011 17:06:17 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:43:56 #240
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98651295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:05 schreef chratnox het volgende:
Ik doe ook maar eens mee..

Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
UK (Heathrow), Duitsland (Frankfurt), Frankrijk (Parijs)

Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
KLM Flying Blue (Gold), Marriott Rewards (Gold), Miles-and-More (Base), Thalys TheCard (Silver)

Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
KLM: ongeveer 120.000, Marriott Rewards: 130.000, Miles-and-More: 15.000

Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Persoonlijke reisplannen niet, maar mijn zakelijke reizen wel. Mijn werkgever prefereert sowieso KLM, Lufthansa etc, dus dat is mooi meegenomen.

Zo ga ik dit jaar met mijn vriendin op vakantie naar Curaçao van de Flying Blue punten en Marriott punten (5 nachten op basis van punten) én hebben we op Curaçao een gratis upgrade naar de best beschikbare kamer (en gratis ontbijt!) omdat ik Gold ben. Uiteindelijk kost de vakantie dus zo'n ¤ 1000,- in plaats van ¤ 3000,-.

Tip?
Mocht je snel Miles-and-More punten willen sparen, moet je eens kijken naar vliegen met Swiss-Air. Een paar dagen voor de vlucht doet Swiss-Air voor dumpprijzen zijn BC tickets weg. Deze tickets leveren dan wel tussen de 5000 en 8000 punten op bij Miles-and-More :)
Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.

Neemt niet weg dat ik mijn vakantie zoals ik hem nu geboekt heb staan echt niet kan betalen zonder loyalty punten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_98671015
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:43 schreef XL het volgende:

[..]

Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.

Neemt niet weg dat ik mijn vakantie zoals ik hem nu geboekt heb staan echt niet kan betalen zonder loyalty punten.
Helemaal mee eens. Wij kwamen geheel toevallig terecht bij het Marriott op Curaçao, waardoor het een stuk goedkoper is (mn vriendin wou al naar dat hotel voor ze wist dat het een Marriott was), dus is het een mooi voordeel. We hebben de goedkoopste kamer geboekt (van +/- ¤ 90,- per nacht), maar doordat we 5 nachten op basis van punten hebben is het al een stuk goedkoper.
  zondag 10 juli 2011 @ 15:47:27 #242
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_99280819
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_99282067
Gaver pasje? Ik wl dolgraag de Concorde kaart van BA erbij krijgen, maar 5000 miles is echt takke veel... (21 retourtjes HK in business class). De Concorde room op T5 is namelijk wel echt relaxed, de mooiste lounge die ik bezocht heb.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 10 juli 2011 @ 16:31:37 #244
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99282537
Concorde? Was dat niet dat oude passagiersvliegtuig dat sneller was dan de moderne vliegtuigen van vandaag?

En BA en AF weigerde ze aan Branson te verkopen. Een van de redenen dat ik BA (en AF) kut vind.

Concorde O+
reset
  zondag 10 juli 2011 @ 19:34:25 #245
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99289546
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Je wordt in het vliegtuig dan (veel te) vaak uitgenodigd om een enquete in te vullen.
Als je erg voorin zit komt een een air tart of een trolly dolly vóór vertrek een gezellig praatje met je maken.
Je krijgt een paar hele mooie souwarte koffer labels.
100% award miles bonus ipv 75 zoals bij gold.
Gratis "upgrade" naar comfort class
Veel meer spam mail en post
Bij telefonisch contact wordt je voorin de wachtrij geplaatst.
Award tickets zijn nooit uitverkocht.

Allemaal geweldig toch? ;) ;) ;) ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99290144
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?
pi_99290502
Da's waar, je kunt het mooi voor status matches gebruiken. Bij BMI krijg je snel Gold, dus dan zit je direct goed in Staralliance en zelfs BA wil nog wel eens matchen naar Gold. Altijd makkelijk als je veel reist.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99290929
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 11 juli 2011 @ 02:26:20 #249
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_99308202
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:51 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?
Kan dat nog? Volgens mij zijn die acties over.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_99310378
Dat kan vaak continue, zeker bij BMI.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')