quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:20 schreef Hansieworst het volgende:
Gewoon je P halen en snel opzouten daar. Waardeloze school idd.
Mijn vriend begint op 1 september en tijdens de opendag hebben de mensen daar mij verteld dat het op 1 september begint :S niet op 30 augustus...dus ik begrijp niet precies waar je heen wilt met jouw opmerking.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:19 schreef HSG-BOMBER het volgende:
No offence: maar je zou met enig nadenken er toch wel vanuit kunnen gaan dat de meeste opleidingen/studies rond 30 augustus/1 september beginnen?
Alsof er op 1 van die vele grafscholen in een week oid ook maar iets noemenswaardigs wordt gebezigd.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef Supersoep het volgende:
Zo erg is het toch niet dat je een paar dagen mist?
Ja, want op universiteiten is het allemaal tot in de puntjes geregeld.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:20 schreef Hansieworst het volgende:
Gewoon je P halen en snel opzouten daar. Waardeloze school idd.
Ditquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef Supersoep het volgende:
Zo erg is het toch niet dat je een paar dagen mist?
Waar ik :S heen wil :S met :S mijn opmerking :S :S is dat je rond die tijd gewoon weer thuis moet zijn :S :S :S zodat je op tijd bent met alles regelen, het is maar een gedachte hoor :S :Squote:Op maandag 30 augustus 2010 16:22 schreef seiramu het volgende:
[..]
Mijn vriend begint op 1 september en tijdens de opendag hebben de mensen daar mij verteld dat het op 1 september begint :S niet op 30 augustus...dus ik begrijp niet precies waar je heen wilt met jouw opmerking.
Een maand of twee geleden. Ik zit er al zo lang achteraan, ik sta op het punt in huilen uit te barsten. Zo gefrustreerd ben ik!quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:22 schreef Desunoto het volgende:
Beste, Beste (hihi)
Het is algemeen bekend dat de administratie op veel scholen een zooitje is en dat je er zelf vroeg achteraan moet gaan. Mag ik vragen wanneer je je hebt ingeschreven? En het is inderdaad vervelend om het begin te missen, maar zeker in de eerste weken van een opleiding is iedereen nog aan het "opstarten", dus er is wel tijd om het één en ander in te halen lijkt me.
Dat is wel een tijdje geleden inderdaad. Slordig van de school hoor maar ik denk dat je er gewoon mee door moet gaan. Het is geen ramp.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef seiramu het volgende:
[..]
Een maand of twee geleden. Ik zit er al zo lang achteraan, ik sta op het punt in huilen uit te barsten. Zo gefrustreerd ben ik!
Ja maar ik ben weer in paniek geraaktquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:25 schreef Desunoto het volgende:
Over de introdagen maakte ze zich al zorgen in een ander topic maar ik dacht dat ze daaruit wel kon opmaken dat die niet heel belangrijk zijn? Het zijn slechts enkele dagen in een heel schooljaar. Niemand die er een probleem van maakt verder.
Doe normaal joh.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef seiramu het volgende:
[..]
Een maand of twee geleden. Ik zit er al zo lang achteraan, ik sta op het punt in huilen uit te barsten. Zo gefrustreerd ben ik!![]()
Dat dusquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:29 schreef Desunoto het volgende:
Je boeken nog niet hebben in de eerste week is eerder slimheid dan domheid ben ik achter gekomen. De helft van de boeken die op de lijst staan zal je toch niet of amper gebruiken en dan is het goedkoper om die te lenen/huren/overkopen van een andere student.
Ik hoor iedereen dat zeggen. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Mijn broertje zit op de Hanze (Bedrijfseconomie) en heeft gewoon alle boeken nodig die voorgeschreven staan.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:29 schreef Desunoto het volgende:
Je boeken nog niet hebben in de eerste week is eerder slimheid dan domheid ben ik achter gekomen. De helft van de boeken die op de lijst staan zal je toch niet of amper gebruiken en dan is het goedkoper om die te lenen/huren/overkopen van een andere student.
Inderdaad op de docenten wachten! Dat is het beste.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:30 schreef Swietje het volgende:
[..]
Dat dus![]()
Ik wacht de eerste week af wat docenten zeggen over de boeken. De helft op je boekenlijst is onzin.
Sommige boeken hoef je echt niet te kópen. Die kan je makkelijk lenen, een kopietje uit maken, veel goedkoper, maar dan staan ze wel aanbevolen op je boekenlijst. Zonde.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik hoor iedereen dat zeggen. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Mijn broertje zit op de Hanze (Bedrijfseconomie) en heeft gewoon alle boeken nodig die voorgeschreven staan.
Volgens praat iedereen hier op Fok! elkaar na, óf het is écht heel dramatisch gesteld op sommige instellingen.
Toch is het waar. Meestal hoef je maar 1 hoofdstuk te kennen uit een boek, en anderen heb je helemaal niet nodig. Ik koop nooit boeken. Leen ze altijd bij de biebquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik hoor iedereen dat zeggen. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Mijn broertje zit op de Hanze (Bedrijfseconomie) en heeft gewoon alle boeken nodig die voorgeschreven staan.
Volgens praat iedereen hier op Fok! elkaar na, óf het is écht heel dramatisch gesteld op sommige instellingen.
Dan moet jij wel ontzettend veel spijt hebben van je opleiding.quote:Op maandag 30 augustus 2010 17:30 schreef La_Vita het volgende:
Oh en als je op mijn opleiding 4 jaar afwezig bent, dan heb je in principe nog niets gemist.
Klopt helemaal, sinds het eerste jaar van m'n vorige opleiding wacht ik zeker een week of twee voordat ik ga bepalen welke boeken ik aanschaf.quote:Op maandag 30 augustus 2010 17:30 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Toch is het waar. Meestal hoef je maar 1 hoofdstuk te kennen uit een boek, en anderen heb je helemaal niet nodig. Ik koop nooit boeken. Leen ze altijd bij de bieb![]()
Oh en als je op mijn opleiding 4 jaar afwezig bent, dan heb je in principe nog niets gemist. TS maak je niet zo druk, zo gaan die dingen.
Mwah ik denk dat dat bij veel hbo-opleidingen wel het geval isquote:Op maandag 30 augustus 2010 17:33 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dan moet jij wel ontzettend veel spijt hebben van je opleiding.
Welke opleiding doe jij dan?quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:06 schreef Maharajah het volgende:
Wow dude, relax ff![]()
Zit zelf ook op de HU (nu eerste jaars, net begonnen dus) en bij mij ging ook niet alles van een leien dakje
Eerste week ook zonder boeken doorgebracht... Deze week waaschijnlijk weer en dat is niet zo heel erg, als je maar veel aantekeningen maakt begrijpt men het wel.
Ik zou gewoon lekker doorgaan met je studie, instromen in januari = ruk.
Wij missen op dit moment in de klas nog steeds 8 a 9 mensen die we nog nooit gezien hebbenDenk niet dat jij er een van bent maar toch... zou je alleen maar vrolijk van worden cuzz it's awesome
English Teacher N.2quote:
quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:38 schreef Thrilled het volgende:
Sowieso riekt dit meer naar slechte voorbereiding dan naar slechte informatie voorziening.. Ik had mij destijds ingeschreven in januari, in april kreeg ik alle brieven en had alle informatie op tijd en duidelijk ontvangen..
En doe alsjeblieft niet zo drama over een dagje school missen.. In de eerste periode kwamen er na een maand nog nieuwe leerlingen aankakken die de P haalden en nog steeds op de opleiding zitten. Daarentegen is ook ongeveer de helft al uitgevallen en weet bijna niemand nog maar iets van die eerste week..
En het klopt inderdaad van die boeken. Ik bestel nu al 3 jaar lang braaf elk boek op de lijst maar het eerste jaar was het het ergste, ik heb de helft nooit open gehad en wanneer je dan desbetreffende docent er naar vraagt zegt hij doodleuk: "oh maar dat is gewoon naslagwerk voor wanneer je het ooit nodig mocht hebben"..
En nu je traantjes afvegen en braaf naar school maandag..
Ha, mooi dat 't je toch bevaltquote:Op zaterdag 4 september 2010 13:49 schreef seiramu het volgende:
[..]
Ik heb al best veel vrienden gemaakt en ik ben gisteren naar de stad gegaan met twee vrienden. Ik overdreef inderdaad best erg maar ik ben doorgaans erg verlegen én ik maak niet zo snel vrienden dus ik ging meteen van het ergste uit. Ik ben in de brugklas en op de basisschool erg gepest waardoor ik best onzeker ben geworden. In de brugklas was ik net nieuw en op de basisschool was ik ook een nieuwe leerling. Je kan toch best begrijpen dat ik dan bang was voor mijn eerste dag
.Daarnaast is dit de eerste keer dat ik zo ver van huis naar school ga.
Ik heb mij absoluut niet slecht voorbereid aangezien ik alles al van tevoren had geregeld. Je weet niet eens hoe de situatie precies in elkaar zit en wanneer ik ben begonnen met contact opnemen dus je kletst gewoon uit je nek.
Juist met zo'n verleden is een eerste schooldag juist de kans om een nieuwe start te maken met je reputatie..quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:49 schreef seiramu het volgende:
[..]
Ik heb al best veel vrienden gemaakt en ik ben gisteren naar de stad gegaan met twee vrienden. Ik overdreef inderdaad best erg maar ik ben doorgaans erg verlegen én ik maak niet zo snel vrienden dus ik ging meteen van het ergste uit. Ik ben in de brugklas en op de basisschool erg gepest waardoor ik best onzeker ben geworden. In de brugklas was ik net nieuw en op de basisschool was ik ook een nieuwe leerling. Je kan toch best begrijpen dat ik dan bang was voor mijn eerste dag
.Daarnaast is dit de eerste keer dat ik zo ver van huis naar school ga.
Ik heb mij absoluut niet slecht voorbereid aangezien ik alles al van tevoren had geregeld. Je weet niet eens hoe de situatie precies in elkaar zit en wanneer ik ben begonnen met contact opnemen dus je kletst gewoon uit je nek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |