abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2005 @ 21:28:37 #201
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_27256045
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:03 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Sjonge, wat een snelheid!!! Is dat wel goed voor je lichaam?
Wat is trouwens de gemiddelde snelheid? ca. Half uurtje toch?
Volgens mij iets van 10-20 minuten.. mijn vorige keer begon ie telkens te piepen dat het te langzaam ging.. maar toen lag ik er ook geen 30 minuten.. (volbloed donatie)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 23 mei 2005 @ 01:21:34 #202
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_27263102
quote:

[..]

Ja, verbaasde mij ook wel een beetje. Maar de anderen hadden rond de 8 en 9 minuten, us het viel wel mee.

Ik had niet eens een knijpdingetje nodig deze keer. Zal wel komen omdat ik met rechts gaf en links wil nog wel eens lastig zijn (maar geen idee waarom).
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_27269333
over het bloedgeven zelf doe ik ook niet al te lang, minder dan 10 minuten iig.
ik zit meestal rond de 60 ml/minuut, en dan zit je dus met net iets meer dan 8 minuten op de 500 ml.
(altijd leuk, stiekem meekijken met je prestaties op dat apparaat)
het is alleen altijd zo dat je zo lang moet wachten tot je getest wordt, en dan weer wachten tot je eindelijk kan geven..maarja, je moet er iets voor over hebben
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:04 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Op naar het volgende speldje
bij 10 keer ofzo? of is de stap nu gelijk naar de 25 keer..?
en krijg je weer een speldje? ik wil nu wat anders!
  maandag 23 mei 2005 @ 11:53:01 #204
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_27269624
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:44 schreef doraantje het volgende:
over het bloedgeven zelf doe ik ook niet al te lang, minder dan 10 minuten iig.
ik zit meestal rond de 60 ml/minuut, en dan zit je dus met net iets meer dan 8 minuten op de 500 ml.
(altijd leuk, stiekem meekijken met je prestaties op dat apparaat)
het is alleen altijd zo dat je zo lang moet wachten tot je getest wordt, en dan weer wachten tot je eindelijk kan geven..maarja, je moet er iets voor over hebben
[..]

bij 10 keer ofzo? of is de stap nu gelijk naar de 25 keer..?
en krijg je weer een speldje? ik wil nu wat anders!
Na 5x brons, 10x zilver, 15x goud en daarna 20, 30, 40 dacht ik. Worden die speldjes steeds groter
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 23 mei 2005 @ 18:53:30 #205
62419 CherryLips
chocoholic
pi_27283592
Ik ben te schijterig. Ik heb er zo vaak aan gedacht om het te doen, maar ik ga geheid tegen de vlakte. Ik heb gehoord dat die naald nogal groot is, en verhalen van een vriendin van me die ook bloed geeft en doodleuk vertelt over hoe er eens misgeprikt was en alles onder het bloed zat.
Ook het verhaal een paar blz terug van iemand die uit t niets van z'n stokje ging schept niet echt veel vertrouwen bij mij.
Ik vind 't gewoon doodeng!
Tap tap tap
  maandag 23 mei 2005 @ 18:59:51 #206
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_27283795
Misschien een keertje met die vriendin meegaan, kan je zien dat het helamaal zo eng niet is. Voor haar ook leuk, kan ze met iemand kleppen, beetje afleiding en dan is het zo gebeurd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 23 mei 2005 @ 19:21:43 #207
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_27284452
Hmmm ik mag niet. Net als Dr Marten. Maar ik vind het eigenlijk best vreemd. Ik bedoel ze hebben mij vreemd bloed gegeven wat op alles is getest wat ze kunnen testen.
Waarom zouden mensen die het echt nodig hebben mijn bloed dan niet kunnen hebben als ze het weer overal op testen? (Jaja creutzfeld jacob enzo, maar goed dan kan je wel helemaal ophouden want er zijn vast wel meer dingen die stiekem in het bloed zitten en die we nog niet weten....

Ik snap dat ze risico's willen inperken, maar dood ga je toch.....uiteindelijk.....

(Lotje baalt; want ze heeft wel gewoon braaf een 1 op haar donorregistratie staan, alsof ze die dan ook niet meer gaan gebruiken )
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  maandag 23 mei 2005 @ 19:57:53 #208
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_27285795
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben te schijterig. Ik heb er zo vaak aan gedacht om het te doen, maar ik ga geheid tegen de vlakte. Ik heb gehoord dat die naald nogal groot is, en verhalen van een vriendin van me die ook bloed geeft en doodleuk vertelt over hoe er eens misgeprikt was en alles onder het bloed zat.
Ook het verhaal een paar blz terug van iemand die uit t niets van z'n stokje ging schept niet echt veel vertrouwen bij mij.
Ik vind 't gewoon doodeng!
Ik ben ook een keer bijna flauw gevallen, maar dat komt omdat het de eerste keer was, 's ochtends en ik bijna niets gegeten had. Als je gewoon 's middags of 's avonds gaat nadat je gegeten hebt is het helemaal geen probleem, tenminste, bij mij niet.
Die naald, dat valt best wel mee. Wees maar niet bang dat ze een appelboor in je arm rossen Gewoon niet naar kijken als je denkt dat je er niet tegen kan, en ach, die twee prikjes vallen best mee.

Bij mij is het ook een keer niet gelukt omdat ze niet helemaal de aders konden vinden, na wat geprik zijn we er maar mee gestopt. Sindsdien prikken ze in rechts, dat gaat makkelijker (maar geen idee waarom)

En anders ga je gewoon eens mee met bekenden, kan je zien hoe het allemaal gaat
  maandag 23 mei 2005 @ 20:24:27 #209
62419 CherryLips
chocoholic
pi_27286727
Ik zal eens vragen wanneer ze weer moet.

Oh ze is net in Turkije geweest, dat valt toch ook nog onder Azië half?
Tap tap tap
  maandag 23 mei 2005 @ 20:45:47 #210
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_27287467
Turkije valt voor zover ik weet onder "buiten Europa". Maar voor de zekerheid kan je altijd even bellen met ze
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:57:24 #211
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_27354991
quote:

[..]

Half uur?! Zou ik niet doen als ik jou was Enerzijds omdat dat niet fijn is, anderzijds omdat je zakje dan echt niet gebruikt gaat worden. Een donatie duurt maximaal 15 minuten, het liefst willen "we" dat je voor de 12 minuten klaar ben( dan heeft het bloed geen verdere bewerking nodig)
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_27382363
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:57 schreef Loena-tik- het volgende:
Half uur?! Zou ik niet doen als ik jou was Enerzijds omdat dat niet fijn is, anderzijds omdat je zakje dan echt niet gebruikt gaat worden. Een donatie duurt maximaal 15 minuten, het liefst willen "we" dat je voor de 12 minuten klaar ben( dan heeft het bloed geen verdere bewerking nodig)
Oh dan vergis ik me. Dacht het ergens gelezen te hebben. Zelf mag ik pas in sept/okt plasma gaan geven. Ik heb zelf geen ervaring met volbloeddonatie.
max. 15 min is wel snel dan, had ik ècht niet verwacht.

Kan iemand mij vertellen hoe lang een plasma donatie dan ongv. duurt?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 09:38:33 #213
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27426709
Meestal ben ik ruim een uur in het donorcentrum voor plasma donatie. Dat is dan inclusief medische keuring en kopje thee achteraf. Volgens mij lig ik zo'n 45 minuten aan het apparaat.

Owja, over de naalden: er is geen verschil in dikte tussen de plasma en volbloed naalden.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 09:41:01 #214
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_27426723
Wil wel geven maar mag niet, helaas. Maar goed, volgend jaar kan ik waarschijnlijk wel donor worden
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_27426812
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:28 schreef nixxx het volgende:
Volgens mij iets van 10-20 minuten.. mijn vorige keer begon ie telkens te piepen dat het te langzaam ging.. maar toen lag ik er ook geen 30 minuten.. (volbloed donatie)
Dat had ik vorige keer ook, irritant zeg! En ik elke keer maar proberen om goed te knijpen, allerlei bewegingen te ontdekken om te zorgen dat ie niet steeds zou gaan piepen, maar niets mocht baten. Ik begreep er niks van, en gaf de schuld aan het apparaat, maar dat kon volgens die mevrouw niet. Later hoorde ik haar tegen iemand anders zeggen dat bij hem misschien de zak gewoon niet zo goed open bleef omdat die misschien onder op de stapel had gelegen ofzo, ik neem aan dat het dat bij mij ook was, want zoiets heb ik anders nooit.

Maar om een lang verhaal kort te maken: op een gegeven moment kwam er te staan "maximale afnametijd overschreden" en toen moest ik stoppen ook al was de zak nog niet vol. Dat was denk ik na een minuut of 20. (twintig minuten lang een hels gepiep in je oren is lang! )

Hopelijk gaat het de volgende keer weer normaal, dit was echt irritant.
pi_27433781
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:53 schreef Elegy het volgende:

[..]

Na 5x brons, 10x zilver, 15x goud en daarna 20, 30, 40 dacht ik. Worden die speldjes steeds groter
100 is een ding op een voetje zelfs.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 17:29:43 #217
111383 ink
Op zoek naar een plaatje..
pi_27434280
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 21:49 schreef Joene het volgende:
Hoe zeldzamer je bloed hoe blijer ze ermee zijn als je geeft!
Maar hoe zeldzamer je bloed is, hoe zeldzamer de mensen ook zijn die t nodig hebben. Volgens mij hebben ze gewoon van alle bloedgroepen veel nodig. Alleen O negatief wat meer, want dat kan aan iedereen gegeven worden.

Ik ben ook al n paar jaar donor. En vorige maand ook eindelijk weer eens mogen geven, na n jaar n te laag hB gehad te hebben. Hopelijk blijft ie nu n beetje op t goede gehalte!
pi_27924257
Kan iemand mij een indicatie geven hoe lang het kan duren voordat je benaderd wordt voor je eerste keuring?

Ik heb me namelijk een tijdje terug opgegeven als donor en heb alleen nog maar een bevestiging gehad. Waarbij vermeld staat: Wij hebben uw gegevens ingevoerd in ons actieve donorbestand en zullen u zo snel mogelijk uitnodigen voor een eerste keuring.

Alvast bedankt.
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2005 @ 19:48:40 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27928065
volgens mij ging daar bij mij best wel een tijdje overheen.
maar je kan toch voor de zekerheid even bellen? wie weet ben je achter een la terecht gekomen
pi_27929574
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:29 schreef ink het volgende:

[..]

Maar hoe zeldzamer je bloed is, hoe zeldzamer de mensen ook zijn die t nodig hebben. Volgens mij hebben ze gewoon van alle bloedgroepen veel nodig. Alleen O negatief wat meer, want dat kan aan iedereen gegeven worden.

Ik ben ook al n paar jaar donor. En vorige maand ook eindelijk weer eens mogen geven, na n jaar n te laag hB gehad te hebben. Hopelijk blijft ie nu n beetje op t goede gehalte!
Ik heb zelf B-negatief, maar ik moest iedere 3 maanden gewoon komen. Nu geef ik plasma, dus ik mag zelf bepalen wanneer ik kom.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:01:41 #221
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27930471
Het is/was vandaag wereldbloeddonordag!!
En wat heb ik op wereldbloeddonordag?? Mn HB is te laag (was 7,5 ipv minimaal 7,8) en ben dus afgekeurd en mag 3 maanden niet doneren.
Voordeel was wel dat ik lekker vroeg thuis was.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:07:32 #222
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_27930653
HB is toch dat vingerprikje vooraf? Wat dat betreft zit ik altijd wel goed.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:09:50 #223
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27930720
Klopt. Ik weet eigenlijk niet eens wat er nu wordt gemeten met HB!
7,5 schijnt overigens wel goed te zijn, maar te weinig om bloed of plasma te mogen doneren.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:19:24 #224
6536 dwerg
chagrijn
pi_27931057
HB is hemoglobine. Als het gehalte hemoglobine in je bloed (te) laag is, dan kan dat betekenen dat je ijzertekort hebt.

