Ik zou echt weren dat er net gewoon motregen stondquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
HO even!!!
Er staat: (mot)regen, mot staat tussen haakjes. Het kan motregen zijn maar het kan ook gewone regen zijn
Toen ik in de VS was keek ik ook 1 week naar voren. Het " geluk " was dat het dan 95% klopte en dat je gewoon een machtige onweersbui over je hoofd kreeg hehe.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inderdaad tegen die tijd is het wel weer veranderd.
Ik snap nog altijd niet waarom mensen zover vooruit kijken.
Oke het is wel leuk dat het er zo in staat maar thats all..
ik leef me liever vooruitquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inderdaad tegen die tijd is het wel weer veranderd.
Ik snap nog altijd niet waarom mensen zover vooruit kijken.
Oke het is wel leuk dat het er zo in staat maar thats all..
In een week kan veel veranderen he.quote:
En ja dat is nog te ver weg om hier een oordeel over te geven. Vooral met stormen is het gewoon niet te voorspellen, dat zag je maar met 1990quote:Op zaterdag 11 september 2010 11:07 schreef INViCTuS het volgende:
Er is potentie voor een kleine herfststorm rond eind volgende week/volgend weekend. Dit zou kunnen gebeuren maar voor hetzelfde geld valt het mee/tegenhet ziet er in ieder geval niet naar uit dat we een zogenaamde oude wijven nazomer kunnen verwachten.
Ik dacht dat het wel zou kunnen gaan knetteren toen ik deze wolken zag, maar het was blijkbaar een voorbode van regen, want onweren doet het niet. Foto is ene uurtje geleden gemaakt. Mammatus achtige wolken boven Zwijndrecht.quote:
Hoe noem je dit soort wolken eigenlijk? Is dit nimbostratus met een eigenaardige structuur of is het wat anders?quote:Op zondag 12 september 2010 10:02 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel zou kunnen gaan knetteren toen ik deze wolken zag, maar het was blijkbaar een voorbode van regen, want onweren doet het niet. Foto is ene uurtje geleden gemaakt. Mammatus achtige wolken boven Zwijndrecht.
[ afbeelding ]
Hm. Nee. Zelfs na vijf keer lezen kan ik er geen chocola van maken.quote:Op zondag 12 september 2010 10:28 schreef gerard96 het volgende:
Aan de west kant van de buienlijn borrelt wel steeds buitjes en worden eerst een pit en voegen ze toe.
Gerard, wil je aub de onvertaalde link er bij zetten?quote:Op zondag 12 september 2010 10:28 schreef gerard96 het volgende:
Een hogere trog in de Noordzee zal W Duitsland, Frankrijk en Benelux doorkruisen gedurende de dag. In de omgeving van de kou front, enkele honderden J/kg CAPE en 15 - 25 m/s diepe laag schaar moet beschikbaar en sommige kort multicells georganiseerd en / of een convectieve lijn kan vormen. Afgezien van een geïsoleerde ernstige wind vlaag / marginaal ernstige hagelstormen, de meeste stormen moeten blijven sub-severe en een bedreiging niveau niet gerechtvaardigd is. Enkele geïsoleerde donder kan S Noorwegen en delen van de Noordzee en in acht worden genomen.
Vertaald estofex
Ze zeggen dat er een lijn gaat onstaan met pittige buien convectie lijn
Aan de west kant van de buienlijn borrelt wel steeds buitjes en worden eerst een pit en voegen ze toe.
edit: sorry verkeerde stukje geknipt.quote:An upper trough over the North Sea will cross France, Benelux and W Germany during the day. In the vicinity of the cold front, some hundred J/kg of CAPE and 15 - 25 m/s deep layer shear should be available and some briefly organized multicells and / or a convective line may form. Apart from an isolated severe wind gust / marginally severe hail, most storms should stay sub-severe and a threat level is not warranted. Some isolated thunder may be observed over S Norway and parts of the North Sea as well.
Geen idee eigenlijk. Iemand?quote:Op zondag 12 september 2010 12:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoe noem je dit soort wolken eigenlijk? Is dit nimbostratus met een eigenaardige structuur of is het wat anders?
Watte???quote:Op zondag 12 september 2010 16:04 schreef gerard96 het volgende:
Ik zou echt niet willen geloven dat er dinsdag door wind en regen de eerste bladeren eraf waaien.
Het gaat zo snel. Nog eventjes en kale bomen en natte sneeuwbuien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |