abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97246122
Ik doe CMD op de HvA. 2de jaars (bijna 3de). Als je iets wilt weten over de opleiding, vraagt u maaaarrrr

En idd wat Klonterpot zegt, ze zijn op het moment de studie aan het uhm.. omgooien. Wat voor de nodige chaos zorgt. Het niveau van inderdaad de technische vakken ligt erg laag...
pi_97248647
Prima idee van die laptops, komen er tenminste wat meer pc's vrij. Plus een extra barriére voor mensen om níet die opleiding te kiezen dus meer baankans voor mij.
pi_97252048
Ik vind nu eigenlijk al dat er vaak computers vrij zijn. In tegenstelling tot gewone werkplekken... Ik heb al een (goede) laptop, dus voor mij maakt het niet zo veel uit. Wel vreemd dat ze het opeens voor de hele opleiding invoeren, en niet alleen voor het eerste jaar.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:06:33 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_97258946
Was er voor CMD op de HVA nog geen laptops verplicht dan? Lijkt me toch wel een must-have
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_97261420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:06 schreef Roces18 het volgende:
Was er voor CMD op de HVA nog geen laptops verplicht dan? Lijkt me toch wel een must-have
CMD wel, MIC niet. Daar wordt het alleen aangeraden.
pi_97263034
Mededeling over verplichting laptop inmiddels van intranet.
pi_99152739
Ah, nu maar ff via de mail:

HvA-opleiding stelt laptop met firewire en extra accu verplicht

http://tweakers.net/nieuw(...)-accu-verplicht.html
pi_99154628
Gelijk de eisen nog maar wat belachelijker gemaakt. :')
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:59:03 #189
286575 Roces18
Chef de party
pi_99159375
wtf is firewire? En nee ik google niet
pi_99160088
Die laptop zou je dan alleen tijdens de practica in het eerste jaar nodig hebben, verder is het onzin.
  donderdag 7 juli 2011 @ 17:30:08 #191
286575 Roces18
Chef de party
pi_99160683
(bij ons Utrecht moet je hem verplicht meenemen elke les :') )
pi_99168714
Neemt iemand dat soort eisen nog serieus dan? De helft van de studenten heeft halverwege de periodes de verplichte boeken niet eens.
''Going mental on the Wabbu''
  vrijdag 8 juli 2011 @ 16:40:55 #193
347138 Markaanuit
Underneath the Weeping Willow
pi_99206785
afgeraden om een apple laptop te kopen..

zit ik dan met mijn macbookpro. Ik echt geen andere kopen ^O^
Life is too short to refrain from eating jam out of the jar
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:12:27 #194
286575 Roces18
Chef de party
pi_99208623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef Markaanuit het volgende:

Ach die scholen hebben altijd wat te zeiken, gewoon zelf weten welke laptop je koopt.
pi_99236913
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 16:40 schreef Markaanuit het volgende:

Ik heb ook een macbook. ze motten niet zeiken.
Overigens vind ik het erg vreemd dat ik een brief krijg dat het vrijwel zeker is dat iedereen ingeloot gaat worden
Vrijwel zeker is toch niet genoeg? Straks zijn al die mensen die dachten zeker te zijn van een plaats weer enorm teleurgesteld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdezenaamalbezet op 09-07-2011 11:39:14 ]
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_99242425
Alles bij elkaar blij dat ik in mijn laatste jaar begin en dus vrijwel niet meer op school zal zijn. De populariteit van de opleiding heeft duidelijk z'n weerslag gehad op de regeltjes, sfeer en roostermakers.
pi_99247693
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Alles bij elkaar blij dat ik in mijn laatste jaar begin en dus vrijwel niet meer op school zal zijn. De populariteit van de opleiding heeft duidelijk z'n weerslag gehad op de regeltjes, sfeer en roostermakers.
Verklaar u nader?
pi_99248295
Dat laptopgedoe is toch wel een mooi voorbeeld.
pi_99250120
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:39 schreef Toad het volgende:
Dat laptopgedoe is toch wel een mooi voorbeeld.
Misschien. Het is wel handig. Al vraag ik me wel af in hoeverre je zo'n ding op school nodig hebt, maar dat terzijde. Je doet wel een mediastudie dus is het wel belangrijk bij de tijd te blijven. Daarbij vraag ik me af, welk huishouden heeft tegenwoordig nou geen laptop?
pi_99253181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:20 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Verklaar u nader?
Drukte zorgt voor grote klassen en roosters waarbij menig gatenkaas verbleekt. Even koffie halen voor de les is er niet meer bij, de koffiebar kampt met lange wachtrijen. Een document uitprinten? Trek er maar een uurtje extra voor uit want de computerlokalen zitten stampvol en de printers weigeren nogal eens dienst en zijn traag. En nu die belachelijke regels wat betreft laptops. Voor de rest een hele leuke opleiding hoor, maar dreigt een beetje onder te gaan door eigen succes.
pi_99254339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Drukte zorgt voor grote klassen en roosters waarbij menig gatenkaas verbleekt. Even koffie halen voor de les is er niet meer bij, de koffiebar kampt met lange wachtrijen. Een document uitprinten? Trek er maar een uurtje extra voor uit want de computerlokalen zitten stampvol en de printers weigeren nogal eens dienst en zijn traag. En nu die belachelijke regels wat betreft laptops. Voor de rest een hele leuke opleiding hoor, maar dreigt een beetje onder te gaan door eigen succes.
Ja inderdaad. De moed zakt me lichtelijk in de schoenen bij het lezen van al die eisen en programma's die op mn laptop moeten. Heb ik net een nieuwe macbook -O-. Ik ga maandag meteen HvA bellen en vragen of je die shit niet gewoon op de computers van die school kan doen, soort van mediatheek ofzo? Ik bedoel als je je opdrachten maar af hebt toch? :{
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:37:35 #202
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99261109
quote:
Daarbij vraag ik me af, welk huishouden heeft tegenwoordig nou geen laptop?
- Steekt hand op - ;)
Geef mij maar anytime een desktopcomputer: betere hardware voor minder geld, niet zo'n kleine monitor, niet zo kwetsbaar, gemakkelijk up te graden en defecte onderdelen kunnen gemakkelijk vervangen worden.
Ik vind dat een opleiding ernaar moet streven om te voorkomen dat je tijdens de schooluren een computer nodig hebt maar voor sommige studierichtingen is dat natuurlijk niet te vermijden.
Ik kan voor mijn opleiding een laptop kopen van ongeveer ¤800 terwijl de kostprijs inclusief software (die op zich ook wel gedownload kan worden) bijna het dubbele bedraagt en ik hoef geen extra accu te kopen aangezien er voldoende stopcontacten zijn. Die HvA handelt toch niet echt efficiënt door haar leerlingen veel geld te laten uitgeven aan een extra accu in plaats van gewoon even wat meer stopcontacten te plaatsen?
Waarom niet wat minder leerlingen aannemen als je dat aantal leerlingen niet aankan?
De overheid zou wellicht beter wat minder subsidie geven voor een groter aantal leerlingen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99263116
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:55 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Ja inderdaad. De moed zakt me lichtelijk in de schoenen bij het lezen van al die eisen en programma's die op mn laptop moeten. Heb ik net een nieuwe macbook -O-. Ik ga maandag meteen HvA bellen en vragen of je die shit niet gewoon op de computers van die school kan doen, soort van mediatheek ofzo? Ik bedoel als je je opdrachten maar af hebt toch? :{
Ja, en die computers kan je weer reserveren via intranet.
pi_99631374
Ingeloot. Hoi. O+
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:26:07 #205
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_99670345
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:32 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Ingeloot. Hoi. O+
Hoi!
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_99767416
*meldt*
Vanaf aankomend schooljaar ga ik Interactieve Media studeren :7
pi_99767578
Zelfde gebouw, andere opleiding. :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:20:59 #208
347138 Markaanuit
Underneath the Weeping Willow
pi_99767700
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:15 schreef iBenny het volgende:
*meldt*
Vanaf aankomend schooljaar ga ik Interactieve Media studeren :7
Ik ook misschien..

zit nog te twijfelen tussen HVA, HU, en Rotterdam..

Qua reistijd wint de HVA.. maar ik vond de open dag van interactieve media op de HVA niet leuk : /
Life is too short to refrain from eating jam out of the jar
pi_99974505
Nog steeds op zoek naar een kamer in Amsterdam. -O- Iemand die nog huisgenootjes zoekt? :D
pi_100437880
Hier nog een nieuwe MIC'er! :)

Ik ben hier vooral omdat ik even een paar vragen wil stellen aan de ervaringsdeskundigen.
Over een kleine maand begin ik dus met MIC. Hiervoor heb ik anderhalf jaar kunstacademie gedaan (richting fotografie, propedeuse gehaald) en ik ben 20 jaar. Nu heb ik meerdere angsten/vragen.
1) Hoe jong zijn de eerstejaars? Ik was bij een meeloopdag in mei en soms had ik het gevoel in 6havo te zitten. Met hoe jong de studenten zijn bedoel ik daarom niet per se de feitelijke leeftijd, maar met name het gedrag. Door de kunstacademie (800 aanmeldingen en 60 toelatingen, 60 extreem gemotiveerde studenten, 90% verplichte aanwezigheid, hogere leeftijd etc) ben ik gewend dat iedereen het WIL, ik heb het idee dat veel HvA-studenten -bij bijna alle hbo studies- nog erg de middelbare school gedachtegang hebben van "ik MOET naar school". Valt dit in werkelijkheid mee?
2) Is het niveau inderdaad erg laag in het eerste jaar?
3) Is het nog altijd zo dat er veel tussenuren zijn in het eerste jaar?
4) Zijn er vakken in het tweede jaar die iedereen moet volgen, ongeacht het afstudeerprofiel? Ter verduidelijking; zoals je op de middelbare school ongeacht je profiel allemaal les kreeg Engels en Nederlands.
5) Zijn hier studenten die ervaring hebben met de kortere leerroute: de studie in 3,5 jaar afronden? Dat zou betekenen dat je in het tweede jaar ook al een aantal vakken uit het derde jaar volgt.
6) Want punt 3, 4 en 5 samen brengen mij tot punt 6: kun je in het eerste jaar wellicht al vakken volgen van het tweede jaar?

