Ik zou op het eerste vliegtuig richting Nederland stappen. Just to make sure dat je daar weg bent voordat die mafketels aangifte doen met alle mogelijke narigheid tot gevolg.quote:Any advice?
Maak je je alleen maar verdachter mee denk ik.quote:Op zondag 5 september 2010 13:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou op het eerste vliegtuig richting Nederland stappen. Just to make sure dat je daar weg bent voordat die mafketels aangifte doen met alle mogelijke narigheid tot gevolg.
Argentinië is een stuk beter geregeld dan bijvoorbeeld Peru, maar tot voor kort gooiden ze daar dissidenten uit het vliegtuig (Ab Klink kan van geluk spreken dat hij niet in Argentinië woontquote:Op zondag 5 september 2010 12:33 schreef Sessy het volgende:
Overigens ben ik heel benieuwd wat de politie gaat zeggen als die Fransen aangifte gaan doen. Want waar is de garantie dat niet de huisbaas heeft verlinkt aan een stel malafide kennissen van 'm dat er allemaal rijke westerse studentjes bij hem wonen die toch binnenkort weg gaan? Of dat niet 1 van henzelf vriendjes heeft geregeld en de eigen spullen mee heeft laten nemen om de verzekering te flessen en niet verdacht te lijken?
Als zo'n bende dat vaker doet, en dat zal wel, dan is dit verhaal iets wat de politie al veel vaker heeft gehoord en dan hebben ze ook zo iets van
Behalve in bananenrepublieken heb je nog altijd iets van feiten nodig om een vermoeden te staven en Argentinië is dacht ik geen bananenrepubliek?
Tenzij je zeker van je zaak bent hou gewoon je mond.quote:Op zondag 5 september 2010 18:08 schreef tinoburg het volgende:
Zo te lezen ben ik de enige die je niet gelooft?!
Halverwege je verhaal, toen je het goed ging praten door je smalltalk met de overvaller, en het feit dat je dus als enige aanwezig was op dat moment. Beetje snuggere overvallers hadden echt langer bij t huis gepost en geweten wanneer er op elke etage die ze willen overvallen sowieso iemand thuis is.
Maargoed, ik ken je irl niet ,dus mocht ik me ernstig vergissen, excuses bij deze ,maar mijn gevoel zegt dat je er wel meer van weet afgaande op je verhaal en reply's in dit topic.
nee ,dat snap ik ook heus wel, maar 4pagina's lang zegt iedereen alleen maar ''ow wat zielig'' (wat het ook IS als de situatie 100% is zoals beschreven)quote:Op zondag 5 september 2010 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tenzij je zeker van je zaak bent hou gewoon je mond.
Wat denk je nou.. dat TS gaat zeggen "ja joh je hebt helemaal gelijk!"
Kansloos.
Je pikt dingen eruit zoals dat hij met hun aan de praat raakt en over allerdaagse dingen heeft. (neem ik aan)quote:Op zondag 5 september 2010 18:19 schreef tinoburg het volgende:
[..]
nee ,dat snap ik ook heus wel, maar 4pagina's lang zegt iedereen alleen maar ''ow wat zielig'' (wat het ook IS als de situatie 100% is zoals beschreven)
Ik plaats slechts even een kritische noot, het is mij iets te toevallig, en de manier waarop TS zijn verhaal doet en hier antwoord, bevestigen mijn gevoel.
Maar nogmaals ik ken TS helemaal niet in het echt, en mocht hij echt in deze penarie zitten daar in Arg. dan heb ik oprecht medelijden met hem.
quote:Op zondag 5 september 2010 18:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je pikt dingen eruit zoals dat hij met hun aan de praat raakt en over allerdaagse dingen heeft. (neem ik aan)
Dat is compleet normaal in een gijzelings situatie en zou iedereen doen.
- De buit valt tegen, maar hij mag o.a. zn laptop houden?
Ik zie in ieder geval niets verdachts aan zijn verhaal en blijkbaar ziet de politie zelf ook niets verdachts in zijn verhaal anders was ie allang opgepakt of verhoord etc.
-jij niet ik wel, politie ziet het NOG niet, want die zijn nog niet op dit spoor gezet door huisgenoten/huisbaas, PLUS waren nogal kort af met weinig vragen(zegt ts zelf)
Aangezien een schuldig persoon niet uitgebreid hier verhaal doet incl. details wat hem wel eens schuldig zou kunnen doen ogen.
Nee, tuurlijk niet. hij heeft geen namen genoemd van de overvallers, en hij komt voor advies om niet opgepakt te worden, paar reply's terug, ging ts er al van uit dat hij misschien de cel in ging als ze hem niet geloofden.
Maargoed, just my 2cents, en wat ik zeg, de eerste en enige in 4pagina's , dus -hopelijk- zit ik fout. ookal zullen we er niet achterkomen, want wat je zegt, ts zal hier niet zijn schuld komen melden.
Wat die laptop betreft: is het misschien al eens in je opgekomen dat overvallers ook gewoon mensen zijn die zelfstandig kunnen nadenken en ook een beslissing kunnen nemen die niet overeenkomt met het stereotype dat je in films en TV-series altijd ziet?quote:
Wat een onzin.quote:Op zondag 5 september 2010 15:45 schreef Franneh het volgende:
[..]
Maak je je alleen maar verdachter mee denk ik.
Daar zou ik persoonlijk dan weer weinig problemen mee hebbenquote:Op zondag 5 september 2010 19:44 schreef ReWout het volgende:
Ik denk dat ik dat ook zou doen... Zometeen wordt er aangifte gedaan... komt er een rechtzaak van 3 jaar... mag je 3 jaar het land niet uit...
Als je daar je hele hebben en houwe hebt lijkt me dat geen probleem neequote:Op zondag 5 september 2010 19:54 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar zou ik persoonlijk dan weer weinig problemen mee hebben
Volgens mij niet.quote:Op maandag 6 september 2010 10:36 schreef Cerbie het volgende:
Spullen pakken en wegwezen zou ook mijn reactie zijn, voordat je maandenlang het land niet uitkunt omdat er een aangifte tegen je loopt.
Maar heeft Nederland niet een uitleveringsverdrag met Argentinië
Zal ik de ambassade alvast verwittigen en op dit topic wijzen?quote:
Dat zou idd een mooie topicwending zijnquote:Op dinsdag 7 september 2010 18:24 schreef Maanvis het volgende:
Kun je wat foto's van leuke argentijnse vrouwen plaatsen, ik krijg nu ook zin om er heen te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |