abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85875999
Ik heb ze zo vaak gemaild met vragen en ik krijg telkens geen antwoorden. Na mijn laatste mail kreeg ik pas 4 dagen later eindelijk een antwoord! En wat een kut verontschuldiging:

"Hallo Beste,

Had ik je niet gemaild? Sorry dan is het door de drukte door me heen geschoten."

Godverdomme, ik zit al dagen mijn haren uit mijn hoofd te trekken! Pas vandaag heb ik eindelijk mijn fucking rooster en boekenlijst ontvangen. De studentnummer en e-mail die ze mij een maand geleden gaven werken niet. Ik moet telkens heen en weer naar studielink, bureau inschrijving en weer naar hu bellen. En wat blijkt nu? Vandaag begon mijn eerste les! Maar ik ben pas vandaag thuis gekomen van vakantie! Ik wist hier niets van! En morgen verwachten ze me tijdens de les. Ik heb de verplichte informatiedag en introductiedag ook al gemist aangezien ik er niets over heb meegekregen. Op de open dag is mij verteld dat 1 september de eerste dag is. Kut HU. Als ik nu al een achterstand heb zie ik geen reden om nog verder te gaan. Wellicht kan ik in februari beginnen? Raden jullie mij dit aan? Ik moet hoe dan ook mijn P behalen maar ik vrees nu dat ik met een achterstand zit (geen boeken de komende dagen of weken, informatiedag gemist, introdag gemist, eerste dag gemist (= minder studiepunten enzo) etc.) en dat het heel moeilijk gaat worden om die P nog te behalen :(
pi_85876030
Niet te druk over maken. In principe kan je er weinig aan doen. Hoewel je had kunnen bedenken dat de school rond de 30ste weer zou beginnen.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_85876063
No offence: maar je zou met enig nadenken er toch wel vanuit kunnen gaan dat de meeste opleidingen/studies rond 30 augustus/1 september beginnen?
pi_85876077
Gewoon je P halen en snel opzouten daar. Waardeloze school idd.
pi_85876097
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:20 schreef Hansieworst het volgende:
:')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_85876135
Zo erg is het toch niet dat je een paar dagen mist?
Ron Paul 2012
pi_85876164
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:19 schreef HSG-BOMBER het volgende:
No offence: maar je zou met enig nadenken er toch wel vanuit kunnen gaan dat de meeste opleidingen/studies rond 30 augustus/1 september beginnen?
Mijn vriend begint op 1 september en tijdens de opendag hebben de mensen daar mij verteld dat het op 1 september begint :S niet op 30 augustus...dus ik begrijp niet precies waar je heen wilt met jouw opmerking.
pi_85876194
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef Supersoep het volgende:
Alsof er op 1 van die vele grafscholen in een week oid ook maar iets noemenswaardigs wordt gebezigd.
pi_85876207
Beste, Beste (hihi :@)

Het is algemeen bekend dat de administratie op veel scholen een zooitje is en dat je er zelf vroeg achteraan moet gaan. Mag ik vragen wanneer je je hebt ingeschreven? En het is inderdaad vervelend om het begin te missen, maar zeker in de eerste weken van een opleiding is iedereen nog aan het "opstarten", dus er is wel tijd om het één en ander in te halen lijkt me.
pi_85876219
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:20 schreef Hansieworst het volgende:
Ja, want op universiteiten is het allemaal tot in de puntjes geregeld.

:')
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:23:31 #11
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_85876236
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:21 schreef Supersoep het volgende:
Dit
pi_85876263
Stoppen omdat je 1 dag school gemist hebt en een paar suffe introdagen waarop je 'gezellig je klasgenootjes leert kennen' :')
pi_85876286
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:22 schreef seiramu het volgende:

[..]

Mijn vriend begint op 1 september en tijdens de opendag hebben de mensen daar mij verteld dat het op 1 september begint :S niet op 30 augustus...dus ik begrijp niet precies waar je heen wilt met jouw opmerking.
Waar ik :S heen wil :S met :S mijn opmerking :S :S is dat je rond die tijd gewoon weer thuis moet zijn :S :S :S zodat je op tijd bent met alles regelen, het is maar een gedachte hoor :S :S
pi_85876310
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:22 schreef Desunoto het volgende:
Beste, Beste (hihi :@)