Punt 6 is een kwestie om meerdere redenen. Ik heb zoals gezegd anderhalf jaar kunstacademie gedaan, maar dus ook anderhalf jaar studiefinanciering verbruikt. Dit gezegd heb ik nog 2,5 jaar studiefinanciering over. Mijn studie betaal ik grotendeels zelf waardoor het mij een aantal ribben scheelt als ik de opleiding in drie jaar kan afronden.
Nu weet ik dat er de mogelijkheid is om in het tweede jaar te starten. Dit is echter voor mij geen optie, omdat ik nu niet met zekerheid durf te zeggen welke richting ik op wil en niet het verkeerde afstudeerprofiel wil kiezen. Dan ben ik nog verder van huis!

In mei heb ik samen met zo'n zeven andere mensen de meeloopdag gedaan. Het niveau vond ik best laag en makkelijk volgbaar, terwijl de andere meelopers aan het eind van de dag verschrikt waren over hoe lastig het was (????). Dit zal uiteraard te maken hebben met het onderwerp dat op dat moment vooral behandeld werd; het ging over ijkpersonen e.d., dingen die ik juist op de kunstacademie ook al te horen heb gekregen. Bovendien heb ik op de kunstacademie het vak Academische Vaardigheden gehad en heb al veel ervaring met essays e.d. schrijven. Daarnaast zit ik in lotingsklasse A / vakken als Nederlands en Engels heb ik tot nog toe geen moeite mee gehad. Alhoewel ik weet dat ik nog veel kan leren op deze gebieden, denk ik wel dat ik er minder tijd en moeite in hoef te steken als een groot deel van mijn mede eerstejaars (met name die net van het middelbaar onderwijs komen).

Tenslotte ben ik een persoon die veel (v e e l) te doen moet hebben om gemotiveerd te blijven, om mijn best te blijven doen. Ik presteer onder druk, anders niet.

Om deze redenen hoop ik dat ik in het eerste jaar al extra vakken kan volgen uit het tweede jaar, zodat ik in het tweede jaar nog meer tijd heb om nog meer vakken uit het derde jaar te volgen. Op deze manier zou het diploma tussen de 3 en 3,5 jaar gehaald moeten kunnen worden.

.
Dan even om te polsen welke richting jullie mij op zouden zien gaan haha, om mij te helpen met de profielkeuze.
Fotografie/beeld is nog steeds mijn passie, ik voel me echter te jong in mijn persoonlijke ontwikkeling om alle kennis die ik op kan doen op de kunstacademie ten volle eigen te maken. Beeldredacteur lijkt mij wel een interessant en leuk beroep.
Anderzijds houd ik erg veel van onderzoek doen. Essays schrijven vind ik heerlijk, dan zit ik dagen in de bibliotheek om documentaires te kijken, interviews te lezen, biografieën door te spitten. Programma's maken zoals Zembla lijkt me daarom ook leuk om te doen (ik ben nog te onbekend op dit gebied om een minder bekend maar eventueel beter voorbeeld te geven). Veel onderzoek doen, mensen ondervragen, de voors en de tegens laten zien. Niet eens per se zelf een mening vormen, dat kun je aan de kijker overlaten. Dan zou ik alsnog met beeld bezig zijn (want: film).

Deze twee verschillende ideeën lijken mij niet in één profiel te vinden, of zeggen jullie dat er een afstudeerprofiel is dat exact bij mijn interesses past?

Sowieso ga ik nog praten met iemand van MIC; een begeleider of docent. Eén dezer dagen hoop ik mijn introductiepakket met klassenindeling en eventueel mentor/coach te ontvangen, zodat ik met deze persoon contact op kan nemen. Al eerder naar de studie gemaild, maar iedereen blijkt tot 15 augustus afwezig te zijn dus kan nog geen afspraak maken!

Alvast mijn excuses voor dit lange epistel. Zie het als extra leesvoer in een schoolloze vakantie. :')
Het maakte haar niets uit dat het regende. "Het meeste valt er toch naast" zei ze. ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')