Ik voel mij n00b. Wat is een 6 pool?quote:
Spawning pool bij 6 workers maken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:07 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik voel mij n00b. Wat is een 6 pool?
Dat merk je wel als je binnen 5 min van zerg verliestquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:07 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
6pool = bij 6/10 meteen een spawning pool maken. Je hebt dan heel snel 6 zerglings die dan een do or die push doen op de tegenstanders. Men probeert op die manier meteen de game te winnen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:07 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Zo'n onzin he, iedereen die verliest van een 6pool, verdient het ook gewoon.quote:
valt mee, 150 mins valt best mee te leven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:03 schreef paintmeester het volgende:
[..]
6pool = bij 6/10 meteen een spawning pool maken. Je hebt dan heel snel 6 zerglings die dan een do or die push doen op de tegenstanders. Men probeert op die manier meteen de game te winnen.
Als de taktiek mislukt rape je wel je economy.
6pool
Ja maar het feit dat je maar 6 workers hebt valt niet meequote:Op dinsdag 7 september 2010 15:10 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
valt mee, 150 mins valt best mee te leven.
Mooie strategie. Misschien ga ik dat ook wel eens doen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:03 schreef paintmeester het volgende:
[..]
6pool = bij 6/10 meteen een spawning pool maken. Je hebt dan heel snel 6 zerglings die dan een do or die push doen op de tegenstanders. Men probeert op die manier meteen de game te winnen.
Als de taktiek mislukt rape je wel je economy.
6pool
als je deze tactiek scout is hij heel makkelijk te verslaan. Daar heb je gelijk in. Neemt niet weg dat de spelers die deze tactiek regelmatig gebruiken niet in een hogere league thuishoren.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:07 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Zo'n onzin he, iedereen die verliest van een 6pool, verdient het ook gewoon.
Ik vind het een prima tactiek, waarom in 30 minuten winnen als het ook in 5 kan.
Ik zit dan ook in silver, toch versla ik er regelmatig gold en hoger mee, zoals gezegd die eigenlijk mislukte was ook tegen platinum. 6 pool mislukt-tech naar speedlings en nydus canal en t was overquote:Op dinsdag 7 september 2010 15:23 schreef paintmeester het volgende:
[..]
als je deze tactiek scout is hij heel makkelijk te verslaan. Daar heb je gelijk in. Neemt niet weg dat de spelers die deze tactiek regelmatig gebruiken niet in een hogere league thuishoren.
HuK (een van de beste protoss spelers in Amerika/Canada) werd laatst in de groupfase van IEM door Machine ge6pooled.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:23 schreef paintmeester het volgende:
[..]
als je deze tactiek scout is hij heel makkelijk te verslaan. Daar heb je gelijk in. Neemt niet weg dat de spelers die deze tactiek regelmatig gebruiken niet in een hogere league thuishoren.
Ik koop altijd 1 worker erna. Heb je nog 3pool over voor de 6 lings. Als je merkt dat het niet gaat lukken kan je doorpompen voor meer lings of drones pompen. Als je tegenstander genoeg verzwakt hebt kun je nog met betere eco eindigen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:11 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ja maar het feit dat je maar 6 workers hebt valt niet mee
En wat zegt een hogere league dan precies? Juist, helemaal niets. Als ik netjes elk potje aan een bepaalde tactiek vasthou (bijvoorbeeld quick cloaked banshee's) weet ik zeker dat ik binnen een maand minimaal in Diamond zit. En dan? Boohoo zit je in een hogere league.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:23 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Geef eerlijk toe, zo moeilijk is het niet om in platinum/diamond te komen. Wel jammer vind ik, want het zou veel leuker zijn als alleen de pro's erin zitten, want nu moet je gewoon redelijk wat spelen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Minimaal in Diamond? En waarin zit je dan maximaalmet een quick cloaked banshee rush haal je het niet eens naar platinum man.
Het is ook gewoon een voorbeeld, er is niet 1 winnende strategie. Als je er 1 pakt waar je veel mee wint, en je houd je strikt aan die tactiek, zit je binnen no-time in Platinum (jaja die bedoelde ik dusquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Minimaal in Diamond? En waarin zit je dan maximaalmet een quick cloaked banshee rush haal je het niet eens naar platinum man.
Sorry, maar nee. Tegen terran zorg ik dat ik altijd snel een observer heb en stalkers. Kan je het vergeten met je banshees.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:15 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
En wat zegt een hogere league dan precies? Juist, helemaal niets. Als ik netjes elk potje aan een bepaalde tactiek vasthou (bijvoorbeeld quick cloaked banshee's) weet ik zeker dat ik binnen een maand minimaal in Diamond zit. En dan? Boohoo zit je in een hogere league.
