quote:
Op maandag 30 augustus 2010 03:33 schreef Costarican het volgende:aantal jaren dat tussen jou en je vriend(in) mag zitten?
Ik zie heel vaak de laatste tijd dat er vrienden van mij écht heel erg jonge meisjes pakken.
Voorbeelden:
17 en 23(Dit is gewoon echt voor die mensen die lelijk zijn en geen heel jonge meisje willen, dus toch maar voor die nét geen volwassen gaan

)
14 en 18 (Tja.. wat kan ik zeggen..

)
15 en 20 ( Dit is gewoon te erg voor woorden...)
13 en 17 (

)
Wat is voor jou overdreven en wat kan voor jou nét nog?
Ik vind dat een lastige vraag...
Vanuit welk oogpunt moet ik dat dan bekijken?
Stel, vanuit mijn eigen oogpunt, met mijn 14de voelde ik me al heel wat en kreeg verkering met iemand waarvan ik dacht dat hij max 18 was, maar hij was 21.
Vanuit dat oogpunt toen vond ik het prima kunnen en nu een ruime 18 jaar later mag ik dan ook wel zeggen dat het een prima keuze was, want we zijn nogsteeds samen.
Maar!
Kijk ik vanuit het oogpunt van de moeder dan zou ik niet zo heel blij zijn als mijn zoon straks ook een 14 jarig meisje schaakt als hij 21 is

Dan zou ik problemen zien en me grote zorgen maken.
Eigenlijk zet ik daarom de volgende regel daarin.
Zolang er geen echt machtsverschil is en beide personen zijn serieus, willen er echt wat van maken(of dat lukt is een 2de), dan zie ik er niet snel een probleem in.
Het moet dus een gelijkwaardige relatie zijn met inzet, dus geen misbruik van een jong ding, of manipulatie en dat soort nare zaken.
De kans dat het houd is niet groot, maar als beide het willen proberen en bij machte zijn hun eigen grensen daarin goed te bewaken dan zie ik niet echt een probleem.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.