Van www.atletiek.nl : Er wordt gesproken van bloedarmoede als de concentratie hemoglobine (Hb) in de rode bloedcellen (erytrocyten) te laag is. Dat is het geval als het Hb bij mannen onder de 8.7mmol/l en bij vrouwen onder de 7.5mmol/l ligt.
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:27:04 #225
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_27931316
Ah, dan zit ik altijd prima. Van te voren eet ik altijd wat meer ijzerhoudend voedsel, zoals spinazie. Zit er dan ook altijd ruim boven.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:27:15 #226
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27931320
Ow. Dus ik moet meer spinazie eten ofzo?
pi_27931806
Hemoglobine transporteert zuurstof (zit in je rode bloedcellen), ijzer is een onderdeel van hemoglobine. Minder ijzer > minder vorming van hemoglobine > transport van zuurstof naar je weefsels gaat moeizamer

Ijzer uit dierlijke bronnen (ijzerrijk: rood vlees, vis) wordt beter opgenomen dan ijzer plantaardige bronnen (ijzerrijk: appelstroop, groene groente, bonen). Volgens mij verbetert vitamine C de ijzeropname.

Of je kan van die ranzige Roosvicé Ferro drinken (blauwe dop )
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:47:43 #228
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_27931991
Ah, dat verklaard. Ik eet namelijk ook best veel vlees (tartaar, biefstuk) en vis (vooral haring ) en ook aardig wat fruit (appels, kiwi's, bananen)
pi_27932089
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:47 schreef Elegy het volgende:
Ah, dat verklaard. Ik eet namelijk ook best veel vlees (tartaar, biefstuk) en vis (vooral haring ) en ook aardig wat fruit (appels, kiwi's, bananen)
Met een 'gezond voedingspatroon' (vrij vaag begrip vind ik zelf nog steeds) kom je ook wel op je dagelijkse ijzerbehoefte. In eieren zit ook behoorlijk wat geloof ik. Ik zit zelf de laatste maanden altijd rond de 8,5 met vorige week een uitschieter naar 9. En dat zonder gezond voedingspatroon
pi_27932203
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:34 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Oh dan vergis ik me. Dacht het ergens gelezen te hebben. Zelf mag ik pas in sept/okt plasma gaan geven. Ik heb zelf geen ervaring met volbloeddonatie.
max. 15 min is wel snel dan, had ik ècht niet verwacht.

Kan iemand mij vertellen hoe lang een plasma donatie dan ongv. duurt?
Ik meen ergens gelezen dat je minstens 1x volbloed gedoneerd moet hebben voor je plasma mag geven, dat is dus niet zo?
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 07:40:49 #231
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27940629
volgens mij wel hoor. dat heb ik ook altijd gehoord, serinde.
pi_27940763
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:27 schreef Liejannuh het volgende:
Ow. Dus ik moet meer spinazie eten ofzo?
walnoten zijn erg goed.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_27966670
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:53 schreef Serinde het volgende:
Ik meen ergens gelezen dat je minstens 1x volbloed gedoneerd moet hebben voor je plasma mag geven, dat is dus niet zo?
Toen ik voor de keuring ben geweest en die assistente alles uit ging leggen over bloed doneren dat het een paar weken tijd kost voor het bloed weer aangevuld is, heb ik toch maar gevraagd hoe dat zit met plasma. Bij plasma is het binnen een week weer aangevuld en aangezien ik een aandoening heb die gaat sluimeren zodra mijn weerstand iets omlaag gaat zie ik het dus niet echt zitten om volbloed te doneren.
Plasma doneren is dus minder belastend voor mijn lichaam dan volbloed. Vandaar die bewuste keuze.
Ze vond het prima omdat ik ook volledig ingeënt ben tegen Hepatitis A en B. Die antistoffen kunnen ze goed gebruiken.
Mijn aderen werden nog wel even gecontroleerd door degene die het bloed afnam voor onderzoek. Het is al enige tijd geleden dat ik daar ben geweest voor keuring, maart geloof ik. Nog niks gehoord of het bloed slecht is, dus ik ga ervan uit dat het nu wel goed zal zijn.
In sept/okt krijg ik bericht voor de 1e plasmadonatie.

Vorige week kwam de Bloedverwant weer door de bus met zo'n gsm-flikkersticker, maar die kan alleen maar op gsm's met interne antennes en heb ik nu juist een externe daar gaat m'n 1e kado

Zijn hier op Fok! nog meer mensen die in Leeuwarden doneren?
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:36:49 #234
101860 Tique
strictly seated concert
pi_27967584
Weet iemand waar je kan controleren naar welke bloedtypen er vraag is?
Ik heb namelijk A pos met antistof type M, komt heeeel weinig voor en ik vraag me af of dat ook gevraagd wordt. Ik wil misschien gaan doneren. Als ik dit wil doen kan dat iig pas over 10 maanden i.v.m. piercings...
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_27967855
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:36 schreef Tique het volgende:
Weet iemand waar je kan controleren naar welke bloedtypen er vraag is?
Ik heb namelijk A pos met antistof type M, komt heeeel weinig voor en ik vraag me af of dat ook gevraagd wordt. Ik wil misschien gaan doneren. Als ik dit wil doen kan dat iig pas over 10 maanden i.v.m. piercings...
Er is overal vraag naar!!! Laat je gewoon informeren bij de bloedbank. A positief komt op O neg/pos na het meest voor. Zelf heb ik A neg.
Wat is nou weer dat antistof type M?
pi_27968061
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:42 schreef Serinde het volgende:
Ijzer uit dierlijke bronnen (ijzerrijk: rood vlees, vis) wordt beter opgenomen dan ijzer plantaardige bronnen (ijzerrijk: appelstroop, groene groente, bonen). Volgens mij verbetert vitamine C de ijzeropname.

Of je kan van die ranzige Roosvicé Ferro drinken (blauwe dop )
Ja, dat van vlees & vis wist ik, daarom vind ik het ook ongelooflijk dat mijn zusje (al vijftien jaar vegetarier) steeds HB's heeft van boven de 8 en laatst zelfs 8,8 en ik (overtuigd vleeseter) steeds net op het randje (7,8 is dat geloof ik?) zit. Je bent ijzersterk of je bent het niet he

Roosvicee Ferro vind ik niet ranzig, je moet het gewoon drinken met je ogen dicht, dan zie je die stukjes ijzer niet drijven
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:58:13 #237
101860 Tique
strictly seated concert
pi_27968307
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:44 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Er is overal vraag naar!!! Laat je gewoon informeren bij de bloedbank. A positief komt op O neg/pos na het meest voor. Zelf heb ik A neg.
Wat is nou weer dat antistof type M?
Het schijnt nogal ingewikkeld in elkaar te zitten en mijn huisarts kon me ook niet veel meer vertellen dat het verder geen invloed heeft behalve bij bloedtransfusies.
Het is een antistof die gekoppeld is aan mijn bloed, ik kan dus alleen in hele kleine mate bij een bloedtransfusie Apos krijgen, krijg ik te veel dan wordt ik heel erg ziek en kan ik dood gaan. Daarom moet ik ook altijd een pasje bij me hebben, omdat het pasje belangrijk is heb ik het maar gekopieërd zodat ik het niet kan kwijtraken

Ik een tijd geleden op internet informatie geprobeerd te zoeken en ik kon er heel weinig over vinden.
edit: Ik heb net dus weer zitten zoeken omdat ik toch wel wil weten wat het voor mij zou betekenen. Ik maak dus waarschijnlijk minder IgG en IgA aan wat kan resulteren in versnelde infecties. Ik kan bloedarmoede hebben. En een leveraandoending genaamd "sclerosing cholangitis" kan voorkomen en wordt vaak mede veroorzaakt door de parasiet parasiet Cryptosporidium. atiënten met Hyper IgM zijn aangewezen op een levenslange behandeling met immuunglobuline. Die leveraandoening kan een groot probleem worden tegen het 20e jaar. Ik ben 19