Ik vind aparte tactieken zoals een battlecruiser rush ofzo veel cooler, maar dat betekend wel dat je redelijk kwetsbaar bent, en dus ook vaak een potje verliest, waardoor je niet in de hogere ladders blijft.
Maargoed ieder z'n ding, wilde gewoon even duidelijk maken dat de league waar je in zit vrij weinig zegt.
Platinum zegt al wel redelijk iets, maar nog niet heel erg veel. Diamond is wel een klasse apart.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:49 schreef McGilles het volgende:
[..]
Geef eerlijk toe, zo moeilijk is het niet om in platinum/diamond te komen. Wel jammer vind ik, want het zou veel leuker zijn als alleen de pro's erin zitten, want nu moet je gewoon redelijk wat spelen.
Dit onderstreept mijn comment toch alleen maar? Als je alleen maar kan 6poolen, proxy rax of planetary fortress rushen hoor je niet thuis in leagues die bedoeld zijn voor betere spelers.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:15 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
En wat zegt een hogere league dan precies? Juist, helemaal niets. Als ik netjes elk potje aan een bepaalde tactiek vasthou (bijvoorbeeld quick cloaked banshee's) weet ik zeker dat ik binnen een maand minimaal in Diamond zit. En dan? Boohoo zit je in een hogere league.
Ik vind aparte tactieken zoals een battlecruiser rush ofzo veel cooler, maar dat betekend wel dat je redelijk kwetsbaar bent, en dus ook vaak een potje verliest, waardoor je niet in de hogere ladders blijft.
Maargoed ieder z'n ding, wilde gewoon even duidelijk maken dat de league waar je in zit vrij weinig zegt.
Dit geldt natuurlijk net zo zeer voor een "battlecruiser rush" (belachelijke benaming overigens): als je altijd een strategie uitvoert leer je nooit het spel spelen: als iemand anders wél reactief kan spelen en ziet dat je voor een "battlecruiser rush" gaat, dan anticipeert hij, bouwt de correcte counter, of bouwt gewoon een enorm leger die je basis platbrandt terwijl jij al je vespene in je fusion core aan het pompen bent. Zo ook voor de wél functionerende cheese taktieken. Twijfel er niet aan of ze kunnen je tot diamond brengen, maar op een gegeven moment kom je het niveau tegen die het gewoon wél 100% weet te counteren (of misschien maar 90% want zelfs Artosis en HuK hebben op professionele toernooien verloren van 6pools). Verschil is vooral dat degenen die toen 6poolden óók andere strategiën hebben en de 6pool/2gate proxy/oid meer een gok is om de tegenstander uit balans aan te treffen dan dat het hun standaard taktiek is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:41 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Dit onderstreept mijn comment toch alleen maar? Als je alleen maar kan 6poolen, proxy rax of planetary fortress rushen hoor je niet thuis in leagues die bedoeld zijn voor betere spelers.
Ik heb verder geen uitspraken gedaan over dat diamond of platinum spelers altijd beter zijn dan silver/ gold spelers...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
Mwah daar ben ik het niet mee eens. Ja als iemand na 5 placement in Platinum geplaatst is, dan kan het ook op geluk zijn toevallig. Als iemand al 150+ games gespeeld heeft en in Diamond zit dan heeft die persoon toch wel een bepaald minimum niveau. Natuurlijk is er ook een groot verschil tussen sommige spelers in dezelfde league, maar om nou te zeggen dat het helemaal niks zegt over hoe goed iemand is vind ik onzin.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:17 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een voorbeeld, er is niet 1 winnende strategie. Als je er 1 pakt waar je veel mee wint, en je houd je strikt aan die tactiek, zit je binnen no-time in Platinum (jaja die bedoelde ik dus).
Maar je snapt m'n punt denk ik wel, de league waar je in zit zegt simpelweg niks over hoe goed iemand is.
Ok, hier ga ik wel mee akkoord. Het zegt een beetje, het geeft een zekere ondergrens aan. Maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Natuurlijk is er ook een groot verschil tussen sommige spelers in dezelfde league, maar om nou te zeggen dat het helemaal niks zegt over hoe goed iemand is vind ik onzin.
Yaquote:Op woensdag 8 september 2010 01:08 schreef Slayage het volgende:
kun je met de volgende specificaties de game fatsoenlijk spelen:
intel core i7-870 processor (2.93 ghz, 8 mb L3 cache), ati radeon hd5450 videokaart met 1024 mb werkgeheugen, 4096 mb werkgeheugen
quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:53 schreef Harlon het volgende:
Agravaine vs Nifty, we hebben ff 3 vriendschappelijke potjes gedaanVoor wie ze wil zien, hier zijn de replays
http://www.sc2replayed.co(...)otoss-steppes-of-war
http://www.sc2replayed.co(...)-protoss-lost-temple
http://www.sc2replayed.co(...)-protoss-metalopolis
Het waren 3 zeer leuke potjes waarbij er niet op de meest standaard manier werd gespeeldleuk!
Raar dat Agravaine z'n resources constant zo op liet lopen, vage shitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik speel dan wel geen zerg, noch terran, maar ik ga toch even kijkenquote:Op woensdag 8 september 2010 01:14 schreef matjek het volgende:
Ik heb net twee lange games achter de rug tegen twee Terran spelers. Eerste game duurde 1 uur en 20 minuten en de tweede bijna een uur. Beide verloren
Als iemand zin en tijd heeft om de replays te bekijken en mijn grove fouten wil aanwijzen, dan zal ik dat erg op prijs stellen.
Game 1
Game 2
ps. ik speel zerg
In alle leagues lal? wat speel je met 2vs2 3vs3 4vs4 random of zo?quote:Op woensdag 8 september 2010 11:40 schreef Flammie het volgende:
Als iemand 1v1 wil dan moet je me ff adden (Flummie - 955).
Ik ben diamond in alle leagues btw. PM me maar in game
Ik voeg je wel toequote:Op woensdag 8 september 2010 11:40 schreef Flammie het volgende:
Als iemand 1v1 wil dan moet je me ff adden (Flummie - 955).
Ik ben diamond in alle leagues btw. PM me maar in game
De kans dat er een idioot in je eigen team zit is kleiner dan dat hij zit in het team van de tegenstanderquote:Op woensdag 8 september 2010 14:00 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Hebben jullie ook zo'n last van een enorm niveau verschil in 3v3 en 4v4 potjes?
Ik zit in Silver bij 3v3 en 4v4, maar ik heb toch het idee dat sommige teamgenoten echt in de concrete-league horen.
De helft verdomd het gewoon om überhaupt iets terug te zeggen als je een plan voorstelt, andere zeggen A en doen B.
Of een terran die massa's marines beloofd, om vervolgens een halfuur lang zijn base volledig dicht te turtlen en met 15 marines zonder upgrades aan komt zetten.
Op deze manier vind ik het maar moeilijk om een league omhoog te gaan, het is al snel 3v4 of 2v3.
Word dit beter als je een league omhoog gaat? Niet dat ik al klaar ben voor Diamond ofzo, maar sommige mensen lijken wel dronken ofzo.
Ik zeg altijd dat ik mass marine ga, maar ga dan stiekem voor een battlecruiser-rush. Altijd grappig als je ally word aangevallen, wanhopig naar jou kijkt omdat je beloofde snel units te maken en dan alleen een battlecruiser in productie ziet.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:00 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Hebben jullie ook zo'n last van een enorm niveau verschil in 3v3 en 4v4 potjes?
Ik zit in Silver bij 3v3 en 4v4, maar ik heb toch het idee dat sommige teamgenoten echt in de concrete-league horen.
De helft verdomd het gewoon om überhaupt iets terug te zeggen als je een plan voorstelt, andere zeggen A en doen B.
Of een terran die massa's marines beloofd, om vervolgens een halfuur lang zijn base volledig dicht te turtlen en met 15 marines zonder upgrades aan komt zetten.
Op deze manier vind ik het maar moeilijk om een league omhoog te gaan, het is al snel 3v4 of 2v3.
Word dit beter als je een league omhoog gaat? Niet dat ik al klaar ben voor Diamond ofzo, maar sommige mensen lijken wel dronken ofzo.
Bij het eerste potje? tja dat ging niet helemaal volgens plan en kreeg ik steeds berichtjes binnen. Geen excuses voor 2e en derde overigens.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:24 schreef McGilles het volgende:
[..]
Raar dat Agravaine z'n resources constant zo op liet lopen, vage shit
1e en 3e potje gebeurd dat inderdaad veel te veel, 2e niet. Moet er nog iets beter op letten.quote:Op woensdag 8 september 2010 01:24 schreef McGilles het volgende:
[..]
Raar dat Agravaine z'n resources constant zo op liet lopen, vage shit
In het geval van Anus_Cocainus weet ik dat zo net nog nietquote:Op woensdag 8 september 2010 14:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
De kans dat er een idioot in je eigen team zit is kleiner dan dat hij zit in het team van de tegenstander
gebeurt vaker, mensen die niet uit silver/gold willen promoten omdat ze anders ingemaakt wordenquote:Op woensdag 8 september 2010 16:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik laatst ook, werd ingemaakt komt ie m'n kamp binnenstormen en ineens leaved hij
quote:Op woensdag 8 september 2010 17:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In het geval van Anus_Cocainus weet ik dat zo net nog niet
Wat je kunt doen is ze ergens heen laten lopen en tijdens dat ze aan het lopen zijn een heleboel shift-clicken op de grond waar je je infested wil hebben, als ze dan op locatie aankomen spugen/poepen(?) ze heel snel een bende infested eruit.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:30 schreef Donderkonijn het volgende:
Even noob zerg vraagje tussendoor, ik weet dat je die infested marines van een infestor allemaal in 1 keer kan laten spawnen, maar hoe doe je dat? shift click werkt niet control click ook niet, hoe dan?
Verkapte 'ik ben heel goed' of 'ik ben heel slecht' post?quote:Op woensdag 8 september 2010 20:49 schreef tedkees2 het volgende:
Iemand hier op Fok! zin om wat potjes te oefenen 1v1? Speel nu in gold, protoss. Wie wil kan me toevoegen, Thoraxx#443. Ik wil wel eens wat potjes spelen die langer duren dan 15 minuten!
Haha, nee hoor, ik ben gemiddeld. Maar 't is meestal 1 push, en dan is 't over. Of voor mij, of voor hem. Ik heb in m'n 150 games nog nooit templars gebruikt geloof ik, af en toe colossus, maar meestal is 't heel standaard 3-gate + robo, een mix van gateway units met een immortal of twee.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:55 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Verkapte 'ik ben heel goed' of 'ik ben heel slecht' post?![]()
Wil je graag helpen, maar ben druk aan de achievements begonnen
Bedankt hequote:
gewoon zorgen dat je het volgende fok tournooi mee doetquote:Op woensdag 8 september 2010 22:01 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Bedankt he
Maar 't was wel een leuk potje. Had wel al vrij snel 't idee dat ik zwaar in 't nadeel was, je speelt veel beter dan de meeste spelers die ik tegenkom. Maar wel prettig om eens een keertje langer dan 15 minuten door te kunnen
Ik kreeg net 'launcher connecting to patch server'. Zouden ze NU AL patch 1.1 uitbrengen?quote:Op woensdag 8 september 2010 22:28 schreef augurkenkoning het volgende:
bij jullie ook de battle net down?
Zooo baasquote:
Haha, dat ga ik er in houden. Bij iedere gg zoiets verzinnenquote:Op donderdag 9 september 2010 16:30 schreef Anus_Cocainus het volgende:
"Tell my wife i love her, GG."
Prachtig einde lol
Nice jammer dat er niemand in mijn divisie zit!quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:34 schreef tedkees2 het volgende:
Kijk eens hier: http://sc2divisions.com/custom/fok/481
Wauw cool, is dat nieuw Dat zie ik nu pasquote:Op vrijdag 10 september 2010 00:34 schreef tedkees2 het volgende:
Ik zag 't ergens voorbij komen, en heb even een kwartiertje zitten zoeken naar battle.net URLs om zoveel mogelijk mensen er in te krijgen. Sommige fokkers in de lijst staan echter niet op sc2ranks, waarschijnlijk nog geen ladder gespeeld ofzo.quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:39 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wauw cool, is dat nieuw Dat zie ik nu pas
Ben ik nou echt de enige die random speelt?quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:34 schreef tedkees2 het volgende:
Ik ken het gevoel, ik kom van een C&C geschiedenis waar je redelijk wat van die 'bouw op je gemak een basis en ga een beetje lanterfanten' missies had. Vergeet het maar bij SC2, veel missies hebben een tijdsdruk op 1 of andere manier dus zal je snel moeten handelen met de juiste strategie.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn god, ik zuig echt, zelfs op casual raak ik al gestressed van de singleplayer
Vooral dat gezever met missies die op tijd gaan of waar je persé de vijand ergens van af moet zien te houden enzo. Ik wil gewoon rustig een basis bouwen en dan langzaam op strooptocht gaan
Nadat je dat ding 20 minuten beschermt hebt, trek je terug naar high ground (bij je basis).quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:32 schreef Henno het volgende:
Damn ik krijg die Blaze of Glory achievement maar niet (in die In Utter Darkness missie van Zeratul, waarbij de Protoss gepwned worden)... zelfs op Normal blijf ik steken rond 2100 killsIk maak vooral veel Colossi en Void Rays, + Phoenix voor AA en dat Graviton Hybrid lift gebeuren, en blokkeer alles met Photon Cannons... maar toch word ik op een gegeven moment onder de voet gelopen door heel veel Hybrids
Ben ik nou echt zo achterlijk met RTS games of zie ik gewoon duidelijk iets over het hoofd hier?
Ik moet en zal alle campaign achievements halenVergeleken met deze missie ervaar ik de meeste andere als vrij eenvoudig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |