abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85806736
Het vorige deel: <invullen aub >

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_85806748
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mooi. Als ik volgend jaar in Europa zit, dan ga ik er ook heen.

Beetje dance daar of alleen bandjes?
Allebei :] Van alles wat.

Nee, m'n vader heeft nog geen werk. Hij solliciteert wel veel. Maar is nog niks positiefs uitgekomen!
Dus hopelijk binnekort een keer. We wachten wel af. Hopelijk wel binnen anderhalf jaar, anders komt ie in de WW. En dat zou helemaal een 'ramp' zijn. Maargoed, daar gaan wij even niet aan denken :)
pi_85806769
Mata, kom je ook hier voor gezondheidsredenen of alleen voor de vrouwen?
pi_85806797
Die topictitel.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:57:40 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85806838
Paper tikken! *gaar is*

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gracias Maria. :*
De nadaaaa!
Kom je even in een topic neuzen, mag je meteen een nieuwe fixen, tis wat he! :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85807023
Lijst tot op heden / planning

• 2 bakken muesli & melk
• 1/3 ontbijtkoek (zo'n heel ding dus he, niet 1/3 van een plakje). Met boter.
• 3 koekjes
• 40kg aardappelen rooien
• 10 meter sloot uitharken (en weer klaar voor 2010)
• 4kg bonen plukken
• 1 blik sperziebonen met 2 eetlepels mayo
• 10 krekkers met 1 blik tonijn in olie. En wat mayo.
Rijst met spitskool & spekjes; salade rode biet & pepermayo.
• Griesmeelpudding
• 1 pils
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85807069
hoi!

Was even gaan kijken naar die klus voor 'elke laatste zaterdag van de maand' en ik ga 't zeker doen, want:

ik mag mijn eigen dingen klaar maken! Al mijn bedenksels en creaties, zoals gevulde champignons met geitenkaas en zalm, avocadosalade, maar ook lemon merengue pie, fajita's van ainsley en de couscous van ainsley en zulks! :o

zó tof! O+

en ik heb een potje wit truffel poeder meegekregen om mee te oefenen :9

:W
Ja doei.
pi_85807153
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:54 schreef Perruche het volgende:
Gewoon uit verveling. Van de active topics was dit nog het minst erge.

En zo doe je es wat nieuwe contacten op.

Heb een heerlijk niet-slank vriendinnetje die zometeen komt, dus ik ben weer weg. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_85807155
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:55 schreef bluejean het volgende:
Die topictitel.
Daar heb ik een naam in hoog te houden. ;)

pi_85807161
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Paper tikken! *gaar is*
[..]

De nadaaaa!
Kom je even in een topic neuzen, mag je meteen een nieuwe fixen, tis wat he! :D
In Singles ben ik de beste LaPo hunter, dus dat scheelt. En een goeie TT bevat puntjes... ;)

pi_85807184
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
hoi!

Was even gaan kijken naar die klus voor 'elke laatste zaterdag van de maand' en ik ga 't zeker doen, want:

ik mag mijn eigen dingen klaar maken! Al mijn bedenksels en creaties, zoals gevulde champignons met geitenkaas en zalm, avocadosalade, maar ook lemon merengue pie, fajita's van ainsley en de couscous van ainsley en zulks! :o

zó tof! O+

en ik heb een potje wit truffel poeder meegekregen om mee te oefenen :9

:W
Klinkt als een hele leuke baan, Mo!!
pi_85807212
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Klinkt als een hele leuke baan, Mo!!
ja, vond ik ook! Is voor 4 uurtjes, is zowat om de hoek en ze hadden het ook al over wat meer koopweekenden die ze zouden hebben :')

en ik zie nu al de mini wrapjes voor me, met een mooi stukje kip, paprika's en sour cream :9 O+ binnenkort 's proberen of dat dus ook in mini formaat werkt ;)
Ja doei.
pi_85807264
MoBlo, wat kut van je schoonmoeder :{ Sterkte ermee!
Je baan klinkt in ieder geval supertof, dus dat is wel mooi positief :)
pi_85807278
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:54 schreef Perruche het volgende:
En door het praten over eten en koken, heb ik besloten vanavond maar es wat lekkers te maken voor mijn meisje. :)

pi_85807378
M'n vriendin kwam net langs voor m'n verjaardag, en ze deelde me mee dat ik wel voller ben geworden in mijn gezicht -O- (Ik vind het trouwens wel fijn dat ze eerlijk is).

Ik snap het alleen niet zo goed, ben de laatste weken juist met meer regelmaat aan het eten. Niet dat het altijd gezond ende slank is, maar hiervoor at ik nog veel slechter! Mgoed, toen had ik wel veel meer last van de colitis, dus mijn lijf kon waarschijnlijk niet zoveel opslaan, hehe. Ach ja, we gaan gewoon vrolijk door met opletten-wat-ik-eet en regelmatig skaten *O*

Lijstje van vandaag (ja, vandaag ga ik dus niet zo heel goed opletten he! :P )

O: iets te laat opgestaan, dus valt weg
T: Hema prinsessentaart :9
L: 2 sinaasappelen, 1 boterham met pindakaas, 1 boterham met vruchtenhagel
T: taart bekleed - beetje gesnoept van de slagroom (maar heb me goed ingehouden), appel, stukje worst
D: aardappeltjes, groente, vissticks
T: tja, jarig. Dus heb allerlei lekkers in huis, maar ik ga proberen niet helemaal los te gaan ;)

Nu even snel beneden opruimen :s)
pi_85807560
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En door het praten over eten en koken, heb ik besloten vanavond maar es wat lekkers te maken voor mijn meisje. :)
en ik maar denken dat we uit eten gingen :') in een spaans restaurant :'(
pi_85807579
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

mannen, allemaal eikels :{w
Ja doei.
pi_85807583
quote:

[..]

Misschien bedoelt 'ie dat hij voor je gaat koken O+
pi_85807586
quote:

[..]

Helaasch. Vraag je rijke vriendje maar.

Misschien ga ik trouwens niet koken, maar spare ribs eten, daaar heb ik ZIN in! :9

pi_85807595
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Misschien bedoelt 'ie dat hij voor je gaat koken O+
Mag ze naar Duitsland komen. ;)

pi_85807632
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mag ze naar Duitsland komen. ;)
Dat moet je tegen haar zeggen, niet tegen mij :{w
pi_85807686
Die nieuwe Lays Oven chips, met cheese onion ... ik weet nou niet wat ik er van moet vinden. Soms is het lekker, maar 'normale' cheese onion is zoveel lekkerder! En de naturel Oven chips is ook lekkerder. Toch jammer, waren bijna mijn twee favoriete smaken gecombineerd.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_85807701
Spareribs :9~

Net bij de schoolcampus geweest om de laatste dingen te kopen, maar alles was bijna op. Maar beneden bij de kantoorartikelen was alles er gewoon nog, dus heb alsnog alles. :P Nou kan ik georganiseerd gaan studeren O+
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_85807729
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 15:35 schreef Swietje het volgende:
Spareribs :9~

Net bij de schoolcampus geweest om de laatste dingen te kopen, maar alles was bijna op. Maar beneden bij de kantoorartikelen was alles er gewoon nog, dus heb alsnog alles. :P Nou kan ik georganiseerd gaan studeren O+
Hoe was het afgelopen met de examencommissie dan? Je mag gewoon blijven dus?
pi_85807736
Wat vinden jullie van vrolijk gekleurde college blokken. Ik was een maand of twee geleden met het vriendje in de action en vond dat het meest belachelijke wat hij ooit had gezien. Je zit toch niet meer in de brugklas :{w Ga je ook nog een pennyagenda kopen. OMG!

Maar das toch heul niet zo raar nie :@?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')