Zo leer je nog eens wat over jezelf

Heb dus ook nog wat lopen zoeken over die leveraandoening en die parasiet maar ik kon dus niet echt veel vinden nog. Wel wordt er gezegd dat vermoeidheid voorkomt..
Nou heb ik dus vandaag bloed af laten nemen voor een bloedtest omdat ik waarschijnlijk pfeiffer heb, of het ligt dus daar aan.. Ga maar eens met de huisarts praten hierover denk ik

[ Bericht 27% gewijzigd door Tique op 15-06-2005 23:25:18 ]
|
pi_27968810
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:50 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ja, dat van vlees & vis wist ik, daarom vind ik het ook ongelooflijk dat mijn zusje (al vijftien jaar vegetarier) steeds HB's heeft van boven de 8 en laatst zelfs 8,8 en ik (overtuigd vleeseter) steeds net op het randje (7,8 is dat geloof ik?) zit. Je bent ijzersterk of je bent het niet he

Roosvicee Ferro vind ik niet ranzig, je moet het gewoon drinken met je ogen dicht, dan zie je die stukjes ijzer niet drijven
Mijn huisgenoot is vegetarier en had laatst een HB van 9,5 (door walnoten!). Ik heb zelf al een keer 10,iets gehad. Eigenlijk is dat niet prettig bij plasma doneren. Dan duurt het alleen maar langer.
pi_27974415
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:58 schreef Tique het volgende:

Het schijnt nogal ingewikkeld in elkaar te zitten en mijn huisarts kon me ook niet veel meer vertellen dat het verder geen invloed heeft behalve bij bloedtransfusies.
Het is een antistof die gekoppeld is aan mijn bloed, ik kan dus alleen in hele kleine mate bij een bloedtransfusie Apos krijgen, krijg ik te veel dan wordt ik heel erg ziek en kan ik dood gaan. Daarom moet ik ook altijd een pasje bij me hebben, omdat het pasje belangrijk is heb ik het maar gekopieërd zodat ik het niet kan kwijtraken

Ik een tijd geleden op internet informatie geprobeerd te zoeken en ik kon er heel weinig over vinden.
edit: Ik heb net dus weer zitten zoeken omdat ik toch wel wil weten wat het voor mij zou betekenen. Ik maak dus waarschijnlijk minder IgG en IgA aan wat kan resulteren in versnelde infecties. Ik kan bloedarmoede hebben. En een leveraandoending genaamd "sclerosing cholangitis" kan voorkomen en wordt vaak mede veroorzaakt door de parasiet parasiet Cryptosporidium. atiënten met Hyper IgM zijn aangewezen op een levenslange behandeling met immuunglobuline. Die leveraandoening kan een groot probleem worden tegen het 20e jaar. Ik ben 19

Zo leer je nog eens wat over jezelf

Heb dus ook nog wat lopen zoeken over die leveraandoening en die parasiet maar ik kon dus niet echt veel vinden nog. Wel wordt er gezegd dat vermoeidheid voorkomt..
Nou heb ik dus vandaag bloed af laten nemen voor een bloedtest omdat ik waarschijnlijk pfeiffer heb, of het ligt dus daar aan.. Ga maar eens met de huisarts praten hierover denk ik
Zo, wat een verhaal
Ik denk dat je in dit geval beter om jezelf kunt denken en geen bloed gaan doneren.
Het lijkt wel een bloederziekte. Het verhaal is niet niks nee, met de huisarts praten lijkt me verstandig. Zeg gewoon dat je er duidelijkheid over wilt en laat hem alles vertellen! Als hij wat anders verteld dan wat jij gelezen hebt op internet kun je dat aankaarten.
Sterkte!
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:44:58 #240
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_27974677
K heb dr een aantal keer over nagedacht, maar ze willen mijn bloed niet.
pi_27974743
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:44 schreef Faceoff het volgende:
K heb dr een aantal keer over nagedacht, maar ze willen mijn bloed niet.
Waarom niet??
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:51:21 #242
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_27974826
zit teveel THC in
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:53:48 #243
76339 woeshie
Let your mind go
pi_27978600
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 12:00 schreef Phat Lip het volgende:
Bij ons op het werk kunnen we om de 3 - 4 maand ook bloed geven
Als je bloed geeft krijg je een vrije dag !

Maar ik durf niet, dus jah ..
pi_27985222
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:53 schreef woeshie het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik ben als de dood voor naalden. De eerste donaties nam ik iemand mee die mijn arm moest vasthouden bij het aanprikken zodat ik die niet weg kon trekken. Ik vind het nog steeds tien keer niks, die naald is fokking dik, je kan niet om je heen kijken want overal liggen mensen met die naalden in hun arm en zakjes klotsend bloed naast zich, het voelt raar/vervelend als je in zo'n knijpding moet knijpen om de stroom aan de gang te houden en dan duurt het ook nog ruim een kwartier bij mij, jasses. Maar het geeft een enorme kick als ik ben geweest. a) omdat ik het goed vind, en b) omdat ik die stomme naaldenfobie weer tijdelijk heb overwonnen.
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:04:18 #245
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_27985337
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:53 schreef woeshie het volgende:

[..]

Bij ons op het werk kunnen we om de 3 - 4 maand ook bloed geven
Als je bloed geeft krijg je een vrije dag !

Waar is dat? Ik wil daar ook werken...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:05:22 #246
101860 Tique
strictly seated concert
pi_27985384
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:32 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Zo, wat een verhaal
Ik denk dat je in dit geval beter om jezelf kunt denken en geen bloed gaan doneren.
Het lijkt wel een bloederziekte. Het verhaal is niet niks nee, met de huisarts praten lijkt me verstandig. Zeg gewoon dat je er duidelijkheid over wilt en laat hem alles vertellen! Als hij wat anders verteld dan wat jij gelezen hebt op internet kun je dat aankaarten.
Sterkte!
Ik zat er aan te denken om het te gaan doen omdat er dus weinig mensen zijn met dit type bloed..
Maar ik heb iig nog zat tijd om dat te beslissen, ik ben toch pas 19.
Een quote van iets dat ik net lees op die site (www.stichtingvoorafweerstoornissen.nl) waardoor ik toch wel denk dat het belangrijk zou zijn om dit te doen:
quote:
Sommige afweerstoornissen, b.v. IgA deficiëntie, zijn vrij "gewoon" en komen vrij vaak voor (1/500 tot 1/1000 personen) Andere zijn erg zeldzaam (1/1000.000)
|
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:08:59 #247
101860 Tique
strictly seated concert
pi_27985523
|
pi_27986092
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:01 schreef anneja het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik ben als de dood voor naalden. De eerste donaties nam ik iemand mee die mijn arm moest vasthouden bij het aanprikken zodat ik die niet weg kon trekken. Ik vind het nog steeds tien keer niks, die naald is fokking dik, je kan niet om je heen kijken want overal liggen mensen met die naalden in hun arm en zakjes klotsend bloed naast zich, het voelt raar/vervelend als je in zo'n knijpding moet knijpen om de stroom aan de gang te houden en dan duurt het ook nog ruim een kwartier bij mij, jasses. Maar het geeft een enorme kick als ik ben geweest. a) omdat ik het goed vind, en b) omdat ik die stomme naaldenfobie weer tijdelijk heb overwonnen.
Wow.. jij bent echt een doorzetter blijkbaar. Om eerlijk te zijn raad ik het iedereen af die bang is voor naalden. Daarbij geloof ik dat pas als ze een keer meegeweest zijn. Zodat ze kunnen zien dat het helemaal niet zo erg is.
  donderdag 16 juni 2005 @ 23:55:46 #249
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_28002350
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:01 schreef anneja het volgende:

[..]

pi_28002668
Ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst geweest voor de daadwerkelijke donatie.
Dus een tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')