abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86399161
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:38 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Af en toe zul je ethische bezwaren misschien ook van je af moeten zetten tijnbrein. Het hebben van werk is nou eenmaal goed voor een mens. Ik denk dat jij met werk veel beter af bent.
Waar zeg ik dat ik geen werk heb? :? Maar je hebt wel een punt. :) Alleen de kans dat ik nog voor een oliemaatschappij ga werken is vrij klein.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_86399274
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik geen werk heb? :? Maar je hebt wel een punt. :) Alleen de kans dat ik nog voor een oliemaatschappij ga werken is vrij klein.
Tijn: voor t geval je onverhoopt in de toekomst geen werk meer hebt ;) vermoed ik
pi_86399392
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat je werk hebt wist ik al. ;). Houdt dat ook zo! :).
pi_86399416
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:44 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Tijn: voor t geval je onverhoopt in de toekomst geen werk meer hebt ;) vermoed ik
Dan nog. De functies die ik wil of kan hebben ze meestal toch niet bij dat soort bedrijven. :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_86399451
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:46 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Dat je werk hebt wist ik al. ;). Houdt dat ook zo! :).
Dat zal wel lukken :Y
14 SHADES OF GREY
  maandag 13 september 2010 @ 21:47:36 #156
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_86399460
Waar was mijn backup? Ik was de enige autist op de FOK!meet! :(
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_86399516
Nee dat snap ik en zeker in de crisis is het lastig om een baan te vinden die bij je wensen en kunnen passen. Maar ik denk dat DC bedoeld dat je in de huidige tijd je wensen iets bij moet stellen mocht dat nodig zijn
pi_86399696
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:47 schreef Graseter het volgende:
Waar was mijn backup? Ik was de enige autist op de FOK!meet! :(
Meets zijn eng :P
Als mijn ouders niet 30 jaar getrouwd waren dan was ik zeker gekomen naar die meet.

Dat is waar Cassan. Het zal altijd lastig blijven zeker als je ook nog een beperking hebt zoals ik. Om werk te vinden en te behouden.
14 SHADES OF GREY
pi_86399815
quote:
Op maandag 13 september 2010 18:49 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik vind het een zeer rare redenering. Dat je recht hebt om een x bedrag omdat je een diploma hebt. Zoals al eerder gezegd.

Als "recht"gaat dit heel ver, maar als "lot", zoals het nu is, is weer het andere uiterste. Ik ben van mening dat je afgestudeerde wel degelijk rechten zou moeten hebben. Een van de basisrechten is een passende baan en dito salaris. Dat is heel wat anders dan een gunst, hetgeen kennelijk iedereen zo normaal vind. Ik vind dat weer niet normaal.

quote:
Een diploma biedt de mogelijkheid tot een een betaalde baan met een bepaald salaris.

Nee hoor. In de huidige constellatie is het niet eens nodig en vooral niet noodzakelijk. Dat het raar is, is vers 2.
quote:
Het is geen garantie. Op een auto heb je garantie dat is logisch.

Zelfs op een scheerapparaat van een tientje.
quote:
Maar een diploma is een heel ander product.

Gelukkig dat je het als een product wil kwalificeren.
quote:
Daar kan geen garantie op worden gegeven. Er zijn immers te veel factoren die meespelen die bepalen hoeveel je verdient. Overheid betaald minder goed dan bedrijfsleven bv.

Had ik al (impliciet) gesteld met met de factor van 20%.
quote:
Je kunt 2 dingen doen. Hier echt een keer werk van gaan maken. Dus een rechtszaak beginnen.
Of dit alles achter je laten en iets anders met je leven gaan doen.

Iets achterlaten is het lafste wat een mens kan doen. Mezelf verloochenen al helemaal. Mijn rechtsgevoel zegt dat ze onterecht er wel erg genadig van afkomen zo.
[
pi_86400021
Overigens betaald de overheid goed genoeg hoor :Y
Niet zoveel als in een commerciele sector maar genoeg inkomsten en voldoening voor mij
pi_86400180
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:58 schreef Cassandra87 het volgende:

Een diploma bied inderdaad geen baangarantie...
...in dit achterlijke bestel.
pi_86400261
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als "recht"gaat dit heel ver, maar als "lot", zoals het nu is, is weer het andere uiterste. Ik ben van mening dat je afgestudeerde wel degelijk rechten zou moeten hebben. Een van de basisrechten is een passende baan en dito salaris. Dat is heel wat anders dan een gunst, hetgeen kennelijk iedereen zo normaal vind. Ik vind dat weer niet normaal.
[..]

Nee hoor. In de huidige constellatie is het niet eens nodig en vooral niet noodzakelijk. Dat het raar is, is vers 2.
[..]

Zelfs op een scheerapparaat van een tientje.
[..]

Gelukkig dat je het als een product wil kwalificeren.
[..]

Had ik al (impliciet) gesteld met met de factor van 20%.
[..]

Iets achterlaten is het lafste wat een mens kan doen. Mezelf verloochenen al helemaal. Mijn rechtsgevoel zegt dat ze onterecht er wel erg genadig van afkomen zo.
[
Ik blijf het een vreemde beredenatie vinden. Het is te kort door de bocht. Voor een baan zijn namelijk meer vaardigheden nodig dan een diploma. Je kan dan wel een diploma hebben dat betekend nog niet dat je kan werken.
14 SHADES OF GREY
pi_86400300
EG je hebt gewoon gigantisch pech gehad, meer kan ik er ook niet van maken.
pi_86400306
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

...in dit achterlijke bestel.
Hoezo achterlijk?
14 SHADES OF GREY
pi_86400363
Ik heb een goede baan, simpelweg door keihard knokken en me niet onderuit laten schoffelen op basis van vooroordelen zoals te jong, geen diploma.
pi_86400409
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Hoezo achterlijk?
Moet ik dat nog uitleggen? Wat is er sophisticated aan dit "fantastische"systeem?

(liberalisme is de grote dood in de pot)
pi_86401031
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Moet ik dat nog uitleggen? Wat is er sophisticated aan dit "fantastische"systeem?

(liberalisme is de grote dood in de pot)
Geen enkel systeem is perfect. Dus er zullen altijd mensen die buiten de boot vallen.
14 SHADES OF GREY
pi_86402971
Een luidspreker fiep kun je echt niets mee hoor in de maatschappij.

Het lijkt mij toch onmogelijk om een rechtszaak over schadevergoeding a.g.v. misgelopen inkomsten te beginnen. Het begint al met de vraag: wat verstaan we onder een eerlijke schadevergoeding? Wie gaan er dan recht op hebben?

Naast dat de overheid minder goed betaalt dan de marktsector, zul je in de praktijk ook zien dat mensen met een stoornis binnen het autistisch spectrum minder verdienen en vaker werkloos zijn dan normale mensen. Dat laatste heeft meer invloed op het inkomen. Een vrij normaal eindsalaris is ruwweg de top van schaal 10 van het BBRA, dat is bijna 54.000 euro bruto per jaar. Bij een universitaire opleiding ligt dat hoger, maar de groep die een universitaire studie afrondt is relatief klein. Zelf heb ik als doel om in de toekomst nog eens van 9 naar 10 te gaan, maar nog belangrijker vind ik het vinden van een partner. En ik ben allang blij dat ik in goed gezelschap zit. Het sociale aspect vind ik belangrijker dan een eventuele carrièrestap.

Het beleid van het ministerie van SZW om de arbeidsparticipatie te verhogen, komt voor een bepaalde groep wellicht te laat en tegen de instantie Autisme B.V. kunnen ze al helemaal weinig doen. Ik denk dat zelfs het onderwijs er amper tegen is opgewassen. Autisme werkt te diep in de persoonlijkheid door, dat een leuke baan maar voor een kleine groep mensen met ASS is weggelegd.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_86403122
Haai haai ik heb recent het etiket asperger opgespeld gekregen dus het leek mij wel een goed idee om mij bij mijn mede sociaal gehandicapten te vervoegen. Ik vroeg mij af jullie ook allemaal zo vriendloos zijn als ik en moeite hebben om een zinnige invulling aan het leven te geven. Persoonlijk ervaar ik een soort vicieuze cirkel waarbij ik nooit ergens heen ga omdat ik geen vrienden heb en ik heb geen vrienden omdat ik nooit ergens heen ga. Dus dat schiet niet zo heel erg op natuurlijk. Dus ik vraag mij eigenlijk af of er aspergers zijn die from scratch als 20 plusser nog een redelijk sociaal netwerk op hebben kunnen bouwen. En zijn er aspergers die baat hebben gehad bij sociale vaardigheids trainingen. Asperger valt immers niet te genezen dus ik weet niet hoeveel zin het heeft om zo'n training te volgen en weer wat genante ervaringen aan het lijstje toe te voegen.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
pi_86403622
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:41 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Haai haai ik heb recent het etiket asperger opgespeld gekregen dus het leek mij wel een goed idee om mij bij mijn mede sociaal gehandicapten te vervoegen. Ik vroeg mij af jullie ook allemaal zo vriendloos zijn als ik en moeite hebben om een zinnige invulling aan het leven te geven. Persoonlijk ervaar ik een soort vicieuze cirkel waarbij ik nooit ergens heen ga omdat ik geen vrienden heb en ik heb geen vrienden omdat ik nooit ergens heen ga. Dus dat schiet niet zo heel erg op natuurlijk. Dus ik vraag mij eigenlijk af of er aspergers zijn die from scratch als 20 plusser nog een redelijk sociaal netwerk op hebben kunnen bouwen. En zijn er aspergers die baat hebben gehad bij sociale vaardigheids trainingen. Asperger valt immers niet te genezen dus ik weet niet hoeveel zin het heeft om zo'n training te volgen en weer wat genante ervaringen aan het lijstje toe te voegen.
De kunst is juist om je niet bij de situatie neer te leggen. Asperger kun je inderdaad niet genezen maar je kunt wel vertrouwen opbouwen om je beter te handhaven. Naar mijn idee komen sova problemen nog steeds maar voor een deel uit autisme voort en verder uit ervaringen vanuit t verleden of juist t gebrek daaraan.
Ik geloof dat begeleiding bij autisme er zelfs uit kan bestaan om het dagelijks leven te oefenen en in de praktijk te brengen. Juist door vicieuze cirkels te verbreken en wat positiefs voor in de plaats te krijgen.

Heb je wel contacten verder of dat ook niet?
pi_86404017
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:49 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

De kunst is juist om je niet bij de situatie neer te leggen. Asperger kun je inderdaad niet genezen maar je kunt wel vertrouwen opbouwen om je beter te handhaven. Naar mijn idee komen sova problemen nog steeds maar voor een deel uit autisme voort en verder uit ervaringen vanuit t verleden of juist t gebrek daaraan.
Ik geloof dat begeleiding bij autisme er zelfs uit kan bestaan om het dagelijks leven te oefenen en in de praktijk te brengen. Juist door vicieuze cirkels te verbreken en wat positiefs voor in de plaats te krijgen.

Heb je wel contacten verder of dat ook niet?
Ja ik heb wel een baan, doe aan fitness en heb op magische wijze een leuke vriendin via een datingsite aan de haak geslagen maar daar is verder alles wel mee gezegd. Ze is niet Nederlands en ik zie haar alleen in het weekend dus ze heeft waarschijnlijk nog niet echt door hoe vriendloos en sociaal gehandicapt ik ben. Ik ga die training ook wel doen maar het zal vooral erg awkward worden en aan het eind van de dag ben ik weer geen meter opgeschoten. Maar dat kan ook niet weet ik dus sinds kort.
pi_86404034
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens betaald de overheid goed genoeg hoor :Y
Niet zoveel als in een commerciele sector maar genoeg inkomsten en voldoening voor mij
Zeker de aanvangssalarissen en de salarissen in de lagere en middensegment zijn relatief hoog vergeleken met het bedrijfsleven. Als je van een uitkering op minimumniveau komt is alles goed.

@RandyMcRanderson:
Mensen met Asperger zijn over het algemeen minder gelukkig dan mensen met een andere handicap. Dat komt doordat Asperger de persoonlijkheid beïnvloedt, en daarmee vele facetten van het leven. Heel was mensen met ASS hebben geen vrienden, waardoor het bestaan al gauw marginaal wordt.

Een tip is om naar een autismesoos te gaan. Misschien niet het type mensen wat je zoekt, maar je treft er in ieder geval gelijkgestemden. Ik heb zelf wel een sociaal netwerk, mede dankzij de studie die ik heb gevolgd. Ook op de middelbare school had ik ook wel enkele vrienden waar ik af en toe over de vloer kwam.
pi_86404289
quote:
Op maandag 13 september 2010 22:56 schreef RandyMcRanderson het volgende:

[..]

Ja ik heb wel een baan, doe aan fitness en heb op magische wijze een leuke vriendin via een datingsite aan de haak geslagen maar daar is verder alles wel mee gezegd. Ze is niet Nederlands en ik zie haar alleen in het weekend dus ze heeft waarschijnlijk nog niet echt door hoe vriendloos en sociaal gehandicapt ik ben. Ik ga die training ook wel doen maar het zal vooral erg awkward worden en aan het eind van de dag ben ik weer geen meter opgeschoten. Maar dat kan ook niet weet ik dus sinds kort.
Niet slecht hoor :Y

Je werkt en je ziet je vriendin in het weekend :Y
Menigeen, waaronder ikzelf, werkt voor minder...

Ik hoop dat je relatie stabiel blijft, en dat ze door je autisme heen kijkt. Mensen met ASS zitten met talrijke dilemma's (ga ik het wel/niet vertellen bijvoorbeeld).
pi_86404924
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:01 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Niet slecht hoor :Y

Je werkt en je ziet je vriendin in het weekend :Y
Menigeen, waaronder ikzelf, werkt voor minder...

Ik hoop dat je relatie stabiel blijft, en dat ze door je autisme heen kijkt. Mensen met ASS zitten met talrijke dilemma's (ga ik het wel/niet vertellen bijvoorbeeld).
Ja dat vraag ik me af. Ze spreekt gebrekkig nederlands dus onze gesprekken zijn altijd super simpel en dan valt het asperger gebeuren niet of nauwelijks op. Maar ja die asperger diagnose was wel een kick in the balls omdat je er nooit vanaf komt. Ik dacht ik heb een sociale fobie, medicijnen, training en ik ga beginnen aan mijn leven. Maar nee dus. Niks aan te doen.
pi_86406428
quote:
Op maandag 13 september 2010 23:13 schreef RandyMcRanderson het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me af. Ze spreekt gebrekkig nederlands dus onze gesprekken zijn altijd super simpel en dan valt het asperger gebeuren niet of nauwelijks op. Maar ja die asperger diagnose was wel een kick in the balls omdat je er nooit vanaf komt. Ik dacht ik heb een sociale fobie, medicijnen, training en ik ga beginnen aan mijn leven. Maar nee dus. Niks aan te doen.
Zo een soort idee had/heb ik dus ook. Ik dacht van ach, mischien krijg ik op bepaald moment wat medicatie ofzo en gaat het moeite kosten maar ik kom "er" wel vanaf, en nu bijna een jaartje later veel meer wijzer in dit opzicht, besef ik dat het niet zo is.
En dat is toch lastig, ik zelf heb nu de neiging om alles nog voor mezelf te ontkennen omdat er bij mij eigenlijk al sprake is van een "pervasieve-ontwikkelingsstoonis" binnen het autisme spectrum dus, maar welke is nog niet duidelijk.
En terwijl dat zo is, probeer ik het onbewust te ontkennen, terwijl ik nu toch sommige dingen duidelijker merk. En daardoor mijn gedrag beter leer kennen, waaronder mijn vorm van autisme dus.

Maar het is gewoon iets waar je mee moet zien te leren leven, wat niet altijd even makkelijk zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')