En zelfs dan pas een paar maanden later.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je krijgt de kaart meesatl pas nadat de eerste vlucht gemaakt is.
Die kaart heb je ook nog nergens voor nodig. Zolang je het nummer maar hebtquote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel?
De Ivory kaart biedt geen extra voordelen. Er zal dus ook niemand naar die kaart vragen. Je hebt die in feite niet nodig.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Rookert het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Lyon en heb meteen maar Flying Blue aangevraagd, waar ik 1,5 week geleden een mail van heb gekregen. Daarin stond 'binnenkort ontvangt u uw Ivory-kaart op uw adres', maar die heb ik nog niet binnen. Gaat dit nog nog voor mijn vlucht gebeuren of zijn ze niet zo snel?
Geld evt. Die upgrade ook voor een overstap naar een andere vliegtuig voorbeeld: Amsterdam --> Bosten (hier verstappen)/ Boston --> Orlando.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:59 schreef daanski82 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het FB en upgraden qua classe. Je boekt een ticket voor de economic class. Kan je evt. Naar first class upgraden? En zo ja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel punten kost je dat ong. Ik kan die vraag zelf moeilijk beandwoorden aan de hand van de FB site.
Ja, 3 jaar geleden had ik me voor de gein aangemeld voor Privelege Club. Na een retourvlucht Amsterdam - Jakarta zat ik meteen op het Burgundy level met het voordeel van 10kg extra baggage en genoeg punten om uit te geven aan een enkeltje tussen Doha en Dubai... dat was toen. Helaas zijn m'n punten nu verlopen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:37 schreef jenb2002 het volgende:
is er iemand die ervaring heeft met Qatar Airways en hun freq. flyer programma ( privilege club)
waarschijnlijk gaat het hier ook niet zo snel?!
bvd.
Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nu ken ik FB niet enorm goed, maar upgrades kan je bijna overal met punten en/of cash kopen. Vaak gaat het echter maar 1 klasse omhoog, dus ben je enorm veel punten en/of cash kwijt voordat je in First Class zit, aangezien je eerst langs Economy "Plus" (of hoe ze dat noemen bij verschillende airlines), Business Class en dan zit je pas in First.
Belangrijker is natuurlijk dat je bij KLM nooit in First zult komen, want die hebben ze niet.
Volgens mij kun je bij KLM met uitsluitend punten upgraden alleen maar indien je de volle mep voor een economy class ticket betaald hebt. Voor iedere goedkopere tariefsklasse is het altijd bijbetalen met een minimum van ¤ 100,00 per enkele intercontinentale vlucht.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:27 schreef static het volgende:
[..]
Buiten dat hangt het van je soort ticket af, met de goedkoopste kun je niet upgraden met punten.
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:29 schreef Fogel het volgende:
Klasse z is discount business als ik het goed herinner, dus dat klopt dan klopt dat met minder punten. Heel het puntensysteem is een schande sinds de veranderingen...
Op basis van aantal vluchten kan je nog steeds vrij makkelijk je status halen en behouden. Na 15 enkele reizen heb je al Silver en na 30 al Gold. Dat is voor veel mensen best goed te doen, en al helemaal als je feeder flights gebruikt want dan zit je al aan minimaal 4 vluchten per reis.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.
Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:58 schreef Drive-r het volgende:
Inchecken is iets sneller omdat je de business desk kan gebruiken, maar ik check toch altijd online in. Bagage gaat echt niet sneller volgens mij. Voor mij is de lounge perfect, ik gebruik de douche veel. Eten boeit me natuurlijk niet...
Het lijkt er sterk op dat KLM en partners helemaal gee upgrades meer uidelen zolang Y niet overboekt is. En die lounges zullen niet minder vol worden gezien het aantal mensen dat nog makkelijk 40 segmenten per jaar vliegt (met een overstap heb je er al 4 per retour). Maar het grote voordeel voor KLM is natuurlijk dat er door de minimale punten veel minder Award tickets worden afgenomen, en die lounges, waar de koffie graties is, zijn er toch al.quote:Op woensdag 27 april 2011 09:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Zo wordt het steeds moeilijker om een elite level te behalen en te behouden.
Een voordeel kan wel zijn dat de service aan degenen die het wel halen, misschien beter wordt. De business lounge zou rustiger moeten worden en de kans op een upgrade hoger bij minder elites per vlucht.
Je begrijpt me verkeerd, lees ook de andere posts. Ik ben het eens met inchecken/bagage drop-off. Ik gaf enkel aan dat de priority tags zelden werken.quote:Op zondag 8 mei 2011 02:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat die bagage wel sneller. Heb je die rijen op Schiphol bij de KLM balies voor economy class wel eens gezien? Daar sta je dus ook in voor de bagage drop off. Nee, zo'n status biedt alle voordelen. Vanmorgen nog priority lane bij de paspoort controle en de hele rij voorbij voor het gezellige interview van een beveiligingstokkie aan de gate voor een vlucht naar Amerika.
En geen flatbeds bij Delta in een brakke 767 waar de stoelen in C slechts iets breder zijn dan in Y comfort en je nog steeds met z'n allen naar een of andere ozo correcte familie film op een groot scherm mag gluren. Kut maatschappij dus.
Zelf houden, been there done thatquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:09 schreef jaco het volgende:
Stel: je gaat op zakenreis met je direkte baas. Je checkt tegelijk in en jij krijgt een upgrade naar business class aangeboden, maar je baas niet.
Zou jij de upgrade aan je baas aanbieden of houd je die zelf ?
Ik heb hier nooit een studie of artikel over gelezen, maar wel in de VS gewoond. Mijn indruk is dat daar vooral op route en tijdstip van vertrek wordt geconcurreerd. De ticketprijs en ffp voordelen spelen mee, maar komen daarna.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:25 schreef EddyAlbena het volgende:
Ja zo'n Ryanair maakt het idd ook minder waard. Hier behoudt status/lidmaatschap dan in ieder geval nog enige exlusiviteit, dat is ook wel wat waard.
Hoe zit dat in de States?
Zo'n JetBlue komt pas net kijken en is louter de goedkoopste, toch kreeg ik niet het idee dat het voor US, United/CO en Delta echt een probleem lijkt te zijn. Ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik veronderstel dan dat er vooral op ffp's wordt geconcurreerd, wat op zich niet heel gek, gezien de geografische aspecten (tov een Europa, waar zoiets nooit zou werken).
Iemand hier enig idee van?
De punten schieten ook daar niet zo op. Het grootste voordeel wat mij betreft is dat je extra kaarten aan kan vragen die hetzelfde ff niveau krijgen als de hoofdkaart. Hierdoor hebben in mijn geval 3 mensen gold status ipv alleen ikzelf.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef galtfactory het volgende:
Wie zo een 'speciale' cc van AMEX heeft die krijgt zijn punten toch wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |