Waar zeg ik dat ik geen werk heb?quote:Op maandag 13 september 2010 21:38 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Af en toe zul je ethische bezwaren misschien ook van je af moeten zetten tijnbrein. Het hebben van werk is nou eenmaal goed voor een mens. Ik denk dat jij met werk veel beter af bent.
Tijn: voor t geval je onverhoopt in de toekomst geen werk meer hebtquote:Op maandag 13 september 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik geen werk heb?Maar je hebt wel een punt.
Alleen de kans dat ik nog voor een oliemaatschappij ga werken is vrij klein.
Dat je werk hebt wist ik al.quote:Op maandag 13 september 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik geen werk heb?Maar je hebt wel een punt.
Alleen de kans dat ik nog voor een oliemaatschappij ga werken is vrij klein.
Dan nog. De functies die ik wil of kan hebben ze meestal toch niet bij dat soort bedrijven.quote:Op maandag 13 september 2010 21:44 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Tijn: voor t geval je onverhoopt in de toekomst geen werk meer hebtvermoed ik
Dat zal wel lukkenquote:Op maandag 13 september 2010 21:46 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Dat je werk hebt wist ik al.. Houdt dat ook zo!
.
Meets zijn engquote:Op maandag 13 september 2010 21:47 schreef Graseter het volgende:
Waar was mijn backup? Ik was de enige autist op de FOK!meet!
Als "recht"gaat dit heel ver, maar als "lot", zoals het nu is, is weer het andere uiterste. Ik ben van mening dat je afgestudeerde wel degelijk rechten zou moeten hebben. Een van de basisrechten is een passende baan en dito salaris. Dat is heel wat anders dan een gunst, hetgeen kennelijk iedereen zo normaal vind. Ik vind dat weer niet normaal.quote:Op maandag 13 september 2010 18:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik vind het een zeer rare redenering. Dat je recht hebt om een x bedrag omdat je een diploma hebt. Zoals al eerder gezegd.
Nee hoor. In de huidige constellatie is het niet eens nodig en vooral niet noodzakelijk. Dat het raar is, is vers 2.quote:Een diploma biedt de mogelijkheid tot een een betaalde baan met een bepaald salaris.
Zelfs op een scheerapparaat van een tientje.quote:Het is geen garantie. Op een auto heb je garantie dat is logisch.
Gelukkig dat je het als een product wil kwalificeren.quote:Maar een diploma is een heel ander product.
Had ik al (impliciet) gesteld met met de factor van 20%.quote:Daar kan geen garantie op worden gegeven. Er zijn immers te veel factoren die meespelen die bepalen hoeveel je verdient. Overheid betaald minder goed dan bedrijfsleven bv.
Iets achterlaten is het lafste wat een mens kan doen. Mezelf verloochenen al helemaal. Mijn rechtsgevoel zegt dat ze onterecht er wel erg genadig van afkomen zo.quote:Je kunt 2 dingen doen. Hier echt een keer werk van gaan maken. Dus een rechtszaak beginnen.
Of dit alles achter je laten en iets anders met je leven gaan doen.
...in dit achterlijke bestel.quote:Op maandag 13 september 2010 19:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Een diploma bied inderdaad geen baangarantie...
Ik blijf het een vreemde beredenatie vinden. Het is te kort door de bocht. Voor een baan zijn namelijk meer vaardigheden nodig dan een diploma. Je kan dan wel een diploma hebben dat betekend nog niet dat je kan werken.quote:Op maandag 13 september 2010 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als "recht"gaat dit heel ver, maar als "lot", zoals het nu is, is weer het andere uiterste. Ik ben van mening dat je afgestudeerde wel degelijk rechten zou moeten hebben. Een van de basisrechten is een passende baan en dito salaris. Dat is heel wat anders dan een gunst, hetgeen kennelijk iedereen zo normaal vind. Ik vind dat weer niet normaal.
[..]
Nee hoor. In de huidige constellatie is het niet eens nodig en vooral niet noodzakelijk. Dat het raar is, is vers 2.
[..]
Zelfs op een scheerapparaat van een tientje.
[..]
Gelukkig dat je het als een product wil kwalificeren.
[..]
Had ik al (impliciet) gesteld met met de factor van 20%.
[..]
Iets achterlaten is het lafste wat een mens kan doen. Mezelf verloochenen al helemaal. Mijn rechtsgevoel zegt dat ze onterecht er wel erg genadig van afkomen zo.
[
Hoezo achterlijk?quote:
Moet ik dat nog uitleggen? Wat is er sophisticated aan dit "fantastische"systeem?quote:
Geen enkel systeem is perfect. Dus er zullen altijd mensen die buiten de boot vallen.quote:Op maandag 13 september 2010 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Moet ik dat nog uitleggen? Wat is er sophisticated aan dit "fantastische"systeem?
(liberalisme is de grote dood in de pot)
De kunst is juist om je niet bij de situatie neer te leggen. Asperger kun je inderdaad niet genezen maar je kunt wel vertrouwen opbouwen om je beter te handhaven. Naar mijn idee komen sova problemen nog steeds maar voor een deel uit autisme voort en verder uit ervaringen vanuit t verleden of juist t gebrek daaraan.quote:Op maandag 13 september 2010 22:41 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Haai haai ik heb recent het etiket asperger opgespeld gekregen dus het leek mij wel een goed idee om mij bij mijn mede sociaal gehandicapten te vervoegen. Ik vroeg mij af jullie ook allemaal zo vriendloos zijn als ik en moeite hebben om een zinnige invulling aan het leven te geven. Persoonlijk ervaar ik een soort vicieuze cirkel waarbij ik nooit ergens heen ga omdat ik geen vrienden heb en ik heb geen vrienden omdat ik nooit ergens heen ga. Dus dat schiet niet zo heel erg op natuurlijk. Dus ik vraag mij eigenlijk af of er aspergers zijn die from scratch als 20 plusser nog een redelijk sociaal netwerk op hebben kunnen bouwen. En zijn er aspergers die baat hebben gehad bij sociale vaardigheids trainingen. Asperger valt immers niet te genezen dus ik weet niet hoeveel zin het heeft om zo'n training te volgen en weer wat genante ervaringen aan het lijstje toe te voegen.
Ja ik heb wel een baan, doe aan fitness en heb op magische wijze een leuke vriendin via een datingsite aan de haak geslagen maar daar is verder alles wel mee gezegd. Ze is niet Nederlands en ik zie haar alleen in het weekend dus ze heeft waarschijnlijk nog niet echt door hoe vriendloos en sociaal gehandicapt ik ben. Ik ga die training ook wel doen maar het zal vooral erg awkward worden en aan het eind van de dag ben ik weer geen meter opgeschoten. Maar dat kan ook niet weet ik dus sinds kort.quote:Op maandag 13 september 2010 22:49 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
De kunst is juist om je niet bij de situatie neer te leggen. Asperger kun je inderdaad niet genezen maar je kunt wel vertrouwen opbouwen om je beter te handhaven. Naar mijn idee komen sova problemen nog steeds maar voor een deel uit autisme voort en verder uit ervaringen vanuit t verleden of juist t gebrek daaraan.
Ik geloof dat begeleiding bij autisme er zelfs uit kan bestaan om het dagelijks leven te oefenen en in de praktijk te brengen. Juist door vicieuze cirkels te verbreken en wat positiefs voor in de plaats te krijgen.
Heb je wel contacten verder of dat ook niet?
Zeker de aanvangssalarissen en de salarissen in de lagere en middensegment zijn relatief hoog vergeleken met het bedrijfsleven. Als je van een uitkering op minimumniveau komt is alles goed.quote:Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens betaald de overheid goed genoeg hoor
Niet zoveel als in een commerciele sector maar genoeg inkomsten en voldoening voor mij
Niet slecht hoorquote:Op maandag 13 september 2010 22:56 schreef RandyMcRanderson het volgende:
[..]
Ja ik heb wel een baan, doe aan fitness en heb op magische wijze een leuke vriendin via een datingsite aan de haak geslagen maar daar is verder alles wel mee gezegd. Ze is niet Nederlands en ik zie haar alleen in het weekend dus ze heeft waarschijnlijk nog niet echt door hoe vriendloos en sociaal gehandicapt ik ben. Ik ga die training ook wel doen maar het zal vooral erg awkward worden en aan het eind van de dag ben ik weer geen meter opgeschoten. Maar dat kan ook niet weet ik dus sinds kort.
Ja dat vraag ik me af. Ze spreekt gebrekkig nederlands dus onze gesprekken zijn altijd super simpel en dan valt het asperger gebeuren niet of nauwelijks op. Maar ja die asperger diagnose was wel een kick in the balls omdat je er nooit vanaf komt. Ik dacht ik heb een sociale fobie, medicijnen, training en ik ga beginnen aan mijn leven. Maar nee dus. Niks aan te doen.quote:Op maandag 13 september 2010 23:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Niet slecht hoor
Je werkt en je ziet je vriendin in het weekend
Menigeen, waaronder ikzelf, werkt voor minder...
Ik hoop dat je relatie stabiel blijft, en dat ze door je autisme heen kijkt. Mensen met ASS zitten met talrijke dilemma's (ga ik het wel/niet vertellen bijvoorbeeld).
Zo een soort idee had/heb ik dus ook. Ik dacht van ach, mischien krijg ik op bepaald moment wat medicatie ofzo en gaat het moeite kosten maar ik kom "er" wel vanaf, en nu bijna een jaartje later veel meer wijzer in dit opzicht, besef ik dat het niet zo is.quote:Op maandag 13 september 2010 23:13 schreef RandyMcRanderson het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me af. Ze spreekt gebrekkig nederlands dus onze gesprekken zijn altijd super simpel en dan valt het asperger gebeuren niet of nauwelijks op. Maar ja die asperger diagnose was wel een kick in the balls omdat je er nooit vanaf komt. Ik dacht ik heb een sociale fobie, medicijnen, training en ik ga beginnen aan mijn leven. Maar nee dus. Niks aan te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |