Het is jullie boi 2.0, zovty! Ik heb een
Klacht:.
Zoals sommigen van jullie misschien weten waait er sinds kort een nieuwe wind door ons aller KLB. Een frisse wind geblazen door een blonde Godin, soms een beetje guur en straf, maar steeds vaker een behaaglijke frisse bries. Er zijn dingen veranderd en verbeterd. Nieuwe regels worden consequenter nageleefd, slechte oude gewoontes worden afgeleerd, soms met harde hand. De sfeer verandert, nieuwe gezichten tonen zich, hardcore KLB-ers veranderen hun stem. Stijfkopjes sputteren nog wat tegen, de zeurders zeuren verder, de meesten weten niet waar het over gaat en haken hier ongeveer af. KLB groeit en leeft.
[stemmig strijkje]
]Er was een drastische maatregel voor nodig om ons allemaal te laten zien hoezeer KLB ons aan het hart gaat. Deze periode was pijnlijk, raar, gênant, maar ook vermakelijk, grappig en gezellig.
KLB is een geweldig maar soms moeilijk zooitje ongeregeld dat niet met zich laat sollen. We hebben met z'n allen KLB gemaakt tot wat het is en dat blijven we doen, post voor post, topic voor topic.
KLB 2.0, dat zijn wij!
[/stemmig strijkje]
(

)
Goed, ik weet ook niet waar dat nou ineens vandaan kwam.

.
Dus.
Buiten het feit dat we allemaal van zeiken houden hadden we nog een ander ding gemeen. Onze topics bevatten een
Klacht:. Zonder
Klacht: had je topic niks te zoeken in KLB.
Het was een gezamenlijk stijlelement wat ons bond. Op geenstijl praten ze zeau, op 4chan zitten alleen maar newfags, op twitter zit iedereen te schijten, op hyves spreken ze Br33ZaH. In KLB hebben we een
Klacht:!
Een
Klacht: is geen overbodige toevoeging. Het is iets wat ons bindt, ons houvast geeft en teken van (h)erkenning is. Het is een rustpunt, na mooi aangeklede verhaal nog even een puntig statement voor de verbale schermutselingen die een topic heten beginnen. Je kunt het gebruiken om aan te geven waar het topic over moet gaan. Het geeft de mogelijkheid om de punch line van je grap te timen. Je kunt er een beeld mee oproepen. Je kunt er je ingehouden woede uit frustratie in loslaten. Het zet de sfeer. Je kan me dat ene zinnetje een hele OP 'omdraaien', mogelijkheden genoeg!
Kortom: het is een krachtig middel om de kwaliteit van je OP te verbeteren en nodigt uit tot creativiteit in je topics.
En juist dat krachtige stijlmiddel is kwijtgeraakt in deze groeifase. Ik mis het. Iedere keer als ik een
Klacht: zie verdwijnen zie ik een stukje KLB cultuur verdwijnen. Onze onderlinge band zal verzwakken, het zal een stukje geschiedenis worden en alleen nog in vrijdagmiddagreltopics voorkomen en in vergetelheid raken. Er zullen kutn00bs komen die niet weten wat een
Klacht: is.
Klacht: ik mis Klacht:

.