Ik weet niet hoe 220 zich combineert met water in een kruipruimte?quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:06 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
Van 220 ga je toch niet de pijp uit?
Hangt er vanaf of je in staat bent het circuit (waar jij dan deel van uitmaakt) te doorbreken, of het door je hart gaat (ea)quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:06 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
"it's not the volts that will kill you, it's the amps"quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:06 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
Ja dat wist ik nog. Had m'n vraag ook een beetje te simpel geformuleerd. Verder is de rest van m'n kennis hierover heel erg ver weggezaktquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"it's not the volts that will kill you, it's the amps"
De waarden van 50 V wisselspanning en 120 V gelijkspanning zijn de algemeen gebruikelijke "veilige grenzen" van de aanrakingsspanning. De gegevens zijn gebaseerd op onderzoek naar het effect van electrische stroom op mensen en dierenquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:06 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
quote:
Hopelijk hou je de bouwlamp boven de vloer, alleen heeft ie daar weinig nut.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:09 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
![]()
Inderdaad gewoon een scheidingstrafo huren / gebruiken dan loop je de kans niet dat je geëlektrocuteerd wordt. En eigenlijk moet je gewoon helemaal niet met 230 V apparatuur in de kruipruimte aan het werk willen. Meestal zet ik als monteur bij de in en uitgang van de kruipruimte een grote bouwlamp in de kruipruimte neer en gebruik ik voor de rest van de verlichting een 12 V makita zaklamp en eventueel een klopboor of boormachine op accu.
Met 230 V in een kruipruimte zonder scheidingstrafo ertussen moet je niet willen
levensgevaarlijk die kruipluiken, tijdens een karweitje savonds liep ik een keer naar de bus om lampen te pakken, kom terug, heeft een of andere gladiool het kruipluik bij de voordeur open gelegd en is weer weg gelopen, stond ineens 60cm lager en de lampen klapten in mijn handen kapot, gelukkig alleen wat sneetjes en die vent verrot gescholden...quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:02 schreef klipper het volgende:
[..]
Hopelijk hou je de bouwlamp boven de vloer, alleen heeft ie daar weinig nut.
Bij ons werken ze alleen met 42 v onder de vloer en/of accu gereedschap, en natuurlijk een luikwacht.
Ik zou het niet weten, die enkele keer dat ik eens onder een vloer komt doe ik ook met een zaklamp en een fototoestel om het vervolgens uit handen te geven.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
levensgevaarlijk die kruipluiken, tijdens een karweitje savonds liep ik een keer naar de bus om lampen te pakken, kom terug, heeft een of andere gladiool het kruipluik bij de voordeur open gelegd en is weer weg gelopen, stond ineens 60cm lager en de lampen klapten in mijn handen kapot, gelukkig alleen wat sneetjes en die vent verrot gescholden...
Over werken met elektrische gereedschappen is hier alles al gezegd, ik neem altijd alle gereedschap wat draadloos is mee, vind die 42volt zooi te veel moeite om mee te sjouwen...
half jaar geleden draaide iemand zijn hoofd in de kruipruimte tegen twee uitstekende draden aan met zijn hoofd... 220 door zijn slaap, dan is het snel afgelopenquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:06 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |