abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85818573
Ik zit nu in 6VWO en heb een NT profiel (geen Bio dus). Ik wou eigenlijk graag m'n PWS over lucide dromen doen, maar om daar nou een praktisch onderzoek aan te koppelen.. iemand ideeën?
pi_85818650
Een belangrijke stap is altijd het bijhouden van een dromendagboek. Nu is het natuurlijk nogal persoonlijk om dat te publiceren, maar je kunt wel je voortgang in het onthouden van je dromen en het bewust zijn van je droomstaat registreren aan de hand van dat dag boek.

Er zijn overigens genoeg praktische onderzoeken omtrent LD gedaan.. o.a. door Stephen LaBerge. Zijn boek 'Exploring the world of Lucid Dreaming' is trouwens absoluut een aanrader en itt tot sommige boeken over LD ook een goeie wetenschappelijke bron.
pi_85818690
Waarom twee dezelfde?

PWS over Lucide Dromen?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_85818829
Ik zou iets origineels verzinnen.
pi_85818976
Waarom twee dezelfde? Omdat iemand in dat topic zei dat ik hier naar toe moest gaan, obv.

Iets origineels is natuurlijk altijd het best, maar ideeën op doen ook.
Bigs heeft obviously niet begrepen wat een Profielwerkstuk is.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:40:55 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85819112
Ik volg de OP al niet eens, dus ik kan je niet helpen.
The truth was in here.
pi_85819908
TS, zou je een wat duidelijkere uitleg kunnen geven? Heb geen idee wat al die afkortingen betekenen.
pi_85823523
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:36 schreef Emrye het volgende:
Waarom twee dezelfde? Omdat iemand in dat topic zei dat ik hier naar toe moest gaan, obv.

Iets origineels is natuurlijk altijd het best, maar ideeën op doen ook.
Bigs heeft obviously niet begrepen wat een Profielwerkstuk is.
Je zult je toch echt moeten inleven in wat lucide dromen zijn, voordat je iemand anders erover kunt vertellen hoor, helemaal als je het moet presenteren :Y
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:07:39 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_85828036
Als je nooit lucide gedroomd hebt en er een praktijk onderzoek aan wil besteden kan je inderdaad het beste zelf gaan oefenen, eventueel via http://www.ld4all.com/nl/ (is wel één van de betere volgens mij) maar wees wel gewaarschuwd het is best moeilijk om het te leren zonder inspanning als je het niet van jezelf kunt.

Succes iig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:52:48 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85829202
Het beste moment om lucide te dromen is vlgs mij als je uitgeslapen bent, en je dan omdraait, dan heb ik de meeste heldere dromen. Of, als je op tijd naar bed gaat, dan wil het ook nog wel eens lukken.. maar ik ben er geen ster in verder.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')