Het is algemeen bekend dat de administratie op veel scholen een zooitje is en dat je er zelf vroeg achteraan moet gaan. Mag ik vragen wanneer je je hebt ingeschreven? En het is inderdaad vervelend om het begin te missen, maar zeker in de eerste weken van een opleiding is iedereen nog aan het "opstarten", dus er is wel tijd om het één en ander in te halen lijkt me.
Een maand of twee geleden. Ik zit er al zo lang achteraan, ik sta op het punt in huilen uit te barsten. Zo gefrustreerd ben ik! -O-
pi_85876315
Nou nou, beetje overtrokken reactie niet? Je kunt heus nog wel je P halen als je de eerste dag gemist hebt.
Anders zou het betekenen dat je geen enkele dag kunt missen. En het is absoluut achterlijk van de school, maar het is bijna overal een zootje.
Ga gewoon morgen naar school, schaf de boeken aan die je moet hebben en volg je lessen. Vraag eventueel aan je klasgenoten wat je gemist hebt en of zij je wegwijs kunnen maken omdat je de introductie gemist hebt.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_85876325
Sowieso, mensen die HBO gaan doen puur en alleen om hun P te halen. :')!
pi_85876342
Over de introdagen maakte ze zich al zorgen in een ander topic maar ik dacht dat ze daaruit wel kon opmaken dat die niet heel belangrijk zijn? Het zijn slechts enkele dagen in een heel schooljaar. Niemand die er een probleem van maakt verder.
pi_85876415
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef seiramu het volgende:

[..]

Een maand of twee geleden. Ik zit er al zo lang achteraan, ik sta op het punt in huilen uit te barsten. Zo gefrustreerd ben ik!
Dat is wel een tijdje geleden inderdaad. Slordig van de school hoor maar ik denk dat je er gewoon mee door moet gaan. Het is geen ramp.
pi_85876418
Als je de eerste dag mist en de intro, dat boeit niet. Er zijn meerdere mensen die dat missen, doordat ze laat beslissen. En je kunt je gewoon tot 1 september inschrijven en dat doen mensen echt. Die missen dat dus ook. Daar komt bij dat er 100den, zo niet 1000den :'), studenten hun boeken nog niet hebben in de 1e week. Kortom, maak je niet druk. Elke hogeschool is een chaos. :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_85876439
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:25 schreef Desunoto het volgende:
Over de introdagen maakte ze zich al zorgen in een ander topic maar ik dacht dat ze daaruit wel kon opmaken dat die niet heel belangrijk zijn? Het zijn slechts enkele dagen in een heel schooljaar. Niemand die er een probleem van maakt verder.
Ja maar ik ben weer in paniek geraakt -O- zo zit ik helaas in elkaar.
pi_85876459
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:24 schreef seiramu het volgende:

[..]

Een maand of twee geleden. Ik zit er al zo lang achteraan, ik sta op het punt in huilen uit te barsten. Zo gefrustreerd ben ik! -O-
Doe normaal joh.

Gewoon naar de lessen gaan, notities maken en je boeken bestellen. Samen in het boek kijken met iemand anders tot je die van jezelf hebt.

Ik heb ook al eens weken moeten wachten op een boek of twee omdat ze al uitverkocht waren. Geen probleem. Mocht je nog hulp nodig hebben, ik ben beschikbaar op MSN. :*
Ron Paul 2012
pi_85876522
Je boeken nog niet hebben in de eerste week is eerder slimheid dan domheid ben ik achter gekomen. De helft van de boeken die op de lijst staan zal je toch niet of amper gebruiken en dan is het goedkoper om die te lenen/huren/overkopen van een andere student.
pi_85876558
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:29 schreef Desunoto het volgende:
Je boeken nog niet hebben in de eerste week is eerder slimheid dan domheid ben ik achter gekomen. De helft van de boeken die op de lijst staan zal je toch niet of amper gebruiken en dan is het goedkoper om die te lenen/huren/overkopen van een andere student.
Dat dus ^O^
Ik wacht de eerste week af wat docenten zeggen over de boeken. De helft op je boekenlijst is onzin. :')
pi_85876638
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:29 schreef Desunoto het volgende:
Ik hoor iedereen dat zeggen. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Mijn broertje zit op de Hanze (Bedrijfseconomie) en heeft gewoon alle boeken nodig die voorgeschreven staan.

Volgens praat iedereen hier op Fok! elkaar na, óf het is écht heel dramatisch gesteld op sommige instellingen. :')
pi_85876641
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:30 schreef Swietje het volgende:

[..]

Dat dus ^O^
Ik wacht de eerste week af wat docenten zeggen over de boeken. De helft op je boekenlijst is onzin. :')
Inderdaad op de docenten wachten! Dat is het beste. :Y

En ook daar zitten boeken tussen die je maar zelden gebruikt, net zoals een woordenboek, om even iets terug te zoeken. En als je die kan vinden in de plaatselijke mediatheek, hoef je ze ook niet te kopen natuurlijk.
pi_85877339
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik hoor iedereen dat zeggen. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Mijn broertje zit op de Hanze (Bedrijfseconomie) en heeft gewoon alle boeken nodig die voorgeschreven staan.

Volgens praat iedereen hier op Fok! elkaar na, óf het is écht heel dramatisch gesteld op sommige instellingen. :')
Sommige boeken hoef je echt niet te kópen. Die kan je makkelijk lenen, een kopietje uit maken, veel goedkoper, maar dan staan ze wel aanbevolen op je boekenlijst. Zonde. -O-
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:30:49 #27
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_85879126
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Toch is het waar. Meestal hoef je maar 1 hoofdstuk te kennen uit een boek, en anderen heb je helemaal niet nodig. Ik koop nooit boeken. Leen ze altijd bij de bieb ^O^

Oh en als je op mijn opleiding 4 jaar afwezig bent, dan heb je in principe nog niets gemist. TS maak je niet zo druk, zo gaan die dingen.
My mama didn't raise no fool
pi_85879225
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:30 schreef La_Vita het volgende:
Oh en als je op mijn opleiding 4 jaar afwezig bent, dan heb je in principe nog niets gemist.
Dan moet jij wel ontzettend veel spijt hebben van je opleiding. :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:34:06 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_85879229
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:30 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Toch is het waar. Meestal hoef je maar 1 hoofdstuk te kennen uit een boek, en anderen heb je helemaal niet nodig. Ik koop nooit boeken. Leen ze altijd bij de bieb ^O^

Oh en als je op mijn opleiding 4 jaar afwezig bent, dan heb je in principe nog niets gemist. TS maak je niet zo druk, zo gaan die dingen.
Klopt helemaal, sinds het eerste jaar van m'n vorige opleiding wacht ik zeker een week of twee voordat ik ga bepalen welke boeken ik aanschaf.

Hebben ze me daar een boekenlijst van 600 Euro door de neus geboord terwijl driekwart niet nodig was.
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:36:07 #30
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_85879289
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:33 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Dan moet jij wel ontzettend veel spijt hebben van je opleiding. :')
Mwah ik denk dat dat bij veel hbo-opleidingen wel het geval is ;)
My mama didn't raise no fool
pi_85879483
Welke studie? Ik zit ook op de HU, miss weet ik of iemand anders meer en kunnen we je helpen...
pi_85964737
Zoals reeds gezegd is: snel (binnen een jaar) je P halen en wegwezen. Heb dat ook gedaan. Gezien de slome administratie moet je er wel opzitten dat je in juli dan je 60 ECTS op Osiris hebt staan. Ik moest destijds in de zomervakantie heel wat heen en weer rennen om op tijd alles te hebben.
pi_86053839
Wow dude, relax ff :@

Zit zelf ook op de HU (nu eerste jaars, net begonnen dus) en bij mij ging ook niet alles van een leien dakje :P

Eerste week ook zonder boeken doorgebracht... Deze week waaschijnlijk weer en dat is niet zo heel erg, als je maar veel aantekeningen maakt begrijpt men het wel.

Ik zou gewoon lekker doorgaan met je studie, instromen in januari = ruk.

Wij missen op dit moment in de klas nog steeds 8 a 9 mensen die we nog nooit gezien hebben :D Denk niet dat jij er een van bent maar toch... zou je alleen maar vrolijk van worden cuzz it's awesome
pi_86054480
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:06 schreef Maharajah het volgende:
Wow dude, relax ff :@

Zit zelf ook op de HU (nu eerste jaars, net begonnen dus) en bij mij ging ook niet alles van een leien dakje :P

Eerste week ook zonder boeken doorgebracht... Deze week waaschijnlijk weer en dat is niet zo heel erg, als je maar veel aantekeningen maakt begrijpt men het wel.

Ik zou gewoon lekker doorgaan met je studie, instromen in januari = ruk.

Wij missen op dit moment in de klas nog steeds 8 a 9 mensen die we nog nooit gezien hebben :D Denk niet dat jij er een van bent maar toch... zou je alleen maar vrolijk van worden cuzz it's awesome
Welke opleiding doe jij dan?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_86054972
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:51 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Welke opleiding doe jij dan?
English Teacher N.2 :) Faculteit Educatie dus... Weer 's wat anders na m'n MBO 2 (Beveiliging) gehaald te hebben :D
pi_86055383
Sowieso riekt dit meer naar slechte voorbereiding dan naar slechte informatie voorziening.. Ik had mij destijds ingeschreven in januari, in april kreeg ik alle brieven en had alle informatie op tijd en duidelijk ontvangen..

En doe alsjeblieft niet zo drama over een dagje school missen.. In de eerste periode kwamen er na een maand nog nieuwe leerlingen aankakken die de P haalden en nog steeds op de opleiding zitten. Daarentegen is ook ongeveer de helft al uitgevallen en weet bijna niemand nog maar iets van die eerste week..

En het klopt inderdaad van die boeken. Ik bestel nu al 3 jaar lang braaf elk boek op de lijst maar het eerste jaar was het het ergste, ik heb de helft nooit open gehad en wanneer je dan desbetreffende docent er naar vraagt zegt hij doodleuk: "oh maar dat is gewoon naslagwerk voor wanneer je het ooit nodig mocht hebben"..

En nu je traantjes afvegen en braaf naar school maandag..
pi_86055633
Bij mij (ook HU) heb je vaak maar een paar hoofdstukken van een boek nodig... maar vaak wordt de rest dan bijv. een jaar later behandeld bij een ander vak... :)
pi_86055687
Ga je ook bepleiten dat ze hun nieuwe gebouw opblazen? Dan heb ik weer een mooi uitzicht :D

Achterstand van 1 dag.. poe hee
dus
pi_86059349
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:38 schreef Thrilled het volgende:
Sowieso riekt dit meer naar slechte voorbereiding dan naar slechte informatie voorziening.. Ik had mij destijds ingeschreven in januari, in april kreeg ik alle brieven en had alle informatie op tijd en duidelijk ontvangen..

En doe alsjeblieft niet zo drama over een dagje school missen.. In de eerste periode kwamen er na een maand nog nieuwe leerlingen aankakken die de P haalden en nog steeds op de opleiding zitten. Daarentegen is ook ongeveer de helft al uitgevallen en weet bijna niemand nog maar iets van die eerste week..

En het klopt inderdaad van die boeken. Ik bestel nu al 3 jaar lang braaf elk boek op de lijst maar het eerste jaar was het het ergste, ik heb de helft nooit open gehad en wanneer je dan desbetreffende docent er naar vraagt zegt hij doodleuk: "oh maar dat is gewoon naslagwerk voor wanneer je het ooit nodig mocht hebben"..

En nu je traantjes afvegen en braaf naar school maandag..
:) Ik heb al best veel vrienden gemaakt en ik ben gisteren naar de stad gegaan met twee vrienden. Ik overdreef inderdaad best erg maar ik ben doorgaans erg verlegen én ik maak niet zo snel vrienden dus ik ging meteen van het ergste uit. Ik ben in de brugklas en op de basisschool erg gepest waardoor ik best onzeker ben geworden. In de brugklas was ik net nieuw en op de basisschool was ik ook een nieuwe leerling. Je kan toch best begrijpen dat ik dan bang was voor mijn eerste dag :{ .Daarnaast is dit de eerste keer dat ik zo ver van huis naar school ga.

Ik heb mij absoluut niet slecht voorbereid aangezien ik alles al van tevoren had geregeld. Je weet niet eens hoe de situatie precies in elkaar zit en wanneer ik ben begonnen met contact opnemen dus je kletst gewoon uit je nek.
pi_86059986
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:49 schreef seiramu het volgende:

[..]

:) Ik heb al best veel vrienden gemaakt en ik ben gisteren naar de stad gegaan met twee vrienden. Ik overdreef inderdaad best erg maar ik ben doorgaans erg verlegen én ik maak niet zo snel vrienden dus ik ging meteen van het ergste uit. Ik ben in de brugklas en op de basisschool erg gepest waardoor ik best onzeker ben geworden. In de brugklas was ik net nieuw en op de basisschool was ik ook een nieuwe leerling. Je kan toch best begrijpen dat ik dan bang was voor mijn eerste dag :{ .Daarnaast is dit de eerste keer dat ik zo ver van huis naar school ga.

Ik heb mij absoluut niet slecht voorbereid aangezien ik alles al van tevoren had geregeld. Je weet niet eens hoe de situatie precies in elkaar zit en wanneer ik ben begonnen met contact opnemen dus je kletst gewoon uit je nek.
Ha, mooi dat 't je toch bevalt :Y Studenten (ja beste WO'ers, ik noem HBO'ers ook ''studenten'') op het HU zijn over 't algemeen vrij relax. Iig bij de drie faculteiten aan 't begin van de Padualaan :Y (97, 99 en 101 welteverstaan)
pi_86060316
lol ik bestel me boeken pas in de tweede lesweek ofzo, als ik zeker weet dat ze ook echt nodig zijn.
Heb het eerste jaar ook alles netjes besteld, toch leuk dat er een stuk of 3 boeken van E50 (of meer) het stuk niet eens zijn gebruikt. :P

Dus geen zorgen, maak effe een afspraak bij je studiebegeleider en vertel daar het verhaal.
Ik kan je nu al vertellen dat je je geen zorgen hoeft te maken over die 2 dagen :D
Do what you love, love what you do!
pi_86062935
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:49 schreef seiramu het volgende:

[..]

Juist met zo'n verleden is een eerste schooldag juist de kans om een nieuwe start te maken met je reputatie..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')