Volgens mij iets van 10-20 minuten.. mijn vorige keer begon ie telkens te piepen dat het te langzaam ging.. maar toen lag ik er ook geen 30 minuten.. (volbloed donatie)quote:Op zondag 22 mei 2005 19:03 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Sjonge, wat een snelheid!!! Is dat wel goed voor je lichaam?
Wat is trouwens de gemiddelde snelheid? ca. Half uurtje toch?
Ja, verbaasde mij ook wel een beetje. Maar de anderen hadden rond de 8 en 9 minuten, us het viel wel mee.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:03 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
bij 10 keer ofzo? of is de stap nu gelijk naar de 25 keer..?quote:
Na 5x brons, 10x zilver, 15x goud en daarna 20, 30, 40 dacht ik. Worden die speldjes steeds groterquote:Op maandag 23 mei 2005 11:44 schreef doraantje het volgende:
over het bloedgeven zelf doe ik ook niet al te lang, minder dan 10 minuten iig.
ik zit meestal rond de 60 ml/minuut, en dan zit je dus met net iets meer dan 8 minuten op de 500 ml.
(altijd leuk, stiekem meekijken met je prestaties op dat apparaat)
het is alleen altijd zo dat je zo lang moet wachten tot je getest wordt, en dan weer wachten tot je eindelijk kan geven..maarja, je moet er iets voor over hebben
[..]
bij 10 keer ofzo? of is de stap nu gelijk naar de 25 keer..?
en krijg je weer een speldje?ik wil nu wat anders!
![]()
Ik ben ook een keer bijna flauw gevallen, maar dat komt omdat het de eerste keer was, 's ochtends en ik bijna niets gegeten had. Als je gewoon 's middags of 's avonds gaat nadat je gegeten hebt is het helemaal geen probleem, tenminste, bij mij niet.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben te schijterig. Ik heb er zo vaak aan gedacht om het te doen, maar ik ga geheid tegen de vlakte. Ik heb gehoord dat die naald nogal groot is, en verhalen van een vriendin van me die ook bloed geeft en doodleuk vertelt over hoe er eens misgeprikt was en alles onder het bloed zat.
Ook het verhaal een paar blz terug van iemand die uit t niets van z'n stokje ging schept niet echt veel vertrouwen bij mij.
Ik vind 't gewoon doodeng!
quote:Op zondag 22 mei 2005 19:03 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ohquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:57 schreef Loena-tik- het volgende:
Half uur?! Zou ik niet doen als ik jou was
Enerzijds omdat dat niet fijn is, anderzijds omdat je zakje dan echt niet gebruikt gaat worden. Een donatie duurt maximaal 15 minuten, het liefst willen "we" dat je voor de 12 minuten klaar ben( dan heeft het bloed geen verdere bewerking nodig)
Dat had ik vorige keer ook, irritant zeg! En ik elke keer maar proberen om goed te knijpen, allerlei bewegingen te ontdekken om te zorgen dat ie niet steeds zou gaan piepen, maar niets mocht baten. Ik begreep er niks van, en gaf de schuld aan het apparaat, maar dat kon volgens die mevrouw niet. Later hoorde ik haar tegen iemand anders zeggen dat bij hem misschien de zak gewoon niet zo goed open bleef omdat die misschien onder op de stapel had gelegen ofzo, ik neem aan dat het dat bij mij ook was, want zoiets heb ik anders nooit.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:28 schreef nixxx het volgende:
Volgens mij iets van 10-20 minuten.. mijn vorige keer begon ie telkens te piepen dat het te langzaam ging.. maar toen lag ik er ook geen 30 minuten.. (volbloed donatie)
100 is een ding op een voetje zelfs.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:53 schreef Elegy het volgende:
[..]
Na 5x brons, 10x zilver, 15x goud en daarna 20, 30, 40 dacht ik. Worden die speldjes steeds groter
Maar hoe zeldzamer je bloed is, hoe zeldzamer de mensen ook zijn die t nodig hebben. Volgens mij hebben ze gewoon van alle bloedgroepen veel nodig. Alleen O negatief wat meer, want dat kan aan iedereen gegeven worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2002 21:49 schreef Joene het volgende:
Hoe zeldzamer je bloed hoe blijer ze ermee zijn als je geeft!
Ik heb zelf B-negatief, maar ik moest iedere 3 maanden gewoon komen. Nu geef ik plasma, dus ik mag zelf bepalen wanneer ik kom.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:29 schreef ink het volgende:
[..]
Maar hoe zeldzamer je bloed is, hoe zeldzamer de mensen ook zijn die t nodig hebben. Volgens mij hebben ze gewoon van alle bloedgroepen veel nodig. Alleen O negatief wat meer, want dat kan aan iedereen gegeven worden.
Ik ben ook al n paar jaar donor. En vorige maand ook eindelijk weer eens mogen geven, na n jaar n te laag hB gehad te hebben. Hopelijk blijft ie nu n beetje op t goede gehalte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |